ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Π. Μπίλιας στο «Σχέδιο Θεσσαλονίκης»: Το όραμα ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου

«Η πολύ δουλειά παραμένει μπροστά μας», επεσήμανε ο πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου από την ημερίδα της "ΜτΚ" και του makthes.gr

 21/10/2019 18:37

Π. Μπίλιας στο «Σχέδιο Θεσσαλονίκης»: Το όραμα ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου

Κυριακή Τσολάκη

Ως ένα περίτεχνο ψηφιδωτό που δημιουργείται από μια σειρά επιμέρους στοιχείων και φτάνει από τη μία άκρης της πόλης στην άλλη περιέγραψε το όραμα της ανάπτυξης του Παραλιακού Μετώπου της Θεσσαλονίκης στο οποίο συμμετείχε ως πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου ο Πάρις Μπίλιας. Η εξυγίανση και ανάπλαση της περιοχής του Δενδροποτάμου και των βυρσοδεψείων, η δημιουργία Μητροπολιτικού Δυτικού Πάρκου στο χώρο του παλιού σιδηροδρομικού σταθμού, η διαμόρφωση προϋποθέσεων περιπατητικού άξονα από το νέο Μουσείο Ολοκαυτώματος έως την Πλατεία Ελευθερίας, διαμέσου των εγκαταστάσεων του παλαιού Εμπορευματικού Σταθμού, η συνέχιση του άξονα περιπάτου και ποδηλάτου από τον 1ο προβλήτα του ΟΛΘ έως τον Λευκό Πύργο είναι μερικές μόνο από τις παραμέτρους του οράματος αυτού.

Ως Παραλιακό Μέτωπο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης εννοούμε την παράκτια ζώνη του Θερμαϊκού κόλπου, από την εκβολή του Γαλλικού ποταμού στην περιοχή το Καλοχωρίου, έως το Μεγάλο Έμβολο της περιοχής του Αγγελοχωρίου. Με μήκος 40 χιλιομέτρων και με κυμαινόμενο μικρό πλάτος, στα διοικητικά όρια των Δήμων: Δέλτα, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας - Χορτιάτη, Θέρμης και Θερμαϊκού. «Το γεγονός ότι το σχετικό Ειδικό Χωρικό Σχέδιο εκπονείται σε εκτάσεις επτά διαφορετικών Καλλικρατικών Δήμων αποτέλεσε εξ` αρχής μια μεγάλη πρόκληση για όσους συνεργαστήκαμε, υπό τον γενικό συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», επεσήμανε.

Στη συνέχεια τόνισε ότι έχει κερδηθεί ένα τεράστιο στοίχημα. «Διότι στην πορεία εκπόνησης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, θα απαλειφθούν συγκρούσεις και ασυμβατότητες χρήσεων γης, κυρίως στις εκτάσεις μεταξύ των διοικητικών ορίων των δήμων. Αυτό θα επιβεβαιωθεί με μια ενιαία θεώρηση και συντεταγμένη ρύθμιση και υλοποίηση όλων των παρεμβάσεων στη περιοχή μελέτης μέσω της έγκρισης ενός Προεδρικού Διατάγματος που θα τις ρυθμίζει συνολικά», επεσήμανε.

Ένα πολύ σοβαρό ζητούμενο για τη Θεσσαλονίκη

Η ενιαία θεώρηση του παραλιακού μετώπου και η ρύθμισή του είναι ένα πολύ σοβαρό ζητούμενο για τη Θεσσαλονίκη γιατί θα επιτρέψει την εξυπηρέτηση επιμέρους στοχεύσεων, όπως, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία συνεχόμενης παράκτιας ζώνης αναψυχής και άξονα περιπάτου, - την απρόσκοπτη μετακίνηση με ποδήλατο εντός της ζώνης αυτής, - την εξυπηρέτησή της από τη θαλάσσια συγκοινωνία και τις μελλοντικές προς αεροδρόμιο επεκτάσεις του μετρό, - το συνταίριασμα με τους υφιστάμενους χώρους πολιτισμού, αθλητισμού, υπαίθριας αναψυχής, με ανάδειξη και ενσωμάτωση όλων των νέων ανάλογων χρήσεων και παρεμβάσεων. «Φυσικά, η πολλή δουλειά παραμένει μπροστά μας. Η επίτευξη των στόχων θα γίνει με μελέτες, ενέργειες, έργα και διαδικασίες που θα προβλέπονται στο Πρόγραμμα Ενεργοποίησης του ΕΧΣ, και θα περιλαμβάνει Χρονοδιάγραμμα, Προϋπολογισμό μελετών και Πηγές Χρηματοδότησης. Όλα αυτά θα εξειδικευθούν με την εφαρμογή των προτεινόμενων τεχνικών έργων και των αντίστοιχων τεχνικών μελετών τους και μελετών περιβαλλοντικής θεώρησής τους, των μελετών πολεοδομικού και αστικού σχεδιασμού και των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών τους από τον φορέα εφαρμογής του ΕΧΣ, που θα οριστεί με το εγκριτικό Προεδρικό Διάταγμα», κατέληξε ο κ. Μπίλλιας.

Φορέας εκκίνησης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, που της δίνονται από τον ν.44447/16 και των ορίων της μητροπολιτικότητάς της.

Ως ένα περίτεχνο ψηφιδωτό που δημιουργείται από μια σειρά επιμέρους στοιχείων και φτάνει από τη μία άκρης της πόλης στην άλλη περιέγραψε το όραμα της ανάπτυξης του Παραλιακού Μετώπου της Θεσσαλονίκης στο οποίο συμμετείχε ως πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου ο Πάρις Μπίλιας. Η εξυγίανση και ανάπλαση της περιοχής του Δενδροποτάμου και των βυρσοδεψείων, η δημιουργία Μητροπολιτικού Δυτικού Πάρκου στο χώρο του παλιού σιδηροδρομικού σταθμού, η διαμόρφωση προϋποθέσεων περιπατητικού άξονα από το νέο Μουσείο Ολοκαυτώματος έως την Πλατεία Ελευθερίας, διαμέσου των εγκαταστάσεων του παλαιού Εμπορευματικού Σταθμού, η συνέχιση του άξονα περιπάτου και ποδηλάτου από τον 1ο προβλήτα του ΟΛΘ έως τον Λευκό Πύργο είναι μερικές μόνο από τις παραμέτρους του οράματος αυτού.

Ως Παραλιακό Μέτωπο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης εννοούμε την παράκτια ζώνη του Θερμαϊκού κόλπου, από την εκβολή του Γαλλικού ποταμού στην περιοχή το Καλοχωρίου, έως το Μεγάλο Έμβολο της περιοχής του Αγγελοχωρίου. Με μήκος 40 χιλιομέτρων και με κυμαινόμενο μικρό πλάτος, στα διοικητικά όρια των Δήμων: Δέλτα, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας - Χορτιάτη, Θέρμης και Θερμαϊκού. «Το γεγονός ότι το σχετικό Ειδικό Χωρικό Σχέδιο εκπονείται σε εκτάσεις επτά διαφορετικών Καλλικρατικών Δήμων αποτέλεσε εξ` αρχής μια μεγάλη πρόκληση για όσους συνεργαστήκαμε, υπό τον γενικό συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», επεσήμανε.

Στη συνέχεια τόνισε ότι έχει κερδηθεί ένα τεράστιο στοίχημα. «Διότι στην πορεία εκπόνησης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, θα απαλειφθούν συγκρούσεις και ασυμβατότητες χρήσεων γης, κυρίως στις εκτάσεις μεταξύ των διοικητικών ορίων των δήμων. Αυτό θα επιβεβαιωθεί με μια ενιαία θεώρηση και συντεταγμένη ρύθμιση και υλοποίηση όλων των παρεμβάσεων στη περιοχή μελέτης μέσω της έγκρισης ενός Προεδρικού Διατάγματος που θα τις ρυθμίζει συνολικά», επεσήμανε.

Ένα πολύ σοβαρό ζητούμενο για τη Θεσσαλονίκη

Η ενιαία θεώρηση του παραλιακού μετώπου και η ρύθμισή του είναι ένα πολύ σοβαρό ζητούμενο για τη Θεσσαλονίκη γιατί θα επιτρέψει την εξυπηρέτηση επιμέρους στοχεύσεων, όπως, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία συνεχόμενης παράκτιας ζώνης αναψυχής και άξονα περιπάτου, - την απρόσκοπτη μετακίνηση με ποδήλατο εντός της ζώνης αυτής, - την εξυπηρέτησή της από τη θαλάσσια συγκοινωνία και τις μελλοντικές προς αεροδρόμιο επεκτάσεις του μετρό, - το συνταίριασμα με τους υφιστάμενους χώρους πολιτισμού, αθλητισμού, υπαίθριας αναψυχής, με ανάδειξη και ενσωμάτωση όλων των νέων ανάλογων χρήσεων και παρεμβάσεων. «Φυσικά, η πολλή δουλειά παραμένει μπροστά μας. Η επίτευξη των στόχων θα γίνει με μελέτες, ενέργειες, έργα και διαδικασίες που θα προβλέπονται στο Πρόγραμμα Ενεργοποίησης του ΕΧΣ, και θα περιλαμβάνει Χρονοδιάγραμμα, Προϋπολογισμό μελετών και Πηγές Χρηματοδότησης. Όλα αυτά θα εξειδικευθούν με την εφαρμογή των προτεινόμενων τεχνικών έργων και των αντίστοιχων τεχνικών μελετών τους και μελετών περιβαλλοντικής θεώρησής τους, των μελετών πολεοδομικού και αστικού σχεδιασμού και των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών τους από τον φορέα εφαρμογής του ΕΧΣ, που θα οριστεί με το εγκριτικό Προεδρικό Διάταγμα», κατέληξε ο κ. Μπίλλιας.

Φορέας εκκίνησης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, που της δίνονται από τον ν.44447/16 και των ορίων της μητροπολιτικότητάς της.

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία