ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Υποσχέσεις και ύβρεις στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τον ΟΑΣΘ

Έρχονται νέα λεωφορεία το φθινόπωρο του 2020 είπε ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών- Πώς περιέγραψε ο πρόεδρος του οργανισμού την κατάσταση που επικρατεί και τι προτείνει για την επόμενη μέρα

 11/12/2019 23:23

Υποσχέσεις και ύβρεις στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τον ΟΑΣΘ

Δημήτρης Λαζόπουλος

Με μελανά χρώματα περιέγραψε την κατάσταση την οποία αντίκρισε η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, ο πρόεδρος του οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας, μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Τα τελευταία δύο χρόνια αυξήθηκε κατακόρυφα η εισιτηριοδιαφυγή, 125 λεωφορεία αποσύρθηκαν, ενώ έχουν χαθεί ρυθμίσεις ασφαλιστικών εισφορών "γιατί σταμάτησε η πληρωμή μετά την κρατικοποίηση" με επιλογή της τότε διοίκησης, όπως κατήγγειλε ο κ. Σκόδρας. 

Σήμερα ο ΟΑΣΘ είναι αντιμέτωπος με πέντε εκατ. ευρώ προσαυξήσεις, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με προμηθευτές, υποστήριξε ο πρόεδρος του οργανισμού. Παράλληλα υπάρχουν απλήρωτα ενοίκια και κοινόχρηστα, πρόσθεσε.

Η νέα διοίκηση αύξησε κατά 100-120 λεωφορεία τα κυκλοφορούντα και "παραμένουμε σταθερά πάνω από 300 λεωφορεία" την ημέρα, είπε ο κ. Σκόδρας.

Βέβαια έτσι καλύπτεται μόνο το 40% των μεταφορικών αναγκών της πόλης ομολόγησε ο κ. Σκόδρας.

Ευχαρίστησε τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης για την προγραμματισμένη αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα πέριξ του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού ο οποίος έχει υποστεί καθιζήσεις λόγω της συνεχούς διέλευσης βαρέων οχημάτων του ΟΑΣΘ.

Επίσης το τελευταίο διάστημα δεσμεύθηκαν δύο εκατομμύρια από την εφορία, πρόσθεσε ο ίδιος. 

Ακολούθως χαρακτήρισε "νεκρό γράμμα" τη διάδοχη εταιρεία του ΟΑΣΘ, τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, την οποία δεν την ενεργοποίησαν ούτε αυτοί που την ίδρυσαν, δηλαδή επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπως εκτίμησε.

Από την άλλη ο κ. Σκόδρας επισήμανε πως πλέον υπάρχει συνεργασία με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ η διοίκηση θέτει τους εξής πολιτικούς άξονες με στόχο τη βιωσιμότητα του οργανισμού: αποτελεσματική εκτέλεση συγκοινωνιών, αύξηση εσόδων, νέες υπηρεσίες. 

Μετά και την τροπολογία που υπερψηφίστηκε στη Βουλή, ο ΟΑΣΘ μπορεί να προκηρύξει το σύνολο των προμηθειών με ανοιχτές δημόσιες διαδικασίες, να δημοπρατήσει τη μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων.
Ακόμη, η διοίκηση θα επιχειρήσει να ανακτήσει 30 με 50 οχήματα από τα 92 παροπλισμένα, σημείωσε ο κ. Σκόδρας.

Τέλος ο ίδιος υποσχέθηκε έναν σύγχρονο ΟΑΣΘ καθώς και τη δημιουργία ενιαίου κέντρου διαχείρισης δρομολογίων, ηλεκτρονικό εισιτήριο και διαλειτουργικότητα με το μετρό, νέα προϊόντα όπως κάρτα 72 ωρών και δημιουργία συστήματος εισροών-εκροών.

stathopoulos.jpg

Έρχονται λεωφορεία το φθινόπωρο του 2020

Τη δέσμευση ότι το φθινόπωρο του 2020 θα κυκλοφορούν, περίπου, 420 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, παρείχε ο Νίκος Σταθόπουλος, γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Αυτά τα λεωφορεία όμως θα καλύπτουν το 80% του συγκοινωνιακού έργου της πόλης, ομολόγησε ο ίδιος.

Υπενθύμισε πως τον Αύγουστο του 2019 κυκλοφορούσαν 213 λεωφορεία, λιγότερα από τα μισά καθώς η πόλη χρειάζεται 550 λεωφορεία για να καλύψει το συγκοινωνιακό έργο.

Αναφερόμενος στα έσοδα του οργανισμού, ο κ. Σταθόπουλος ισχυρίστηκε ότι το 2014 ανέρχονταν σε σχεδόν 54 εκατομμύρια ευρώ, πέραν της χρηματοδότησης. Το 2018 τα έσοδα έπεσαν στα 24 εκατ. ευρώ.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε πως μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020 θα υλοποιηθεί η δέσμευση του πρωθυπουργού, Κ. Μητσοτάκη, για σύμβαση με τα ΚΤΕΛ τα οποία θα αναλάβουν και άλλα δρομολόγια με 120 οχήματα.

Ταυτόχρονα, μέχρι το φθινόπωρο του 2020 θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για ενοικίαση 150 μεταχειρισμένων, αντιρρυπαντικών λεωφορείων τύπου Euro 5.

Κατά την άποψη του κου Σταθόπουλου, η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ σχεδιάστηκε πρόχειρα από τον ΣΥΡΙΖΑ. Πλέον "στη Θεσσαλονίκη σε 2-3 χρόνια θα πρέπει να υπάρχει μια εταιρεία που θα λειτουργεί ταυτόχρονα και το Μετρό και τα λεωφορεία" είπε ο ίδιος. Εξήγησε μάλιστα πως "η Αθήνα δεν μπορεί να διοικήσει. Εταιρείες της πόλης πρέπει να το κάνουν. Μετά το 2022 θα είμαστε υποχρεωμένοι να πάμε σε διαγωνισμό για τις γραμμές".

Αν και "είναι κρίμα που βρέθηκε η Θεσσαλονίκη σε αυτή την κατάσταση", εντούτοις "θα βρεθούν τα αναγκαία κονδύλια. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε" διαβεβαίωσε ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στη διάρκεια της συνεδρίασης τοποθετήθηκαν οι Φωτεινή Σαλονικίδου, φοιτήτρια, και ο Βασίλης Παρτάλης, συνταξιούχος, εκ μέρους της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων, Φοιτητών, Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για απάνθρωπες συνθήκες μεταφοράς στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Η κα. Σαλονικίδου αναφέρθηκε σε καθημερινά περιστατικά λιποθυμιών επιβατών, καθώς και σε τραυματισμούς επιβατών λόγω συνωστισμού στα οχήματα. Ο κ. Παρτάλης ρώτησε τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ στην αίθουσα εάν θα παρότρυναν μία έγκυο γυναίκα, ή έναν παππού με το εγγόνι του, ή μία μητέρα με μωρό σε καρότσι, να πάρουν το λεωφορείο του ΟΑΣΘ για να κατέβουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Βέβαια, κανείς εκ των υπευθύνων δεν απάντησε στον κ. Παρτάλη.

Όλοι οι διαδηλωτές ζήτησαν ανθρώπινες συνθήκες μεταφοράς με τις αστικές συγκοινωνίες.

Σε ό,τι αφορά τους πρώην μικρομετόχους του ΟΑΣΘ, τοποθετήθηκαν εκπρόσωποι διάφορων συλλόγων τέτοιου είδους, κάνοντας ιστορικές αναδρομές στο πώς δημιουργήθηκε ο ΟΑΣΘ, πώς εμφανίστηκαν οι μέτοχοι, ενώ όλοι ζήτησαν να αποζημιωθούν για το γεγονός ότι κρατικοποιήθηκε ο οργανισμός το 2018. 

Διακόπηκε και πάλι η συνεδρίαση. Η ένταση προκλήθηκε όταν ανέβηκε στο βήμα ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παπάς, υπερασπιζόμενος την κατάσταση στην οποία παρέδωσε τον οργανισμό στη νέα διοίκηση, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση του γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Σταθόπουλου.
Στη συνέχεια παρενέβησαν και μικρομέτοχοι κατά του κου Παπά.

oasth-smart.jpg

Μετά την επανέναρξη της διαδικασίας, οι περισσότεροι εκ των διαδηλωτών πολιτών και των μικρομετόχων αποχώρησαν από το δημαρχιακό μέγαρο και στη συνέχεια ξεκίνησαν οι τοποθετήσεις των υπόλοιπων εκπροσώπων των αντιπολιτευόμενων δημοτικών παρατάξεων.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον», Γιώργος Ορφανός, τάχθηκε υπέρ της καταβολής αποζημίωσης των πάλαι ποτέ μικρομετόχων, παρότι αναγνώρισε πως οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ είχαν υπογράψει συμβάσεις βάσει των οποίων οι μικρομέτοχοι λάμβαναν σταθερό εισόδημα. Ζήτησε από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και τον γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να εντείνουν τις προσπάθειές τους για ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ, εξηγώντας πως αντί για 420 λεωφορεία το φθινόπωρο του 2020, η κυβέρνηση πρέπει να στοχεύει σε περισσότερα από 500 οχήματα έως τότε.

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος ήταν ξεκάθαρα εναντίον των μικρομετόχων. «Καλά να πάθετε» είπε ο κ. Ζαριανόπουλος, εξηγώντας πως οι μεταφορές είναι αγαθό και ως τέτοιο πρέπει να είναι δημόσιο. Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Ζαριανόπουλος πρότεινε την καθιέρωση της δωρεάν μεταφοράς των εργαζομένων από και προς τους χώρους εργασίας τους.

Ο Σπύρος Βούγιας, επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη» έκανε αναδρομή στο παρελθόν και στην ακαδημαϊκή πορεία του ως συγκοινωνιολόγος, επισημαίνοντας τη σημασία που έχει το λεωφορείο ως μέσο μεταφοράς σε μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη.

Υπέρ της συμμετοχής των δήμων στις αστικές συγκοινωνίες, όπως προβλέπει και η σχετική νομοθεσία, τάχθηκε ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη», ΜΙχάλης Τρεμόπουλος.

Την τροπή την οποία έλαβε η συζήτηση στηλίτευσε ο Γιώργος Ρακκάς, επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη» και διαμήνυσε πως δεν συντάσσεται με την άποψη περί δωρεάν μεταφοράς. Αντιθέτως πρότεινε χρέωση βάσει δίκαιων κριτηρίων, διατηρώντας τον δημόσιο χαρακτήρα των μεταφορών. 

Την ανάγκη απομάκρυνσης του αυτοκινήτου από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και την ενίσχυση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς με έμφαση στον πεζό πρόταξε ο Αντώνης Γαζάκης, επικεφαλής της παράταξης «Η Πόλη Ανάποδα Δύναμη Ανατροπής».

Με μελανά χρώματα περιέγραψε την κατάσταση την οποία αντίκρισε η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, ο πρόεδρος του οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας, μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Τα τελευταία δύο χρόνια αυξήθηκε κατακόρυφα η εισιτηριοδιαφυγή, 125 λεωφορεία αποσύρθηκαν, ενώ έχουν χαθεί ρυθμίσεις ασφαλιστικών εισφορών "γιατί σταμάτησε η πληρωμή μετά την κρατικοποίηση" με επιλογή της τότε διοίκησης, όπως κατήγγειλε ο κ. Σκόδρας. 

Σήμερα ο ΟΑΣΘ είναι αντιμέτωπος με πέντε εκατ. ευρώ προσαυξήσεις, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με προμηθευτές, υποστήριξε ο πρόεδρος του οργανισμού. Παράλληλα υπάρχουν απλήρωτα ενοίκια και κοινόχρηστα, πρόσθεσε.

Η νέα διοίκηση αύξησε κατά 100-120 λεωφορεία τα κυκλοφορούντα και "παραμένουμε σταθερά πάνω από 300 λεωφορεία" την ημέρα, είπε ο κ. Σκόδρας.

Βέβαια έτσι καλύπτεται μόνο το 40% των μεταφορικών αναγκών της πόλης ομολόγησε ο κ. Σκόδρας.

Ευχαρίστησε τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης για την προγραμματισμένη αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα πέριξ του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού ο οποίος έχει υποστεί καθιζήσεις λόγω της συνεχούς διέλευσης βαρέων οχημάτων του ΟΑΣΘ.

Επίσης το τελευταίο διάστημα δεσμεύθηκαν δύο εκατομμύρια από την εφορία, πρόσθεσε ο ίδιος. 

Ακολούθως χαρακτήρισε "νεκρό γράμμα" τη διάδοχη εταιρεία του ΟΑΣΘ, τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, την οποία δεν την ενεργοποίησαν ούτε αυτοί που την ίδρυσαν, δηλαδή επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπως εκτίμησε.

Από την άλλη ο κ. Σκόδρας επισήμανε πως πλέον υπάρχει συνεργασία με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ η διοίκηση θέτει τους εξής πολιτικούς άξονες με στόχο τη βιωσιμότητα του οργανισμού: αποτελεσματική εκτέλεση συγκοινωνιών, αύξηση εσόδων, νέες υπηρεσίες. 

Μετά και την τροπολογία που υπερψηφίστηκε στη Βουλή, ο ΟΑΣΘ μπορεί να προκηρύξει το σύνολο των προμηθειών με ανοιχτές δημόσιες διαδικασίες, να δημοπρατήσει τη μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων.
Ακόμη, η διοίκηση θα επιχειρήσει να ανακτήσει 30 με 50 οχήματα από τα 92 παροπλισμένα, σημείωσε ο κ. Σκόδρας.

Τέλος ο ίδιος υποσχέθηκε έναν σύγχρονο ΟΑΣΘ καθώς και τη δημιουργία ενιαίου κέντρου διαχείρισης δρομολογίων, ηλεκτρονικό εισιτήριο και διαλειτουργικότητα με το μετρό, νέα προϊόντα όπως κάρτα 72 ωρών και δημιουργία συστήματος εισροών-εκροών.

stathopoulos.jpg

Έρχονται λεωφορεία το φθινόπωρο του 2020

Τη δέσμευση ότι το φθινόπωρο του 2020 θα κυκλοφορούν, περίπου, 420 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, παρείχε ο Νίκος Σταθόπουλος, γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Αυτά τα λεωφορεία όμως θα καλύπτουν το 80% του συγκοινωνιακού έργου της πόλης, ομολόγησε ο ίδιος.

Υπενθύμισε πως τον Αύγουστο του 2019 κυκλοφορούσαν 213 λεωφορεία, λιγότερα από τα μισά καθώς η πόλη χρειάζεται 550 λεωφορεία για να καλύψει το συγκοινωνιακό έργο.

Αναφερόμενος στα έσοδα του οργανισμού, ο κ. Σταθόπουλος ισχυρίστηκε ότι το 2014 ανέρχονταν σε σχεδόν 54 εκατομμύρια ευρώ, πέραν της χρηματοδότησης. Το 2018 τα έσοδα έπεσαν στα 24 εκατ. ευρώ.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε πως μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020 θα υλοποιηθεί η δέσμευση του πρωθυπουργού, Κ. Μητσοτάκη, για σύμβαση με τα ΚΤΕΛ τα οποία θα αναλάβουν και άλλα δρομολόγια με 120 οχήματα.

Ταυτόχρονα, μέχρι το φθινόπωρο του 2020 θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για ενοικίαση 150 μεταχειρισμένων, αντιρρυπαντικών λεωφορείων τύπου Euro 5.

Κατά την άποψη του κου Σταθόπουλου, η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ σχεδιάστηκε πρόχειρα από τον ΣΥΡΙΖΑ. Πλέον "στη Θεσσαλονίκη σε 2-3 χρόνια θα πρέπει να υπάρχει μια εταιρεία που θα λειτουργεί ταυτόχρονα και το Μετρό και τα λεωφορεία" είπε ο ίδιος. Εξήγησε μάλιστα πως "η Αθήνα δεν μπορεί να διοικήσει. Εταιρείες της πόλης πρέπει να το κάνουν. Μετά το 2022 θα είμαστε υποχρεωμένοι να πάμε σε διαγωνισμό για τις γραμμές".

Αν και "είναι κρίμα που βρέθηκε η Θεσσαλονίκη σε αυτή την κατάσταση", εντούτοις "θα βρεθούν τα αναγκαία κονδύλια. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε" διαβεβαίωσε ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στη διάρκεια της συνεδρίασης τοποθετήθηκαν οι Φωτεινή Σαλονικίδου, φοιτήτρια, και ο Βασίλης Παρτάλης, συνταξιούχος, εκ μέρους της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων, Φοιτητών, Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για απάνθρωπες συνθήκες μεταφοράς στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Η κα. Σαλονικίδου αναφέρθηκε σε καθημερινά περιστατικά λιποθυμιών επιβατών, καθώς και σε τραυματισμούς επιβατών λόγω συνωστισμού στα οχήματα. Ο κ. Παρτάλης ρώτησε τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ στην αίθουσα εάν θα παρότρυναν μία έγκυο γυναίκα, ή έναν παππού με το εγγόνι του, ή μία μητέρα με μωρό σε καρότσι, να πάρουν το λεωφορείο του ΟΑΣΘ για να κατέβουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Βέβαια, κανείς εκ των υπευθύνων δεν απάντησε στον κ. Παρτάλη.

Όλοι οι διαδηλωτές ζήτησαν ανθρώπινες συνθήκες μεταφοράς με τις αστικές συγκοινωνίες.

Σε ό,τι αφορά τους πρώην μικρομετόχους του ΟΑΣΘ, τοποθετήθηκαν εκπρόσωποι διάφορων συλλόγων τέτοιου είδους, κάνοντας ιστορικές αναδρομές στο πώς δημιουργήθηκε ο ΟΑΣΘ, πώς εμφανίστηκαν οι μέτοχοι, ενώ όλοι ζήτησαν να αποζημιωθούν για το γεγονός ότι κρατικοποιήθηκε ο οργανισμός το 2018. 

Διακόπηκε και πάλι η συνεδρίαση. Η ένταση προκλήθηκε όταν ανέβηκε στο βήμα ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παπάς, υπερασπιζόμενος την κατάσταση στην οποία παρέδωσε τον οργανισμό στη νέα διοίκηση, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση του γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Σταθόπουλου.
Στη συνέχεια παρενέβησαν και μικρομέτοχοι κατά του κου Παπά.

oasth-smart.jpg

Μετά την επανέναρξη της διαδικασίας, οι περισσότεροι εκ των διαδηλωτών πολιτών και των μικρομετόχων αποχώρησαν από το δημαρχιακό μέγαρο και στη συνέχεια ξεκίνησαν οι τοποθετήσεις των υπόλοιπων εκπροσώπων των αντιπολιτευόμενων δημοτικών παρατάξεων.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον», Γιώργος Ορφανός, τάχθηκε υπέρ της καταβολής αποζημίωσης των πάλαι ποτέ μικρομετόχων, παρότι αναγνώρισε πως οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ είχαν υπογράψει συμβάσεις βάσει των οποίων οι μικρομέτοχοι λάμβαναν σταθερό εισόδημα. Ζήτησε από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και τον γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να εντείνουν τις προσπάθειές τους για ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ, εξηγώντας πως αντί για 420 λεωφορεία το φθινόπωρο του 2020, η κυβέρνηση πρέπει να στοχεύει σε περισσότερα από 500 οχήματα έως τότε.

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος ήταν ξεκάθαρα εναντίον των μικρομετόχων. «Καλά να πάθετε» είπε ο κ. Ζαριανόπουλος, εξηγώντας πως οι μεταφορές είναι αγαθό και ως τέτοιο πρέπει να είναι δημόσιο. Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Ζαριανόπουλος πρότεινε την καθιέρωση της δωρεάν μεταφοράς των εργαζομένων από και προς τους χώρους εργασίας τους.

Ο Σπύρος Βούγιας, επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη» έκανε αναδρομή στο παρελθόν και στην ακαδημαϊκή πορεία του ως συγκοινωνιολόγος, επισημαίνοντας τη σημασία που έχει το λεωφορείο ως μέσο μεταφοράς σε μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη.

Υπέρ της συμμετοχής των δήμων στις αστικές συγκοινωνίες, όπως προβλέπει και η σχετική νομοθεσία, τάχθηκε ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη», ΜΙχάλης Τρεμόπουλος.

Την τροπή την οποία έλαβε η συζήτηση στηλίτευσε ο Γιώργος Ρακκάς, επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη» και διαμήνυσε πως δεν συντάσσεται με την άποψη περί δωρεάν μεταφοράς. Αντιθέτως πρότεινε χρέωση βάσει δίκαιων κριτηρίων, διατηρώντας τον δημόσιο χαρακτήρα των μεταφορών. 

Την ανάγκη απομάκρυνσης του αυτοκινήτου από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και την ενίσχυση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς με έμφαση στον πεζό πρόταξε ο Αντώνης Γαζάκης, επικεφαλής της παράταξης «Η Πόλη Ανάποδα Δύναμη Ανατροπής».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία