ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Η ατζέντα της ΠΕΔΚΜ στα χέρια του Κ. Μητσοτάκη - Τα δέκα αιτήματα των δημάρχων

Θέτουν ζητήματα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας στον πρωθυπουργό ενόψει της επίσκεψής του στη φετινή 84η ΔΕΘ

 03/09/2019 15:28

Η ατζέντα της ΠΕΔΚΜ στα χέρια του Κ. Μητσοτάκη - Τα δέκα αιτήματα των δημάρχων

Στα χέρια του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη θα παραδώσει η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) τα αιτήματα των δήμων και της αυτοδιοίκησης, με αφορμή την έλευση του κυβερνητικού κλιμακίου στη φετινή 84η ΔΕΘ.

Μιλώντας στη σημερινή συνεδρίαση του δ.σ. του οργάνου, ο πρόεδρος Λάζαρος Κυρίζογλου εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν προ ημερών μεταξύ των δημάρχων με τον υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο, αλλά και με τον πρωθυπουργό στη Θεσσαλονίκη.

«Χαιρόμαστε για αυτό, γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση, παρά τις εκκλήσεις μας, δυο συνεχόμενες φορές, δεν συναπαντήθηκε ποτέ μαζί μας πριν από τη Διεθνή Έκθεση. Αυτό είναι ένα πολύ θετικό βήμα, όπως θετικό βήμα είναι η διεξοδική συζήτηση που έγινε. Περιμένουμε και την ομιλία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη το ερχόμενο Σάββατο και περαιτέρω την υλοποίηση πολλών εξαγγελιών που θα κάνει και την ικανοποίηση πολλών αιτημάτων που θέσαμε» υπογράμμισε ο κ. Κυρίζογλου.

Μεταξύ των θεμάτων που θα τεθούν υπόψη του πρωθυπουργού είναι η σχολική στέγη, το μετρό της Θεσσαλονίκης, θεσμικά και οικονομικά ζητήματα της αυτοδιοίκησης, προσφυγικό, απόδοση χώρων τρων πρώην στρατοπέδων, η εξυγίανση του Θερμαϊκού κόλπου κ.ά.

Ειδικά για το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Κυρίζογλου σχολίασε «πότε πρόκειται να τελειώσει; Καλή ήταν η επικοινωνιακή διαχείριση των θεμάτων από την προηγούμενη κυβέρνηση , αλλά ο χρόνος πέρασε και δεν βλέπουμε τα είναι έτοιμο το μετρό το 2020. Θέλουμε μετρό που να λειτουργεί και με τη στάση της Βενιζέλου και χωρίς… μουσαμάδες. Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δεν δέχονται να υποτιμώνται από κανέναν».

Αναφορικά δε με τον ΟΑΣΘ, είπε πως σε σύντομο χρονικό διάστημα προστέθηκαν ήδη επιπλέον λεωφορεία.

Ποια είναι τα αιτήματα

* Ανεργία. Αποβιομηχάνιση, αποεπένδυση, λουκέτα, φυγή επιχειρήσεων κυρίως σε Βουλγαρία αλλά και σε Σκόπια, Ρουμανία, Τουρκία

*Κύρια γραμμή μετρό. Επεκτάσεις και δυτικά. Αστικές συγκοινωνίες ΟΑΣΘ.

*Προσφυγικό. Κατά εκατοντάδες κυκλοφορούν και διανυκτερεύουν εκτός δομών φιλοξενίας (σε εγκαταλελειμμένα βαγόνια τρένων, πλατείες κλπ.)

*Σχολική στέγη. Πρόβλημα σύνθετο. Συναρμοδιότητα: Υπ. Μεταφορών (ΚΤΥΠ Α.Ε.), Υπ. Παιδείας, Υπ. Εσωτερικών (επειδή αφορά τους δήμους). Να προχωρήσει το ΣΔΙΤ των ώριμων-έτοιμων για εκτέλεση 16-18 σχολείων για την ΠΕ Θεσσαλονίκης. Να προχωρήσει και η β΄ φάση ΣΔΙΤ.

*Πρώην στρατόπεδα. Παραχώρηση στους οικείους δήμους για χρήσεις κοινής ωφέλειας και κοινωνικών υποδομών, σύμφωνα με τα νομίμως εγκεκριμένα ΓΠΣ των δήμων και χρηματοδότηση για μελέτες και εκτέλεση έργων. Ο ισχύων νόμος (Καμμένου) είναι κακός και πρέπει να αλλάξει (επάνοδος στο προϊσχύον καθεστώς). Ενδεικτική αναφορά στα στρατόπεδα Θεσσαλονίκης, Σερρών κτλ.

*Θερμαϊκός Κόλπος. Δυτικό θαλάσσιο μέτωπο Θερμαϊκού κόλπου (απορρύπανση, προστασία κλπ.). Ήδη η ΠΚΜ ξεκίνησε μια προσπάθεια.

*Είναι άμεση ανάγκη οι δήμοι να έχουν άμεση πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Οικονομικών για εντοπισμό των πραγματικών τ.μ. των ακινήτων (πάρα πολλά τ.μ. διαφεύγουν) και για λόγους νομιμότητας και για λόγους νόμιμης αύξησης των εσόδων μας.

*Με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο περί κινητικότητας, το οποίο είναι δημιούργημα της προηγούμενης κυβέρνησης, δεν ερωτάται ο δήμος και έχουν «αδειάσει» οι υπηρεσίες πολλών δήμων στην περιφέρεια. Η μέχρι σήμερα πρακτική είναι: φυγή από μικρούς δήμους προς μεγάλα αστικά κέντρα. Υπάρχουν μηχανικοί οι οποίοι εργάζονται σε ΚΕΠ δήμων. Να είναι δυνατή (απαιτείται νομοθετική ρύθμιση) η μετακίνηση τους στην Τ.Υ. του δήμου (Το κενό τος φυσικά θα καλύπτεται με άλλο υπάλληλο).

* Ό,τι έχει σχέση με την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας να γίνεται με απλή πλειοψηφία επί του συνόλου του αριθμού των μελών του δ.σ. και όχι με πλειοψηφία των 2/3. Ομοίως και με τη λήψη δανείων. Σε ποιο δήμο. Σε ποιο δήμο υπάρχουν σήμερα πλειοψηφίες 2/3; Φρενάρουν επενδύσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη, αφού παραμένουν αναξιοποίητα μεγάλα-σημαντικά ακίνητα δήμων.

*Με το σύστημα της πληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών δήμων ανακουφίσθηκαν οι δήμοι. Πρέπει να ξαναγίνει.

Στα χέρια του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη θα παραδώσει η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) τα αιτήματα των δήμων και της αυτοδιοίκησης, με αφορμή την έλευση του κυβερνητικού κλιμακίου στη φετινή 84η ΔΕΘ.

Μιλώντας στη σημερινή συνεδρίαση του δ.σ. του οργάνου, ο πρόεδρος Λάζαρος Κυρίζογλου εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν προ ημερών μεταξύ των δημάρχων με τον υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο, αλλά και με τον πρωθυπουργό στη Θεσσαλονίκη.

«Χαιρόμαστε για αυτό, γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση, παρά τις εκκλήσεις μας, δυο συνεχόμενες φορές, δεν συναπαντήθηκε ποτέ μαζί μας πριν από τη Διεθνή Έκθεση. Αυτό είναι ένα πολύ θετικό βήμα, όπως θετικό βήμα είναι η διεξοδική συζήτηση που έγινε. Περιμένουμε και την ομιλία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη το ερχόμενο Σάββατο και περαιτέρω την υλοποίηση πολλών εξαγγελιών που θα κάνει και την ικανοποίηση πολλών αιτημάτων που θέσαμε» υπογράμμισε ο κ. Κυρίζογλου.

Μεταξύ των θεμάτων που θα τεθούν υπόψη του πρωθυπουργού είναι η σχολική στέγη, το μετρό της Θεσσαλονίκης, θεσμικά και οικονομικά ζητήματα της αυτοδιοίκησης, προσφυγικό, απόδοση χώρων τρων πρώην στρατοπέδων, η εξυγίανση του Θερμαϊκού κόλπου κ.ά.

Ειδικά για το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Κυρίζογλου σχολίασε «πότε πρόκειται να τελειώσει; Καλή ήταν η επικοινωνιακή διαχείριση των θεμάτων από την προηγούμενη κυβέρνηση , αλλά ο χρόνος πέρασε και δεν βλέπουμε τα είναι έτοιμο το μετρό το 2020. Θέλουμε μετρό που να λειτουργεί και με τη στάση της Βενιζέλου και χωρίς… μουσαμάδες. Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δεν δέχονται να υποτιμώνται από κανέναν».

Αναφορικά δε με τον ΟΑΣΘ, είπε πως σε σύντομο χρονικό διάστημα προστέθηκαν ήδη επιπλέον λεωφορεία.

Ποια είναι τα αιτήματα

* Ανεργία. Αποβιομηχάνιση, αποεπένδυση, λουκέτα, φυγή επιχειρήσεων κυρίως σε Βουλγαρία αλλά και σε Σκόπια, Ρουμανία, Τουρκία

*Κύρια γραμμή μετρό. Επεκτάσεις και δυτικά. Αστικές συγκοινωνίες ΟΑΣΘ.

*Προσφυγικό. Κατά εκατοντάδες κυκλοφορούν και διανυκτερεύουν εκτός δομών φιλοξενίας (σε εγκαταλελειμμένα βαγόνια τρένων, πλατείες κλπ.)

*Σχολική στέγη. Πρόβλημα σύνθετο. Συναρμοδιότητα: Υπ. Μεταφορών (ΚΤΥΠ Α.Ε.), Υπ. Παιδείας, Υπ. Εσωτερικών (επειδή αφορά τους δήμους). Να προχωρήσει το ΣΔΙΤ των ώριμων-έτοιμων για εκτέλεση 16-18 σχολείων για την ΠΕ Θεσσαλονίκης. Να προχωρήσει και η β΄ φάση ΣΔΙΤ.

*Πρώην στρατόπεδα. Παραχώρηση στους οικείους δήμους για χρήσεις κοινής ωφέλειας και κοινωνικών υποδομών, σύμφωνα με τα νομίμως εγκεκριμένα ΓΠΣ των δήμων και χρηματοδότηση για μελέτες και εκτέλεση έργων. Ο ισχύων νόμος (Καμμένου) είναι κακός και πρέπει να αλλάξει (επάνοδος στο προϊσχύον καθεστώς). Ενδεικτική αναφορά στα στρατόπεδα Θεσσαλονίκης, Σερρών κτλ.

*Θερμαϊκός Κόλπος. Δυτικό θαλάσσιο μέτωπο Θερμαϊκού κόλπου (απορρύπανση, προστασία κλπ.). Ήδη η ΠΚΜ ξεκίνησε μια προσπάθεια.

*Είναι άμεση ανάγκη οι δήμοι να έχουν άμεση πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Οικονομικών για εντοπισμό των πραγματικών τ.μ. των ακινήτων (πάρα πολλά τ.μ. διαφεύγουν) και για λόγους νομιμότητας και για λόγους νόμιμης αύξησης των εσόδων μας.

*Με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο περί κινητικότητας, το οποίο είναι δημιούργημα της προηγούμενης κυβέρνησης, δεν ερωτάται ο δήμος και έχουν «αδειάσει» οι υπηρεσίες πολλών δήμων στην περιφέρεια. Η μέχρι σήμερα πρακτική είναι: φυγή από μικρούς δήμους προς μεγάλα αστικά κέντρα. Υπάρχουν μηχανικοί οι οποίοι εργάζονται σε ΚΕΠ δήμων. Να είναι δυνατή (απαιτείται νομοθετική ρύθμιση) η μετακίνηση τους στην Τ.Υ. του δήμου (Το κενό τος φυσικά θα καλύπτεται με άλλο υπάλληλο).

* Ό,τι έχει σχέση με την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας να γίνεται με απλή πλειοψηφία επί του συνόλου του αριθμού των μελών του δ.σ. και όχι με πλειοψηφία των 2/3. Ομοίως και με τη λήψη δανείων. Σε ποιο δήμο. Σε ποιο δήμο υπάρχουν σήμερα πλειοψηφίες 2/3; Φρενάρουν επενδύσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη, αφού παραμένουν αναξιοποίητα μεγάλα-σημαντικά ακίνητα δήμων.

*Με το σύστημα της πληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών δήμων ανακουφίσθηκαν οι δήμοι. Πρέπει να ξαναγίνει.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία