ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΛΘ: Στο τέλος του α' εξαμήνου θα αρχίσει η επένδυση στον έκτο προβλήτα

Μιλά στο makthes.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Σωτήρης Θεοφάνης

 02/02/2019 16:10

ΟΛΘ: Στο τέλος του α' εξαμήνου θα αρχίσει η επένδυση στον έκτο προβλήτα

Σοφία Χριστοφορίδου

Μέχρι τέλος Μαρτίου θα αρχίσει η δημοπράτηση των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ η μεγάλη επένδυση της επέκτασης του έκτου προβλήτα θα αρχίσει να υλοποιείται, εκτός απροόπτου, εντός του καλοκαιριού εκτιμά μιλώντας στο makthes.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Σωτήρης Θεοφάνης.

"Αφέτης" για την εκκίνηση εκτέλεσης των υποχρεωτικών επενδύσεων είναι ουσιαστικά το υπουργείο Οικονομικών, καθώς εκκρεμεί η υπογραφή του στη σύμβαση της ΟΛΘ με τον ανεξάρτητο μηχανικό (έχει επιλεγεί μετά από διαγωνισμό η κοινοπραξία ΣΑΛΦΩ-AECOM-Σαμαράς και Συνεργάτες) που θα επιβλέπει την εκτέλεση των υποχρεωτικών επενδύσεων, όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. Μόλις αναλάβει υπηρεσία ο ανεξάρτητος μηχανικός η ΟΛΘ ΑΕ θα αρχίσουν οι διαδικασίες μελετητικής ωρίμανσης και δημοπράτησης των έργων (τεύχη δημοπράτησης και προκήρυξη διαγωνισμού). 

Ο έκτος προβλήτας και οι υποχρεωτικές επενδύσεις

Το μεγαλύτερο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων (130 εκ. ευρώ από τα συνολικά 180 εκατ) αφορά στην επέκταση του έκτου προβλήτα, με κατασκευή ενός κρηπιδώµατος µήκους 440 µέτρων, πλάτους 300 µέτρων µε βάθος 16,5 µέτρα. Μετά την εκτέλεση των έργων το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί και πλοία κύριων γραμμών των ναυτιλιακών εταιρειών, και όχι μόνο πλοία που λειτουργούν ως feeders. Ο κ. Θεοφάνης αναφέρει για το συγκεκριμένο έργο ότι «οι οριστικές μελέτες είναι εγκεκριμένες αρχές καλοκαιριού», εκτιμά ότι «θα πρέπει να έχουμε ανάδοχο στο τέλος του εξαμήνου» και ότι εντός του 2019 θα ξεκινήσουν τα έργα.

Στο μεταξύ ότι η ΟΛΘ Α.Ε., είχε απευθυνθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προκειμένου να της επιτραπεί να επενδύσει σε μηχανήματα και εξοπλισμούς το ποσό των 20 εκατ. ευρώ, που προβλέπεται από τη σύμβαση για την αποκατάσταση του κτιρίου του Παλαιού Τελωνείου. «Δεν αμφισβητούμε το ύψος των υποχρεωτικών επενδύσεων.  Τα υπόλοιπα θέμα συμφωνίας των δύο μερών και βρισκόμαστε σε συζητήσεις. Η βασική μας προτεραιότητα είναι να αναπτυχθεί το κοντέινερ τέρμιναλ, το οποίο είναι και η βασική υποδομή του λιμανιού» αναφέρει ο κ. Θεοφάνης, χωρίς να σχολιάσει περαιτέρω την πρόθεση της εταιρείας να ανακατανείμει το ποσό των 180 εκατ. ευρώ των υποχρεωτικών επενδύσεων.
Στο πλαίσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων, ο ΟΛΘ,θα προχωρήσει στην προμήθεια 2 γερανογεφυρών (προϋπολογισμού15 εκατ. ευρω) και ενός ελαστιχοφόρου γερανού.

Επιπλέον επενδύσεις

«Προχωράμε στην αναδιοργάνωση της εταιρείας. Ήδη εκτελούμε το πρώτο πρόγραμμα επενδύσεων, εκτός από τις υποχρεωτικές» επισημαίνει ο κ. Θεοφάνης. «Βρήκαμε 9 strand carriers από τα οποία δεν ήταν όλα σε καλή κατάσταση. Τα τελευταία χρόνια δεν είχαν αγοραστεί νέα strand carriers. Μέχρι το τέλος Μαρτίου θα ολοκληρωθεί η παραλαβή άλλων 12 strand carriers, επένδυση 8,6 εκατ. ευρώ. Ηδη τα πρώτα τέσσερα παρελήφθησαν και συναρμολογούνται» αναφέρει ο κ Θεοφάνης.

Παράλληλα επισημαίνει ότι «σκοπεύουμε να προωθήσουμε επενδύσεις και στο συμβατικό λιμάνι, με την κατασκευή νέων υποδομών, δηλαδή την επέκταση του κρηπιδώματος 24 και την ενοποίηση των προβλητών 4 και 5» αναφέρει ο κ. Θεοφάνης. Τα εν λόγω έργα δεν περιλαμβάνονται στις υποχρεωτικές επενδύσεις και επειδή «δεν ‘’βγαίνουν’’ οικονομικά αυτοτελώς θα επιχειρήσουμε να ενταχθούν σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα όπως το Connecting Europe Facility».

«Στρατηγική μας είναι να φέρουμε νέους πελάτες από τα Βαλκάνια. Ήδη έχουμε έναν νέο πελάτη από το Κόσοβο, η κίνηση από την ΠΓΔΜ αυξήθηκε λόγω Euronikel, προσεγγίζουμε νέους πελάτες στη Βουλγαρία και ο επόμενος στόχος μας είναι η Σερβία» τονίζει ο κ. Θεοφάνης.

Οι εργαζόμενοι

Αναφορικά με τις απεργίες των εργαζομένων στο λιμάνι, την προηγούμενη εβδομάδα, ο κ. Θεοφάνης εξήγησε ότι δεν είχε υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση για τον γενικό κανονισμό προσωπικού  κι ότι οι εργαζόμενοι ούτως ή άλλως καλύπτονται από την τρίμηνη παράταση που προβλέπει ο νόμος. «Πρώτα θα συμφωνηθεί ποιος είναι ο τρόπος οργάνωσης της εργασίας και μετά θα υπογράψουμε συλλογική σύμβαση» αναφέρει, προσθέτοντας ότι η νέα διοίκηση εγγυάται τη βιωσιμότητα της εταιρείας και τις θέσεις εργασίας.

Εξάλλου η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ο.Λ.Θ. ΑΕ στις 30/1/2019, συνιστά για τους εργαζόμενους  παράταση ισχύος της επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης εργασίας έως τις 30/6/2019. Εάν η διαπραγματευτική διαδικασία για τον γενικό κανονισμό προσωπικού που είναι σε εξέλιξη, εμφανίσει προβλήματα και καθυστερήσεις μέχρι τα μέσα Μαρτίου οι εργαζόμενοι σκοπεύουν να δώσουν προτεραιότητα στη συζήτηση για τη συλλογική σύμβαση, εκτός κι αν δοθεί νέα παράταση της ισχύος της.

Μέχρι τέλος Μαρτίου θα αρχίσει η δημοπράτηση των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ η μεγάλη επένδυση της επέκτασης του έκτου προβλήτα θα αρχίσει να υλοποιείται, εκτός απροόπτου, εντός του καλοκαιριού εκτιμά μιλώντας στο makthes.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Σωτήρης Θεοφάνης.

"Αφέτης" για την εκκίνηση εκτέλεσης των υποχρεωτικών επενδύσεων είναι ουσιαστικά το υπουργείο Οικονομικών, καθώς εκκρεμεί η υπογραφή του στη σύμβαση της ΟΛΘ με τον ανεξάρτητο μηχανικό (έχει επιλεγεί μετά από διαγωνισμό η κοινοπραξία ΣΑΛΦΩ-AECOM-Σαμαράς και Συνεργάτες) που θα επιβλέπει την εκτέλεση των υποχρεωτικών επενδύσεων, όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. Μόλις αναλάβει υπηρεσία ο ανεξάρτητος μηχανικός η ΟΛΘ ΑΕ θα αρχίσουν οι διαδικασίες μελετητικής ωρίμανσης και δημοπράτησης των έργων (τεύχη δημοπράτησης και προκήρυξη διαγωνισμού). 

Ο έκτος προβλήτας και οι υποχρεωτικές επενδύσεις

Το μεγαλύτερο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων (130 εκ. ευρώ από τα συνολικά 180 εκατ) αφορά στην επέκταση του έκτου προβλήτα, με κατασκευή ενός κρηπιδώµατος µήκους 440 µέτρων, πλάτους 300 µέτρων µε βάθος 16,5 µέτρα. Μετά την εκτέλεση των έργων το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί και πλοία κύριων γραμμών των ναυτιλιακών εταιρειών, και όχι μόνο πλοία που λειτουργούν ως feeders. Ο κ. Θεοφάνης αναφέρει για το συγκεκριμένο έργο ότι «οι οριστικές μελέτες είναι εγκεκριμένες αρχές καλοκαιριού», εκτιμά ότι «θα πρέπει να έχουμε ανάδοχο στο τέλος του εξαμήνου» και ότι εντός του 2019 θα ξεκινήσουν τα έργα.

Στο μεταξύ ότι η ΟΛΘ Α.Ε., είχε απευθυνθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προκειμένου να της επιτραπεί να επενδύσει σε μηχανήματα και εξοπλισμούς το ποσό των 20 εκατ. ευρώ, που προβλέπεται από τη σύμβαση για την αποκατάσταση του κτιρίου του Παλαιού Τελωνείου. «Δεν αμφισβητούμε το ύψος των υποχρεωτικών επενδύσεων.  Τα υπόλοιπα θέμα συμφωνίας των δύο μερών και βρισκόμαστε σε συζητήσεις. Η βασική μας προτεραιότητα είναι να αναπτυχθεί το κοντέινερ τέρμιναλ, το οποίο είναι και η βασική υποδομή του λιμανιού» αναφέρει ο κ. Θεοφάνης, χωρίς να σχολιάσει περαιτέρω την πρόθεση της εταιρείας να ανακατανείμει το ποσό των 180 εκατ. ευρώ των υποχρεωτικών επενδύσεων.
Στο πλαίσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων, ο ΟΛΘ,θα προχωρήσει στην προμήθεια 2 γερανογεφυρών (προϋπολογισμού15 εκατ. ευρω) και ενός ελαστιχοφόρου γερανού.

Επιπλέον επενδύσεις

«Προχωράμε στην αναδιοργάνωση της εταιρείας. Ήδη εκτελούμε το πρώτο πρόγραμμα επενδύσεων, εκτός από τις υποχρεωτικές» επισημαίνει ο κ. Θεοφάνης. «Βρήκαμε 9 strand carriers από τα οποία δεν ήταν όλα σε καλή κατάσταση. Τα τελευταία χρόνια δεν είχαν αγοραστεί νέα strand carriers. Μέχρι το τέλος Μαρτίου θα ολοκληρωθεί η παραλαβή άλλων 12 strand carriers, επένδυση 8,6 εκατ. ευρώ. Ηδη τα πρώτα τέσσερα παρελήφθησαν και συναρμολογούνται» αναφέρει ο κ Θεοφάνης.

Παράλληλα επισημαίνει ότι «σκοπεύουμε να προωθήσουμε επενδύσεις και στο συμβατικό λιμάνι, με την κατασκευή νέων υποδομών, δηλαδή την επέκταση του κρηπιδώματος 24 και την ενοποίηση των προβλητών 4 και 5» αναφέρει ο κ. Θεοφάνης. Τα εν λόγω έργα δεν περιλαμβάνονται στις υποχρεωτικές επενδύσεις και επειδή «δεν ‘’βγαίνουν’’ οικονομικά αυτοτελώς θα επιχειρήσουμε να ενταχθούν σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα όπως το Connecting Europe Facility».

«Στρατηγική μας είναι να φέρουμε νέους πελάτες από τα Βαλκάνια. Ήδη έχουμε έναν νέο πελάτη από το Κόσοβο, η κίνηση από την ΠΓΔΜ αυξήθηκε λόγω Euronikel, προσεγγίζουμε νέους πελάτες στη Βουλγαρία και ο επόμενος στόχος μας είναι η Σερβία» τονίζει ο κ. Θεοφάνης.

Οι εργαζόμενοι

Αναφορικά με τις απεργίες των εργαζομένων στο λιμάνι, την προηγούμενη εβδομάδα, ο κ. Θεοφάνης εξήγησε ότι δεν είχε υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση για τον γενικό κανονισμό προσωπικού  κι ότι οι εργαζόμενοι ούτως ή άλλως καλύπτονται από την τρίμηνη παράταση που προβλέπει ο νόμος. «Πρώτα θα συμφωνηθεί ποιος είναι ο τρόπος οργάνωσης της εργασίας και μετά θα υπογράψουμε συλλογική σύμβαση» αναφέρει, προσθέτοντας ότι η νέα διοίκηση εγγυάται τη βιωσιμότητα της εταιρείας και τις θέσεις εργασίας.

Εξάλλου η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ο.Λ.Θ. ΑΕ στις 30/1/2019, συνιστά για τους εργαζόμενους  παράταση ισχύος της επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης εργασίας έως τις 30/6/2019. Εάν η διαπραγματευτική διαδικασία για τον γενικό κανονισμό προσωπικού που είναι σε εξέλιξη, εμφανίσει προβλήματα και καθυστερήσεις μέχρι τα μέσα Μαρτίου οι εργαζόμενοι σκοπεύουν να δώσουν προτεραιότητα στη συζήτηση για τη συλλογική σύμβαση, εκτός κι αν δοθεί νέα παράταση της ισχύος της.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία