ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ποιος φταίει για τη Σαμοθράκη - Νέα κόντρα κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ για τις ευθύνες

Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου με τη συμμετοχή τοπικών φορέων του νησιού - Να κινηθεί νομικά εναντίον της πλοιοκτήτριας εταιρείας σκέφτεται ο δήμαρχος - Δεν υπάρχει κυβερνητικό σχέδιο λέει η Κ. Νοτοπούλου

 19/08/2019 19:51

Ποιος φταίει για τη Σαμοθράκη - Νέα κόντρα κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ για τις ευθύνες

Ολοκληρώθηκε η απογευματινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον υπουργό Επικράτειας Γιώργο Γεραπετρίτη με τη συμμετοχή τοπικών φορέων της Σαμοθράκης, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού.

Ο βουλευτής Έβρου της ΝΔ Σταύρος Κελέτσης δήλωσε ότι ήταν θετική η ανταπόκριση της κυβέρνησης από την αρχή, μετά το πρόβλημα που παρουσιάστηκε και ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κινήθηκε άμεσα. Τεχνικά ζητήματα και ο καιρός δεν επέτρεψαν, πρόσθεσε, να βελτιωθεί η κατάσταση, ενώ είπε πως δεν υπήρχε πρόβλεψη για πλοίο αντικατάστασης όταν διαπιστώθηκε βλάβη και στο δεύτερο πλοίο της εταιρείας.

Ο κ. Κελέτσης, ανέφερε ότι συζήτησαν και τα θέματα της αυστηροποίησης των προβλέψεων που θα έχει η νέα σύμβαση, προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον.

Ερωτηθείς αν θα επιτρέπει στην εταιρεία να λάβει μέρος στο νέο διαγωνισμό, απάντησε πως αυτό δεν το γνωρίζει καθώς πρόκειται για νομικό ζήτημα.

Ο απερχόμενος δήμαρχος Σαμοθράκης Αθανάσιος Βίτσας ανέφερε ότι η δημοτική αρχή εξετάζει το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας και τόνισε πως στη νέα σύμβαση πρέπει να υπάρχουν εκείνοι οι όροι που θα διασφαλίσουν ότι δεν επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον.

Ο κ. Βίτσας χαρακτήρισε θετικά τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση, θέτοντας παράλληλα ζητήματα αναβάθμισης του λιμανιού αλλά και θέματα υποδομών, ενίσχυσης του τουρισμού και των επιχειρηματιών.

«Αιτηθήκαμε μια σειρά από μέτρα ώστε η Σαμοθράκη να πάψει να αποτελεί είδηση για τα προβλήματα της», υπογράμμισε.

Πολιτική κόντρα ΣΥΡΙΖΑ – κυβέρνησης

Για φιάσκο κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ

Για επικοινωνιακούς χειρισμούς που στόχο έχουν να καλύψουν το «φιάσκο» με το δεκαήμερο αποκλεισμό της Σαμοθράκης, καθώς και για ολιγωρία και προχειρότητα στο χειρισμό του ζητήματος, κατηγορεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του.

Το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι η επιλογή του πλοίου AZORES EXPRESS ήταν λανθασμένη, καθώς «όλοι γνώριζαν εκ των προτέρων ότι δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετήσει τη γραμμή Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη, εξαιτίας των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του Λιμανιού». Κατηγορεί ακόμη την κυβέρνηση για ανικανότητα φιλοξενίας των χιλιάδων εγκλωβισμένων επισκεπτών, αλλά και για καθυστερημένη αντίδραση καθώς η κυβερνητική σύσκεψη έγινε σήμερα 15 μέρες μετά την εμφάνιση του προβλήματος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι στη σημερινή κυβερνητική σύσκεψη αντί για συγκεκριμένα, άμεσα και εφαρμόσιμα μέτρα στήριξης, ακούσαμε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο γενικόλογες ανακοινώσεις. «Οι καταστροφικές συνέπειες για την τοπική οικονομία, η ταλαιπωρία των κατοίκων και των τουριστών και η μεγάλη ζημιά στην εικόνα του νησιού και της χώρας, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, δεν αποκαθιστώνται με επικοινωνιακές φιέστες, συσκέψεις και χωρίς περιεχόμενο ανακοινώσεις 15 ημέρες μετά το γεγονός», σημειώνει.

Ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ακόμα ότι στην ανακοίνωση του Μαξίμου δεν διευκρινίζεται μεταξύ άλλων πώς θα εξασφαλιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, γιατί καθυστερεί η προκήρυξη διαγωνισμού για νέα σύμβαση με πλοιοκτήτρια εταιρία, η οποία ήταν ήδη έτοιμη από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και ποια μέτρα θα λάβουν για να επιταχυνθεί η υλοποίηση έργων υποδομής που βρίσκονται στην ευθύνη της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και παρουσιάζουν τραγικές καθυστερήσεις και ποια μέτρα πρόνοιας και στήριξης θα ληφθούν για τους επαγγελματίες και τους κατοίκους προκειμένου να ορθοποδήσει το νησί.

Ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ακόμα ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν αφορά στις λιμενικές υποδομές, αλλά στο πλοίο που επελέγη για να αντικαταστήσει το πλοίο "ΣΑΟΣ ΙΙ", το οποίο εμφάνισε βλάβη.

«Το φιάσκο με την επιλογή ακατάλληλου πλοίου από το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας, η κυβέρνηση προσπαθεί να το αποκρύψει επιμελώς, «ανακαλύπτοντας» τα διαχρονικά προβλήματα στις λιμενικές υποδομές του νησιού που «δήθεν» είχαν εγκαταλειφθεί για τέσσερα και πλέον χρόνια επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο και σε σχέση με τις λιμενικές υποδομές τα δεδομένα τους διαψεύδουν», σημειώνει.

Σύμφωνα με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «το φαινόμενο των νέων προσχώσεων στο λιμένα της Καμαριώτισσας αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Λιμεναρχείο Σαμοθράκης στις 22 Μαΐου 2019 (και όχι τέσσερα χρόνια πριν) σε έγγραφο του προς τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης... Επισημαίνεται ότι αυτές οι προσχώσεις δεν εμποδίζουν τη ζώνη ελιγμού του πλοίου, δεδομένου ότι αυτή βρίσκεται σε αρκετή απόσταση από το ακρομόλιο.

Προσθέτει ακόμα ότι τα προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας κάλυψε όλα τα αιτήματα χρηματοδότησης που κατέθεσε ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης για τα λιμάνια της Σαμοθράκης (Καμαριώτισσα και Θέρμες)».

Σημειώνεται τέλος ότι «η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης επιχείρησαν συστηματικά την αναβάθμιση του λιμένα της Καμαριώτισσας, μέσα και από τη χρηματοδότηση της μελέτης του Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εκπονήθηκε με ευθύνη της Διεύθυνσης Δ20 του ΥΠΟΜΕΔΙ για το σκοπό αυτό. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και έχουν κατατεθεί προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες».

«Αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να βρει υπαίτιους για το φιάσκο του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της Σαμοθράκης, αυτούς να τους αναζητήσει στα στελέχη της. Η προσπάθειά τους να τους εντοπίσουν στην ανεπάρκεια των λιμενικών υποδομών, το μόνο που κάνει είναι να αναδεικνύει το σημαντικό έργο των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ που σε διάστημα τεσσάρων χρόνων ανέτρεψαν την εικόνα εγκατάλειψης που είχαν επιβάλλει οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ,» καταλήγει η ανακοίνωση.

Κυβερνητικές πηγές: Λόγια του αέρα οι υποσχέσεις Τσίπρα

Κυβερνητικές πηγές σχετικά με τη σύσκεψη με φορείς της Σαμοθράκης αναφέρουν τα εξής: «Σε ευρεία σύσκεψη με φορείς της Σαμοθράκης στο Μέγαρο Μαξίμου, εκφράστηκε με σαφή τρόπο η βούληση της κυβέρνησης να αντιμετωπιστούν όχι μόνο τα προβλήματα που προέκυψαν στην ακτοπλοϊκή σύνδεση, αλλά και να προχωρήσουν άμεσα τα έργα υποδομών και τουριστικής ανάπτυξης, που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών και των επισκεπτών της.

Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι φυσικό να μη θέλει να ακούει για την κατάσταση του λιμανιού της Σαμοθράκης και αραδιάζει τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις του. Οι κάτοικοι του νησιού γνωρίζουν πολύ καλά ότι όλα όσα τους έταξε ο κ. Τσίπρας έμειναν λόγια του αέρα».

Κ. Νοτοπούλου: Κανένα σχέδιο, καμία πρόβλεψη

Δεν υπάρχει κυβερνητικό σχέδιο για αποζημίωση των επαγγελματιών ούτε πρόβλεψη για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος που δημιουργήθηκε από τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της η τομεάρχης Τουρισμού της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου.

Σύμφωνα με την κ. Νοτοπούλου "το ανεπανόρθωτο πλήγμα που υπέστη το νησί της Σαμοθράκης στην αιχμή της φετινής τουριστικής περιόδου φαίνεται να αψηφά η Κυβέρνηση της ΝΔ και η ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού.

Κανένα σχέδιο για την αποζημίωση των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων του νησιού που ζουν από τον τουρισμό και έχουν πληγεί ανυπολόγιστα λόγω των μαζικών ακυρώσεων και τίθεται πλέον θέμα επιβίωσής τους.

Καμία πρόβλεψη για την αντίστροφη του αρνητικού κλίματος και της αρνητικής δημοσιότητας για τη χώρα μας.

Θα ανακοινώσει το υπουργείο Τουρισμού συγκεκριμένο σχέδιο τουριστικής προβολής μέσω του ΕΟΤ στη Ρουμανία αλλά και σε άλλες ξένες τουριστικές αγορές, για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος και της εκτεταμένης αρνητικής δημοσιότητας, εν μέσω του κύματος ακυρώσεων;

Ποιο είναι το κονδύλι που θα διατεθεί, με ποια μέσα θα γίνει η έκτακτη προβολή και διαφήμιση, και πόσο άμεσα ξεκινά η προβολή, δεδομένου ότι η τουριστική σεζόν για το νησί είναι πολύ μικρή;

Ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση επέστρεψαν από τις διακοπές τους, με ημίμετρα για τους ανθρώπους του νησιού που είναι σε απόγνωση".

Επέκταση του μώλου, για να λυθούν τα προβλήματα

Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης μπορεί να λυθεί πραγματικά, αν αρχίσει να υλοποιείται η πρώτη φάση του έργου επέκτασης του προσήνεμου μώλου, για να μπορούν να πραγματοποιούν ελιγμούς για να δέσουν πλοία μεγαλύτερου μήκους, τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας.

Πρόσθεταν ότι το πρόβλημα δεν είναι τα βάθη του λιμανιού που δυσκολεύουν την προσέγγιση πλοίου, αλλά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, καθώς μεγάλα πλοία δεν έχουν εύκολα τη δυνατότητα βάση του μήκους τους να πραγματοποιούν δίαυλο ελιγμών, ειδικά όταν στο νησί επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες.

Το πρόβλημα αυτό αντιμετώπισε και το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "AZORES EXPRESS", κατά την διάρκεια των τελευταίων ημερών, το οποίο έμφορτο με επιβάτες και οχήματα και με ανέμους έντασης 7-8 μποφόρ δεν κατάφερε να καταπλεύσει στο λιμάνι αφού η κατάσταση εκτιμήθηκε ιδιαίτερα επικίνδυνη από τον καπετάνιο.

Το λιμάνι της Καμαριώτισσας βρίσκεται στο βορειοδυτικό άκρο του νησιού και απέχει 29 ν.μ. από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Ο λιμένας είναι τεχνητός και προστατεύεται από προσήνεμο και υπήνεμο λιμενοβραχίονα, η δε είσοδος που σχηματίζεται έχει άνοιγμα 160 μέτρα περίπου, με βάθη στον άξονά τα 6,50 μ. και είναι στραμμένη προς τα ΝΔ.

Το Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) για το λιμάνι της Καμαριώτισσας ξεκίνησε το 2016 να εκπονείται και μετά από διαγωνισμό το ανέλαβε ιδιωτική εταιρεία το οποίο ολοκλήρωσε.

Το 2018 έγιναν βελτιώσεις τροποποιήσεις και το Σεπτέμβριο παρουσιάστηκε σε όλους τους φορείς του νησιού με έργα της τάξεως των 28 εκατ. ευρώ.

Στάλθηκε προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ΕΣΑΛ στο υπουργείο Ναυτιλίας από το Νοέμβριο του 2018.

Τα βασικότερα που περιγράφονται μέσα σε αυτό είναι η λύση που δίνεται στο πρόβλημα των αυθαιρεσιών που υπάρχουν στη χερσαία ζώνη του λιμανιού ενώ υπάρχουν μελέτες τυπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, κυματική, παράκτια, προστασίας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κ.ά. Η επέκταση του λιμανιού προβλέπει και νέες εκβαθύνσεις εμπορικό σταθμό αλλά και κρηπίδωμα για κρουαζιέρες.

Το επόμενο βήμα που πρέπει να γίνει είναι να οριστικοποιηθούν οι μελέτες εφαρμογής, ενώ τα πρώτα τρία εκατομμύρια έχουν ήδη εγκριθεί από το Γενική Γραμματεία (ΥΠΟΜΕΔΥ) του υπ. Μεταφορών.

Ανάλογη μελέτη υπάρχει και για το άλλο λιμάνι της Σαμοθράκης, των Θέρμων, που κλείνει κάθε φορά από προσχώσεις και επιχωματώσεις που γίνονται.

Το αλιευτικό καταφύγιο Θέρμων βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της νήσου Σαμοθράκης, σε απόσταση 15 χλμ. ανατολικά του οικισμού Καμαριώτισσα.

Ο λιμένας είναι τεχνητός και κατασκευάστηκε στη θέση όπου προϋπήρχε από την δεκαετία του 1950 ένας μικρός προβολικός μώλος. Προστατεύεται από προσήνεμο και υπήνεμο λιμενοβραχίονα, η δε είσοδος που σχηματίζεται έχει άνοιγμα 50 μέτρα περίπου και είναι στραμμένη προς τα δυτικά.

Στο μεταξύ στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι στη γραμμή Αλεξανδρούπολης Σαμοθράκης θα πρέπει να βρίσκονται περισσότερες από μία ακτοπλοϊκές εταιρείες και στη σύμβαση να υπάρχει ρήτρα ότι σε περίπτωση βλάβη του πλοίου, η ίδια εταιρεία να μεριμνά για την αντικατάστασή του με άλλο πλοίο.

Η σύμβαση των δρομολογίων της εταιρείας με το υπουργείο Ναυτιλίας για τα πλοία «ΣΑΟΣ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ», για τη χειμερινή περίοδο, είναι επιδοτούμενη, δεκαετής διάρκειας και λήγει στις 31/10/2019.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ολοκληρώθηκε η απογευματινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον υπουργό Επικράτειας Γιώργο Γεραπετρίτη με τη συμμετοχή τοπικών φορέων της Σαμοθράκης, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού.

Ο βουλευτής Έβρου της ΝΔ Σταύρος Κελέτσης δήλωσε ότι ήταν θετική η ανταπόκριση της κυβέρνησης από την αρχή, μετά το πρόβλημα που παρουσιάστηκε και ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κινήθηκε άμεσα. Τεχνικά ζητήματα και ο καιρός δεν επέτρεψαν, πρόσθεσε, να βελτιωθεί η κατάσταση, ενώ είπε πως δεν υπήρχε πρόβλεψη για πλοίο αντικατάστασης όταν διαπιστώθηκε βλάβη και στο δεύτερο πλοίο της εταιρείας.

Ο κ. Κελέτσης, ανέφερε ότι συζήτησαν και τα θέματα της αυστηροποίησης των προβλέψεων που θα έχει η νέα σύμβαση, προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον.

Ερωτηθείς αν θα επιτρέπει στην εταιρεία να λάβει μέρος στο νέο διαγωνισμό, απάντησε πως αυτό δεν το γνωρίζει καθώς πρόκειται για νομικό ζήτημα.

Ο απερχόμενος δήμαρχος Σαμοθράκης Αθανάσιος Βίτσας ανέφερε ότι η δημοτική αρχή εξετάζει το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας και τόνισε πως στη νέα σύμβαση πρέπει να υπάρχουν εκείνοι οι όροι που θα διασφαλίσουν ότι δεν επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον.

Ο κ. Βίτσας χαρακτήρισε θετικά τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση, θέτοντας παράλληλα ζητήματα αναβάθμισης του λιμανιού αλλά και θέματα υποδομών, ενίσχυσης του τουρισμού και των επιχειρηματιών.

«Αιτηθήκαμε μια σειρά από μέτρα ώστε η Σαμοθράκη να πάψει να αποτελεί είδηση για τα προβλήματα της», υπογράμμισε.

Πολιτική κόντρα ΣΥΡΙΖΑ – κυβέρνησης

Για φιάσκο κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ

Για επικοινωνιακούς χειρισμούς που στόχο έχουν να καλύψουν το «φιάσκο» με το δεκαήμερο αποκλεισμό της Σαμοθράκης, καθώς και για ολιγωρία και προχειρότητα στο χειρισμό του ζητήματος, κατηγορεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή του.

Το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι η επιλογή του πλοίου AZORES EXPRESS ήταν λανθασμένη, καθώς «όλοι γνώριζαν εκ των προτέρων ότι δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετήσει τη γραμμή Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη, εξαιτίας των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του Λιμανιού». Κατηγορεί ακόμη την κυβέρνηση για ανικανότητα φιλοξενίας των χιλιάδων εγκλωβισμένων επισκεπτών, αλλά και για καθυστερημένη αντίδραση καθώς η κυβερνητική σύσκεψη έγινε σήμερα 15 μέρες μετά την εμφάνιση του προβλήματος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι στη σημερινή κυβερνητική σύσκεψη αντί για συγκεκριμένα, άμεσα και εφαρμόσιμα μέτρα στήριξης, ακούσαμε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο γενικόλογες ανακοινώσεις. «Οι καταστροφικές συνέπειες για την τοπική οικονομία, η ταλαιπωρία των κατοίκων και των τουριστών και η μεγάλη ζημιά στην εικόνα του νησιού και της χώρας, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, δεν αποκαθιστώνται με επικοινωνιακές φιέστες, συσκέψεις και χωρίς περιεχόμενο ανακοινώσεις 15 ημέρες μετά το γεγονός», σημειώνει.

Ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ακόμα ότι στην ανακοίνωση του Μαξίμου δεν διευκρινίζεται μεταξύ άλλων πώς θα εξασφαλιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, γιατί καθυστερεί η προκήρυξη διαγωνισμού για νέα σύμβαση με πλοιοκτήτρια εταιρία, η οποία ήταν ήδη έτοιμη από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και ποια μέτρα θα λάβουν για να επιταχυνθεί η υλοποίηση έργων υποδομής που βρίσκονται στην ευθύνη της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και παρουσιάζουν τραγικές καθυστερήσεις και ποια μέτρα πρόνοιας και στήριξης θα ληφθούν για τους επαγγελματίες και τους κατοίκους προκειμένου να ορθοποδήσει το νησί.

Ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ακόμα ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν αφορά στις λιμενικές υποδομές, αλλά στο πλοίο που επελέγη για να αντικαταστήσει το πλοίο "ΣΑΟΣ ΙΙ", το οποίο εμφάνισε βλάβη.

«Το φιάσκο με την επιλογή ακατάλληλου πλοίου από το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας, η κυβέρνηση προσπαθεί να το αποκρύψει επιμελώς, «ανακαλύπτοντας» τα διαχρονικά προβλήματα στις λιμενικές υποδομές του νησιού που «δήθεν» είχαν εγκαταλειφθεί για τέσσερα και πλέον χρόνια επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο και σε σχέση με τις λιμενικές υποδομές τα δεδομένα τους διαψεύδουν», σημειώνει.

Σύμφωνα με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «το φαινόμενο των νέων προσχώσεων στο λιμένα της Καμαριώτισσας αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Λιμεναρχείο Σαμοθράκης στις 22 Μαΐου 2019 (και όχι τέσσερα χρόνια πριν) σε έγγραφο του προς τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης... Επισημαίνεται ότι αυτές οι προσχώσεις δεν εμποδίζουν τη ζώνη ελιγμού του πλοίου, δεδομένου ότι αυτή βρίσκεται σε αρκετή απόσταση από το ακρομόλιο.

Προσθέτει ακόμα ότι τα προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας κάλυψε όλα τα αιτήματα χρηματοδότησης που κατέθεσε ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης για τα λιμάνια της Σαμοθράκης (Καμαριώτισσα και Θέρμες)».

Σημειώνεται τέλος ότι «η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης επιχείρησαν συστηματικά την αναβάθμιση του λιμένα της Καμαριώτισσας, μέσα και από τη χρηματοδότηση της μελέτης του Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εκπονήθηκε με ευθύνη της Διεύθυνσης Δ20 του ΥΠΟΜΕΔΙ για το σκοπό αυτό. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και έχουν κατατεθεί προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες».

«Αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να βρει υπαίτιους για το φιάσκο του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της Σαμοθράκης, αυτούς να τους αναζητήσει στα στελέχη της. Η προσπάθειά τους να τους εντοπίσουν στην ανεπάρκεια των λιμενικών υποδομών, το μόνο που κάνει είναι να αναδεικνύει το σημαντικό έργο των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ που σε διάστημα τεσσάρων χρόνων ανέτρεψαν την εικόνα εγκατάλειψης που είχαν επιβάλλει οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ,» καταλήγει η ανακοίνωση.

Κυβερνητικές πηγές: Λόγια του αέρα οι υποσχέσεις Τσίπρα

Κυβερνητικές πηγές σχετικά με τη σύσκεψη με φορείς της Σαμοθράκης αναφέρουν τα εξής: «Σε ευρεία σύσκεψη με φορείς της Σαμοθράκης στο Μέγαρο Μαξίμου, εκφράστηκε με σαφή τρόπο η βούληση της κυβέρνησης να αντιμετωπιστούν όχι μόνο τα προβλήματα που προέκυψαν στην ακτοπλοϊκή σύνδεση, αλλά και να προχωρήσουν άμεσα τα έργα υποδομών και τουριστικής ανάπτυξης, που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών και των επισκεπτών της.

Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι φυσικό να μη θέλει να ακούει για την κατάσταση του λιμανιού της Σαμοθράκης και αραδιάζει τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις του. Οι κάτοικοι του νησιού γνωρίζουν πολύ καλά ότι όλα όσα τους έταξε ο κ. Τσίπρας έμειναν λόγια του αέρα».

Κ. Νοτοπούλου: Κανένα σχέδιο, καμία πρόβλεψη

Δεν υπάρχει κυβερνητικό σχέδιο για αποζημίωση των επαγγελματιών ούτε πρόβλεψη για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος που δημιουργήθηκε από τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της η τομεάρχης Τουρισμού της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου.

Σύμφωνα με την κ. Νοτοπούλου "το ανεπανόρθωτο πλήγμα που υπέστη το νησί της Σαμοθράκης στην αιχμή της φετινής τουριστικής περιόδου φαίνεται να αψηφά η Κυβέρνηση της ΝΔ και η ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού.

Κανένα σχέδιο για την αποζημίωση των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων του νησιού που ζουν από τον τουρισμό και έχουν πληγεί ανυπολόγιστα λόγω των μαζικών ακυρώσεων και τίθεται πλέον θέμα επιβίωσής τους.

Καμία πρόβλεψη για την αντίστροφη του αρνητικού κλίματος και της αρνητικής δημοσιότητας για τη χώρα μας.

Θα ανακοινώσει το υπουργείο Τουρισμού συγκεκριμένο σχέδιο τουριστικής προβολής μέσω του ΕΟΤ στη Ρουμανία αλλά και σε άλλες ξένες τουριστικές αγορές, για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος και της εκτεταμένης αρνητικής δημοσιότητας, εν μέσω του κύματος ακυρώσεων;

Ποιο είναι το κονδύλι που θα διατεθεί, με ποια μέσα θα γίνει η έκτακτη προβολή και διαφήμιση, και πόσο άμεσα ξεκινά η προβολή, δεδομένου ότι η τουριστική σεζόν για το νησί είναι πολύ μικρή;

Ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση επέστρεψαν από τις διακοπές τους, με ημίμετρα για τους ανθρώπους του νησιού που είναι σε απόγνωση".

Επέκταση του μώλου, για να λυθούν τα προβλήματα

Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης μπορεί να λυθεί πραγματικά, αν αρχίσει να υλοποιείται η πρώτη φάση του έργου επέκτασης του προσήνεμου μώλου, για να μπορούν να πραγματοποιούν ελιγμούς για να δέσουν πλοία μεγαλύτερου μήκους, τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας.

Πρόσθεταν ότι το πρόβλημα δεν είναι τα βάθη του λιμανιού που δυσκολεύουν την προσέγγιση πλοίου, αλλά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, καθώς μεγάλα πλοία δεν έχουν εύκολα τη δυνατότητα βάση του μήκους τους να πραγματοποιούν δίαυλο ελιγμών, ειδικά όταν στο νησί επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες.

Το πρόβλημα αυτό αντιμετώπισε και το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "AZORES EXPRESS", κατά την διάρκεια των τελευταίων ημερών, το οποίο έμφορτο με επιβάτες και οχήματα και με ανέμους έντασης 7-8 μποφόρ δεν κατάφερε να καταπλεύσει στο λιμάνι αφού η κατάσταση εκτιμήθηκε ιδιαίτερα επικίνδυνη από τον καπετάνιο.

Το λιμάνι της Καμαριώτισσας βρίσκεται στο βορειοδυτικό άκρο του νησιού και απέχει 29 ν.μ. από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Ο λιμένας είναι τεχνητός και προστατεύεται από προσήνεμο και υπήνεμο λιμενοβραχίονα, η δε είσοδος που σχηματίζεται έχει άνοιγμα 160 μέτρα περίπου, με βάθη στον άξονά τα 6,50 μ. και είναι στραμμένη προς τα ΝΔ.

Το Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) για το λιμάνι της Καμαριώτισσας ξεκίνησε το 2016 να εκπονείται και μετά από διαγωνισμό το ανέλαβε ιδιωτική εταιρεία το οποίο ολοκλήρωσε.

Το 2018 έγιναν βελτιώσεις τροποποιήσεις και το Σεπτέμβριο παρουσιάστηκε σε όλους τους φορείς του νησιού με έργα της τάξεως των 28 εκατ. ευρώ.

Στάλθηκε προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ΕΣΑΛ στο υπουργείο Ναυτιλίας από το Νοέμβριο του 2018.

Τα βασικότερα που περιγράφονται μέσα σε αυτό είναι η λύση που δίνεται στο πρόβλημα των αυθαιρεσιών που υπάρχουν στη χερσαία ζώνη του λιμανιού ενώ υπάρχουν μελέτες τυπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, κυματική, παράκτια, προστασίας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κ.ά. Η επέκταση του λιμανιού προβλέπει και νέες εκβαθύνσεις εμπορικό σταθμό αλλά και κρηπίδωμα για κρουαζιέρες.

Το επόμενο βήμα που πρέπει να γίνει είναι να οριστικοποιηθούν οι μελέτες εφαρμογής, ενώ τα πρώτα τρία εκατομμύρια έχουν ήδη εγκριθεί από το Γενική Γραμματεία (ΥΠΟΜΕΔΥ) του υπ. Μεταφορών.

Ανάλογη μελέτη υπάρχει και για το άλλο λιμάνι της Σαμοθράκης, των Θέρμων, που κλείνει κάθε φορά από προσχώσεις και επιχωματώσεις που γίνονται.

Το αλιευτικό καταφύγιο Θέρμων βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της νήσου Σαμοθράκης, σε απόσταση 15 χλμ. ανατολικά του οικισμού Καμαριώτισσα.

Ο λιμένας είναι τεχνητός και κατασκευάστηκε στη θέση όπου προϋπήρχε από την δεκαετία του 1950 ένας μικρός προβολικός μώλος. Προστατεύεται από προσήνεμο και υπήνεμο λιμενοβραχίονα, η δε είσοδος που σχηματίζεται έχει άνοιγμα 50 μέτρα περίπου και είναι στραμμένη προς τα δυτικά.

Στο μεταξύ στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι στη γραμμή Αλεξανδρούπολης Σαμοθράκης θα πρέπει να βρίσκονται περισσότερες από μία ακτοπλοϊκές εταιρείες και στη σύμβαση να υπάρχει ρήτρα ότι σε περίπτωση βλάβη του πλοίου, η ίδια εταιρεία να μεριμνά για την αντικατάστασή του με άλλο πλοίο.

Η σύμβαση των δρομολογίων της εταιρείας με το υπουργείο Ναυτιλίας για τα πλοία «ΣΑΟΣ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ», για τη χειμερινή περίοδο, είναι επιδοτούμενη, δεκαετής διάρκειας και λήγει στις 31/10/2019.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία