ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

EXPORT SUMMIT: Εξωστρέφεια και καινοτομία κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης - Εξαγωγές 8,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026

Οι μεταπανδημικές προκλήσεις των Ελλήνων εξαγωγέων στο επίκεντρο του συνεδρίου του ΣΕΒΕ - Οι κίνδυνοι, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται - Εξαγωγές από Βαλκάνια έως την Βόρεια Αφρική, το Μεξικό και την Ινδονησία

 17/06/2021 12:17

EXPORT SUMMIT: Εξωστρέφεια και καινοτομία κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης - Εξαγωγές 8,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026

Στέφανος Μαχτσίρας

Οι προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι Ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις στο μεταπανδημικό περιβάλλον, τίθενται επί τάπητος στο το EXPORT SUMMIT VIII - «Awareness: A Key Factor to Success» που διοργανώνει στο τρισδιάστατο ψηφιακό του κέντρο ο ΣΕΒΕ και στο οποίο χορηγός επικοινωνίας είναι η «Μακεδονία». Οι Έλληνες εξαγωγείς ανοίγουν τα φτερά τους με στόχο να φτάσουν τα ελληνικά προϊόντα έως την Αφρική και την Ινδονησία.

Δεδομένου ότι το διεθνές επιχειρηματικό στερέωμα μεταλλάσσεται διαρκώς και o ανταγωνισμός εντείνεται ακατάπαυστα, οι Έλληνες εξαγωγείς πρέπει να έχουν καθολική «ενσυναίσθηση» της πραγματικότητας. Ο σύγχρονος εξαγωγέας πρέπει να διαθέτει αυξημένη «αντίληψη» για τις ευκαιρίες που δύνανται να αξιοποιήσει και «επίγνωση» των προβλημάτων με τα οποία θα τεθεί αντιμέτωπος. Πρέπει να είναι «αφυπνισμένος» για τους κινδύνους που ελλοχεύουν και παράλληλα να κάνει ενέργειες για την ενίσχυση της «αναγνωρισιμότητας» των προϊόντων και των υπηρεσιών του, ενώ απαραίτητη είναι και η «ευαισθητοποίηση» σε ζητήματα πράσινης επιχειρηματικότητας και κυκλικής οικονομίας.

Το 8ο Export Summit εστιάζει στις διαστάσεις του διεθνούς επιχειρείν που πρέπει να λάβει υπόψη ένας εξαγωγέας, ώστε να αναπτύξει στρατηγικά την εξωστρέφειά του, ενώ οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου θα αφορούν τομείς όπως:

Financial Product Awareness

Export Credit Insurance Awareness

Digital Transformation Awareness

International Development Awareness

Global Networking & Synergy Awareness

Corporate Governance – Succession – Family Business Awareness

Global Branding Awareness

Green Sustainability Awareness.

Logistics awareness and Trade Policy Awareness

«Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουν αλλάξει τα πάντα στην καθημερινότητά μας, αν δεν προσαρμοστούμε έγκαιρα θα βρεθούμε αντιμέτωποι με πολλαπλές κρίσεις. Μέχρι στιγμής οι εξαγωγές τα πάνε πολύ καλά, το 2021, το πρώτο τετράμηνο, οι εξαγωγές ήταν αυξημένες κατά 18%», σημείωσε ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, πρόεδρος του ΣΕΒΕ.

«Όλες οι επιχειρήσεις κλήθηκαν να υπερπηδήσουν εμπόδια για να μείνουν όρθιες, οι Έλληνες εξαγωγείς πρέπει να έχουν καθολική συναίσθηση της πραγματικότητας για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να είναι ευαισθητοποιημένοι σε ζητήματα πράσινης ανάπτυξης και ψηφιακής μετάβασης. Είναι αναγκαίο να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που θα μας παρουσιαστούν μέσα σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον», τόνισε.

2021-06-17-122634-mm.png


«Αντιμετωπίσαμε τις δυσκολίες της πανδημίας ως ευκαιρία ανάκαμψης και προόδου της χώρας, υλοποιήσαμε και υλοποιούμε μεταρρυθμίσεις σε όλους τους τομείς. Στο ΥΠΕΞ εργαζόμαστε σκληρά για να αναμορφώσουμε την οικονομική διπλωματία που αποκτά τον ρόλο που της αξίζει», επεσήμανε ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, του υπουργείου Εξωτερικών και πρόεδρος ΔΣ στο Enterprise Greece, Ιωάννης Σμυρλής.

"Η ελληνική οικονομική διπλωματία, με επεξεργασμένα σχέδια, είναι έτοιμη να υποστηρίξει τις επιχειρήσεις της χώρας μας, στα Δυτικά Βαλκάνια με σκοπό να αξιοποιήσουν το μεγάλο πρόγραμμα ανάκαμψης των 9 δις. που χρηματοδοτεί η Ε.Ε., αλλά και την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών σε αγορές όπως η Βόρεια Αφρική, η Νιγηρία, η Μέση Ανατολή, το Μεξικό, η Ινδονησία", επεσήμανε.

«Έχει ήδη καταρτισθεί το Πρώτο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας το οποίο και θα παρουσιασθεί τις επόμενες εβδομάδες. Στο πλαίσιο αυτού του Σχεδίου, προτεραιότητα δίνεται στις έξι χώρες των Δυτικών Βαλκανίων, μέσω ειδικού σχεδίου δράσης. Η Ελλάδα που υποστηρίζει την πλήρη ένταξη των χωρών αυτών στην Ε.Ε., επιθυμεί , οι ελληνικές επιχειρήσεις να συμβάλλουν στην αξιοποίηση των επενδυτικών πόρων των 9 δις. ευρώ, που έχει εγκρίνει η Κομισιόν, για την χρηματοδότηση έργων στη βιώσιμη πράσινη ανάπτυξη, την ψηφιακή μετάβαση, τις μεταφορές, την ενέργεια», πρόσθεσε.

Τον Σεπτέμβριο, θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη το Balkan Forum, σημαντική διοργάνωση για την οικονομική και επιχειρηματική συνεργασία.

«Οι προσπάθειες για την τόνωση των ελληνικών εξαγωγών συνεχίσθηκαν με τη συνεργασία του Enterprise Greece με την πλατφόρμα e-εμπορίου, ebay, για να επισημάνει επανειλημμένως ότι οι δράσεις που υλοποιούνται και σχεδιάζονται, δεν αφορούν μόνο τους μεγάλους εξαγωγείς αλλά κυρίως τις μικρές εξαγωγικές επιχειρήσεις όπως και όσες διστάζουν να βγούνε στη διεθνή αγορά», κατέληξε.

Εξαγωγές ύψους 8,7 δισ. ευρώ, που θα δημιουργήσουν ένα παραγόμενο προϊόν ύψους 21,6 δισ. ευρώ και μια προστιθέμενη αξία 8,1 δισ. ευρώ, προβλέπεται να υποστηρίξει τα επόμενα πέντε έτη, ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ), ο οποίος από κρατικός οργανισμός εξαγωγικών πιστώσεων μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρεία, με μοναδικό μέτοχο το κράτος, σύμφωνα με σχετικό νομοσχέδιο. Αυτά επισήμανε ο γενικός διευθυντής του ΟΑΕΠ, Γρηγόρης Σταματόπουλος, μιλώντας με φυσική παρουσία από το βήμα του υβριδικού συνεδρίου «8ου Export Summit», που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΒΕ).

Όπως είπε το σχετικό νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του οργανισμού, ο οποίος εποπτεύεται από το υπουργείο Εξωτερικών, ανακοινώθηκε και παρουσιάστηκε πρόσφατα από τον Έλληνα πρωθυπουργό και πέραν της μετατροπής του σε Ανώνυμη Εταιρεία με μοναδικό μέτοχο το κράτος, αφορά και τη διεύρυνση των σκοπών και δραστηριοτήτων του, συμβαδίζοντας με την εξαγωγική πολιτική της χώρας.

«Το 2021 αποτελεί μια σημαντική χρονιά για τον ΟΑΕΠ», επισήμανε ο κ. Σταματόπουλος και σημείωσε, ότι η υλοποίηση του νέου αναπτυξιακού μοντέλου του οργανισμού θα έχει διάρκεια 16 μηνών. Στόχος είναι «με τη νέα μορφή του ο ΟΑΕΠ να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων τα επόμενα χρόνια».

Σημειώνοντας ότι ο ΟΑΕΠ είχε να μεταρρυθμιστεί από το 1988, ο κ. Σταματόπουλος τόνισε ότι σκοπός είναι να αποκτήσει ο οργανισμός μια παρόμοια οργάνωση με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς οργανισμούς και «έτσι να διαδραματίζει έναν ενεργό και καθοριστικό ρόλο στην κινητοποίηση της χρηματοδότησης στον ιδιωτικό τομέα δημιουργώντας θετικά αποτελέσματα». Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε και στα νέα προϊόντα που σχεδιάζονται στους τομείς των ασφάλισης, χρηματοδότησης και παροχής εγγυήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι ρόλος του ΟΑΕΠ είναι να υποστηρίζει τις εξαγωγικές επιχειρήσεις μέσω διαφόρων προϊόντων, ώστε να παρέχει μια σχετική ασφάλεια αλλά και ανταγωνιστικότητα στους Έλληνες εξαγωγείς που δραστηριοποιούνται στην παγκόσμια αγορά. Κατά τον κ. Σταματόπουλο, σήμερα ο ΟΑΕΠ ασφαλίζει έναντι εμπορικών και πολιτικών κινδύνων μη πληρωμής τις εξαγωγικές πιστώσεις που παρέχουν οι Έλληνες εξαγωγείς σε πελάτες του εξωτερικού για πώληση προϊόντων, υπηρεσιών, κατασκευής τεχνικών έργων, αλλά και άμεσων επενδύσεων εξωτερικού που πραγματοποιούνται από ελληνικές επενδύσεις.

Σε μονοψήφιο ποσοστό η διείσδυση ασφάλισης πιστώσεων στην ελληνική αγορά

Με την παραδοχή ότι είναι μακρύς ακόμη ο δρόμος που πρέπει να διανυθεί προκειμένου η διείσδυση της ασφάλισης των πιστώσεων στη χώρα μας να «περάσει στην αγορά», ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας ασφάλισης πιστωτικού κινδύνου Euler Hermes Hellas, Γιώργος Βελιζιώτης, τόνισε από το βήμα του συνεδρίου ότι «αυτή βρίσκεται σε μονοψήφιο αριθμό όταν στις Βόρειες χώρες της Ευρώπης διαμορφώνεται στο 85%».

Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος υπογράμμισε την ανάγκη οι αρμόδιοι να επικοινωνούν πιο συχνά και με μεγαλύτερη δυναμική τα πολλαπλά οφέλη της ασφάλισης πιστώσεων, που όπως είπε «δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κόστος, αλλά ως εργαλείο ανάπτυξης».

Κατά την τοποθέτησή του ο ίδιος διατύπωσε την εκτίμηση ότι το παγκόσμιο εμπόριο θα επανεκκινήσει από φέτος μεν, αλλά με μεγαλύτερη δυναμική θα αναπτυχθεί το 2022 και τόνισε ότι «προβλέπουμε μια ανάπτυξη 7,7% σε όγκο και 15,9% σε αξία».

Βέβαια, όπως υπογράμμισε «το στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί έχει να κάνει με τον εμβολιασμό, όπου στις αναπτυγμένες χώρες πάει καλά, αλλά στις αναπτυσσόμενες κινείται με βραδύτερο ρυθμό».

Όσον αφορά την ανάπτυξη στην Ευρώπη, ο κ. Βελιζιώτης επισήμανε ότι «την βλέπουμε στο 5,5% φέτος, λόγω της υστέρησης κάποιων χωρών να επιστρέψουν ταχύτερα στην προ covid-19 εποχή τους και στο 4,2% το 2022». Ο ίδιος τόνισε ότι στην αναδυόμενη Ευρώπη, το 2021 η ανάπτυξη θα φτάσει στο 4,6% και στο 3,7% το 2022, «με την Ρωσία πρωτοπόρο».

«Η ασφάλιση πιστώσεων είναι πιο επίκαιρη από ποτέ», επισήμανε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Atradius Hellenic Branch, Γεράσιμος Τζέης και αναφέρθηκε από το βήμα του συνεδρίου στα πολλαπλά οφέλη της στην μετά covid-19 εποχή.

Οι προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι Ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις στο μεταπανδημικό περιβάλλον, τίθενται επί τάπητος στο το EXPORT SUMMIT VIII - «Awareness: A Key Factor to Success» που διοργανώνει στο τρισδιάστατο ψηφιακό του κέντρο ο ΣΕΒΕ και στο οποίο χορηγός επικοινωνίας είναι η «Μακεδονία». Οι Έλληνες εξαγωγείς ανοίγουν τα φτερά τους με στόχο να φτάσουν τα ελληνικά προϊόντα έως την Αφρική και την Ινδονησία.

Δεδομένου ότι το διεθνές επιχειρηματικό στερέωμα μεταλλάσσεται διαρκώς και o ανταγωνισμός εντείνεται ακατάπαυστα, οι Έλληνες εξαγωγείς πρέπει να έχουν καθολική «ενσυναίσθηση» της πραγματικότητας. Ο σύγχρονος εξαγωγέας πρέπει να διαθέτει αυξημένη «αντίληψη» για τις ευκαιρίες που δύνανται να αξιοποιήσει και «επίγνωση» των προβλημάτων με τα οποία θα τεθεί αντιμέτωπος. Πρέπει να είναι «αφυπνισμένος» για τους κινδύνους που ελλοχεύουν και παράλληλα να κάνει ενέργειες για την ενίσχυση της «αναγνωρισιμότητας» των προϊόντων και των υπηρεσιών του, ενώ απαραίτητη είναι και η «ευαισθητοποίηση» σε ζητήματα πράσινης επιχειρηματικότητας και κυκλικής οικονομίας.

Το 8ο Export Summit εστιάζει στις διαστάσεις του διεθνούς επιχειρείν που πρέπει να λάβει υπόψη ένας εξαγωγέας, ώστε να αναπτύξει στρατηγικά την εξωστρέφειά του, ενώ οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου θα αφορούν τομείς όπως:

Financial Product Awareness

Export Credit Insurance Awareness

Digital Transformation Awareness

International Development Awareness

Global Networking & Synergy Awareness

Corporate Governance – Succession – Family Business Awareness

Global Branding Awareness

Green Sustainability Awareness.

Logistics awareness and Trade Policy Awareness

«Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουν αλλάξει τα πάντα στην καθημερινότητά μας, αν δεν προσαρμοστούμε έγκαιρα θα βρεθούμε αντιμέτωποι με πολλαπλές κρίσεις. Μέχρι στιγμής οι εξαγωγές τα πάνε πολύ καλά, το 2021, το πρώτο τετράμηνο, οι εξαγωγές ήταν αυξημένες κατά 18%», σημείωσε ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, πρόεδρος του ΣΕΒΕ.

«Όλες οι επιχειρήσεις κλήθηκαν να υπερπηδήσουν εμπόδια για να μείνουν όρθιες, οι Έλληνες εξαγωγείς πρέπει να έχουν καθολική συναίσθηση της πραγματικότητας για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να είναι ευαισθητοποιημένοι σε ζητήματα πράσινης ανάπτυξης και ψηφιακής μετάβασης. Είναι αναγκαίο να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που θα μας παρουσιαστούν μέσα σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον», τόνισε.

2021-06-17-122634-mm.png


«Αντιμετωπίσαμε τις δυσκολίες της πανδημίας ως ευκαιρία ανάκαμψης και προόδου της χώρας, υλοποιήσαμε και υλοποιούμε μεταρρυθμίσεις σε όλους τους τομείς. Στο ΥΠΕΞ εργαζόμαστε σκληρά για να αναμορφώσουμε την οικονομική διπλωματία που αποκτά τον ρόλο που της αξίζει», επεσήμανε ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, του υπουργείου Εξωτερικών και πρόεδρος ΔΣ στο Enterprise Greece, Ιωάννης Σμυρλής.

"Η ελληνική οικονομική διπλωματία, με επεξεργασμένα σχέδια, είναι έτοιμη να υποστηρίξει τις επιχειρήσεις της χώρας μας, στα Δυτικά Βαλκάνια με σκοπό να αξιοποιήσουν το μεγάλο πρόγραμμα ανάκαμψης των 9 δις. που χρηματοδοτεί η Ε.Ε., αλλά και την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών σε αγορές όπως η Βόρεια Αφρική, η Νιγηρία, η Μέση Ανατολή, το Μεξικό, η Ινδονησία", επεσήμανε.

«Έχει ήδη καταρτισθεί το Πρώτο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας το οποίο και θα παρουσιασθεί τις επόμενες εβδομάδες. Στο πλαίσιο αυτού του Σχεδίου, προτεραιότητα δίνεται στις έξι χώρες των Δυτικών Βαλκανίων, μέσω ειδικού σχεδίου δράσης. Η Ελλάδα που υποστηρίζει την πλήρη ένταξη των χωρών αυτών στην Ε.Ε., επιθυμεί , οι ελληνικές επιχειρήσεις να συμβάλλουν στην αξιοποίηση των επενδυτικών πόρων των 9 δις. ευρώ, που έχει εγκρίνει η Κομισιόν, για την χρηματοδότηση έργων στη βιώσιμη πράσινη ανάπτυξη, την ψηφιακή μετάβαση, τις μεταφορές, την ενέργεια», πρόσθεσε.

Τον Σεπτέμβριο, θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη το Balkan Forum, σημαντική διοργάνωση για την οικονομική και επιχειρηματική συνεργασία.

«Οι προσπάθειες για την τόνωση των ελληνικών εξαγωγών συνεχίσθηκαν με τη συνεργασία του Enterprise Greece με την πλατφόρμα e-εμπορίου, ebay, για να επισημάνει επανειλημμένως ότι οι δράσεις που υλοποιούνται και σχεδιάζονται, δεν αφορούν μόνο τους μεγάλους εξαγωγείς αλλά κυρίως τις μικρές εξαγωγικές επιχειρήσεις όπως και όσες διστάζουν να βγούνε στη διεθνή αγορά», κατέληξε.

Εξαγωγές ύψους 8,7 δισ. ευρώ, που θα δημιουργήσουν ένα παραγόμενο προϊόν ύψους 21,6 δισ. ευρώ και μια προστιθέμενη αξία 8,1 δισ. ευρώ, προβλέπεται να υποστηρίξει τα επόμενα πέντε έτη, ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ), ο οποίος από κρατικός οργανισμός εξαγωγικών πιστώσεων μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρεία, με μοναδικό μέτοχο το κράτος, σύμφωνα με σχετικό νομοσχέδιο. Αυτά επισήμανε ο γενικός διευθυντής του ΟΑΕΠ, Γρηγόρης Σταματόπουλος, μιλώντας με φυσική παρουσία από το βήμα του υβριδικού συνεδρίου «8ου Export Summit», που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΒΕ).

Όπως είπε το σχετικό νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του οργανισμού, ο οποίος εποπτεύεται από το υπουργείο Εξωτερικών, ανακοινώθηκε και παρουσιάστηκε πρόσφατα από τον Έλληνα πρωθυπουργό και πέραν της μετατροπής του σε Ανώνυμη Εταιρεία με μοναδικό μέτοχο το κράτος, αφορά και τη διεύρυνση των σκοπών και δραστηριοτήτων του, συμβαδίζοντας με την εξαγωγική πολιτική της χώρας.

«Το 2021 αποτελεί μια σημαντική χρονιά για τον ΟΑΕΠ», επισήμανε ο κ. Σταματόπουλος και σημείωσε, ότι η υλοποίηση του νέου αναπτυξιακού μοντέλου του οργανισμού θα έχει διάρκεια 16 μηνών. Στόχος είναι «με τη νέα μορφή του ο ΟΑΕΠ να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων τα επόμενα χρόνια».

Σημειώνοντας ότι ο ΟΑΕΠ είχε να μεταρρυθμιστεί από το 1988, ο κ. Σταματόπουλος τόνισε ότι σκοπός είναι να αποκτήσει ο οργανισμός μια παρόμοια οργάνωση με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς οργανισμούς και «έτσι να διαδραματίζει έναν ενεργό και καθοριστικό ρόλο στην κινητοποίηση της χρηματοδότησης στον ιδιωτικό τομέα δημιουργώντας θετικά αποτελέσματα». Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε και στα νέα προϊόντα που σχεδιάζονται στους τομείς των ασφάλισης, χρηματοδότησης και παροχής εγγυήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι ρόλος του ΟΑΕΠ είναι να υποστηρίζει τις εξαγωγικές επιχειρήσεις μέσω διαφόρων προϊόντων, ώστε να παρέχει μια σχετική ασφάλεια αλλά και ανταγωνιστικότητα στους Έλληνες εξαγωγείς που δραστηριοποιούνται στην παγκόσμια αγορά. Κατά τον κ. Σταματόπουλο, σήμερα ο ΟΑΕΠ ασφαλίζει έναντι εμπορικών και πολιτικών κινδύνων μη πληρωμής τις εξαγωγικές πιστώσεις που παρέχουν οι Έλληνες εξαγωγείς σε πελάτες του εξωτερικού για πώληση προϊόντων, υπηρεσιών, κατασκευής τεχνικών έργων, αλλά και άμεσων επενδύσεων εξωτερικού που πραγματοποιούνται από ελληνικές επενδύσεις.

Σε μονοψήφιο ποσοστό η διείσδυση ασφάλισης πιστώσεων στην ελληνική αγορά

Με την παραδοχή ότι είναι μακρύς ακόμη ο δρόμος που πρέπει να διανυθεί προκειμένου η διείσδυση της ασφάλισης των πιστώσεων στη χώρα μας να «περάσει στην αγορά», ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας ασφάλισης πιστωτικού κινδύνου Euler Hermes Hellas, Γιώργος Βελιζιώτης, τόνισε από το βήμα του συνεδρίου ότι «αυτή βρίσκεται σε μονοψήφιο αριθμό όταν στις Βόρειες χώρες της Ευρώπης διαμορφώνεται στο 85%».

Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος υπογράμμισε την ανάγκη οι αρμόδιοι να επικοινωνούν πιο συχνά και με μεγαλύτερη δυναμική τα πολλαπλά οφέλη της ασφάλισης πιστώσεων, που όπως είπε «δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κόστος, αλλά ως εργαλείο ανάπτυξης».

Κατά την τοποθέτησή του ο ίδιος διατύπωσε την εκτίμηση ότι το παγκόσμιο εμπόριο θα επανεκκινήσει από φέτος μεν, αλλά με μεγαλύτερη δυναμική θα αναπτυχθεί το 2022 και τόνισε ότι «προβλέπουμε μια ανάπτυξη 7,7% σε όγκο και 15,9% σε αξία».

Βέβαια, όπως υπογράμμισε «το στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί έχει να κάνει με τον εμβολιασμό, όπου στις αναπτυγμένες χώρες πάει καλά, αλλά στις αναπτυσσόμενες κινείται με βραδύτερο ρυθμό».

Όσον αφορά την ανάπτυξη στην Ευρώπη, ο κ. Βελιζιώτης επισήμανε ότι «την βλέπουμε στο 5,5% φέτος, λόγω της υστέρησης κάποιων χωρών να επιστρέψουν ταχύτερα στην προ covid-19 εποχή τους και στο 4,2% το 2022». Ο ίδιος τόνισε ότι στην αναδυόμενη Ευρώπη, το 2021 η ανάπτυξη θα φτάσει στο 4,6% και στο 3,7% το 2022, «με την Ρωσία πρωτοπόρο».

«Η ασφάλιση πιστώσεων είναι πιο επίκαιρη από ποτέ», επισήμανε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Atradius Hellenic Branch, Γεράσιμος Τζέης και αναφέρθηκε από το βήμα του συνεδρίου στα πολλαπλά οφέλη της στην μετά covid-19 εποχή.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία