ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΑΣΘ σε Σπίρτζη: «Στείλε λεφτά, καιγόμαστε»

Πρόβλημα ρευστότητας στον οργανισμό διαπιστώνει ο πρόεδρός του και αποστέλλει επιστολή στο αρμόδιο υπουργείο

 22/05/2019 15:22

ΟΑΣΘ σε Σπίρτζη: «Στείλε λεφτά, καιγόμαστε»

Της Κατερίνας Καραμπατάκη

Μπορεί δημοσίως ο Στέλιος Παππάς να υποστηρίζει ότι με τη δική του διοίκηση «εξοικονόμησε 200 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε δυο χρόνια» στον κρατικοποιημένο ΟΑΣΘ, ωστόσο η οικονομική κατάσταση στον Οργανισμό είναι πολύ κακή. Αυτό αποτυπώνεται, άλλωστε, στην άθλια κατάσταση των λεωφορείων που κυκλοφορούν και διαπιστώνεται καθημερινά από τους Θεσσαλονικείς.

Το παραδέχεται όμως και ο ίδιος ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ σε έγγραφο που απέστειλε χθες Τρίτη 21 Μαΐου 2019 προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και συγκεκριμένα προς τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών. Με αυτό, αφού αναφέρεται σε υποχρεώσεις του Οργανισμού, διαχωρίζοντας αυτές που δημιουργήθηκαν επί της δικής του προεδρίας από εκείνες της προηγούμενης διοίκησης, καταλήγει:

«Εκκρεμούν υποχρεώσεις του υπουργείου Εργασίας 15 εκατ. ευρώ καθώς και από το υπουργείο Παιδείας 15 εκατ. ευρώ προς τον ΟΑΣΘ. Από τις καθυστερήσεις αυτές δημιουργείται στον Οργανισμό σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας».

Δημιουργούνται, ωστόσο, ερωτήματα ως προς το ύψος των υποχρεώσεων του υπουργείου Εργασίας και του υπουργείου Παιδείας. Οι υποχρεώσεις αυτές δεν συνιστούν γενικές επιδοτήσεις, αλλά πολύ συγκεκριμένες και αφορούν το εισιτήριο. Εκείνη του υπουργείου Εργασίας χορηγείται για τους ανέργους, οι οποίοι μετακινούνται ελεύθερα, χωρίς υποχρέωση κάποιου -δωρεάν έστω- κουπονιού. Πρακτικά, δεν υπάρχει κανένας απολύτως τρόπος να υπολογιστεί ο αριθμός των ανέργων, άρα δεν υπάρχει και κανένας τρόπος να υπολογιστεί η επιδότηση για τη δωρεάν μετακίνησή τους. Πώς, λοιπόν, προκύπτει το ποσό των 15.000.000 ευρώ ως υποχρέωση από το υπουργείο Εργασίας; Το ίδιο, περίπου, ισχύει και για το υπουργείο Παιδείας. Με βάση ποιους αριθμούς και ποιους ελέγχους προκύπτει το ποσό των 15.000.000 ευρώ ως επιδότηση για το μαθητικό εισιτήριο;

Στο έγγραφο του Στέλιου Παππά, το οποίο περιλαμβάνει πίνακα ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ανέρχονται συνολικά στο ύψος των 61.289.866 ευρώ. Εξ αυτών, τα 16.815.455 ευρώ είναι οφειλές που δημιουργήθηκαν από τις 7/8/2017 έως τις 6/8/2018, δηλαδή επί προεδρίας Στέλιου Παππά στον κρατικοποιημένο ΟΑΣΘ. Οι παλαιότερες οφειλές είναι ύψους 44.474.410 ευρώ. Όπως αναφέρεται, «Ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης και κατά συνέπεια οι οφειλές της προηγούμενης διοίκησης θα εκκαθαριστούν με την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης του Οργανισμού».

Από τα 16.815.415 ευρώ που ο κ. Παππάς αποδέχεται ως χρέη που δημιουργήθηκαν στον έναν χρόνο προεδρίας του, τα 14.258.512 ευρώ είναι ληξιπρόθεσμες φορολογικές υποχρεώσεις. Από τα υπόλοιπα, ποσό 23.086 ευρώ αφορά ασφαλιστικές υποχρεώσεις, 2.101.768 ενοίκια αμαξοστασίων και γραφείων, ενώ 432.088 ευρώ αφορά προμηθευτές και λοιπούς πιστωτές.

Της Κατερίνας Καραμπατάκη

Μπορεί δημοσίως ο Στέλιος Παππάς να υποστηρίζει ότι με τη δική του διοίκηση «εξοικονόμησε 200 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε δυο χρόνια» στον κρατικοποιημένο ΟΑΣΘ, ωστόσο η οικονομική κατάσταση στον Οργανισμό είναι πολύ κακή. Αυτό αποτυπώνεται, άλλωστε, στην άθλια κατάσταση των λεωφορείων που κυκλοφορούν και διαπιστώνεται καθημερινά από τους Θεσσαλονικείς.

Το παραδέχεται όμως και ο ίδιος ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ σε έγγραφο που απέστειλε χθες Τρίτη 21 Μαΐου 2019 προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και συγκεκριμένα προς τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών. Με αυτό, αφού αναφέρεται σε υποχρεώσεις του Οργανισμού, διαχωρίζοντας αυτές που δημιουργήθηκαν επί της δικής του προεδρίας από εκείνες της προηγούμενης διοίκησης, καταλήγει:

«Εκκρεμούν υποχρεώσεις του υπουργείου Εργασίας 15 εκατ. ευρώ καθώς και από το υπουργείο Παιδείας 15 εκατ. ευρώ προς τον ΟΑΣΘ. Από τις καθυστερήσεις αυτές δημιουργείται στον Οργανισμό σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας».

Δημιουργούνται, ωστόσο, ερωτήματα ως προς το ύψος των υποχρεώσεων του υπουργείου Εργασίας και του υπουργείου Παιδείας. Οι υποχρεώσεις αυτές δεν συνιστούν γενικές επιδοτήσεις, αλλά πολύ συγκεκριμένες και αφορούν το εισιτήριο. Εκείνη του υπουργείου Εργασίας χορηγείται για τους ανέργους, οι οποίοι μετακινούνται ελεύθερα, χωρίς υποχρέωση κάποιου -δωρεάν έστω- κουπονιού. Πρακτικά, δεν υπάρχει κανένας απολύτως τρόπος να υπολογιστεί ο αριθμός των ανέργων, άρα δεν υπάρχει και κανένας τρόπος να υπολογιστεί η επιδότηση για τη δωρεάν μετακίνησή τους. Πώς, λοιπόν, προκύπτει το ποσό των 15.000.000 ευρώ ως υποχρέωση από το υπουργείο Εργασίας; Το ίδιο, περίπου, ισχύει και για το υπουργείο Παιδείας. Με βάση ποιους αριθμούς και ποιους ελέγχους προκύπτει το ποσό των 15.000.000 ευρώ ως επιδότηση για το μαθητικό εισιτήριο;

Στο έγγραφο του Στέλιου Παππά, το οποίο περιλαμβάνει πίνακα ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ανέρχονται συνολικά στο ύψος των 61.289.866 ευρώ. Εξ αυτών, τα 16.815.455 ευρώ είναι οφειλές που δημιουργήθηκαν από τις 7/8/2017 έως τις 6/8/2018, δηλαδή επί προεδρίας Στέλιου Παππά στον κρατικοποιημένο ΟΑΣΘ. Οι παλαιότερες οφειλές είναι ύψους 44.474.410 ευρώ. Όπως αναφέρεται, «Ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης και κατά συνέπεια οι οφειλές της προηγούμενης διοίκησης θα εκκαθαριστούν με την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης του Οργανισμού».

Από τα 16.815.415 ευρώ που ο κ. Παππάς αποδέχεται ως χρέη που δημιουργήθηκαν στον έναν χρόνο προεδρίας του, τα 14.258.512 ευρώ είναι ληξιπρόθεσμες φορολογικές υποχρεώσεις. Από τα υπόλοιπα, ποσό 23.086 ευρώ αφορά ασφαλιστικές υποχρεώσεις, 2.101.768 ενοίκια αμαξοστασίων και γραφείων, ενώ 432.088 ευρώ αφορά προμηθευτές και λοιπούς πιστωτές.

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία