ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σ.Καλαφάτης: Το μετρό θα γίνει, θέλουν δε θέλουν κάποιοι

"Οι μακέτες του ΣΥΡΙΖΑ για το έργο ήταν προσβολή για τους Θεσσαλονικείς", τόνισε ο υφυπουργός Μακεδονίας - Θράκης στο πλαίσιο του Thessaloniki Helexpo Forum

 15/09/2021 13:04

Σ.Καλαφάτης: Το μετρό θα γίνει, θέλουν δε θέλουν κάποιοι
Φωτογραφία: Άλκης Ισχνόπουλος

Στέφανος Μαχτσίρας

Tα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που προσδίδουν κινητήριο δύναμη στην ελληνική οικονομία αφήνοντας προστιθέμενη αξία στην τοπική οικονομία της Θεσσαλονίκης, λειτουργώντας σαν μαγνήτης προσέλκυσης επενδύσεων βρέθηκαν στο προσκήνιο στο πλαίσιο του «Thessaloniki Helexpo Forum».

«Το τελευταίο διάστημα υπάρχει σημαντική εξέλιξη σε σειρά έργων, φιλοδοξούμε στο τέλος της προσπάθειας η Θεσσαλονίκη να έχει όλες εκείνες τις υποδομές ούτως ώστε να καταστεί περιφερειακός κόμβος στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με το βλέμμα πέρα από τα σύνορα. Σε έναν κόσμο που αλλάζει η Θεσσαλονίκη καλύπτει το χαμένο έδαφος και αποκτά μία διαφορετική προοπτική», επεσήμανε ο Σταύρος Καλαφάτης, Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης.

Παράλληλα, στάθηκε ιδιαίτερα στην επέκταση του μετρό στα δυτικά της πόλης στην οποία αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ, στην υλοποίηση του μητροπολιτικού πάρκου Παύλου Μελά, στο μουσείο Ολοκαυτώματος, στην ανάπλαση της ΔΕΘ, στη νέα Τούμπα, στο νέο γήπεδο του Άρη, στο ογκολογικό νοσοκομείο και στην ενοποίηση του θαλάσσιου μετώπου.

«Το ΤhessINTEC προχωρά, τρέξαμε όλες τις χωροταξικές και πολεοδομικές διαδικασίες από την πλευρά μας, αναφορικά με το μετρό αυτό που έγινε με τις μακέτες από τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν βαθύτατη προσβολή για τους Θεσσαλονίκης. Τα πυρά που δέχτηκε η Λ.Μενδώνη είναι τίτλος τιμής για εκείνη, το μετρό θα γίνει θέλουν δε θέλουν κάποιοι», υποστήριξε.

«Βλέπουμε φέτος τη ΔΕΘ της μακέτας, πέρσι ακούσαμε για την ιπτάμενη περιφερειακή, φέτος δεν ακούσαμε τίποτα, ακούμε διάφορα φαραωνικά σχέδια για γήπεδα που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια, την Αριστοτέλους που θα γίνει Μαιάμι και δεν γίνεται τίποτα», ανέφερε η Κυριακή Μάλαμα, αναπληρώτρια τομεάρχης Μακεδονίας-Θράκης του ΣΥΡΙΖΑ.

«Η ανάπλαση της ΔΕΘ γιατί δεν εντάχτηκε στο ταμείο ανάκαμψης;» αναρωτήθηκε. «Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε το μετρό με το 20% των εργασιών ολοκληρωμένο και το παρέδωσε με το 80% ολοκληρωμένο, τα δοκιμαστικά δρομολόγια ήταν έτοιμα να ξεκινήσουν. Από τότε που ανέλαβε η ΝΔ είχαμε δύο χρόνια χαμένα, δύο χρόνια λαμαρίνων, η κυβέρνηση αδράνησε. Σας ενδιαφέρει μόνο η εμμονική απόσπαση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου με τις ευλογίες της υπουργού πολιτισμού, η κ.Μενδώνη είναι πιθανό να συνδεθεί με την μετατροπή των αρχαιοτήτων σε μπάζα», σημείωσε.

«Yποδομές-αναπλάσεις-καθημερινότητα είναι το τρίπτυχο στο οποίο δουλεύουμε. Οι επενδύσεις σε έργα υποδομών έχουν έναν σημαντικό οικονομικό πολλαπλασιαστή της τάξης του 1,8%, στη Θεσσαλονίκη πρέπει να γυρίσουμε σελίδα και να δώσουμε μάχη για να γίνουν πράξη τα έργα υποδομής», τόνισε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

«Οι επενδυτές ζητούν τις καλύτερες δυνατές υποδομές για να έρθουν, κάθε πλατεία είναι σημαντική, τα έργα και οι διαγωνισμοί δε γίνονται με δημοψηφίσματα, υπάρχουν θεσμοθετημένες διαδικασίες με σημαντικούς επιστήμονες οι οποίοι επιλέγουν», πρόσθεσε. Για τις επικρίσεις σχετικά με την σχεδιαζόμενη ανάπλαση της Αριστοτέλους ανέφερε πως δεν θα μοιάζει με Μαιάμι αλλά «δεν είναι κακό να παίρνουμε ιδέες και από άλλα μέρα στον κόσμο».

Αναφορικά με το μετρό είπε πως οι πολίτες έχουν κουραστεί όλα αυτά τα χρόνια και θέλουν να δουν απτά έργα.

«Η δεκαετία που έρχεται θα ανήκει στη Θεσσαλονίκη, θα είναι ο δεύτερος πόλος ανάπτυξης παράλληλα με την Αθήνα», επεσήμανε.

«Στο Φίλυρο με την συνδρομή του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος θα γίνει το καλύτερο παιδιατρικό νοσοκομείο της Ευρώπης, οι δρόμοι σύνδεσης με το νοσοκομείο, μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν αρχίσει να υλοποιούνται», σημείωσε ο Ιγνάτιος Καϊτετζίδης, Δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη, Πρόεδρος Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας. «Λέμε ναι στην επέκταση του μετρό στα δυτικά αλλά πρέπει να φτάσει και στο αεροδρόμιο», συμπλήρωσε. Παράλληλα, ζήτησε πυκνότερη συγκοινωνία με το κέντρο της πόλης.

«Θέλουμε περισσότερο τουρισμό στην πόλη μας, πρέπει να γίνουν έργα ουσίας. Το μετρό το ζητάμε από το 2006, είχαμε πει πως δεν θα γίνει πριν το 2024, δεν είναι δυνατόν η Αττικό Μετρό να βρίσκεται στην Αθήνα και να σχεδιάζει ένα έργο για τη Θεσσαλονίκη», είπε ο Μιχάλης Ζορπίδης, Πρόεδρος Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. «Τα μαγαζιά στη Βενιζέλου έχουν δεινοπαθήσει τόσα χρόνια, μετρό χωρίς σταθμό Βενιζέλου δε γίνεται ενώ είναι απαραίτητο να φτάσει και στο αεροδρόμιο. Είμαστε υπέρ της ανάπλασης της ΔΕΘ, θέλουμε και την ανάπλαση της Αριστοτέλους, θέλουμε μία όμορφη πόλη. Ελπίζω τα έργα να μην μείνουν στα χαρτιά και τις μελέτες», κατέληξε.

forum-Qostz.jpg


Tα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που προσδίδουν κινητήριο δύναμη στην ελληνική οικονομία αφήνοντας προστιθέμενη αξία στην τοπική οικονομία της Θεσσαλονίκης, λειτουργώντας σαν μαγνήτης προσέλκυσης επενδύσεων βρέθηκαν στο προσκήνιο στο πλαίσιο του «Thessaloniki Helexpo Forum».

«Το τελευταίο διάστημα υπάρχει σημαντική εξέλιξη σε σειρά έργων, φιλοδοξούμε στο τέλος της προσπάθειας η Θεσσαλονίκη να έχει όλες εκείνες τις υποδομές ούτως ώστε να καταστεί περιφερειακός κόμβος στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με το βλέμμα πέρα από τα σύνορα. Σε έναν κόσμο που αλλάζει η Θεσσαλονίκη καλύπτει το χαμένο έδαφος και αποκτά μία διαφορετική προοπτική», επεσήμανε ο Σταύρος Καλαφάτης, Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης.

Παράλληλα, στάθηκε ιδιαίτερα στην επέκταση του μετρό στα δυτικά της πόλης στην οποία αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ, στην υλοποίηση του μητροπολιτικού πάρκου Παύλου Μελά, στο μουσείο Ολοκαυτώματος, στην ανάπλαση της ΔΕΘ, στη νέα Τούμπα, στο νέο γήπεδο του Άρη, στο ογκολογικό νοσοκομείο και στην ενοποίηση του θαλάσσιου μετώπου.

«Το ΤhessINTEC προχωρά, τρέξαμε όλες τις χωροταξικές και πολεοδομικές διαδικασίες από την πλευρά μας, αναφορικά με το μετρό αυτό που έγινε με τις μακέτες από τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν βαθύτατη προσβολή για τους Θεσσαλονίκης. Τα πυρά που δέχτηκε η Λ.Μενδώνη είναι τίτλος τιμής για εκείνη, το μετρό θα γίνει θέλουν δε θέλουν κάποιοι», υποστήριξε.

«Βλέπουμε φέτος τη ΔΕΘ της μακέτας, πέρσι ακούσαμε για την ιπτάμενη περιφερειακή, φέτος δεν ακούσαμε τίποτα, ακούμε διάφορα φαραωνικά σχέδια για γήπεδα που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια, την Αριστοτέλους που θα γίνει Μαιάμι και δεν γίνεται τίποτα», ανέφερε η Κυριακή Μάλαμα, αναπληρώτρια τομεάρχης Μακεδονίας-Θράκης του ΣΥΡΙΖΑ.

«Η ανάπλαση της ΔΕΘ γιατί δεν εντάχτηκε στο ταμείο ανάκαμψης;» αναρωτήθηκε. «Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε το μετρό με το 20% των εργασιών ολοκληρωμένο και το παρέδωσε με το 80% ολοκληρωμένο, τα δοκιμαστικά δρομολόγια ήταν έτοιμα να ξεκινήσουν. Από τότε που ανέλαβε η ΝΔ είχαμε δύο χρόνια χαμένα, δύο χρόνια λαμαρίνων, η κυβέρνηση αδράνησε. Σας ενδιαφέρει μόνο η εμμονική απόσπαση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου με τις ευλογίες της υπουργού πολιτισμού, η κ.Μενδώνη είναι πιθανό να συνδεθεί με την μετατροπή των αρχαιοτήτων σε μπάζα», σημείωσε.

«Yποδομές-αναπλάσεις-καθημερινότητα είναι το τρίπτυχο στο οποίο δουλεύουμε. Οι επενδύσεις σε έργα υποδομών έχουν έναν σημαντικό οικονομικό πολλαπλασιαστή της τάξης του 1,8%, στη Θεσσαλονίκη πρέπει να γυρίσουμε σελίδα και να δώσουμε μάχη για να γίνουν πράξη τα έργα υποδομής», τόνισε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

«Οι επενδυτές ζητούν τις καλύτερες δυνατές υποδομές για να έρθουν, κάθε πλατεία είναι σημαντική, τα έργα και οι διαγωνισμοί δε γίνονται με δημοψηφίσματα, υπάρχουν θεσμοθετημένες διαδικασίες με σημαντικούς επιστήμονες οι οποίοι επιλέγουν», πρόσθεσε. Για τις επικρίσεις σχετικά με την σχεδιαζόμενη ανάπλαση της Αριστοτέλους ανέφερε πως δεν θα μοιάζει με Μαιάμι αλλά «δεν είναι κακό να παίρνουμε ιδέες και από άλλα μέρα στον κόσμο».

Αναφορικά με το μετρό είπε πως οι πολίτες έχουν κουραστεί όλα αυτά τα χρόνια και θέλουν να δουν απτά έργα.

«Η δεκαετία που έρχεται θα ανήκει στη Θεσσαλονίκη, θα είναι ο δεύτερος πόλος ανάπτυξης παράλληλα με την Αθήνα», επεσήμανε.

«Στο Φίλυρο με την συνδρομή του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος θα γίνει το καλύτερο παιδιατρικό νοσοκομείο της Ευρώπης, οι δρόμοι σύνδεσης με το νοσοκομείο, μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν αρχίσει να υλοποιούνται», σημείωσε ο Ιγνάτιος Καϊτετζίδης, Δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη, Πρόεδρος Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας. «Λέμε ναι στην επέκταση του μετρό στα δυτικά αλλά πρέπει να φτάσει και στο αεροδρόμιο», συμπλήρωσε. Παράλληλα, ζήτησε πυκνότερη συγκοινωνία με το κέντρο της πόλης.

«Θέλουμε περισσότερο τουρισμό στην πόλη μας, πρέπει να γίνουν έργα ουσίας. Το μετρό το ζητάμε από το 2006, είχαμε πει πως δεν θα γίνει πριν το 2024, δεν είναι δυνατόν η Αττικό Μετρό να βρίσκεται στην Αθήνα και να σχεδιάζει ένα έργο για τη Θεσσαλονίκη», είπε ο Μιχάλης Ζορπίδης, Πρόεδρος Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. «Τα μαγαζιά στη Βενιζέλου έχουν δεινοπαθήσει τόσα χρόνια, μετρό χωρίς σταθμό Βενιζέλου δε γίνεται ενώ είναι απαραίτητο να φτάσει και στο αεροδρόμιο. Είμαστε υπέρ της ανάπλασης της ΔΕΘ, θέλουμε και την ανάπλαση της Αριστοτέλους, θέλουμε μία όμορφη πόλη. Ελπίζω τα έργα να μην μείνουν στα χαρτιά και τις μελέτες», κατέληξε.

forum-Qostz.jpg


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία