ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σε έναν χρόνο θα λειτουργούν υπό ενιαίο έλεγχο οι σηματοδότες της Θεσσαλονίκης

Η Οικονομική Επιτροπή της ΠΚΜ ενέκρινε τα πρακτικά διαγωνισμού, για ενοποίηση των κέντρων ελέγχου κυκλοφορίας - Τρία εκατ. μετακινήσεις γίνονται κάθε μέρα στην πόλη

 16/10/2019 13:37

Σε έναν χρόνο θα λειτουργούν υπό ενιαίο έλεγχο οι σηματοδότες της Θεσσαλονίκης

Φανή Σοβιτσλή

Στη μέγιστη δυνατή βελτίωση της κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη πρόκειται να συμβάλει, σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα, η ενοποίηση των κέντρων ελέγχου κυκλοφορίας για τους φωτεινούς σηματοδότες, τα οποία σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα. Ωστόσο η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που προωθεί το έργο, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ εκτιμά ότι το κυκλοφοριακό μπορεί να λυθεί μόνο αν η πόλη αποκτήσει αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Μέσω του έργου που προωθείται, μετά και την έγκριση από την Οικονομική Επιτροπή των πρακτικών του σχετικού διαγωνισμού, τα κέντρα αυτά θα ενοποιηθούν ώστε να υπάρξει σύνδεση μεταξύ των υφιστάμενων ρυθμιστών κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Πάρι Μπίλλια, στόχος της ενοποίησης των κέντρων είναι η βελτίωση της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης, όπως και η απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων.

«Το ενοποιημένο δίκτυο θα προσφέρει μεγαλύτερη λειτουργικότητα στα συστήματα τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, διευκολύνοντας την κυκλοφορία, ενώ θα μπορούν να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικότερα περιστατικά κυκλοφοριακού φόρτου» σημείωσε ο ίδιος.

Ο κ. Μπίλλιας εξήγησε ότι τα συστήματα που λειτουργούν αυτή τη στιγμή προέρχονται από διαφορετικούς τεχνολογικούς παρόχους και αφορούν την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον απομακρυσμένο έλεγχο φωτεινής σηματοδότησης.

Μάλιστα ο αντιπεριφερειάρχης προανήγγειλε και παρεμβάσεις σε πάρα πολλούς κόμβους του οδικού δικτύου που καλύπτεται από φανάρια ώστε να ολοκληρωθούν συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και εφαρμογής ολοκληρωμένων στρατηγικών.

Τρία εκατομμύρια μετακινήσεις στην πόλη

Αναφερόμενος στη λειτουργία του έργου, ο αντιπεριφερειάρχης υποστήριξε ότι πρόκειται να μειωθεί η κυκλοφοριακή κίνηση σε κόμβους που είναι επιβαρυμένοι. «Αυτή τη στιγμή γίνονται τρία εκατομμύρια μετακινήσεις ημερησίως στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, αν αυτές αυξηθούν σε 3.200.000, η επιρροή που έχουν τα συστήματα αυτά δεν θα αλλάξει το πρόβλημα. Αλλά αν πάλι η κίνηση των οχημάτων εξακολουθεί να είναι στους ίδιους ρυθμούς, τότε θα υπάρξει διαφορά προς το καλύτερο λόγω της λειτουργίας των συστημάτων» υπογράμμισε ο κ. Μπίλλιας.

Εκτίμησε μάλιστα ότι η χρήση της τεχνολογίας είναι απαραίτητη για να βελτιωθεί η κατάσταση στο οδικό δίκτυο, όμως το πιο σημαντικό από όλα είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Αν δεν έχουμε αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μετακινείται ο κόσμος, με αυτά τα συστήματα δεν πρόκειται να λύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σήμερα στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε ούτε ένα αξιόπιστο μέσο μαζικής μεταφοράς» σχολίασε ο ίδιος.

Στη μέγιστη δυνατή βελτίωση της κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη πρόκειται να συμβάλει, σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα, η ενοποίηση των κέντρων ελέγχου κυκλοφορίας για τους φωτεινούς σηματοδότες, τα οποία σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα. Ωστόσο η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που προωθεί το έργο, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ εκτιμά ότι το κυκλοφοριακό μπορεί να λυθεί μόνο αν η πόλη αποκτήσει αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Μέσω του έργου που προωθείται, μετά και την έγκριση από την Οικονομική Επιτροπή των πρακτικών του σχετικού διαγωνισμού, τα κέντρα αυτά θα ενοποιηθούν ώστε να υπάρξει σύνδεση μεταξύ των υφιστάμενων ρυθμιστών κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Πάρι Μπίλλια, στόχος της ενοποίησης των κέντρων είναι η βελτίωση της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης, όπως και η απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων.

«Το ενοποιημένο δίκτυο θα προσφέρει μεγαλύτερη λειτουργικότητα στα συστήματα τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, διευκολύνοντας την κυκλοφορία, ενώ θα μπορούν να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικότερα περιστατικά κυκλοφοριακού φόρτου» σημείωσε ο ίδιος.

Ο κ. Μπίλλιας εξήγησε ότι τα συστήματα που λειτουργούν αυτή τη στιγμή προέρχονται από διαφορετικούς τεχνολογικούς παρόχους και αφορούν την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον απομακρυσμένο έλεγχο φωτεινής σηματοδότησης.

Μάλιστα ο αντιπεριφερειάρχης προανήγγειλε και παρεμβάσεις σε πάρα πολλούς κόμβους του οδικού δικτύου που καλύπτεται από φανάρια ώστε να ολοκληρωθούν συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και εφαρμογής ολοκληρωμένων στρατηγικών.

Τρία εκατομμύρια μετακινήσεις στην πόλη

Αναφερόμενος στη λειτουργία του έργου, ο αντιπεριφερειάρχης υποστήριξε ότι πρόκειται να μειωθεί η κυκλοφοριακή κίνηση σε κόμβους που είναι επιβαρυμένοι. «Αυτή τη στιγμή γίνονται τρία εκατομμύρια μετακινήσεις ημερησίως στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, αν αυτές αυξηθούν σε 3.200.000, η επιρροή που έχουν τα συστήματα αυτά δεν θα αλλάξει το πρόβλημα. Αλλά αν πάλι η κίνηση των οχημάτων εξακολουθεί να είναι στους ίδιους ρυθμούς, τότε θα υπάρξει διαφορά προς το καλύτερο λόγω της λειτουργίας των συστημάτων» υπογράμμισε ο κ. Μπίλλιας.

Εκτίμησε μάλιστα ότι η χρήση της τεχνολογίας είναι απαραίτητη για να βελτιωθεί η κατάσταση στο οδικό δίκτυο, όμως το πιο σημαντικό από όλα είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Αν δεν έχουμε αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μετακινείται ο κόσμος, με αυτά τα συστήματα δεν πρόκειται να λύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σήμερα στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε ούτε ένα αξιόπιστο μέσο μαζικής μεταφοράς» σχολίασε ο ίδιος.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία