ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πώς εφαρμόζεται το πρόγραμμα κολύμβησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση;

Βουλευτές του ΚΚΕ κατέθεσαν ερώτηση στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τον τρόπο υλοποίησης μιας καλής ιδέας που μπορεί έχει πολλά οφέλη και να σώζει ζωές

 13/09/2019 10:49

Πώς εφαρμόζεται το πρόγραμμα κολύμβησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση;
Φωτογραφία Αρχείου

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως απεύθηναν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ: Γιάννης Δελής, Νίκος Καραθανασόπουλος, Χρήστος Κατσώτης, Γιώργος Λαμπρούλης, Μαρία Κομνηνάκα και Μανώλης Συντυχάκης. Η ερώτηση αφορά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η εκμάθηση της κολύμβησης στα σχολεία. Οι Βουλευτές αναφέρουν πως πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο εφαρμόζεται εδώ και τέσσερα χρόνια με αμφίβολα ωστόσο αποτελέσματα καθώς αυτά εξαρτώνται από το εάν το πρόγραμμα εφαρμόζεται σωστά. Διακρίνουν πως υπάρχουν σημαντικά οφέλη από τη συνέχιση εφαρμογής του προγράμματος ειδικά αν σκεφτεί κανείς τα οφέλη του παιδιού από την ενασχόλησή του με το συγκεκριμένο άθλημα αλλά και το γεγονός ότι, δυστυχώς, κάθε χρόνο η Ελλάδα καίτοι βρέχεται από παντού σχεδόν από τη θάλασσα παρουσιάζει ένα σημαντικό αριθμό πνιγμών είτε στις θάλασσές της είτε σε πισίνες. 

Παράλληλα επισημαίνουν μια σειρά ατελειών που παρουσιάζει η υλοποίηση του προγράμματος εκμάθησης της κολύμβησης στα σχολεία και προτείνουν τις δικές τους θέσεις σχετικά με το πώς μπορεί πραγματικά να αποδώσει καρπούς ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών.  

Η ερώτηση των βουλευτών έχει ως εξής: 

"Θέμα: Εφαρμογή του προγράμματος κολύμβησης που υλοποιείται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με τρόπο που να καλύπτει συνολικά τις ανάγκες των μαθητών.

Το πρόγραμμα κολύμβησης που υλοποιείται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αφορά μια πολύ σημαντική ανάγκη των μικρών ηλικιών που σχετίζεται τόσο με τη σωματική και πνευματική τους ανάπτυξη, όσο και με την ασφάλεια τους, μιας και η χώρα μας βρέχεται σχεδόν παντού από θάλασσα και οι πνιγμοί ξεπερνούν τους 300 κάθε χρόνο με ένα μεγάλο ποσοστό (50 περίπου) να αφορά παιδιά ηλικίας 4-15 ετών που πνίγονται σε πισίνες και ανοιχτή θάλασσα. Ενώ ξεκίνησε πιλοτικά πριν 4 χρόνια, με αποτελέσματα όπου εφαρμόστηκε σωστά, παρουσιάζει στασιμότητα και αρκετά προβλήματα, που πρέπει να λυθούν άμεσα, προκειμένου να καλύψει συνολικά τις ανάγκες των μαθητών.

Καταρχήν, όπως εφαρμόζεται σήμερα, δεν αφορά την κάλυψη όλου του μαθητικού πληθυσμού. Περιορίζεται στη Γ΄ τάξη (και σε ορισμένες περιπτώσεις και τη Δ΄ τάξη) όταν γνωρίζουμε ότι η εκμάθηση μπορεί να ξεκινήσει από την ηλικία των 3-4 χρονών. Η εκμά­θ­­ηση πρέπει να ξεκινά νωρίτερα και να καλύπτει όλα τα παιδιά. Μόνο έτσι θα μειωθεί ο κίνδυνος πνιγμού άλλα και το άγχος που έχουν οι γονείς κάθε καλοκαίρι στις διακοπές.

Επίσης χρειάζεται να λυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος, προκειμένου να καλύψει όλους τους μαθητές που συμμετέχουν, ιδιαίτερα σε περιοχές που έχει υποδομές. Όμως και εκεί που δεν υπάρχουν κολυμβητήρια, χρειάζεται άμεσα να προχωρήσουν οι διαδικασίες για να κατασκευαστούν νέες υποδομές έτσι ώστε να υπάρχει πρόσβαση.

Επιπρόσθετα χρειάζεται να λυθούν ζητήματα που αφορούν το προσωπικό. Δεν μπορεί να λειτουργήσει με ωρομίσθιους ένα τόσο σημαντικό πρόγραμμα και με διαδικασίες πρόσληψης χρονοβόρες. Χρειάζεται μόνιμο προσωπικό με ειδίκευση και επιμόρφωση ανά τακτά χρονικά διαστήματα στις τεχνικές εκμάθησης.

Τέλος κάθε χρόνο παρουσιάζονται σοβαρές καθυστερήσεις με τη διαδικασία έγκρισης του προγράμματος. Συγκεκριμένα υπήρξαν περιοχές φέτος (Αχαΐα, Δ΄ Αθήνας) που το πρόγραμμα ξεκίνησε, εντελώς αδικαιολόγητα, να εφαρμόζεται την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου, δηλαδή λίγο πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς και αυτό σε ορισμένα μόνο σχολεία. Είναι προτιμότερο η διαδικασία προετοιμασίας - έγκρισης να ολοκληρώνεται με το τέλος της σχολικής χρονιάς έτσι ώστε το πρόγραμμα να ξεκινά με την έναρξη της νέας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει έτσι ώστε να λυθούν όλα τα λειτουργικά προβλήματα και το πρόγραμμα να συμπεριλάβει όλα τα σχολεία καλύπτοντας συνολικά τις ανάγκες των μαθητών". 

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως απεύθηναν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ: Γιάννης Δελής, Νίκος Καραθανασόπουλος, Χρήστος Κατσώτης, Γιώργος Λαμπρούλης, Μαρία Κομνηνάκα και Μανώλης Συντυχάκης. Η ερώτηση αφορά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η εκμάθηση της κολύμβησης στα σχολεία. Οι Βουλευτές αναφέρουν πως πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο εφαρμόζεται εδώ και τέσσερα χρόνια με αμφίβολα ωστόσο αποτελέσματα καθώς αυτά εξαρτώνται από το εάν το πρόγραμμα εφαρμόζεται σωστά. Διακρίνουν πως υπάρχουν σημαντικά οφέλη από τη συνέχιση εφαρμογής του προγράμματος ειδικά αν σκεφτεί κανείς τα οφέλη του παιδιού από την ενασχόλησή του με το συγκεκριμένο άθλημα αλλά και το γεγονός ότι, δυστυχώς, κάθε χρόνο η Ελλάδα καίτοι βρέχεται από παντού σχεδόν από τη θάλασσα παρουσιάζει ένα σημαντικό αριθμό πνιγμών είτε στις θάλασσές της είτε σε πισίνες. 

Παράλληλα επισημαίνουν μια σειρά ατελειών που παρουσιάζει η υλοποίηση του προγράμματος εκμάθησης της κολύμβησης στα σχολεία και προτείνουν τις δικές τους θέσεις σχετικά με το πώς μπορεί πραγματικά να αποδώσει καρπούς ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών.  

Η ερώτηση των βουλευτών έχει ως εξής: 

"Θέμα: Εφαρμογή του προγράμματος κολύμβησης που υλοποιείται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με τρόπο που να καλύπτει συνολικά τις ανάγκες των μαθητών.

Το πρόγραμμα κολύμβησης που υλοποιείται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αφορά μια πολύ σημαντική ανάγκη των μικρών ηλικιών που σχετίζεται τόσο με τη σωματική και πνευματική τους ανάπτυξη, όσο και με την ασφάλεια τους, μιας και η χώρα μας βρέχεται σχεδόν παντού από θάλασσα και οι πνιγμοί ξεπερνούν τους 300 κάθε χρόνο με ένα μεγάλο ποσοστό (50 περίπου) να αφορά παιδιά ηλικίας 4-15 ετών που πνίγονται σε πισίνες και ανοιχτή θάλασσα. Ενώ ξεκίνησε πιλοτικά πριν 4 χρόνια, με αποτελέσματα όπου εφαρμόστηκε σωστά, παρουσιάζει στασιμότητα και αρκετά προβλήματα, που πρέπει να λυθούν άμεσα, προκειμένου να καλύψει συνολικά τις ανάγκες των μαθητών.

Καταρχήν, όπως εφαρμόζεται σήμερα, δεν αφορά την κάλυψη όλου του μαθητικού πληθυσμού. Περιορίζεται στη Γ΄ τάξη (και σε ορισμένες περιπτώσεις και τη Δ΄ τάξη) όταν γνωρίζουμε ότι η εκμάθηση μπορεί να ξεκινήσει από την ηλικία των 3-4 χρονών. Η εκμά­θ­­ηση πρέπει να ξεκινά νωρίτερα και να καλύπτει όλα τα παιδιά. Μόνο έτσι θα μειωθεί ο κίνδυνος πνιγμού άλλα και το άγχος που έχουν οι γονείς κάθε καλοκαίρι στις διακοπές.

Επίσης χρειάζεται να λυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος, προκειμένου να καλύψει όλους τους μαθητές που συμμετέχουν, ιδιαίτερα σε περιοχές που έχει υποδομές. Όμως και εκεί που δεν υπάρχουν κολυμβητήρια, χρειάζεται άμεσα να προχωρήσουν οι διαδικασίες για να κατασκευαστούν νέες υποδομές έτσι ώστε να υπάρχει πρόσβαση.

Επιπρόσθετα χρειάζεται να λυθούν ζητήματα που αφορούν το προσωπικό. Δεν μπορεί να λειτουργήσει με ωρομίσθιους ένα τόσο σημαντικό πρόγραμμα και με διαδικασίες πρόσληψης χρονοβόρες. Χρειάζεται μόνιμο προσωπικό με ειδίκευση και επιμόρφωση ανά τακτά χρονικά διαστήματα στις τεχνικές εκμάθησης.

Τέλος κάθε χρόνο παρουσιάζονται σοβαρές καθυστερήσεις με τη διαδικασία έγκρισης του προγράμματος. Συγκεκριμένα υπήρξαν περιοχές φέτος (Αχαΐα, Δ΄ Αθήνας) που το πρόγραμμα ξεκίνησε, εντελώς αδικαιολόγητα, να εφαρμόζεται την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου, δηλαδή λίγο πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς και αυτό σε ορισμένα μόνο σχολεία. Είναι προτιμότερο η διαδικασία προετοιμασίας - έγκρισης να ολοκληρώνεται με το τέλος της σχολικής χρονιάς έτσι ώστε το πρόγραμμα να ξεκινά με την έναρξη της νέας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει έτσι ώστε να λυθούν όλα τα λειτουργικά προβλήματα και το πρόγραμμα να συμπεριλάβει όλα τα σχολεία καλύπτοντας συνολικά τις ανάγκες των μαθητών". 

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία