ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Οι δολοφονίες είναι το μυστικό της επιτυχίας του «Game of Thrones»

Τι αποκάλυψε ο συγγραφέας Τζορτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν

 29/10/2018 15:29

Οι δολοφονίες είναι το μυστικό της επιτυχίας του «Game of Thrones»

Μια από τις πιο επιτυχημένες σύγχρονες σειρές, το γνωστό σε όλους «Game of Thrones», έχει εκατομμύρια φανατικούς θαυμαστές, οι οποίοι περιμένουν με ανυπομονησία από τον Αύγουστο του 2017 που προβλήθηκε το τελευταίο επεισόδιο του προτελευταίου κύκλου της τηλεοπτικής σειράς, τον καινούργιο και τελευταίο κύκλο που αναμένεται να βγει τον Απρίλιο του 2019.

Γιατί όμως «Το παιχνίδι του στέμματος» έχει προκαλέσει παροξυσμό και εξάρτηση σε ολόκληρο τον πλανήτη; Η πιο απλή και συνάμα εύλογη εξήγηση είναι πως οι δημιουργοί του δεν διστάζουν να σκοτώσουν ακόμη και τους πιο αγαπημένους χαρακτήρες.

O Τζορτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν, ο συγγραφέας του βιβλίου «Το Τραγούδι της Φωτιάς και του Πάγου»,  στο οποίο βασίζεται το «Game of Thrones», φιλοξενήθηκε στο show «The Great American Read» και στο επεισόδιο «Villains and Monsters» (Κακοί και Τέρατα) έδωσε συνέντευξη, οπού μίλησε για την επιρροή που άσκησε πάνω του «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» του Τζ. Ρ. Τόλκιν και, ιδιαιτέρως, για το πώς άλλαξε τη συγγραφική φιλοσοφία του.

Ο Μάρτιν είπε ότι διάβασε τον «Άρχοντα» για πρώτη φορά όταν ήταν 13 χρονών και έμεινε κατάπληκτος όταν συνειδητοποίησε ότι ο Γκάνταλφ - ένας από τους πιο σημαντικούς χαρακτήρες της σάγκα - είχε πεθάνει.

«Απλά, ο Τόλκιν παρέβη τον κανόνα. Και γι' αυτό θα τον αγαπώ, πάντα. Ακριβώς τη στιγμή που σκοτώνεις τον Γκάνταλφ, η αγωνία που νιώθεις από εκεί και μετά είναι χίλιες φορές μεγαλύτερη, γιατί τώρα ο οποιοσδήποτε μπορεί να πεθάνει» τόνισε ο συγγραφέας.

Δεν είναι αυτός ένας από τους βασικούς λόγους της επιτυχίας του «Game of Thrones»; Το ότι ένας χαρακτήρας, είτε δημοφιλής είτε μη δημοφιλής, είτε βασικός στην ιστορία είτε απλός περαστικός, μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να πεθάνει;

Για τους χαρακτήρες του που είναι «κακοί και τέρατα» υπογράμμισε ότι όλοι, μέσα μας, έχουμε καλά και κακά στοιχεία, σκοτάδι και φως. «Δεν προσπαθώ να δημιουργήσω με την πένα μου κάποιον που λέει «ω, είμαι κακός. Ας σηκωθώ σήμερα, να βγω έξω και να κάνω κάτι αχρείο και να τραβήξω τον κόσμο στο σκοτάδι. Όλοι έχουν παράπονα. Όλοι είναι πληγωμένοι, έχουν λόγους που τους οδηγούν να κάνουν αυτό που κάνουν». Ακόμη και για χαρακτήρες που είναι ελεεινοί, σαν τον Τζόφρι Μπαράθεον ή τον Γιούρον Γκρέιτζοϊ, ο Μάρτιν λέει ότι «είμαστε όλοι αυτοί οι μπλεγμένοι άνθρωποι, που είναι ικανοί να κάνουν την Τρίτη κάτι ηρωικό και την Τετάρτη να κάνουν κάτι φριχτό».

Ο δημιουργός του  «Game of Thrones» θέλησε όμως, να επισημάνει και άλλο ένα στοιχείο για το οποίο είναι εθιστικός για τους αναγνώστες ο τρόπος που γράφει. «Αυτό που ήθελα να κάνω είναι να πάρω κάποιες παραδόσεις του λογοτεχνικού είδους "Φαντασία" και να τις πλάσω σε ένα επίπεδο ωμότητας και ρεαλισμού. Τα βιβλία σου, οι ιστορίες σου, πρέπει να αντικατοπτρίζουν τον κόσμο γύρω σου. Ακόμη και μια ιστορία φαντασίας με δράκους πρέπει να αντανακλά την αλήθεια», δήλωσε.

AΠΕ-ΜΠΕ

Μια από τις πιο επιτυχημένες σύγχρονες σειρές, το γνωστό σε όλους «Game of Thrones», έχει εκατομμύρια φανατικούς θαυμαστές, οι οποίοι περιμένουν με ανυπομονησία από τον Αύγουστο του 2017 που προβλήθηκε το τελευταίο επεισόδιο του προτελευταίου κύκλου της τηλεοπτικής σειράς, τον καινούργιο και τελευταίο κύκλο που αναμένεται να βγει τον Απρίλιο του 2019.

Γιατί όμως «Το παιχνίδι του στέμματος» έχει προκαλέσει παροξυσμό και εξάρτηση σε ολόκληρο τον πλανήτη; Η πιο απλή και συνάμα εύλογη εξήγηση είναι πως οι δημιουργοί του δεν διστάζουν να σκοτώσουν ακόμη και τους πιο αγαπημένους χαρακτήρες.

O Τζορτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν, ο συγγραφέας του βιβλίου «Το Τραγούδι της Φωτιάς και του Πάγου»,  στο οποίο βασίζεται το «Game of Thrones», φιλοξενήθηκε στο show «The Great American Read» και στο επεισόδιο «Villains and Monsters» (Κακοί και Τέρατα) έδωσε συνέντευξη, οπού μίλησε για την επιρροή που άσκησε πάνω του «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» του Τζ. Ρ. Τόλκιν και, ιδιαιτέρως, για το πώς άλλαξε τη συγγραφική φιλοσοφία του.

Ο Μάρτιν είπε ότι διάβασε τον «Άρχοντα» για πρώτη φορά όταν ήταν 13 χρονών και έμεινε κατάπληκτος όταν συνειδητοποίησε ότι ο Γκάνταλφ - ένας από τους πιο σημαντικούς χαρακτήρες της σάγκα - είχε πεθάνει.

«Απλά, ο Τόλκιν παρέβη τον κανόνα. Και γι' αυτό θα τον αγαπώ, πάντα. Ακριβώς τη στιγμή που σκοτώνεις τον Γκάνταλφ, η αγωνία που νιώθεις από εκεί και μετά είναι χίλιες φορές μεγαλύτερη, γιατί τώρα ο οποιοσδήποτε μπορεί να πεθάνει» τόνισε ο συγγραφέας.

Δεν είναι αυτός ένας από τους βασικούς λόγους της επιτυχίας του «Game of Thrones»; Το ότι ένας χαρακτήρας, είτε δημοφιλής είτε μη δημοφιλής, είτε βασικός στην ιστορία είτε απλός περαστικός, μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να πεθάνει;

Για τους χαρακτήρες του που είναι «κακοί και τέρατα» υπογράμμισε ότι όλοι, μέσα μας, έχουμε καλά και κακά στοιχεία, σκοτάδι και φως. «Δεν προσπαθώ να δημιουργήσω με την πένα μου κάποιον που λέει «ω, είμαι κακός. Ας σηκωθώ σήμερα, να βγω έξω και να κάνω κάτι αχρείο και να τραβήξω τον κόσμο στο σκοτάδι. Όλοι έχουν παράπονα. Όλοι είναι πληγωμένοι, έχουν λόγους που τους οδηγούν να κάνουν αυτό που κάνουν». Ακόμη και για χαρακτήρες που είναι ελεεινοί, σαν τον Τζόφρι Μπαράθεον ή τον Γιούρον Γκρέιτζοϊ, ο Μάρτιν λέει ότι «είμαστε όλοι αυτοί οι μπλεγμένοι άνθρωποι, που είναι ικανοί να κάνουν την Τρίτη κάτι ηρωικό και την Τετάρτη να κάνουν κάτι φριχτό».

Ο δημιουργός του  «Game of Thrones» θέλησε όμως, να επισημάνει και άλλο ένα στοιχείο για το οποίο είναι εθιστικός για τους αναγνώστες ο τρόπος που γράφει. «Αυτό που ήθελα να κάνω είναι να πάρω κάποιες παραδόσεις του λογοτεχνικού είδους "Φαντασία" και να τις πλάσω σε ένα επίπεδο ωμότητας και ρεαλισμού. Τα βιβλία σου, οι ιστορίες σου, πρέπει να αντικατοπτρίζουν τον κόσμο γύρω σου. Ακόμη και μια ιστορία φαντασίας με δράκους πρέπει να αντανακλά την αλήθεια», δήλωσε.

AΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία