ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πιερρακάκης: Εκατό νέες υπηρεσίες στο gov.gr τον επόμενο χρόνο

Τους επόμενους μήνες θα προστεθούν δεκάδες υπηρεσίες, όπως μεταβιβάσεις αυτοκινήτων και ακινήτων και ιατρικές βεβαιώσεις, είπε από το βήμα του Thessaloniki Helexpo Forum ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής

 14/09/2021 13:30

Πιερρακάκης: Εκατό νέες υπηρεσίες στο gov.gr τον επόμενο χρόνο
Φωτ. αρχείου

Σοφία Χριστοφορίδου

Εκατό νέες υπηρεσίες θα προστεθούν στο gov.gr μέσα στον επόμενο χρόνο, ανακοίνωσε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας μέσω διαδικτυακής σύνδεσης στο 2ο Thessaloniki Helexpo Forum.

Τους επόμενους μήνες θα προστεθούν δεκάδες υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων και ακινήτων και οι ιατρικές βεβαίωσεις.


Ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι πριν το gov.gr υπήρχαν 501 υπηρεσίες που είχαν ήδη δημιουργηθεί αλλά δεν ήταν συγκεντρωμένες σε ένα σημείο, ενώ ενάμισι χρόνο μετά έχουν φτάσει ήδη τις 1.300 υπηρεσίες που παρέχονται ψηφιακά προς τους πολίτες. Από τα 8,8 εκατομμύρια ψηφιακών συναλλαγών του πολίτη με το κράτος το 2018, και τα 34 εκατ. το 2019, φτάσαμε το α’ εξάμηνο του 2021 στα 150 εκατομμύρια συναλλαγές, δηλαδή το 2021 θα κλείσει με 300 εκατ. συναλλαγές.

Όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης, η ψηφιακή διακυβέρνηση είναι μηχανισμός βελτίωσης της καθημερινότητας του πολίτη. «Προσπαθούμε να απλουστεύουμε νομικά τις διαδικασίες και να κάνουμε διαλειτουργικότητες. Είναι μια χειρουργική άσκηση» είπε, χαρακτηρίζοντας το gov.gr το «πρόσωπο του κράτους».

Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ακόμη ότι 440 έργα ψηφιακής μετάβασης εντάχθηκαν στο ταμείο ανάκαμψης. «Έχουμε τεράστιες χρηματοδοτικές δυνατότητες για να υλοποιήσουμε όχι απλά το αναγκαίο αλλά και το ευκταίο» σημείωσε.

Από την πλευρά του ο Μάριος Κάτσης, τομεάρχης ψηφιακής διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αναγνώρισε ότι έγινε κάποιο έργο στον τομέα της ψηφιακής πολιτικής, ωστόσο σημείωσε ότι δεν είναι δόκιμη η σύγκριση αριθμών προ και μετά την πανδημία. Είπε ότι με το gov.gr προστέθηκαν 20-30 υπηρεσίας και όχι εκατοντάδες. Τόνισε την ανάγκη για απλούστευση των διαδικασιών και όχι ψηφιοποίησης της γραφειοκρατίας, αλλά και για ψηφιακά εκπαιδευμένους πολίτες.

Η πρόεδρος του ΣΕΠΕ Γιώτα Παπαρίδου σημείωσε ότι η πανδημία έκανε κάτι καλό: ότι τεχνολογία δεν είναι μόνο κινητό τηλέφωνο και κοινωνικά δίκτυα. Είπε ότι οι πολίτες βλέπουν ήδη τη διαφορά αλλά πρέπει να προχωρήσει η ενοποίηση των μητρώων του κράτους και έπεται η ψηφιοποίηση των διαδικασιών.

Η διαλειτουργικότητα και το μοναδικό σημείο πρόσβασης θα αυξάνει καθημερινά τους πολίτες που απευθύνονται στο gov.gr είπε ο πρόεδρος του ΕΚΕΤΑ Δημήτρης Τζοβάρας, προσθέτοντας ότι ένα ακόμη εργαλείο που δίνει η πλατφόρμα είναι η συλλογή δεδομένων για πράγματα για τα οποία δεν υπήρχαν δεδομένα μέχρι σήμερα.

Πρότεινε επίσης την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και του blockchain στο gov.gr για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών. «Έρχονται πολύ πιο έξυπνες υπηρεσίες που μπορεί το κράτος να προσφέρει στους πολίτες».

Εκατό νέες υπηρεσίες θα προστεθούν στο gov.gr μέσα στον επόμενο χρόνο, ανακοίνωσε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας μέσω διαδικτυακής σύνδεσης στο 2ο Thessaloniki Helexpo Forum.

Τους επόμενους μήνες θα προστεθούν δεκάδες υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων και ακινήτων και οι ιατρικές βεβαίωσεις.


Ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι πριν το gov.gr υπήρχαν 501 υπηρεσίες που είχαν ήδη δημιουργηθεί αλλά δεν ήταν συγκεντρωμένες σε ένα σημείο, ενώ ενάμισι χρόνο μετά έχουν φτάσει ήδη τις 1.300 υπηρεσίες που παρέχονται ψηφιακά προς τους πολίτες. Από τα 8,8 εκατομμύρια ψηφιακών συναλλαγών του πολίτη με το κράτος το 2018, και τα 34 εκατ. το 2019, φτάσαμε το α’ εξάμηνο του 2021 στα 150 εκατομμύρια συναλλαγές, δηλαδή το 2021 θα κλείσει με 300 εκατ. συναλλαγές.

Όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης, η ψηφιακή διακυβέρνηση είναι μηχανισμός βελτίωσης της καθημερινότητας του πολίτη. «Προσπαθούμε να απλουστεύουμε νομικά τις διαδικασίες και να κάνουμε διαλειτουργικότητες. Είναι μια χειρουργική άσκηση» είπε, χαρακτηρίζοντας το gov.gr το «πρόσωπο του κράτους».

Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ακόμη ότι 440 έργα ψηφιακής μετάβασης εντάχθηκαν στο ταμείο ανάκαμψης. «Έχουμε τεράστιες χρηματοδοτικές δυνατότητες για να υλοποιήσουμε όχι απλά το αναγκαίο αλλά και το ευκταίο» σημείωσε.

Από την πλευρά του ο Μάριος Κάτσης, τομεάρχης ψηφιακής διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αναγνώρισε ότι έγινε κάποιο έργο στον τομέα της ψηφιακής πολιτικής, ωστόσο σημείωσε ότι δεν είναι δόκιμη η σύγκριση αριθμών προ και μετά την πανδημία. Είπε ότι με το gov.gr προστέθηκαν 20-30 υπηρεσίας και όχι εκατοντάδες. Τόνισε την ανάγκη για απλούστευση των διαδικασιών και όχι ψηφιοποίησης της γραφειοκρατίας, αλλά και για ψηφιακά εκπαιδευμένους πολίτες.

Η πρόεδρος του ΣΕΠΕ Γιώτα Παπαρίδου σημείωσε ότι η πανδημία έκανε κάτι καλό: ότι τεχνολογία δεν είναι μόνο κινητό τηλέφωνο και κοινωνικά δίκτυα. Είπε ότι οι πολίτες βλέπουν ήδη τη διαφορά αλλά πρέπει να προχωρήσει η ενοποίηση των μητρώων του κράτους και έπεται η ψηφιοποίηση των διαδικασιών.

Η διαλειτουργικότητα και το μοναδικό σημείο πρόσβασης θα αυξάνει καθημερινά τους πολίτες που απευθύνονται στο gov.gr είπε ο πρόεδρος του ΕΚΕΤΑ Δημήτρης Τζοβάρας, προσθέτοντας ότι ένα ακόμη εργαλείο που δίνει η πλατφόρμα είναι η συλλογή δεδομένων για πράγματα για τα οποία δεν υπήρχαν δεδομένα μέχρι σήμερα.

Πρότεινε επίσης την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και του blockchain στο gov.gr για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών. «Έρχονται πολύ πιο έξυπνες υπηρεσίες που μπορεί το κράτος να προσφέρει στους πολίτες».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία