ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σημασία έχει η επιτήρηση των κανόνων

Άρθρο του πρώην αντιδημάρχου Θεσσαλονίκης και συγκοινωνιολόγου, Γιώργου Δημαρέλου για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης

 01/11/2021 15:11

Σημασία έχει η επιτήρηση των κανόνων
Φωτό: Αλκης Ισχνόπουλος
-ZeX1X.jpg


Του Γιώργου Δημαρέλου, Πρώην αντιδημάρχου Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγου

Η κατάσταση στους δρόμους της πόλης χειροτερεύει μέρα με τη μέρα και υπάρχουν αρκετοί λόγοι γι’ αυτό. Ο κυριότερος είναι ότι η πανδημία έχει καταστήσει πολύ επιφυλακτικούς τους μετακινούμενους που προτιμούν τα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς παρά το ρίσκο της χρησιμοποίησης του ΟΑΣΘ. Επιπλέον, ο ίδιος ο ΟΑΣΘ, δεν έχει δώσει δικαιώματα να τον εμπιστευτεί κανείς λόγω συνωστισμού και αξιοπιστίας, οπότε ο κόσμος είναι εγκλωβισμένος στην επιλογή του ΙΧ. Πολύ σημαντικό ρόλο στην κατάσταση που επικρατεί, παίζει και η ελλιπής αστυνόμευση. Διαβάζουμε κατά καιρούς ότι η δημοτική αρχή θα ζητήσει στελέχωση της δημοτικής αστυνομίας. Ξέρουμε ότι αυτό θα γίνει πολύ δύσκολα. Αυτό το οποίο είναι πιο εύκολο να γίνει, είναι να υπάρξει μία νομοθετική πρωτοβουλία προκειμένου να μπορούν να επιβάλλονται κλήσεις με ηλεκτρονικά μέσα. Τέλος, σημαντική συνεισφορά στην κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους έχουν και οι εμπορευματικές διανομές. Εδώ βρίσκεται και η μεγαλύτερη ευθύνη της δημοτικής αρχής, η οποία δεν εφαρμόζει το ωράριο φορτοεκφορτώσεων που ψηφίστηκε κατόπιν εξαντλητικής διαβούλευσης από την προηγούμενη διοίκηση και που προβλέπει κυρίως νυχτερινές ώρες για την παράδοση των εμπορευμάτων. Λόγω του ότι το ωράριο προέβλεπε απαγόρευση εισόδου στο κέντρο για οχήματα μεγαλύτερα του 1,5 τόνου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της αγοράς, η Τροχαία διαβεβαίωνε ότι θα μπορούσε να το αστυνομεύει καλύτερα. Αυτό είναι και το πιο σημαντικό, γιατί σημασία δεν έχει μόνο το ωράριο, αλλά να μπορεί και κάποιος να το επιτηρεί.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Μακεδονία της Κυριακής" στις 31 Οκτωβρίου 2021

-ZeX1X.jpg


Του Γιώργου Δημαρέλου, Πρώην αντιδημάρχου Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγου

Η κατάσταση στους δρόμους της πόλης χειροτερεύει μέρα με τη μέρα και υπάρχουν αρκετοί λόγοι γι’ αυτό. Ο κυριότερος είναι ότι η πανδημία έχει καταστήσει πολύ επιφυλακτικούς τους μετακινούμενους που προτιμούν τα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς παρά το ρίσκο της χρησιμοποίησης του ΟΑΣΘ. Επιπλέον, ο ίδιος ο ΟΑΣΘ, δεν έχει δώσει δικαιώματα να τον εμπιστευτεί κανείς λόγω συνωστισμού και αξιοπιστίας, οπότε ο κόσμος είναι εγκλωβισμένος στην επιλογή του ΙΧ. Πολύ σημαντικό ρόλο στην κατάσταση που επικρατεί, παίζει και η ελλιπής αστυνόμευση. Διαβάζουμε κατά καιρούς ότι η δημοτική αρχή θα ζητήσει στελέχωση της δημοτικής αστυνομίας. Ξέρουμε ότι αυτό θα γίνει πολύ δύσκολα. Αυτό το οποίο είναι πιο εύκολο να γίνει, είναι να υπάρξει μία νομοθετική πρωτοβουλία προκειμένου να μπορούν να επιβάλλονται κλήσεις με ηλεκτρονικά μέσα. Τέλος, σημαντική συνεισφορά στην κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους έχουν και οι εμπορευματικές διανομές. Εδώ βρίσκεται και η μεγαλύτερη ευθύνη της δημοτικής αρχής, η οποία δεν εφαρμόζει το ωράριο φορτοεκφορτώσεων που ψηφίστηκε κατόπιν εξαντλητικής διαβούλευσης από την προηγούμενη διοίκηση και που προβλέπει κυρίως νυχτερινές ώρες για την παράδοση των εμπορευμάτων. Λόγω του ότι το ωράριο προέβλεπε απαγόρευση εισόδου στο κέντρο για οχήματα μεγαλύτερα του 1,5 τόνου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της αγοράς, η Τροχαία διαβεβαίωνε ότι θα μπορούσε να το αστυνομεύει καλύτερα. Αυτό είναι και το πιο σημαντικό, γιατί σημασία δεν έχει μόνο το ωράριο, αλλά να μπορεί και κάποιος να το επιτηρεί.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Μακεδονία της Κυριακής" στις 31 Οκτωβρίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία