ΚΟΙΝΩΝΙΑ

“Πρωτιά” για τον κλάδο της αγροδιατροφής εν μέσω πανδημίας – Αύξηση στις εξαγωγές και την κατανάλωση προϊόντων

Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στοχεύει φέτος να διασυνδέσει τον πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό – Ικανοποίηση για τη δυναμική που ανέπτυξε ο κλάδος της αγροδιατροφής

 09/02/2021 07:00

“Πρωτιά” για τον κλάδο της αγροδιατροφής εν μέσω πανδημίας – Αύξηση στις εξαγωγές και την κατανάλωση προϊόντων

Φανή Σοβιτσλή

Την διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό – πολιτισμό, με στόχο η συνεργασία αυτή να δώσει προστιθέμενη αξία στους αγρότες και τους επαγγελματίες του τουρισμού, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, στοχεύει να προωθήσει την τρέχουσα χρονιά η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, διευρύνοντας παράλληλα την Αγροδιατροφική Σύμπραξη και τη «Μακεδονική Κουζίνα» δυο θεσμοί που είχαν θετικό πρόσημο.

Παρά τις δύσκολες συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία, οι δύο αυτές πρωτοβουλίες, την χρονιά που πέρασε, αναπτύχθηκαν και άρχισαν να αποκτούν αναγνωρισιμότητα σε παγκόσμιο επίπεδο αποδίδοντας οφέλη για την Κεντρική Μακεδονία. Ειδικά ο κλάδος της αγροδιατροφής, στην Κεντρική Μακεδονία κατάφερε να αναδείξει την δυναμική του, παρά την υγειονομική κρίση, αυξάνοντας τόσο τις εξαγωγές, όσο και την κατανάλωση ορισμένων προϊόντων εντός συνόρων.

Όπως τόνισε κατά την παρουσίαση του απολογισμού πεπραγμένων της διοίκησης της ΠΚΜ για το 2020, ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Σωτήρης Μπάτος, η χρονιά που πέρασε ήταν διαφορετική από όλες τις προηγούμενες, καθώς η πανδημία έπληξε όλους τους παραγωγικούς τομείς παγκοσμίως. Παρόλα αυτά, όπως είπε, ο κλάδος της αγροδιατροφής, στην περιφέρειά Κεντρικής Μακεδονίας κατάφερε να αναδείξει την δυναμική του κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης αυξάνοντας τόσο τις εξαγωγές όσο και την κατανάλωση ορισμένων προϊόντων εντός συνόρων.

«Η θεσμοθέτηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης και η δημιουργία της «Μακεδονικής Κουζίνας» ήταν δυο σημαντικές πρωτοβουλίες που ανέλαβε η ΠΚΜ που απέδωσαν τα μέγιστα, δικαιώνοντας τις προσπάθειές και τις στρατηγικές επιλογές της περιφέρειας μας» επισήμανε ο κ. Μπάτος, ενώ πρόσθεσε ότι ο αγροτικός τομέας συνεχώς αναπτύσσεται στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όταν αντίστοιχα σε άλλες περιοχές τις χώρας βλέπουμε να συρρικνώνεται. «Η Περιφέρεια μας είναι σταθερά πρώτη σε αγροτική παραγωγή, αλλά και σε εξαγωγές τροφίμων και αγροτικών προϊόντων με το ποσοστό της αγροτικής οικονομίας στο ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας να κινείται ανοδικά και σταθερά άνω του 25%. Επίσης, ο πρωτογενής τομέας της συμμετέχει κατά 26% στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία του πρωτογενούς τομέα σε επίπεδο χώρας, καταδεικνύοντας έτσι τον κομβικό ρόλο του πρωτογενούς τομέα στο αναπτυξιακό μοντέλο της Περιφέρειας» υπογράμμισε ο ίδιος.

agrodiatrofh-pkm.jpg

Στοίχημα η δημιουργία brand name

Όπως γνωστοποίησε ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, στοίχημα για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι η δημιουργία ενός ισχυρού διεθνούς brand name για τα αγροδιατροφικά της προϊόντα. «Την προσπάθεια μας αυτή την υποστηρίζουμε με την μεγάλη καμπάνια προβολής και προώθησης των ποιοτικών μας προϊόντων σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αλλά και με εξειδικευμένες εξωστρεφείς δράσεις» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, όπως είπε ο κ. Μπάτος η αντιπεριφέρεια Αγροτικής Οικονομίας έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα στην οργάνωση και υποστήριξη της στρατηγικής προώθησης των παραγόμενων προϊόντων.

Ενδεικτικά ανέφερε την κατάρτιση του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης για την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων, 2021-2023, με το οποίο η ΠΚΜ χαράσσει την πολιτική και τις δράσεις που θα ακολουθήσει τα επόμενα τρία χρόνια για την προβολή των τοπικών μας προϊόντων.

Σημαντική απορρόφηση πόρων

Στο μεταξύ, όπως είπε ο κ. Μπάτος η αντιπεριφέρεια Αγροτικής Οικονομίας, παρά τους περιορισμούς που έβαλε η πανδημία, την προηγούμενη χρονιά συμμετείχε σε πολλές στις δράσεις και εκθέσεις αγροτικών προϊόντων, ενώ για την ανάδειξη της «Μακεδονικής Κουζίνας» συνεργάστηκε με την Λέσχη Αρχιμαγείρων Β. Ελλάδος στο ετήσιο συμπόσιο Λέσχης Αρχιμαγείρων, όπου παρουσίασε πιάτα με συνταγές από το συνταγολόγιο της «Μακεδονικής Κουζίνας» της ΠΚΜ.

Συμμετείχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες Μαγειρικής που έγιναν στην Στουτγάρδη, προχώρησε σε επικαιροποίηση του Μητρώου των επιχειρήσεων της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας .

Στις πλέον θετικές παρεμβάσεις συγκαταλέγεται η διαχείριση του προγράμματος Αγροτικής Οικονομίας, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Αλιείας της ΠΚΜ, όπου μέσω του αρμόδιου υπουργείου κατανεμήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία 148 εκατ. ευρώ, όταν ο συνολικός προϋπολογισμός για όλες τις περιφέρειες της χώρας είναι 600 εκατομμύρια ευρώ.

«Επομένως» όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης «απορροφήσαμε το 25% των κονδυλίων. Πιο συγκεκριμένα, οι επιλέξιμες αιτήσεις των αγροτών τις Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι 2.444 με το ποσό της δημόσιας δαπάνης να ξεπερνά τα 148 εκατ. ευρώ, γεγονός που καθιστά για ακόμη μια φορά την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πρωταθλήτρια στην απορρόφηση πόρων στον πρωτογενή τομέα».

Την διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό – πολιτισμό, με στόχο η συνεργασία αυτή να δώσει προστιθέμενη αξία στους αγρότες και τους επαγγελματίες του τουρισμού, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, στοχεύει να προωθήσει την τρέχουσα χρονιά η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, διευρύνοντας παράλληλα την Αγροδιατροφική Σύμπραξη και τη «Μακεδονική Κουζίνα» δυο θεσμοί που είχαν θετικό πρόσημο.

Παρά τις δύσκολες συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία, οι δύο αυτές πρωτοβουλίες, την χρονιά που πέρασε, αναπτύχθηκαν και άρχισαν να αποκτούν αναγνωρισιμότητα σε παγκόσμιο επίπεδο αποδίδοντας οφέλη για την Κεντρική Μακεδονία. Ειδικά ο κλάδος της αγροδιατροφής, στην Κεντρική Μακεδονία κατάφερε να αναδείξει την δυναμική του, παρά την υγειονομική κρίση, αυξάνοντας τόσο τις εξαγωγές, όσο και την κατανάλωση ορισμένων προϊόντων εντός συνόρων.

Όπως τόνισε κατά την παρουσίαση του απολογισμού πεπραγμένων της διοίκησης της ΠΚΜ για το 2020, ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Σωτήρης Μπάτος, η χρονιά που πέρασε ήταν διαφορετική από όλες τις προηγούμενες, καθώς η πανδημία έπληξε όλους τους παραγωγικούς τομείς παγκοσμίως. Παρόλα αυτά, όπως είπε, ο κλάδος της αγροδιατροφής, στην περιφέρειά Κεντρικής Μακεδονίας κατάφερε να αναδείξει την δυναμική του κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης αυξάνοντας τόσο τις εξαγωγές όσο και την κατανάλωση ορισμένων προϊόντων εντός συνόρων.

«Η θεσμοθέτηση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης και η δημιουργία της «Μακεδονικής Κουζίνας» ήταν δυο σημαντικές πρωτοβουλίες που ανέλαβε η ΠΚΜ που απέδωσαν τα μέγιστα, δικαιώνοντας τις προσπάθειές και τις στρατηγικές επιλογές της περιφέρειας μας» επισήμανε ο κ. Μπάτος, ενώ πρόσθεσε ότι ο αγροτικός τομέας συνεχώς αναπτύσσεται στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όταν αντίστοιχα σε άλλες περιοχές τις χώρας βλέπουμε να συρρικνώνεται. «Η Περιφέρεια μας είναι σταθερά πρώτη σε αγροτική παραγωγή, αλλά και σε εξαγωγές τροφίμων και αγροτικών προϊόντων με το ποσοστό της αγροτικής οικονομίας στο ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας να κινείται ανοδικά και σταθερά άνω του 25%. Επίσης, ο πρωτογενής τομέας της συμμετέχει κατά 26% στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία του πρωτογενούς τομέα σε επίπεδο χώρας, καταδεικνύοντας έτσι τον κομβικό ρόλο του πρωτογενούς τομέα στο αναπτυξιακό μοντέλο της Περιφέρειας» υπογράμμισε ο ίδιος.

agrodiatrofh-pkm.jpg

Στοίχημα η δημιουργία brand name

Όπως γνωστοποίησε ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, στοίχημα για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι η δημιουργία ενός ισχυρού διεθνούς brand name για τα αγροδιατροφικά της προϊόντα. «Την προσπάθεια μας αυτή την υποστηρίζουμε με την μεγάλη καμπάνια προβολής και προώθησης των ποιοτικών μας προϊόντων σε εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αλλά και με εξειδικευμένες εξωστρεφείς δράσεις» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, όπως είπε ο κ. Μπάτος η αντιπεριφέρεια Αγροτικής Οικονομίας έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα στην οργάνωση και υποστήριξη της στρατηγικής προώθησης των παραγόμενων προϊόντων.

Ενδεικτικά ανέφερε την κατάρτιση του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης για την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων, 2021-2023, με το οποίο η ΠΚΜ χαράσσει την πολιτική και τις δράσεις που θα ακολουθήσει τα επόμενα τρία χρόνια για την προβολή των τοπικών μας προϊόντων.

Σημαντική απορρόφηση πόρων

Στο μεταξύ, όπως είπε ο κ. Μπάτος η αντιπεριφέρεια Αγροτικής Οικονομίας, παρά τους περιορισμούς που έβαλε η πανδημία, την προηγούμενη χρονιά συμμετείχε σε πολλές στις δράσεις και εκθέσεις αγροτικών προϊόντων, ενώ για την ανάδειξη της «Μακεδονικής Κουζίνας» συνεργάστηκε με την Λέσχη Αρχιμαγείρων Β. Ελλάδος στο ετήσιο συμπόσιο Λέσχης Αρχιμαγείρων, όπου παρουσίασε πιάτα με συνταγές από το συνταγολόγιο της «Μακεδονικής Κουζίνας» της ΠΚΜ.

Συμμετείχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες Μαγειρικής που έγιναν στην Στουτγάρδη, προχώρησε σε επικαιροποίηση του Μητρώου των επιχειρήσεων της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας .

Στις πλέον θετικές παρεμβάσεις συγκαταλέγεται η διαχείριση του προγράμματος Αγροτικής Οικονομίας, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Αλιείας της ΠΚΜ, όπου μέσω του αρμόδιου υπουργείου κατανεμήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία 148 εκατ. ευρώ, όταν ο συνολικός προϋπολογισμός για όλες τις περιφέρειες της χώρας είναι 600 εκατομμύρια ευρώ.

«Επομένως» όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης «απορροφήσαμε το 25% των κονδυλίων. Πιο συγκεκριμένα, οι επιλέξιμες αιτήσεις των αγροτών τις Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι 2.444 με το ποσό της δημόσιας δαπάνης να ξεπερνά τα 148 εκατ. ευρώ, γεγονός που καθιστά για ακόμη μια φορά την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πρωταθλήτρια στην απορρόφηση πόρων στον πρωτογενή τομέα».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία