ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περιφέρεια και δήμος Θεσσαλονίκης «ανταλλάσσουν» φανάρια με δρόμους

Εξορθολογίζεται η διαχείριση των φαναριών του κεντρικού δήμου και επιχειρείται καλύτερη επίβλεψη και συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανίων

 16/05/2021 08:00

Περιφέρεια και δήμος Θεσσαλονίκης «ανταλλάσσουν» φανάρια με δρόμους

Δημήτρης Λαζόπουλος

Δεκάδες φανάρια και δρόμοι αναμένεται να αλλάξουν «χέρια» τις επόμενες εβδομάδες στον δήμο Θεσσαλονίκης, με σκοπό την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των διερχόμενων οδηγών και των δημοτών.

Η υπογραφή δύο μνημονίων συνεργασίας ανάμεσα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στον δήμο Θεσσαλονίκης αποτελεί, πλέον, γεγονός. Το ένα αφορά τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων παρακολούθησης και συντήρησης των 27 φωτεινών σηματοδοτών από τον δήμο στην ΠΚΜ.

Αντιστρόφως, το δεύτερο μνημόνιο συνεργασίας μεταβιβάζει την αρμοδιότητα εποπτείας, λειτουργίας και συντήρησης παράπλευρων οδών της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, από την ΠΚΜ στον δήμο.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων για το παράπλευρο οδικό δίκτυο, οι ανάγκες εντοπίζονται κυρίως στην καθαριότητα, καθώς υπάρχουν αρκετές παράνομες εστίες συγκέντρωσης σκουπιδιών και μπαζών, εξηγεί μιλώντας στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της ΠΚΜ, Πάρις Μπίλλιας.

Σχετικά με τα 27 φανάρια, «είναι θέμα ημερών» να ενταχθούν στο κεντρικό σύστημα παρακολούθησης της ΠΚΜ, ενημερώνει ο κ. Μπίλλιας.

Η ΠΚΜ έχει ενεργή εργολαβία, επαναλαμβανόμενη κάθε τρία έτη, που προβλέπει ότι ο εργολάβος οφείλει, εντός οκτώ ωρών, να αποκαταστήσει τη βλάβη σε οποιονδήποτε φωτεινό σηματοδότη, εξηγεί ο αντιπεριφερειάρχης. Υπενθυμίζει, δε, ότι οι περισσότερες βλάβες προκαλούνται από ατυχήματα που ρίχνουν τους ιστούς φωτισμού και χαλάνε το σύστημα σηματοδότησης.

Οι οδοί και τα φανάρια που μεταβιβάζονται

Ειδικότερα σύμφωνα με το μνημόνιο που αφορά το παράπλευρο οδικό δίκτυο, μεταβιβάζεται στον δήμο Θεσσαλονίκης η αρμοδιότητα συντήρησης των εξής οδών:

α. οι δύο παράπλευρες οδοί από την Αδαμαντίου Κοραή έως την Ψελλού, οι οποίες έχουν ονομασθεί Κωνσταντίνου Καραμανλή,

β. η δεξιά παράπλευρη οδός από την Ψελλού έως τη Μεγάλου Αλεξάνδρου, η οποία έχει ονομασθεί Τσαλουχίδη,

γ. η αριστερή παράπλευρη οδός από την Ψελλού έως την Αλλατίνη, η οποία φέρει το όνομα Κανελλοπούλου.

Ωστόσο, η ΠΚΜ διατηρεί στην αρμοδιότητά της τους συνδετήριους κλάδους των κόμβων της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανίων.

Με βάση το έτερο μνημόνιο, τα 27 φανάρια του δήμου που περνούν στην αρμοδιότητα της ΠΚΜ εντοπίζονται στους εξής κόμβους:

1) ΟΛΥΝΘΟΥ/ ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑΣ & Β. ΑΔΑΜΙΔΟΥ

2) ΑΝΑΤ. ΘΡΑΚΗΣ/ ΑΡΤΑΚΗΣ- Μ. ΜΠΟΤΣΑΡΗ & ΕΠΤΑΛΟΦΟΥ

3) ΚΛΕΑΝΘΟΥΣ/ ΑΝΑΤ. ΘΡΑΚΗΣ & Μ. ΑΣΙΑΣ

4) ΓΙΑΝ. ΑΓΓΕΛΟΥ/ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ & ΑΛΚΑΜΕΝΟΥΣ

5) ΕΠΤΑΛΟΦΟΥ/ ΠΟΝΤΟΥ & ΒΟΣΠΟΡΟΥ

6) ΑΜΦΙΠΟΛΕΩΣ/ ΠΥΛΑΙΑΣ – ΝΑΥΠΛΙΟΥ & ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

7) ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ/ ΑΜΠΕΛΩΝΩΝ & ΑΓΑΘΩΝΟΣ

8) ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΛΛΑΣ/ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ (ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ)

9) ΑΜΦΙΠΟΛΕΩΣ/ ΔΟΡΥΛΑΙΟΥ

10) ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ/ ΑΡΤΑΚΗΣ

11) ΠΥΛΑΙΑΣ/ ΒΙΖΥΗΣ

12) ΟΛΥΝΘΟΥ/ ΔΙΑΓΟΡΑ

13) ΚΑΡΑΚΑΣΗ/ ΜΙΧ. ΜΗΤΣΑΚΗ-ΚΑΡΟΛΙΔΟΥ

14) ΚΗΦΙΣΙΑΣ/ ΨΕΛΛΟΥ

15) 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ/ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

16) ΠΑΠΑΦΗ/ ΚΑΝΑΡΗ

17) ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ/ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ (ΤΡΙΑΝΔΡΙΑ)

18) ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ/ ΚΟΛΩΝΙΑΡΗ

19) ΠΑΝΑΓ. ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ/ ΑΡΚΑΔΙΟΥΠΟΛΕΩΣ

20) ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ/ ΚΩΛΕΤΗ

21) ΚΛΑΥΔΙΑΝΟΥ/ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

22) ΕΠΤΑΠΥΡΓΙΟΥ/ ΑΝΘΕΩΝ

23) ΟΛΥΜΠΙΑΔΟΣ/ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ

24) ΟΛΥΜΠΙΑΔΟΣ/ ΓΡΑΤΣΙΟΥ - Φ. ΔΡΑΓΟΥΜΗ

25) ΟΛΥΜΠΙΑΔΟΣ/ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΥ

26) ΔΙΑΒΑΣΗ ΕΘΝ. ΑΜΥΝΗΣ/ ΠΑΛΑΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

27) ΔΙΑΒΑΣΗ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΝΙΚΗΣ/ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ

Η επίλυση του ζητήματος της πολυδιάσπασης στις αρμοδιότητες των φωτεινών σηματοδοτών είναι «μια σημαντική κίνηση στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας, ώστε να γίνει ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων και ένας φορέας να αντιμετωπίζει τα προβλήματα των δικτύων», υπογραμμίζει μέσω του makthes.gr και ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, Δημήτρης Μήτρου. Ξεκαθαρίζει, δε, ότι με το μνημόνιο για το παράπλευρο οδικό δίκτυο, θα γίνεται συνολική συντήρησή του μαζί με το υφιστάμενο αστικό, από τις υπηρεσίες του δήμου.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα δύο εν λόγω μνημόνια αναμένεται να έρθουν προς συζήτηση σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο, σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο του δημάρχου.

Βελτίωση της κυκλοφορίας με την ενοποίηση των κέντρων παρακολούθησης

«Κλειδί» για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονίκης αναμένεται να αποτελέσει η ενοποίηση των κέντρων παρακολούθησης της κυκλοφορίας στην ΠΚΜ. «Με το κέντρο συντονισμού πετυχαίνεις καλύτερο συντονισμό στη ρύθμιση των φαναριών. Περιμένεις να υπάρχει καλύτερη κυκλοφοριακή ικανότητα στους σηματοδοτούμενους κόμβους και μείωση των χρόνων για τους οδηγούς», αναφέρει ο κ. Μπίλλιας. Μέχρι σήμερα ακόμη και στην περιφέρεια υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά συστήματα, αλλά σε περίπου οκτώ μήνες θα έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεση και το νέο κέντρο θα τεθεί σε λειτουργία, διαβεβαιώνει ο αντιπεριφερειάρχης, λέγοντας χαρακτηριστικά «Επιτέλους εξορθολογιζόμαστε».

Η γραφειοκρατία… είναι εδώ

Η «ζύμωση» αυτών των μνημονίων ξεκίνησε πριν ακόμη από τον Ιανουάριο του 2021, τονίζει στο makthes.gr ο Πάρις Μπίλλιας, αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της ΠΚΜ, μιλώντα. Μάλιστα ο Γιώργος Δημαρέλος, συγκοινωνιολόγος και αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων στην πρώην διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, επί δημαρχίας Γιάννη Μπουτάρη, υποστηρίζει με δηλώσεις του στο makthes.gr, ότι «το κυνηγούσαμε πάρα πολύ καιρό» και «είναι κάτι το οποίο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση». Ωστόσο τότε υπήρχε άρνηση από την ΠΚΜ, σύμφωνα με τον κ. Δημαρέλο. «Κυκλοφοριακά και συγκοινωνιακά μιλώντας, δεν νοείται να μην υπάρχει ένα κέντρο το οποίο να ελέγχει όλους τους σηματοδότες, να κάνει συντονισμό», εξηγεί ο ίδιος και εκτιμά πως αυτή η μεταβίβαση γίνεται σήμερα λόγω της επικείμενης ολοκλήρωσης του έργου ενοποίησης των κέντρων παρακολούθησης των σηματοδοτών της ΠΚΜ.

Κατά την άποψη του κ. Δημαρέλου, αυτό είναι το πρώτο βήμα και παροτρύνει τις εμπλεκόμενες πλευρές να έρθουν σε συνεννόηση με την ΠΚΜ, ώστε αυτή να αναλάβει τον έλεγχο και τη συντήρηση όλων των φαναριών της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

«Περισσότερο ήταν θέμα βούλησης και συνεννόησης των δύο φορέων» για να ολοκληρωθεί η συμφωνία, λέει από την πλευρά του ο κ. Μπίλλιας. «Η σωστή λύση είναι σε βάθος χρόνου να τα αναλάβει όλα» τα φανάρια η περιφέρεια, «από τη στιγμή που έχει όλο το δίκτυο», αναγνωρίζει ο αντιπεριφερειάρχης. Επισημαίνει ωστόσο, ότι μόνο για αυτά τα 27 φανάρια του δήμου Θεσσαλονίκης απαιτούνται 150.000 ευρώ ετησίως για τη συντήρησή τους, την ώρα που για ολόκληρη την ΠΚΜ έχουν εκδοθεί από το ΠΔΕ και τους ΚΑΠ μόνο, περίπου, 40 εκατ. ευρώ για συντήρηση, «τα οποία είναι ελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες». Επιπροσθέτως, υπάρχει ζήτημα με τον αριθμό των διαθέσιμων ανθρώπινων πόρων που έχει η ΠΚΜ «για να αντιμετωπίσουμε σωστά τα ζητήματα», παρατηρεί ο κ. Μπίλλιας.

Δεκάδες φανάρια και δρόμοι αναμένεται να αλλάξουν «χέρια» τις επόμενες εβδομάδες στον δήμο Θεσσαλονίκης, με σκοπό την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των διερχόμενων οδηγών και των δημοτών.

Η υπογραφή δύο μνημονίων συνεργασίας ανάμεσα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στον δήμο Θεσσαλονίκης αποτελεί, πλέον, γεγονός. Το ένα αφορά τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων παρακολούθησης και συντήρησης των 27 φωτεινών σηματοδοτών από τον δήμο στην ΠΚΜ.

Αντιστρόφως, το δεύτερο μνημόνιο συνεργασίας μεταβιβάζει την αρμοδιότητα εποπτείας, λειτουργίας και συντήρησης παράπλευρων οδών της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, από την ΠΚΜ στον δήμο.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων για το παράπλευρο οδικό δίκτυο, οι ανάγκες εντοπίζονται κυρίως στην καθαριότητα, καθώς υπάρχουν αρκετές παράνομες εστίες συγκέντρωσης σκουπιδιών και μπαζών, εξηγεί μιλώντας στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της ΠΚΜ, Πάρις Μπίλλιας.

Σχετικά με τα 27 φανάρια, «είναι θέμα ημερών» να ενταχθούν στο κεντρικό σύστημα παρακολούθησης της ΠΚΜ, ενημερώνει ο κ. Μπίλλιας.

Η ΠΚΜ έχει ενεργή εργολαβία, επαναλαμβανόμενη κάθε τρία έτη, που προβλέπει ότι ο εργολάβος οφείλει, εντός οκτώ ωρών, να αποκαταστήσει τη βλάβη σε οποιονδήποτε φωτεινό σηματοδότη, εξηγεί ο αντιπεριφερειάρχης. Υπενθυμίζει, δε, ότι οι περισσότερες βλάβες προκαλούνται από ατυχήματα που ρίχνουν τους ιστούς φωτισμού και χαλάνε το σύστημα σηματοδότησης.

Οι οδοί και τα φανάρια που μεταβιβάζονται

Ειδικότερα σύμφωνα με το μνημόνιο που αφορά το παράπλευρο οδικό δίκτυο, μεταβιβάζεται στον δήμο Θεσσαλονίκης η αρμοδιότητα συντήρησης των εξής οδών:

α. οι δύο παράπλευρες οδοί από την Αδαμαντίου Κοραή έως την Ψελλού, οι οποίες έχουν ονομασθεί Κωνσταντίνου Καραμανλή,

β. η δεξιά παράπλευρη οδός από την Ψελλού έως τη Μεγάλου Αλεξάνδρου, η οποία έχει ονομασθεί Τσαλουχίδη,

γ. η αριστερή παράπλευρη οδός από την Ψελλού έως την Αλλατίνη, η οποία φέρει το όνομα Κανελλοπούλου.

Ωστόσο, η ΠΚΜ διατηρεί στην αρμοδιότητά της τους συνδετήριους κλάδους των κόμβων της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανίων.

Με βάση το έτερο μνημόνιο, τα 27 φανάρια του δήμου που περνούν στην αρμοδιότητα της ΠΚΜ εντοπίζονται στους εξής κόμβους:

1) ΟΛΥΝΘΟΥ/ ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑΣ & Β. ΑΔΑΜΙΔΟΥ

2) ΑΝΑΤ. ΘΡΑΚΗΣ/ ΑΡΤΑΚΗΣ- Μ. ΜΠΟΤΣΑΡΗ & ΕΠΤΑΛΟΦΟΥ

3) ΚΛΕΑΝΘΟΥΣ/ ΑΝΑΤ. ΘΡΑΚΗΣ & Μ. ΑΣΙΑΣ

4) ΓΙΑΝ. ΑΓΓΕΛΟΥ/ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ & ΑΛΚΑΜΕΝΟΥΣ

5) ΕΠΤΑΛΟΦΟΥ/ ΠΟΝΤΟΥ & ΒΟΣΠΟΡΟΥ

6) ΑΜΦΙΠΟΛΕΩΣ/ ΠΥΛΑΙΑΣ – ΝΑΥΠΛΙΟΥ & ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

7) ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ/ ΑΜΠΕΛΩΝΩΝ & ΑΓΑΘΩΝΟΣ

8) ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΛΛΑΣ/ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ (ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ)

9) ΑΜΦΙΠΟΛΕΩΣ/ ΔΟΡΥΛΑΙΟΥ

10) ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ/ ΑΡΤΑΚΗΣ

11) ΠΥΛΑΙΑΣ/ ΒΙΖΥΗΣ

12) ΟΛΥΝΘΟΥ/ ΔΙΑΓΟΡΑ

13) ΚΑΡΑΚΑΣΗ/ ΜΙΧ. ΜΗΤΣΑΚΗ-ΚΑΡΟΛΙΔΟΥ

14) ΚΗΦΙΣΙΑΣ/ ΨΕΛΛΟΥ

15) 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ/ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

16) ΠΑΠΑΦΗ/ ΚΑΝΑΡΗ

17) ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ/ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ (ΤΡΙΑΝΔΡΙΑ)

18) ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ/ ΚΟΛΩΝΙΑΡΗ

19) ΠΑΝΑΓ. ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ/ ΑΡΚΑΔΙΟΥΠΟΛΕΩΣ

20) ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ/ ΚΩΛΕΤΗ

21) ΚΛΑΥΔΙΑΝΟΥ/ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

22) ΕΠΤΑΠΥΡΓΙΟΥ/ ΑΝΘΕΩΝ

23) ΟΛΥΜΠΙΑΔΟΣ/ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ

24) ΟΛΥΜΠΙΑΔΟΣ/ ΓΡΑΤΣΙΟΥ - Φ. ΔΡΑΓΟΥΜΗ

25) ΟΛΥΜΠΙΑΔΟΣ/ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΥ

26) ΔΙΑΒΑΣΗ ΕΘΝ. ΑΜΥΝΗΣ/ ΠΑΛΑΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

27) ΔΙΑΒΑΣΗ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΝΙΚΗΣ/ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ

Η επίλυση του ζητήματος της πολυδιάσπασης στις αρμοδιότητες των φωτεινών σηματοδοτών είναι «μια σημαντική κίνηση στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας, ώστε να γίνει ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων και ένας φορέας να αντιμετωπίζει τα προβλήματα των δικτύων», υπογραμμίζει μέσω του makthes.gr και ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, Δημήτρης Μήτρου. Ξεκαθαρίζει, δε, ότι με το μνημόνιο για το παράπλευρο οδικό δίκτυο, θα γίνεται συνολική συντήρησή του μαζί με το υφιστάμενο αστικό, από τις υπηρεσίες του δήμου.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα δύο εν λόγω μνημόνια αναμένεται να έρθουν προς συζήτηση σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο, σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο του δημάρχου.

Βελτίωση της κυκλοφορίας με την ενοποίηση των κέντρων παρακολούθησης

«Κλειδί» για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονίκης αναμένεται να αποτελέσει η ενοποίηση των κέντρων παρακολούθησης της κυκλοφορίας στην ΠΚΜ. «Με το κέντρο συντονισμού πετυχαίνεις καλύτερο συντονισμό στη ρύθμιση των φαναριών. Περιμένεις να υπάρχει καλύτερη κυκλοφοριακή ικανότητα στους σηματοδοτούμενους κόμβους και μείωση των χρόνων για τους οδηγούς», αναφέρει ο κ. Μπίλλιας. Μέχρι σήμερα ακόμη και στην περιφέρεια υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά συστήματα, αλλά σε περίπου οκτώ μήνες θα έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεση και το νέο κέντρο θα τεθεί σε λειτουργία, διαβεβαιώνει ο αντιπεριφερειάρχης, λέγοντας χαρακτηριστικά «Επιτέλους εξορθολογιζόμαστε».

Η γραφειοκρατία… είναι εδώ

Η «ζύμωση» αυτών των μνημονίων ξεκίνησε πριν ακόμη από τον Ιανουάριο του 2021, τονίζει στο makthes.gr ο Πάρις Μπίλλιας, αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της ΠΚΜ, μιλώντα. Μάλιστα ο Γιώργος Δημαρέλος, συγκοινωνιολόγος και αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων στην πρώην διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, επί δημαρχίας Γιάννη Μπουτάρη, υποστηρίζει με δηλώσεις του στο makthes.gr, ότι «το κυνηγούσαμε πάρα πολύ καιρό» και «είναι κάτι το οποίο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση». Ωστόσο τότε υπήρχε άρνηση από την ΠΚΜ, σύμφωνα με τον κ. Δημαρέλο. «Κυκλοφοριακά και συγκοινωνιακά μιλώντας, δεν νοείται να μην υπάρχει ένα κέντρο το οποίο να ελέγχει όλους τους σηματοδότες, να κάνει συντονισμό», εξηγεί ο ίδιος και εκτιμά πως αυτή η μεταβίβαση γίνεται σήμερα λόγω της επικείμενης ολοκλήρωσης του έργου ενοποίησης των κέντρων παρακολούθησης των σηματοδοτών της ΠΚΜ.

Κατά την άποψη του κ. Δημαρέλου, αυτό είναι το πρώτο βήμα και παροτρύνει τις εμπλεκόμενες πλευρές να έρθουν σε συνεννόηση με την ΠΚΜ, ώστε αυτή να αναλάβει τον έλεγχο και τη συντήρηση όλων των φαναριών της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

«Περισσότερο ήταν θέμα βούλησης και συνεννόησης των δύο φορέων» για να ολοκληρωθεί η συμφωνία, λέει από την πλευρά του ο κ. Μπίλλιας. «Η σωστή λύση είναι σε βάθος χρόνου να τα αναλάβει όλα» τα φανάρια η περιφέρεια, «από τη στιγμή που έχει όλο το δίκτυο», αναγνωρίζει ο αντιπεριφερειάρχης. Επισημαίνει ωστόσο, ότι μόνο για αυτά τα 27 φανάρια του δήμου Θεσσαλονίκης απαιτούνται 150.000 ευρώ ετησίως για τη συντήρησή τους, την ώρα που για ολόκληρη την ΠΚΜ έχουν εκδοθεί από το ΠΔΕ και τους ΚΑΠ μόνο, περίπου, 40 εκατ. ευρώ για συντήρηση, «τα οποία είναι ελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες». Επιπροσθέτως, υπάρχει ζήτημα με τον αριθμό των διαθέσιμων ανθρώπινων πόρων που έχει η ΠΚΜ «για να αντιμετωπίσουμε σωστά τα ζητήματα», παρατηρεί ο κ. Μπίλλιας.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία