ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πέρασε το νομοσχέδιο για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές παρά την αντίδραση των Περιφερειών

Επίσης, εγκρίθηκε και τροπολογία του υπουργείου Τουρισμού για θέματα εκμετάλλευσης μαρίνων, δραστηριότητας τουριστικών λιμένων και άλλων υποδομών

 28/09/2022 22:12

Πέρασε το νομοσχέδιο για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές παρά την αντίδραση των Περιφερειών
Φωτογραφία αρχείου

Εγκρίθηκε από την ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών. Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και λοιπές διατάξεις». 

Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ, "παρών" δήλωσε το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, ενώ καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25. Δεκτή έγινε, επίσης, κατά πλειοψηφία, τροπολογία του υπουργείου Τουρισμού για θέματα εκμετάλλευσης μαρίνων, δραστηριότητας τουριστικών λιμένων, κά.

Κατά την ομιλία του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είπε το νομοσχέδιο έρχεται να επιλύσει μια σειρά από προβλήματα και συγχύσεις που έχουν δημιουργηθεί στους χώρους, τόσο των επιβατικών μεταφορών όσο και του σιδηροδρόμου, που έπρεπε κάποια στιγμή να διορθωθούν.

Για το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου που αφορά στις επιβατικές μεταφορές είπε ότι -πλην Αττικής, Θεσσαλονίκης και Ρόδου - όλες οι αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές με λεωφορεία, παρέχονται, είτε από Ανώνυμες Εταιρείες, όπως π.χ. τα ΚΤΕΛ, είτε από μεμονωμένους μεταφορείς και ότι η αρμοδιότητα «σπάει» στα 2: Για μεν τις δημόσιες μεταφορές στο σύνολο της χώρας, αρμόδιο είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ για τις γεωγραφικές περιοχές ευθύνης τους αρμόδιες ως προς την εποπτεία και τον έλεγχο, είναι οι Περιφέρειες, ως τοπικές αρχές, η δε προκήρυξη των διαγωνιστικών διαδικασιών αποτελεί αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε την έκπληξή του για τα όσα υποστήριξε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή ο εκπρόσωπος των Περιφερειών, ότι δηλαδή «φορτώνουμε τις Περιφέρειες με περισσότερο έργο, και πως δεν έχουν άτομα στις Διευθύνσεις Μεταφορών κ.λπ. Από τη μια ζητούν συνεχώς περισσότερες αρμοδιότητες, κι όταν πάρουν την «καυτή πατάτα» θέλουν να την πετάξουν από πάνω τους [..] Οι Περιφέρειες μας λένε ότι τη διαμόρφωση των δρομολογίων π.χ. της Καβάλας θα πρέπει να την έχει το Υπουργείο κι όχι η ίδια η Περιφέρεια που γνωρίζει λεπτομερώς τις τοπικές ανάγκες; Έτσι αντιλαμβάνονται την έννοια της Αυτοδιοίκησης και της Αποκέντρωσης. Αν είναι έτσι, να μη μιλάμε για «Αθηνο-κεντρικό κράτος», γιατί οι ίδιες οι Περιφέρειες το προτείνουν", είπε ο κ. Καραμανλής.

Για τη διαγωνιστική διαδικασία είπε ότι υιοθετούμε συγκεκριμένη μεθοδολογία κι ανοικτές σε όλους τους φορείς διαδικασίες προκήρυξης, με απόλυτο σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και της αμεροληψίας.

Στις επικρίσεις ότι το νομοσχέδιο είναι φωτογραφικό, είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν εκείνος που κατέθεσε προεκλογικά νομοσχέδιο που καταστρατηγούσε τον (Ευρωπαϊκό Κανονισμό) 1370 υπέρ συγκεκριμένων συμφερόντων. Στα όσα υποστήριξαν οι εκπρόσωποι των τουριστικών λεωφορείων είπε ότι η διαδικασία που προβλέπεται στο παρόν νομοσχέδιο είναι απολύτως ανοιχτή και ότι "δεν εξαιρούμε κανένα". Σκοπός μας δεν είναι να «βολέψουμε» κάποιο κλάδο, αλλά να ακολουθήσουμε ανοικτές και διαφανείς διαδικασίες είπε ο κ. Καραμανλής.

Τόνισε, επίσης, ότι πρώτο ενδιαφέρον της κυβέρνησης είναι το το καλό του επιβατικού κοινού, "για αυτό και επιδοτούμε τα άγονα δρομολόγια, ώστε να καλύψουμε την ανάγκη μετακινήσεων επιβατών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές".

Δ. Κωνσταντόπουλος: Επιλέγετε την ενίσχυση του ρόλου του Υπερταμείου, σε δύο καθαρά Δημόσιες Εταιρείες

«Το υπουργείο επιλέγει την ενίσχυση του ρόλου του Υπερταμείου, σε δύο καθαρά Δημόσιες Εταιρείες, στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ», σημείωσε από την πλευρά του ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος. Όπως τόνισε ο ίδιος, «Αφαιρείται το δημοκρατικό δικαίωμα της ελεύθερης εκλογής του εκπροσώπου των Εργαζομένων στο ΔΣ. Με Επιτροπές, εταιρείες συμβούλων σε κάθε βήμα, σε κάθε διαδικασία. Και στη συνέχεια, τριμελής επιτροπή επιλογής. Παρότι ούτε ο ΟΣΕ, ούτε η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν στο Υπερταμείο, εντέλει στην τριμελή αυτή επιτροπή το ένα μέλος θα προέρχεται και θα εκπροσωπεί το Υπερταμείο! Κι ενώ υποτίθεται ότι βγήκαμε από την αυξημένη εποπτεία, όπως διατυμπανίζει η κυβέρνηση, γιατί οι διοικήσεις αυτών των δύο δημόσιων εταιρειών, δεν προβλέπεται να έχουν την έγκριση της Επιτροπής ΔΕΚΟ της Βουλής».

Εγκρίθηκε από την ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών. Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και λοιπές διατάξεις». 

Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ, "παρών" δήλωσε το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, ενώ καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25. Δεκτή έγινε, επίσης, κατά πλειοψηφία, τροπολογία του υπουργείου Τουρισμού για θέματα εκμετάλλευσης μαρίνων, δραστηριότητας τουριστικών λιμένων, κά.

Κατά την ομιλία του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είπε το νομοσχέδιο έρχεται να επιλύσει μια σειρά από προβλήματα και συγχύσεις που έχουν δημιουργηθεί στους χώρους, τόσο των επιβατικών μεταφορών όσο και του σιδηροδρόμου, που έπρεπε κάποια στιγμή να διορθωθούν.

Για το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου που αφορά στις επιβατικές μεταφορές είπε ότι -πλην Αττικής, Θεσσαλονίκης και Ρόδου - όλες οι αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές με λεωφορεία, παρέχονται, είτε από Ανώνυμες Εταιρείες, όπως π.χ. τα ΚΤΕΛ, είτε από μεμονωμένους μεταφορείς και ότι η αρμοδιότητα «σπάει» στα 2: Για μεν τις δημόσιες μεταφορές στο σύνολο της χώρας, αρμόδιο είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ για τις γεωγραφικές περιοχές ευθύνης τους αρμόδιες ως προς την εποπτεία και τον έλεγχο, είναι οι Περιφέρειες, ως τοπικές αρχές, η δε προκήρυξη των διαγωνιστικών διαδικασιών αποτελεί αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε την έκπληξή του για τα όσα υποστήριξε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή ο εκπρόσωπος των Περιφερειών, ότι δηλαδή «φορτώνουμε τις Περιφέρειες με περισσότερο έργο, και πως δεν έχουν άτομα στις Διευθύνσεις Μεταφορών κ.λπ. Από τη μια ζητούν συνεχώς περισσότερες αρμοδιότητες, κι όταν πάρουν την «καυτή πατάτα» θέλουν να την πετάξουν από πάνω τους [..] Οι Περιφέρειες μας λένε ότι τη διαμόρφωση των δρομολογίων π.χ. της Καβάλας θα πρέπει να την έχει το Υπουργείο κι όχι η ίδια η Περιφέρεια που γνωρίζει λεπτομερώς τις τοπικές ανάγκες; Έτσι αντιλαμβάνονται την έννοια της Αυτοδιοίκησης και της Αποκέντρωσης. Αν είναι έτσι, να μη μιλάμε για «Αθηνο-κεντρικό κράτος», γιατί οι ίδιες οι Περιφέρειες το προτείνουν", είπε ο κ. Καραμανλής.

Για τη διαγωνιστική διαδικασία είπε ότι υιοθετούμε συγκεκριμένη μεθοδολογία κι ανοικτές σε όλους τους φορείς διαδικασίες προκήρυξης, με απόλυτο σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και της αμεροληψίας.

Στις επικρίσεις ότι το νομοσχέδιο είναι φωτογραφικό, είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν εκείνος που κατέθεσε προεκλογικά νομοσχέδιο που καταστρατηγούσε τον (Ευρωπαϊκό Κανονισμό) 1370 υπέρ συγκεκριμένων συμφερόντων. Στα όσα υποστήριξαν οι εκπρόσωποι των τουριστικών λεωφορείων είπε ότι η διαδικασία που προβλέπεται στο παρόν νομοσχέδιο είναι απολύτως ανοιχτή και ότι "δεν εξαιρούμε κανένα". Σκοπός μας δεν είναι να «βολέψουμε» κάποιο κλάδο, αλλά να ακολουθήσουμε ανοικτές και διαφανείς διαδικασίες είπε ο κ. Καραμανλής.

Τόνισε, επίσης, ότι πρώτο ενδιαφέρον της κυβέρνησης είναι το το καλό του επιβατικού κοινού, "για αυτό και επιδοτούμε τα άγονα δρομολόγια, ώστε να καλύψουμε την ανάγκη μετακινήσεων επιβατών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές".

Δ. Κωνσταντόπουλος: Επιλέγετε την ενίσχυση του ρόλου του Υπερταμείου, σε δύο καθαρά Δημόσιες Εταιρείες

«Το υπουργείο επιλέγει την ενίσχυση του ρόλου του Υπερταμείου, σε δύο καθαρά Δημόσιες Εταιρείες, στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ», σημείωσε από την πλευρά του ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος. Όπως τόνισε ο ίδιος, «Αφαιρείται το δημοκρατικό δικαίωμα της ελεύθερης εκλογής του εκπροσώπου των Εργαζομένων στο ΔΣ. Με Επιτροπές, εταιρείες συμβούλων σε κάθε βήμα, σε κάθε διαδικασία. Και στη συνέχεια, τριμελής επιτροπή επιλογής. Παρότι ούτε ο ΟΣΕ, ούτε η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν στο Υπερταμείο, εντέλει στην τριμελή αυτή επιτροπή το ένα μέλος θα προέρχεται και θα εκπροσωπεί το Υπερταμείο! Κι ενώ υποτίθεται ότι βγήκαμε από την αυξημένη εποπτεία, όπως διατυμπανίζει η κυβέρνηση, γιατί οι διοικήσεις αυτών των δύο δημόσιων εταιρειών, δεν προβλέπεται να έχουν την έγκριση της Επιτροπής ΔΕΚΟ της Βουλής».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία