ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πιτσιρικάδες… χάκερ από την Καλαμαριά παρουσίασαν εφαρμογή κρυπτογράφησης!

Εντυπωσιακή παρουσίαση από τους μαθητές της στ' τάξης του 4ου δημοτικού σχολείου Καλαμαριάς στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

 16/04/2019 18:36

Πιτσιρικάδες… χάκερ από την Καλαμαριά παρουσίασαν εφαρμογή κρυπτογράφησης!

Μία εφαρμογή κρυπτογράφησης - αποκρυπτογράφησης βασισμένη στο App Inventor 2 του Πανεπιστημίου MIT των ΗΠΑ τόσο για να εξασκηθούν στο συγκεκριμένο προγραμματιστικό περιβάλλον όσο και για να δημιουργήσουν μία κωδικοποιημένη γλώσσα επικοινωνίας, δημιούργησαν και παρουσίασαν σήμερα μαθητές στ' τάξης του 4ου δημοτικού σχολείου Καλαμαριάς στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, που διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη, στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας - ΝΟΗΣΙΣ.

Στην εφαρμογή ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να δίνει σε ένα πεδίο το κείμενό του και στη συνέχεια ανάλογα με την αρχική μορφή του να ζητάει από την εφαρμογή να κρυπτογραφήσει ή να το αποκρυπτογραφήσει, ανέφεραν οι μαθητές παρουσιάζοντας την εργασία τους.

Όπως εξήγησαν, στην εφαρμογή έχει οριστεί ο κάθε χαρακτήρας του πληκτρολογίου Qwerty να αλλάζει θέση με τον αμέσως παραπάνω χαρακτήρα και στόχος τους ήταν να εξασκηθούν και να εξοικειωθούν σε ένα συγκεκριμένο Προγραμματιστικό Περιβάλλον, αλλά και να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν μία κωδικοποιημένη γλώσσα, με την οποία θα μπορούν να επικοινωνούν με τους φίλους τους.

Η ομάδα μαθητών με επιβλέποντα τον εκπαιδευτικό Γιώργο Ζαχαριάδη συνεχίζει τις βελτιώσεις της εφαρμογής, καθώς θέλει να της προσθέσει πολλές γλώσσες. Οι μαθητές εξέφρασαν ικανοποίηση για την εφαρμογή που δημιούργησαν σημειώνοντας ότι κανένα δημοτικό σχολείο δεν έχει ξαναχρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο περιβάλλον, το οποίο αξιοποίησαν επίσης και για ένα Quiz Ιστορίας.

Το Quiz - εφαρμογή για κινητά, είναι βασισμένο στις γνώσεις των μαθητών και έχει διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Η χρονολογική περίοδος που έχει συμπεριληφθεί στην εφαρμογή ξεκινά από την "Τιτανομαχία" και φθάνει στην έναρξη της Επανάστασης του 1821. Υπάρχουν ερωτήσεις που αφορούν την ελληνική μυθολογία, την αρχαία ελληνική ιστορία, τη βυζαντινή ιστορία και την ιστορία των νεώτερων χρόνων και δίνονται τρεις απαντήσεις, η μία από τις οποίες είναι η σωστή.

"Στόχος μας είναι να εγκαταστήσουμε τις εφαρμογές στις συσκευές android των συμμαθητών μας για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος της ιστορίας", ανέφεραν.

Κόμιξ με πρωταγωνιστές πρόσφυγες

Ο Ματζίτ είναι πρόσφυγας από τη Συρία. Ζούσε χαρούμενος με την οικογένειά του, ώσπου ξέσπασε πόλεμος και αναγκάστηκε να φύγει μόνος του από την εμπόλεμη ζώνη. Ήρθε στην Ελλάδα, προσπαθώντας να χτίσει μία νέα ζωή και να νιώσει αποδοχή και ασφάλεια.

"Ένα σπίτι μακριά από το σπίτι" είναι ο τίτλος κόμιξ που δημιούργησαν μαθητές του 2ου δημοτικού σχολείου Σταυρούπολης, οι οποίοι παρουσίασαν σήμερα στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας το project "Όταν το μάθημα γίνεται δημιουργία με web 2.0 εργαλεία", μέσα από το οποίο, επέλεξαν να αναδείξουν τα θέματα των προσφύγων και της διαφορετικότητας.

Η ομάδα μαθητών με επιβλέπουσες τις εκπαιδευτικούς Αρετή Τζιμπούλα, Μαρία Χούνου και Ευγενία Σεΐζη, γνώρισε αρχικά το FreeLogoDesign και δημιούργησε το logo του σχολείου της. Επίσης έμαθαν τα πάντα για το Pixton, διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας κόμιξ και μετέφεραν σε κόμιξ ιστορίες προσφύγων που έχασαν ό,τι είχαν στις χώρες καταγωγής τους και μακριά από το σπίτι επιδιώκουν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους στην Ελλάδα.

Αφορμή για τα κόμιξ, όπως εξήγησαν, ήταν ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Οι μαθητές αναφέρθηκαν σε όλες τις φάσεις της δημιουργίας, τονίζοντας ότι περισσότερος χρόνος χρειάστηκε για την επιλογή των χαρακτήρων και στη συνέχεια για την τελειοποίησή τους καθώς κάθε χαρακτήρας του κόμιξ, για να ολοκληρωθεί πέρασε από 60 διαφορετικά στάδια.

Με τη βοήθεια του StoryJumper, οι μαθητές έγραψαν και ένα παραμύθι στα αγγλικά με θέμα τις διαφορετικές κλίσεις κι ικανότητες που έχει το κάθε παιδί και το πόσο σημαντικό είναι να ανακαλύψει το ταλέντο του.

Τρισδιάστατη απεικόνιση του Λευκού Πύργου

Μαθητές της στ' δημοτικού του Αριστοτελείου Κολεγίου Θεσσαλονίκης σχεδίασαν τρισδιάστατα το εμβληματικό μνημείο της πόλης, τον Λευκό Πύργο.

Μέσω του σχεδιαστικού προγράμματος Sketch Up οι μαθητές απεικόνισαν τον Λευκό Πύργο τρισδιάστατα, ώστε να είναι εφικτή η περιήγηση σε ένα όσο το δυνατόν πιο ακριβές περιβάλλον. Προηγήθηκε έρευνα για τις πραγματικές διαστάσεις του κτιρίου. Επιλέχθηκε φωτογραφικό υλικό από το διαδίκτυο και πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στο μνημείο και φωτογραφίσεις της κάθε λεπτομέρειας. Οι μαθητές δημιούργησαν σε τρισδιάστατη μορφή ολόκληρο το κτίριο με πόρτες, παράθυρα, πολεμίστρες στο Sketch Up, αλλά και σε μακέτα με δικά τους υλικά.

Για να προσδώσουν πιο διαδραστικό χαρακτήρα στο σχέδιό τους οι μαθητές, με επιβλέπουσα την εκπαιδευτικό Αρετή Πελέλη, συμπεριέλαβαν και δυναμικά αντικείμενα, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να δίνουν σε επιλεγμένα αντικείμενα, κίνηση.

Μια γέφυρα φιλίας και επικοινωνίας

Ένα blog - γέφυρα φιλίας και επικοινωνίας με μαθητές του 12ου σχολείου της πόλης Γκελεντζίκ στη Νότια Ρωσία, δημιούργησαν μαθητές του 9ου δημοτικού σχολείου Κατερίνης. Οι μαθητές δημιούργησαν με εργαλεία web 2.0 το ιστολόγιο στο οποίο παρουσιάζουν τον τόπο τους στους μαθητές του ρωσικού σχολείου με το οποίο είναι αδελφοποιημένο το σχολείο τους και διδάσκεται σ αυτό η ελληνική, ως ξένη γλώσσα.

Κεντρικό στοιχείο είναι διαδραστικός χάρτης της περιοχής τους, για να τη γνωρίσουν οι συνομήλικοί τους από τη Ρωσία, καταχωρώντας σ' αυτόν πληροφορίες και φωτογραφίες.

Οι μαθητές, (με επιβλέποντες καθηγητές τους Αθ. Θεοδωρή, Αθ. Καλαϊτζή και Κων Πιπίλη) συμπεριέλαβαν υπερσυνδέσμους με τα κεντρικά αξιοθέατα της πόλης τα οποία φωτογράφισαν οι ίδιοι, την πλατεία δημαρχείου και το πάρκο της Κατερίνης, τα αρχαιολογικά μνημεία της Πιερίας, τον Όλυμπο,τα Πιέρια όρη. Στο ιστολόγιο υπάρχουν ετικέτες για τα ήθη και έθιμα του Πάσχα, τα οποία οι μαθητές κατέγραψαν και αποτύπωσαν σε εικόνες και βίντεο. Επίσης έχουν αναρτήσει παιχνίδια, όπως σταυρόλεξα και παζλ με θέμα την περιοχή τους. Αναρτήσεις στο blog θα κάνουν και οι μαθητές του ρωσικού σχολείου, ώστε να παρουσιάσουν τη δική τους περιοχή. Το blog θα αποτελέσει, σύμφωνα με τους μαθητές του 9ου δημοτικού σχολείου Κατερίνης μία γέφυρα γνωριμίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

To 11o Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνεται στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας - ΝΟΗΣΙΣ από σήμερα έως τις 19 Απριλίου. Παίρνουν μέρος περισσότεροι από 2400 μαθητές- εισηγητές από 127 σχολικές μονάδες. Με την καθοδήγηση 340 εκπαιδευτικών θα παρουσιάσουν 210 καινοτόμες εργασίες που έχουν αντικείμενο τον προγραμματισμό εφαρμογών, τη ρομποτική, αυτοματισμούς και ερευνητικά project.

Την ευθύνη της διοργάνωσης έχουν η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ-Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας, το Σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος Κ.Δ.Ε.Μ.Τ. και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Πληροφορικής.

Το συνέδριο διοργανώνεται υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, Τομέας Μακεδονίας -Θράκης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μία εφαρμογή κρυπτογράφησης - αποκρυπτογράφησης βασισμένη στο App Inventor 2 του Πανεπιστημίου MIT των ΗΠΑ τόσο για να εξασκηθούν στο συγκεκριμένο προγραμματιστικό περιβάλλον όσο και για να δημιουργήσουν μία κωδικοποιημένη γλώσσα επικοινωνίας, δημιούργησαν και παρουσίασαν σήμερα μαθητές στ' τάξης του 4ου δημοτικού σχολείου Καλαμαριάς στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, που διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη, στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας - ΝΟΗΣΙΣ.

Στην εφαρμογή ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να δίνει σε ένα πεδίο το κείμενό του και στη συνέχεια ανάλογα με την αρχική μορφή του να ζητάει από την εφαρμογή να κρυπτογραφήσει ή να το αποκρυπτογραφήσει, ανέφεραν οι μαθητές παρουσιάζοντας την εργασία τους.

Όπως εξήγησαν, στην εφαρμογή έχει οριστεί ο κάθε χαρακτήρας του πληκτρολογίου Qwerty να αλλάζει θέση με τον αμέσως παραπάνω χαρακτήρα και στόχος τους ήταν να εξασκηθούν και να εξοικειωθούν σε ένα συγκεκριμένο Προγραμματιστικό Περιβάλλον, αλλά και να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν μία κωδικοποιημένη γλώσσα, με την οποία θα μπορούν να επικοινωνούν με τους φίλους τους.

Η ομάδα μαθητών με επιβλέποντα τον εκπαιδευτικό Γιώργο Ζαχαριάδη συνεχίζει τις βελτιώσεις της εφαρμογής, καθώς θέλει να της προσθέσει πολλές γλώσσες. Οι μαθητές εξέφρασαν ικανοποίηση για την εφαρμογή που δημιούργησαν σημειώνοντας ότι κανένα δημοτικό σχολείο δεν έχει ξαναχρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο περιβάλλον, το οποίο αξιοποίησαν επίσης και για ένα Quiz Ιστορίας.

Το Quiz - εφαρμογή για κινητά, είναι βασισμένο στις γνώσεις των μαθητών και έχει διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Η χρονολογική περίοδος που έχει συμπεριληφθεί στην εφαρμογή ξεκινά από την "Τιτανομαχία" και φθάνει στην έναρξη της Επανάστασης του 1821. Υπάρχουν ερωτήσεις που αφορούν την ελληνική μυθολογία, την αρχαία ελληνική ιστορία, τη βυζαντινή ιστορία και την ιστορία των νεώτερων χρόνων και δίνονται τρεις απαντήσεις, η μία από τις οποίες είναι η σωστή.

"Στόχος μας είναι να εγκαταστήσουμε τις εφαρμογές στις συσκευές android των συμμαθητών μας για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος της ιστορίας", ανέφεραν.

Κόμιξ με πρωταγωνιστές πρόσφυγες

Ο Ματζίτ είναι πρόσφυγας από τη Συρία. Ζούσε χαρούμενος με την οικογένειά του, ώσπου ξέσπασε πόλεμος και αναγκάστηκε να φύγει μόνος του από την εμπόλεμη ζώνη. Ήρθε στην Ελλάδα, προσπαθώντας να χτίσει μία νέα ζωή και να νιώσει αποδοχή και ασφάλεια.

"Ένα σπίτι μακριά από το σπίτι" είναι ο τίτλος κόμιξ που δημιούργησαν μαθητές του 2ου δημοτικού σχολείου Σταυρούπολης, οι οποίοι παρουσίασαν σήμερα στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας το project "Όταν το μάθημα γίνεται δημιουργία με web 2.0 εργαλεία", μέσα από το οποίο, επέλεξαν να αναδείξουν τα θέματα των προσφύγων και της διαφορετικότητας.

Η ομάδα μαθητών με επιβλέπουσες τις εκπαιδευτικούς Αρετή Τζιμπούλα, Μαρία Χούνου και Ευγενία Σεΐζη, γνώρισε αρχικά το FreeLogoDesign και δημιούργησε το logo του σχολείου της. Επίσης έμαθαν τα πάντα για το Pixton, διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας κόμιξ και μετέφεραν σε κόμιξ ιστορίες προσφύγων που έχασαν ό,τι είχαν στις χώρες καταγωγής τους και μακριά από το σπίτι επιδιώκουν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους στην Ελλάδα.

Αφορμή για τα κόμιξ, όπως εξήγησαν, ήταν ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Οι μαθητές αναφέρθηκαν σε όλες τις φάσεις της δημιουργίας, τονίζοντας ότι περισσότερος χρόνος χρειάστηκε για την επιλογή των χαρακτήρων και στη συνέχεια για την τελειοποίησή τους καθώς κάθε χαρακτήρας του κόμιξ, για να ολοκληρωθεί πέρασε από 60 διαφορετικά στάδια.

Με τη βοήθεια του StoryJumper, οι μαθητές έγραψαν και ένα παραμύθι στα αγγλικά με θέμα τις διαφορετικές κλίσεις κι ικανότητες που έχει το κάθε παιδί και το πόσο σημαντικό είναι να ανακαλύψει το ταλέντο του.

Τρισδιάστατη απεικόνιση του Λευκού Πύργου

Μαθητές της στ' δημοτικού του Αριστοτελείου Κολεγίου Θεσσαλονίκης σχεδίασαν τρισδιάστατα το εμβληματικό μνημείο της πόλης, τον Λευκό Πύργο.

Μέσω του σχεδιαστικού προγράμματος Sketch Up οι μαθητές απεικόνισαν τον Λευκό Πύργο τρισδιάστατα, ώστε να είναι εφικτή η περιήγηση σε ένα όσο το δυνατόν πιο ακριβές περιβάλλον. Προηγήθηκε έρευνα για τις πραγματικές διαστάσεις του κτιρίου. Επιλέχθηκε φωτογραφικό υλικό από το διαδίκτυο και πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στο μνημείο και φωτογραφίσεις της κάθε λεπτομέρειας. Οι μαθητές δημιούργησαν σε τρισδιάστατη μορφή ολόκληρο το κτίριο με πόρτες, παράθυρα, πολεμίστρες στο Sketch Up, αλλά και σε μακέτα με δικά τους υλικά.

Για να προσδώσουν πιο διαδραστικό χαρακτήρα στο σχέδιό τους οι μαθητές, με επιβλέπουσα την εκπαιδευτικό Αρετή Πελέλη, συμπεριέλαβαν και δυναμικά αντικείμενα, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να δίνουν σε επιλεγμένα αντικείμενα, κίνηση.

Μια γέφυρα φιλίας και επικοινωνίας

Ένα blog - γέφυρα φιλίας και επικοινωνίας με μαθητές του 12ου σχολείου της πόλης Γκελεντζίκ στη Νότια Ρωσία, δημιούργησαν μαθητές του 9ου δημοτικού σχολείου Κατερίνης. Οι μαθητές δημιούργησαν με εργαλεία web 2.0 το ιστολόγιο στο οποίο παρουσιάζουν τον τόπο τους στους μαθητές του ρωσικού σχολείου με το οποίο είναι αδελφοποιημένο το σχολείο τους και διδάσκεται σ αυτό η ελληνική, ως ξένη γλώσσα.

Κεντρικό στοιχείο είναι διαδραστικός χάρτης της περιοχής τους, για να τη γνωρίσουν οι συνομήλικοί τους από τη Ρωσία, καταχωρώντας σ' αυτόν πληροφορίες και φωτογραφίες.

Οι μαθητές, (με επιβλέποντες καθηγητές τους Αθ. Θεοδωρή, Αθ. Καλαϊτζή και Κων Πιπίλη) συμπεριέλαβαν υπερσυνδέσμους με τα κεντρικά αξιοθέατα της πόλης τα οποία φωτογράφισαν οι ίδιοι, την πλατεία δημαρχείου και το πάρκο της Κατερίνης, τα αρχαιολογικά μνημεία της Πιερίας, τον Όλυμπο,τα Πιέρια όρη. Στο ιστολόγιο υπάρχουν ετικέτες για τα ήθη και έθιμα του Πάσχα, τα οποία οι μαθητές κατέγραψαν και αποτύπωσαν σε εικόνες και βίντεο. Επίσης έχουν αναρτήσει παιχνίδια, όπως σταυρόλεξα και παζλ με θέμα την περιοχή τους. Αναρτήσεις στο blog θα κάνουν και οι μαθητές του ρωσικού σχολείου, ώστε να παρουσιάσουν τη δική τους περιοχή. Το blog θα αποτελέσει, σύμφωνα με τους μαθητές του 9ου δημοτικού σχολείου Κατερίνης μία γέφυρα γνωριμίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

To 11o Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνεται στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας - ΝΟΗΣΙΣ από σήμερα έως τις 19 Απριλίου. Παίρνουν μέρος περισσότεροι από 2400 μαθητές- εισηγητές από 127 σχολικές μονάδες. Με την καθοδήγηση 340 εκπαιδευτικών θα παρουσιάσουν 210 καινοτόμες εργασίες που έχουν αντικείμενο τον προγραμματισμό εφαρμογών, τη ρομποτική, αυτοματισμούς και ερευνητικά project.

Την ευθύνη της διοργάνωσης έχουν η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ-Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας, το Σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος Κ.Δ.Ε.Μ.Τ. και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Πληροφορικής.

Το συνέδριο διοργανώνεται υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, Τομέας Μακεδονίας -Θράκης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία