ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Οι μαθητές στη Θεσσαλονίκη έχουν το δικό τους καλοκαιρινό... καταφύγιο (φωτ.)

Για ακόμα μία χρονιά ο δήμος Θεσσαλονίκης διοργανώνει τη «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών» - Τι γίνεται με τις αιτήσεις - Ποιο το πρόγραμμα

 05/06/2022 08:00

Οι μαθητές στη Θεσσαλονίκη έχουν το δικό τους καλοκαιρινό... καταφύγιο (φωτ.)
Φωτογραφία από πρόσφατη δραστηριότητα μαθητών στο πρόγραμμα

Δημήτρης Λαζόπουλος

Μέσα σε λίγες ώρες πληρώθηκαν οι θέσεις για το πρόγραμμα «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών» στον δήμο Θεσσαλονίκης, το οποίο θα ξεκινήσει στις 4 Ιουλίου, αναδεικνύοντας το ενδιαφέρον παιδιών και γονιών για το πρόγραμμα.

Το κριτήριο συμμετοχής είναι να εργάζονται οι γονείς, εκτός αν πρόκειται για γονέα ΑμεΑ, μονογονέα ή για πολύτεκνη οικογένεια, οπότε δεν τίθενται κριτήρια, δηλώνει στο makthes.gr η αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης, Ιωάννα Κοσμοπούλου. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις αιτήσεις άνοιξε στις 27 Μαΐου και έκλεισε λίγες ώρες μετά, ενώ η διορία ήταν έως τις 19 Ιουνίου, καθώς κατατέθηκαν 680 αιτήσεις για 500 θέσεις, αναφέρει η αντιδήμαρχος.

Η «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών» θα εξελιχθεί στο διάστημα 4 Ιουλίου-26 Αυγούστου στα πέντε Κέντρα Δημιουργική Απασχόλησης Παιδιών και στο ένα ΚΔΑΠ-ΑμεΑ που βρίσκονται σε κάθε μία από τις πέντε Δημοτικές Κοινότητες του δήμου και θα φιλοξενήσει, συνολικά, 500 παιδιά. Στη λίστα των επιλαχόντων έχουν εγγραφεί 180 παιδιά, δηλώνει η αντιδήμαρχος.

«Έχουν μουσικό, θεατρολόγο, εικαστικό, γυμναστή και παιδαγωγό και γίνονται όλες οι δραστηριότητες» καθημερινά από τις 08:00 έως τις 16:00 τόσο στους εσωτερικούς χώρους των ΚΔΑΠ όσο και στις αυλές, ενημερώνει η κα Κοσμοπούλου. Τα παιδιά μαθαίνουν και εξελίσσονται μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, όπως μουσικά εργαστήρια, χειροτεχνίες, θεατρικά και μουσικά παιχνίδια, γυμναστική και «δεν είναι απλώς ένας χώρος φύλαξης», τονίζει η ίδια. Μάλιστα οι γονείς αναφέρουν ότι είναι ευχαριστημένοι από το επίπεδο των παροχών, όπως λένε στους εργαζόμενους, αλλά και στην αντιδήμαρχο, προσθέτει η τελευταία μιλώντας στο makthes.gr.

dimourgiki-apasxolisi-paidia-mathites.jpg
Φωτογραφία από δραστηριότητα στο πρόγραμμα «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών»

Ωστόσο, «οι αιτήσεις εξετάζονται και αν κάποιοι δεν έχουν δικαιολογητικά θα ξανανοίξουμε την πλατφόρμα» για όσες θέσεις δημιουργηθούν συμπληρώνει η ίδια και τονίζει ότι στις 19 Ιουνίου ενδέχεται να προκύψουν κενές θέσεις, καθώς κάποιες φορές υπάρχουν ακυρώσεις ή κάποια παιδιά συμμετέχουν μόνο για κάποιες ημέρες ή εβδομάδες, οπότε ανοίγουν θέσεις για τους επιλαχόντες ακόμη και κατά την εξέλιξη του προγράμματος. Θα «προσπαθήσουμε να ικανοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο», διαβεβαιώνει η αντιδήμαρχος.


Αξίζει να αναφερθεί ότι τα πέντε ΚΔΑΠ είναι τα εξής:

  • 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο - Κ.Δ.Β.Μ. Εγνατία 132 (Α΄ Κοινότητα)
  • 66ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Καπάτου 8 & Γαλανάκη (Β΄ Κοινότητα)
  • 92ο Δημοτικό Σχολείο Παπάφη 229 (Δ΄ Κοινότητα)
  • 28ο Δημοτικό Σχολείο Κατσιμίδη 37 ( Δ΄ Κοινότητα)
  • 87ο Δημοτικό Σχολείο 25ης Μαρτίου 1 (E΄ Κοινότητα)
  • 1ο Ειδικό Σχολείο Θεσ/νίκης Καραϊσκάκη 1Α (Ε΄ Κοινότητα)
Ποιες ηλικίες μπορούν να συμμετάσχουν

Να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού και σε νήπια (με έτος γέννησης 2017 που μόλις τελείωσαν τα προνήπια μέχρι και τα παιδιά με έτος γέννησης 2010 που μόλις τελείωσαν το Δημοτικό), τα οποία πρέπει να φοιτούν σε δημόσιο σχολείο του δήμου, εξηγεί η Ι. Κοσμοπούλου. Επίσης, το εν λόγω πρόγραμμα εξελίσσεται ξεχωριστά από τις δραστηριότητες των ΚΔΑΠ που λειτουργεί η Κοινωφελής Δημοτική Επιχείρηση Θεσσαλονίκης καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, επισημαίνει η αντιδήμαρχος.

Στέλνοντας μήνυμα προς τους γονείς, η κα Κοσμοπούλου επισημαίνει ότι «ακόμη και αυτοί που δεν μπόρεσαν τώρα να καταθέσουν αίτηση τώρα, θα τους ενημερώσουμε με τη λήξη των αιτήσεων να καταθέσουν χειρόγραφες αιτήσεις με μεγάλη πιθανότητα να πάρουμε τους περισσότερους, γιατί στην πορεία του προγράμματος ελευθερώνονται θέσεις».

Οι αιτήσεις κατατίθεντο στη διεύθυνση https://opengov.thessaloniki.gr/opengov/eservices/kdap και εφόσον ανοίξουν θέσεις, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να απευθυνθούν στην παραπάνω διεύθυνση. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στα τηλέφωνα: 231331- 8661, 8662, 8663, 8664, 8665.

dimourgiki-apasxolisi-paidia-mathites2.jpg
Φωτογραφία από δραστηριότητα στο πρόγραμμα «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών»

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι:

  • Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση συμμετοχής (συμπληρώνεται ηλεκτρονικά)
  • Βεβαίωση εργασίας της μητέρας ή αντίγραφο αποδεικτικού πρόσφατων ενσήμων.
  • Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης μόνο για τις πολύτεκνες μητέρες ή τις μητέρες με παιδιά με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.) και τις μονογονεϊκές οικογένειες, για τις οποίες δεν απαιτείται η υποβολή βεβαίωσης εργασίας.

Έρχεται η... Σύνοδος Κορυφής (Wonder Summit) των μαθητών

Εξάλλου, την Τρίτη και την Τετάρτη, 7-8 Ιουνίου στο «Βελλίδειο» συνεδριακό κέντρο, θα πραγματοποιηθεί η μαθητική Περιβαλλοντική Σύνοδος Κορυφής Wonder Summit, η οποία οργανώνεται από τον δήμο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις «Μαμαγαία» και «Καλλιστώ». Το κοινό της Συνόδου Κορυφής θα είναι αποκλειστικά μαθητές οι οποίοι θα παρακολουθήσουν τις παρουσιάσεις projects που επεξεργάστηκαν μαθητές από οκτώ σχολεία του δήμου υπό την επίβλεψη των δύο οργανώσεων. Ακολούθως, θα ψηφίσουν για να βραβευθεί το καλύτερο project, το οποίο μπορεί να είναι από θεατρικό δρώμενο ή κείμενο, μέχρι βίντεο, διευκρινίζει η αντιδήμαρχος στο makthes.gr.

Για την ιστορία να σημειωθεί ότι το Wonder Summit είναι μία διήμερη μαθητική σύνοδος με θέμα το περιβάλλον από και για τους μαθητές. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ομιλίες, εκθέσεις, θεατρικά δρώμενα, παιχνίδια, στρογγυλές τράπεζες και άλλα γύρω από τη θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον». 


Αναλυτικά το πρόγραμμα

Την πρώτη (1η) ημέρα της Συνόδου (07/06) οι μαθητές αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο παρουσιάζοντας τα περιβαλλοντικά project που δούλεψαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, γνωρίζουν, συζητούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες και γνώσεις με μαθητές άλλων σχολείων. Το περιεχόμενο των μαθητικών παρουσιάσεων των project (κείμενα, ομιλίες, εκθέσεις, φωτογραφίες, παιχνίδια, κατασκευές, ζωγραφιές, μικρές ιστορίες κ.α.) αποτελούν προϊόν για γόνιμη συζήτηση σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα της Θεσσαλονίκης.

Τη δεύτερη (2η) ημέρα της Συνόδου (08/06) οι μαθητές και εκπαιδευτικοί ψηφίζουν για τα καλύτερα project της 1η ημέρας. Συμμετέχουν σε παράλληλα εργαστήρια όπου οι ιδέες, οι επιθυμίες και οι φωνές των παιδιών μπαίνουν στο επίκεντρο της διαδικασίας. Μέσα από καλλιτεχνικές δραστηριότητες (θεατρικό παιχνίδι, αρχιτεκτονική, λογοτεχνία, μουσική και εικαστικά) επιχειρείται η αποτύπωση προτάσεων σχετικά με την ενίσχυση της ποιότητας της ζωής στην πόλη και τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους. Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες που θα προκύψουν από τα εργαστήρια (λογοτεχνικά κείμενα, σκίτσα, ζωγραφιές, θεατρικά σενάρια κ.α.) αποτελούν αφετηρία και έμπνευση για τη δημιουργία συμβουλευτικών προτάσεων αστικής πολιτικής*, Πριν την λήξη της δεύτερης (2ης) ημέρας ανακοινώνονται τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και το νικητήριο σχολείο**.

* Τα αποτελέσματα του Wonder Summit (κείμενα, ομιλίες, εκθέσεις, παιχνίδια, κατασκευές, καλλιτεχνικές δημιουργίες, ζωγραφιές και ό,τι άλλο δημιουργήσουν τα παιδιά) θα γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας από την επιστημονική ομάδα του έργου και οι προτάσεις που θα προκύψουν θα κατατεθούν ως πρόταση προς την αντιδημαρχία Παιδείας για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής καθημερινότητας στη Θεσσαλονίκη.

** Το έπαθλο για το σχολείο που θα βραβευθεί είναι ένας κομποστοποιητής και εκπαιδευτικά εργαστήρια στήριξης για τη χρηστή λειτουργία και χρήση του.

Μέσα σε λίγες ώρες πληρώθηκαν οι θέσεις για το πρόγραμμα «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών» στον δήμο Θεσσαλονίκης, το οποίο θα ξεκινήσει στις 4 Ιουλίου, αναδεικνύοντας το ενδιαφέρον παιδιών και γονιών για το πρόγραμμα.

Το κριτήριο συμμετοχής είναι να εργάζονται οι γονείς, εκτός αν πρόκειται για γονέα ΑμεΑ, μονογονέα ή για πολύτεκνη οικογένεια, οπότε δεν τίθενται κριτήρια, δηλώνει στο makthes.gr η αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης, Ιωάννα Κοσμοπούλου. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις αιτήσεις άνοιξε στις 27 Μαΐου και έκλεισε λίγες ώρες μετά, ενώ η διορία ήταν έως τις 19 Ιουνίου, καθώς κατατέθηκαν 680 αιτήσεις για 500 θέσεις, αναφέρει η αντιδήμαρχος.

Η «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών» θα εξελιχθεί στο διάστημα 4 Ιουλίου-26 Αυγούστου στα πέντε Κέντρα Δημιουργική Απασχόλησης Παιδιών και στο ένα ΚΔΑΠ-ΑμεΑ που βρίσκονται σε κάθε μία από τις πέντε Δημοτικές Κοινότητες του δήμου και θα φιλοξενήσει, συνολικά, 500 παιδιά. Στη λίστα των επιλαχόντων έχουν εγγραφεί 180 παιδιά, δηλώνει η αντιδήμαρχος.

«Έχουν μουσικό, θεατρολόγο, εικαστικό, γυμναστή και παιδαγωγό και γίνονται όλες οι δραστηριότητες» καθημερινά από τις 08:00 έως τις 16:00 τόσο στους εσωτερικούς χώρους των ΚΔΑΠ όσο και στις αυλές, ενημερώνει η κα Κοσμοπούλου. Τα παιδιά μαθαίνουν και εξελίσσονται μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, όπως μουσικά εργαστήρια, χειροτεχνίες, θεατρικά και μουσικά παιχνίδια, γυμναστική και «δεν είναι απλώς ένας χώρος φύλαξης», τονίζει η ίδια. Μάλιστα οι γονείς αναφέρουν ότι είναι ευχαριστημένοι από το επίπεδο των παροχών, όπως λένε στους εργαζόμενους, αλλά και στην αντιδήμαρχο, προσθέτει η τελευταία μιλώντας στο makthes.gr.

dimourgiki-apasxolisi-paidia-mathites.jpg
Φωτογραφία από δραστηριότητα στο πρόγραμμα «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών»

Ωστόσο, «οι αιτήσεις εξετάζονται και αν κάποιοι δεν έχουν δικαιολογητικά θα ξανανοίξουμε την πλατφόρμα» για όσες θέσεις δημιουργηθούν συμπληρώνει η ίδια και τονίζει ότι στις 19 Ιουνίου ενδέχεται να προκύψουν κενές θέσεις, καθώς κάποιες φορές υπάρχουν ακυρώσεις ή κάποια παιδιά συμμετέχουν μόνο για κάποιες ημέρες ή εβδομάδες, οπότε ανοίγουν θέσεις για τους επιλαχόντες ακόμη και κατά την εξέλιξη του προγράμματος. Θα «προσπαθήσουμε να ικανοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο», διαβεβαιώνει η αντιδήμαρχος.


Αξίζει να αναφερθεί ότι τα πέντε ΚΔΑΠ είναι τα εξής:

  • 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο - Κ.Δ.Β.Μ. Εγνατία 132 (Α΄ Κοινότητα)
  • 66ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Καπάτου 8 & Γαλανάκη (Β΄ Κοινότητα)
  • 92ο Δημοτικό Σχολείο Παπάφη 229 (Δ΄ Κοινότητα)
  • 28ο Δημοτικό Σχολείο Κατσιμίδη 37 ( Δ΄ Κοινότητα)
  • 87ο Δημοτικό Σχολείο 25ης Μαρτίου 1 (E΄ Κοινότητα)
  • 1ο Ειδικό Σχολείο Θεσ/νίκης Καραϊσκάκη 1Α (Ε΄ Κοινότητα)
Ποιες ηλικίες μπορούν να συμμετάσχουν

Να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού και σε νήπια (με έτος γέννησης 2017 που μόλις τελείωσαν τα προνήπια μέχρι και τα παιδιά με έτος γέννησης 2010 που μόλις τελείωσαν το Δημοτικό), τα οποία πρέπει να φοιτούν σε δημόσιο σχολείο του δήμου, εξηγεί η Ι. Κοσμοπούλου. Επίσης, το εν λόγω πρόγραμμα εξελίσσεται ξεχωριστά από τις δραστηριότητες των ΚΔΑΠ που λειτουργεί η Κοινωφελής Δημοτική Επιχείρηση Θεσσαλονίκης καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, επισημαίνει η αντιδήμαρχος.

Στέλνοντας μήνυμα προς τους γονείς, η κα Κοσμοπούλου επισημαίνει ότι «ακόμη και αυτοί που δεν μπόρεσαν τώρα να καταθέσουν αίτηση τώρα, θα τους ενημερώσουμε με τη λήξη των αιτήσεων να καταθέσουν χειρόγραφες αιτήσεις με μεγάλη πιθανότητα να πάρουμε τους περισσότερους, γιατί στην πορεία του προγράμματος ελευθερώνονται θέσεις».

Οι αιτήσεις κατατίθεντο στη διεύθυνση https://opengov.thessaloniki.gr/opengov/eservices/kdap και εφόσον ανοίξουν θέσεις, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να απευθυνθούν στην παραπάνω διεύθυνση. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στα τηλέφωνα: 231331- 8661, 8662, 8663, 8664, 8665.

dimourgiki-apasxolisi-paidia-mathites2.jpg
Φωτογραφία από δραστηριότητα στο πρόγραμμα «Δημιουργική Απασχόληση Μαθητών»

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι:

  • Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση συμμετοχής (συμπληρώνεται ηλεκτρονικά)
  • Βεβαίωση εργασίας της μητέρας ή αντίγραφο αποδεικτικού πρόσφατων ενσήμων.
  • Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης μόνο για τις πολύτεκνες μητέρες ή τις μητέρες με παιδιά με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.) και τις μονογονεϊκές οικογένειες, για τις οποίες δεν απαιτείται η υποβολή βεβαίωσης εργασίας.

Έρχεται η... Σύνοδος Κορυφής (Wonder Summit) των μαθητών

Εξάλλου, την Τρίτη και την Τετάρτη, 7-8 Ιουνίου στο «Βελλίδειο» συνεδριακό κέντρο, θα πραγματοποιηθεί η μαθητική Περιβαλλοντική Σύνοδος Κορυφής Wonder Summit, η οποία οργανώνεται από τον δήμο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις «Μαμαγαία» και «Καλλιστώ». Το κοινό της Συνόδου Κορυφής θα είναι αποκλειστικά μαθητές οι οποίοι θα παρακολουθήσουν τις παρουσιάσεις projects που επεξεργάστηκαν μαθητές από οκτώ σχολεία του δήμου υπό την επίβλεψη των δύο οργανώσεων. Ακολούθως, θα ψηφίσουν για να βραβευθεί το καλύτερο project, το οποίο μπορεί να είναι από θεατρικό δρώμενο ή κείμενο, μέχρι βίντεο, διευκρινίζει η αντιδήμαρχος στο makthes.gr.

Για την ιστορία να σημειωθεί ότι το Wonder Summit είναι μία διήμερη μαθητική σύνοδος με θέμα το περιβάλλον από και για τους μαθητές. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ομιλίες, εκθέσεις, θεατρικά δρώμενα, παιχνίδια, στρογγυλές τράπεζες και άλλα γύρω από τη θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον». 


Αναλυτικά το πρόγραμμα

Την πρώτη (1η) ημέρα της Συνόδου (07/06) οι μαθητές αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο παρουσιάζοντας τα περιβαλλοντικά project που δούλεψαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, γνωρίζουν, συζητούν και ανταλλάσσουν εμπειρίες και γνώσεις με μαθητές άλλων σχολείων. Το περιεχόμενο των μαθητικών παρουσιάσεων των project (κείμενα, ομιλίες, εκθέσεις, φωτογραφίες, παιχνίδια, κατασκευές, ζωγραφιές, μικρές ιστορίες κ.α.) αποτελούν προϊόν για γόνιμη συζήτηση σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα της Θεσσαλονίκης.

Τη δεύτερη (2η) ημέρα της Συνόδου (08/06) οι μαθητές και εκπαιδευτικοί ψηφίζουν για τα καλύτερα project της 1η ημέρας. Συμμετέχουν σε παράλληλα εργαστήρια όπου οι ιδέες, οι επιθυμίες και οι φωνές των παιδιών μπαίνουν στο επίκεντρο της διαδικασίας. Μέσα από καλλιτεχνικές δραστηριότητες (θεατρικό παιχνίδι, αρχιτεκτονική, λογοτεχνία, μουσική και εικαστικά) επιχειρείται η αποτύπωση προτάσεων σχετικά με την ενίσχυση της ποιότητας της ζωής στην πόλη και τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους. Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες που θα προκύψουν από τα εργαστήρια (λογοτεχνικά κείμενα, σκίτσα, ζωγραφιές, θεατρικά σενάρια κ.α.) αποτελούν αφετηρία και έμπνευση για τη δημιουργία συμβουλευτικών προτάσεων αστικής πολιτικής*, Πριν την λήξη της δεύτερης (2ης) ημέρας ανακοινώνονται τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και το νικητήριο σχολείο**.

* Τα αποτελέσματα του Wonder Summit (κείμενα, ομιλίες, εκθέσεις, παιχνίδια, κατασκευές, καλλιτεχνικές δημιουργίες, ζωγραφιές και ό,τι άλλο δημιουργήσουν τα παιδιά) θα γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας από την επιστημονική ομάδα του έργου και οι προτάσεις που θα προκύψουν θα κατατεθούν ως πρόταση προς την αντιδημαρχία Παιδείας για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής καθημερινότητας στη Θεσσαλονίκη.

** Το έπαθλο για το σχολείο που θα βραβευθεί είναι ένας κομποστοποιητής και εκπαιδευτικά εργαστήρια στήριξης για τη χρηστή λειτουργία και χρήση του.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία