ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι δύο «κόσμοι» των εκπτώσεων

Πάνω από 50% στα καταστήματα - Κάθε μέρα προσφορές στο διαδίκτυο - Ρεπορτάζ στη "ΜτΚ"

 14/01/2019 09:00

Οι δύο «κόσμοι» των εκπτώσεων

Ρεπορτάζ: Θεολόγος Ηλιού, Ευτυχία Κωνσταντινίδου

Πρώτη μέρα των εκπτώσεων σήμερα και έπειτα από μια εβδομάδα κακοκαιρίας οι καταστηματάρχες της Θεσσαλονίκης περιμένουν να δουν τη δική τους «άσπρη μέρα». Τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές στρέφονται και στις διαδικτυακές εκπτώσεις, μέσω των e-shops και οι προσφορές και των καταστημάτων στα social, ενώ το δικό τους ρόλο παίζουν και οι influencers

Οι εκπτώσεις στα καταστήματα θα ξεπεράσουν το 50% εκτιμά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) Παντελής Φιλιππίδης. Τα τελευταία χρόνια οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου και διαρκούν έως και τις 28 Φεβρουαρίου.

«Οι πολίτες πάντα ανταποκρίνονται στο πρώτο χρονικό διάστημα των εκπτώσεων» υποστηρίζει ο κ. Φιλιππίδης, σημειώνοντας πως υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που δεν ψώνισαν τα Χριστούγεννα και περίμεναν τις εκπτώσεις για αγορές ενδυμάτων και υποδημάτων.

Προσφορές από τα Χριστούγεννα

Το τελευταίο διάστημα για κάποιους καταστηματάρχες Χριστούγεννα και εκπτώσεις είναι μια ενιαία περίοδος, καθώς σε κάποιες βιτρίνες υπάρχουν εκπτωτικά αυτοκόλλητα με προσφορές και μειωμένες τιμές ήδη από τον Δεκέμβριο. 

«Οι εκπτώσεις αρχίζουν να χάνουν τη σημασία τους» εξηγεί στη «ΜτΚ» υπεύθυνος καταστήματος με γυναικεία και ανδρική ένδυση. Όπως ο ίδιος επισημαίνει, τα δεκαήμερα προσφορών, οι αγοραστικές ευκαιρίες, όπως η Black Friday και η Cyber Monday, γίνονται αιτία οι εκπτώσεις να χάνουν την αίγλη τους και η επίσημη περίοδος να μην αποτελεί κάτι ξεχωριστό πια. 

«Ακόμη και πριν από τα Χριστούγεννα έχουμε προσφορές» υπογραμμίζει.

Αυτό συμβαίνει στην προσπάθεια των εμπόρων να κρατήσουν σταθερούς τους τζίρους τους και να αντέξουν στην αγορά, εξηγεί ο πρόεδρος του ΕΣΘ. «Ξεκίνησαν από τις γιορτές οι εκπτώσεις και οι προσφορές, καθώς δεν υπήρχε η αναμενόμενη δουλειά στα καταστήματα» επιβεβαιώνει η Μαρία Πολιτίδου, η οποία διατηρεί κατάστημα με γυναικεία ρούχα.

Μερικοί από τους τοπικούς καταστηματάρχες επισημαίνουν ότι τα τελευταία δύο χρόνια η τοπική αγορά δεν είναι στα καλύτερά της, ακόμη και την περίοδο των εκπτώσεων. Για παράδειγμα ο Γιάννης Τραχανέλης, υπεύθυνος καταστήματος με είδη υπόδησης στο κέντρο της πόλης, αναφέρει ότι «οι εκπτώσεις είναι σίγουρα βοηθητικές για μας, ωστόσο η αγορά παρουσιάζει μία πτωτική πορεία. Εμείς και άλλοι τοπικοί καταστηματάρχες διαπιστώσαμε ότι από πέρυσι υπάρχει μία πτώση στην αγορά, αλλά φέτος ήταν σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό, γεγονός που έγινε ιδιαίτερα αντιληπτό και στο εορταστικό ωράριο».

Κάθε μέρα εκπτώσεις στο ίντερνετ

Οι εκπτώσεις στον κόσμο του διαδικτύου τρέχουν με δυο ταχύτητες. Υπάρχουν προσφορές που συμβαδίζουν με αυτές των φυσικών καταστημάτων, αλλά ταυτόχρονα στο διαδίκτυο πολλές εταιρείες λειτουργούν εκτός των πλαισίων των επίσημων εκπτώσεων και χαράζουν τις δικές τους τακτικές. Κουπόνια, give away, έκτακτες εκπτώσεις και brands ambassadors είναι μερικά από τα «εργαλεία» επιχειρήσεων, για να προωθούν τις προσφορές τους.

«Εξαρτάται από το μέγεθος της κάθε εταιρείας και το απόθεμά της το μέγεθος των προσφορών που θα κάνει στο διαδίκτυο. Άλλες προσφορές θα κάνει μια εταιρεία με 500 κομμάτια σε κάθε κωδικό και άλλες αυτή που θα έχει πέντε κομμάτια» εξηγεί στη «ΜτΚ» η Μαριάνθη Δάσσιου, η οποία τα τελευταία χρόνια είναι digital influencer και δέχεται συνεχώς προτάσεις για να ανεβάσει φωτογραφίες στο Instagram με προϊόντα εταιρειών. Σύμφωνα με την ίδια, στο διαδίκτυο κάθε εβδομάδα είναι διαφορετική, καθώς κάνουν δεκαήμερα προσφορών, καθημερινά δίνουν εκπτωτικούς κωδικούς και ανά εβδομάδα έχουν εκπτώσεις σε διαφορετικά είδη.

«Με κάθε εγγραφή στην ιστοσελίδα μας δίνουμε κουπόνι με 10% έκπτωση στην πρώτη αγορά στο e-shop. Πολλές φορές στην ιστοσελίδα μας βάζουμε χαμηλότερες τιμές σε προϊόντα, τα οποία στο φυσικό κατάστημα τα έχουμε σε ελαφρώς πιο ανεβασμένες» υποστηρίζει υπεύθυνος ηλεκτρονικού καταστήματος με ρούχα. Από την άλλη, η Μαρία Πολιτίδου, που διατηρεί, εκτός του φυσικού καταστήματος, και online boutique, δηλώνει πως παντού βάζει τις ίδιες τιμές και προσφορές.

«Δουλεύουμε αρκετά μέσω instagram και facebook. Ανεβάζουμε κάθε 1-2 μέρες φωτογραφίες με τα προϊόντα που διαθέτουμε και η ανταπόκριση του κόσμου είναι μεγάλη. Να φανταστείτε εβδομαδιαία μπορεί να δεχόμαστε 200 - 300 μηνύματα» σημειώνει ο Γιάννης Τραχανέλης, τονίζοντας ωστόσο ότι η πλειονότητα των αγοραστών προτιμά να αγοράζει το προϊόν απευθείας από το κατάστημα.

Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγουν και όλοι οι υπεύθυνοι και καταστηματάρχες που μίλησαν στη «ΜτΚ».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 13 Ιανουαρίου 2019

Ρεπορτάζ: Θεολόγος Ηλιού, Ευτυχία Κωνσταντινίδου

Πρώτη μέρα των εκπτώσεων σήμερα και έπειτα από μια εβδομάδα κακοκαιρίας οι καταστηματάρχες της Θεσσαλονίκης περιμένουν να δουν τη δική τους «άσπρη μέρα». Τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές στρέφονται και στις διαδικτυακές εκπτώσεις, μέσω των e-shops και οι προσφορές και των καταστημάτων στα social, ενώ το δικό τους ρόλο παίζουν και οι influencers

Οι εκπτώσεις στα καταστήματα θα ξεπεράσουν το 50% εκτιμά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) Παντελής Φιλιππίδης. Τα τελευταία χρόνια οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου και διαρκούν έως και τις 28 Φεβρουαρίου.

«Οι πολίτες πάντα ανταποκρίνονται στο πρώτο χρονικό διάστημα των εκπτώσεων» υποστηρίζει ο κ. Φιλιππίδης, σημειώνοντας πως υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που δεν ψώνισαν τα Χριστούγεννα και περίμεναν τις εκπτώσεις για αγορές ενδυμάτων και υποδημάτων.

Προσφορές από τα Χριστούγεννα

Το τελευταίο διάστημα για κάποιους καταστηματάρχες Χριστούγεννα και εκπτώσεις είναι μια ενιαία περίοδος, καθώς σε κάποιες βιτρίνες υπάρχουν εκπτωτικά αυτοκόλλητα με προσφορές και μειωμένες τιμές ήδη από τον Δεκέμβριο. 

«Οι εκπτώσεις αρχίζουν να χάνουν τη σημασία τους» εξηγεί στη «ΜτΚ» υπεύθυνος καταστήματος με γυναικεία και ανδρική ένδυση. Όπως ο ίδιος επισημαίνει, τα δεκαήμερα προσφορών, οι αγοραστικές ευκαιρίες, όπως η Black Friday και η Cyber Monday, γίνονται αιτία οι εκπτώσεις να χάνουν την αίγλη τους και η επίσημη περίοδος να μην αποτελεί κάτι ξεχωριστό πια. 

«Ακόμη και πριν από τα Χριστούγεννα έχουμε προσφορές» υπογραμμίζει.

Αυτό συμβαίνει στην προσπάθεια των εμπόρων να κρατήσουν σταθερούς τους τζίρους τους και να αντέξουν στην αγορά, εξηγεί ο πρόεδρος του ΕΣΘ. «Ξεκίνησαν από τις γιορτές οι εκπτώσεις και οι προσφορές, καθώς δεν υπήρχε η αναμενόμενη δουλειά στα καταστήματα» επιβεβαιώνει η Μαρία Πολιτίδου, η οποία διατηρεί κατάστημα με γυναικεία ρούχα.

Μερικοί από τους τοπικούς καταστηματάρχες επισημαίνουν ότι τα τελευταία δύο χρόνια η τοπική αγορά δεν είναι στα καλύτερά της, ακόμη και την περίοδο των εκπτώσεων. Για παράδειγμα ο Γιάννης Τραχανέλης, υπεύθυνος καταστήματος με είδη υπόδησης στο κέντρο της πόλης, αναφέρει ότι «οι εκπτώσεις είναι σίγουρα βοηθητικές για μας, ωστόσο η αγορά παρουσιάζει μία πτωτική πορεία. Εμείς και άλλοι τοπικοί καταστηματάρχες διαπιστώσαμε ότι από πέρυσι υπάρχει μία πτώση στην αγορά, αλλά φέτος ήταν σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό, γεγονός που έγινε ιδιαίτερα αντιληπτό και στο εορταστικό ωράριο».

Κάθε μέρα εκπτώσεις στο ίντερνετ

Οι εκπτώσεις στον κόσμο του διαδικτύου τρέχουν με δυο ταχύτητες. Υπάρχουν προσφορές που συμβαδίζουν με αυτές των φυσικών καταστημάτων, αλλά ταυτόχρονα στο διαδίκτυο πολλές εταιρείες λειτουργούν εκτός των πλαισίων των επίσημων εκπτώσεων και χαράζουν τις δικές τους τακτικές. Κουπόνια, give away, έκτακτες εκπτώσεις και brands ambassadors είναι μερικά από τα «εργαλεία» επιχειρήσεων, για να προωθούν τις προσφορές τους.

«Εξαρτάται από το μέγεθος της κάθε εταιρείας και το απόθεμά της το μέγεθος των προσφορών που θα κάνει στο διαδίκτυο. Άλλες προσφορές θα κάνει μια εταιρεία με 500 κομμάτια σε κάθε κωδικό και άλλες αυτή που θα έχει πέντε κομμάτια» εξηγεί στη «ΜτΚ» η Μαριάνθη Δάσσιου, η οποία τα τελευταία χρόνια είναι digital influencer και δέχεται συνεχώς προτάσεις για να ανεβάσει φωτογραφίες στο Instagram με προϊόντα εταιρειών. Σύμφωνα με την ίδια, στο διαδίκτυο κάθε εβδομάδα είναι διαφορετική, καθώς κάνουν δεκαήμερα προσφορών, καθημερινά δίνουν εκπτωτικούς κωδικούς και ανά εβδομάδα έχουν εκπτώσεις σε διαφορετικά είδη.

«Με κάθε εγγραφή στην ιστοσελίδα μας δίνουμε κουπόνι με 10% έκπτωση στην πρώτη αγορά στο e-shop. Πολλές φορές στην ιστοσελίδα μας βάζουμε χαμηλότερες τιμές σε προϊόντα, τα οποία στο φυσικό κατάστημα τα έχουμε σε ελαφρώς πιο ανεβασμένες» υποστηρίζει υπεύθυνος ηλεκτρονικού καταστήματος με ρούχα. Από την άλλη, η Μαρία Πολιτίδου, που διατηρεί, εκτός του φυσικού καταστήματος, και online boutique, δηλώνει πως παντού βάζει τις ίδιες τιμές και προσφορές.

«Δουλεύουμε αρκετά μέσω instagram και facebook. Ανεβάζουμε κάθε 1-2 μέρες φωτογραφίες με τα προϊόντα που διαθέτουμε και η ανταπόκριση του κόσμου είναι μεγάλη. Να φανταστείτε εβδομαδιαία μπορεί να δεχόμαστε 200 - 300 μηνύματα» σημειώνει ο Γιάννης Τραχανέλης, τονίζοντας ωστόσο ότι η πλειονότητα των αγοραστών προτιμά να αγοράζει το προϊόν απευθείας από το κατάστημα.

Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγουν και όλοι οι υπεύθυνοι και καταστηματάρχες που μίλησαν στη «ΜτΚ».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 13 Ιανουαρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία