ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΑΣΘ: Προσεχώς 600 λεωφορεία στους δρόμους της πόλης

Το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να μισθώσει επιπλέον ογδόντα οχήματα - Τι λέει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του Οργανισμού

 08/06/2021 07:00

ΟΑΣΘ: Προσεχώς 600 λεωφορεία στους δρόμους της πόλης

Βαγγέλης Στολάκης

Ογδόντα επιπλέον λεωφορεία αναμένεται να εντάξει το προσεχές διάστημα στον στόλο του ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης προκειμένου να βελτιώσει το συγκοινωνιακό έργο της πόλης. Πρόσφατα το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού άναψε το «πράσινο φως» ενεργοποιώντας το δικαίωμα προαίρεσης που προβλέπεται στην σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ του ΟΑΣΘ και της εταιρείας που προέκυψε από τον σχετικό διαγωνισμό μίσθωσης οχημάτων. Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού, Γιώργου Σκόδρα στη «ΜτΚ» στα τέλη Αυγούστου στους δρόμους της Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορούν 600 περίπου λεωφορεία, αριθμός ρεκόρ για την πόλη και το επιβατικό κοινό που τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρήθηκαν από το «φτωχό» συγκοινωνιακό έργο.

Με επιστολή του την 1η Ιουνίου 2021 προς τον Κωνσταντίνο Παπαδάκη, της MED BUS & TRUCK, της εταιρείας που υπέγραψε την σύμβαση για τα μισθωμένα λεωφορεία, ο κ. Σκόδρας κάνει γνωστό πως το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού αποφάσισε την μερική ενεργοποίηση του δικαιώματος προαίρεσης, του δικαιώματος δηλαδή που διατηρεί ο ΟΑΣΘ να αυξήσει τον αριθμό των μισθωμένων λεωφορείων, με τους ίδιους όρους και τις ίδιες προϋποθέσεις «των τεχνικών και οικονομικών προδιαγραφών της συμβάσεων 206/2020» όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή. Ο ΟΑΣΘ δηλαδή, εκτός των 180 λεωφορείων που μίσθωσε προκειμένου να ενισχύσει τον υποστελεχωμένο στόλο του και να βελτιώσει τις παρεχόμενες στο επιβατικό κοινό υπηρεσίες ζητά από την εταιρία να ρίξει στους δρόμους της πόλης ακόμα ογδόντα λεωφορεία, ενώ υπάρχει η δυνατότητα και για επιπλέον οχήματα καθώς η σύμβαση προβλέπει συνολικά 450.

egrafo-oasth.jpg

Η διαδικασία

Με απόφασή του λοιπόν, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ αποφάσισε ένα μισθώσει επιπλέον πενήντα κανονικά και τριάντα αρθρωτά λεωφορεία. Εντός των επομένων ημερών η ανάδοχος εταιρεία υποχρεούται να υποβάλλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τον πλήρη κατάλογο των προσφερόμενων λεωφορείων και χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του συνολικού αριθμού των οχημάτων και ενσωμάτωσής τους στον στόλο του ΟΑΣΘ. Όπως υποστηρίζει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας «θα ακολουθήσει υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης και έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Κρίνοντας από την προηγούμενη φορά, υπάρχει η εκτίμηση πως μέχρι τα τέλη Αυγούστου θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και τα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης» λέει ο κ. Σκόδρας.

Αυτό σημαίνει, όπως εξηγεί ο ίδιος, ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού ο στόλος του Οργανισμού εάν σε αυτόν συνυπολογίσουμε τα 125 λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης που πραγματοποιούν δρομολόγια του ΟΑΣΘ στις απομακρυσμένες περιοχές του νομού, τα 49 λεωφορεία που αγόρασε από την Λειψία της Γερμανίας ο δήμος Θεσσαλονίκης και τα παραχώρησε στον οργανισμό, τα 180 μισθωμένα οχήματα και τα περίπου 160 οχήματα ιδιοκτησίας ΟΑΣΘ, θα ανέρχεται σε 600 λεωφορεία.

«Η προσπάθεια συνεχίζεται»

«Στα τέλη του καλοκαιριού ο σχεδιασμός μας θα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη. Τον Αύγουστο του 2019, δηλαδή δύο χρόνια πριν ακριβώς παραλάβαμε τον Οργανισμό με μόλις 213 λεωφορεία να κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης, οι στάσεις ήταν γεμάτες και οι επιβάτες στοιβάζονταν κυριολεκτικά μέσα στα οχήματα. Τον Μάιο του 2020 εγκρίθηκε η πίστωση από το υπουργείο προκειμένου να προχωρήσουμε τον σχεδιασμό μας και τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους βάλαμε μπρος. Ο απολογισμός είναι θετικός. Η προσπάθεια για καλύτερες αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη συνεχίζεται» υποστηρίζει ο κ. Σκόδρας.

skodras.jpg

Με την υπογραφή της υπουργικής απόφασης τον Μάιο του 2020 ο ΟΑΣΘ είχε προκηρύξει το διαγωνισμό για τα 180 λεωφορεία, ντίζελ, κατηγορίας Euro 5, στον οποίο περιλαμβάνονταν δύο προαιρέσεις (η τρίτη απορρίφθηκε) που είχαν εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η μία αφορούσε το δικαίωμα προμήθειας περισσοτέρων λεωφορείων και, η άλλη, την επέκταση της σύμβασης κατά 15 μήνες. Με την ενεργοποίηση λοιπόν του δικαιώματος προαίρεσης και την μη προκήρυξη νέου διαγωνισμού ο ΟΑΣΘ γλιτώνει περίπου έξι έως οκτώ μήνες για την προμήθεια νέων οχημάτων. Σημειώνεται πως η συνολική δαπάνη του κράτους για την αντιμετώπιση του συγκοινωνιακού προβλήματος μέσω της διαδικασίας του leasing ανέρχεται συνολικά στα 55 εκατ. ευρώ.

49 οχήματα έφτασαν από Λειψία

Την ίδια ώρα, στην πόλη έχουν φτάσει τα 49 λεωφορεία που αγόρασε ο κεντρικός δήμος της Θεσσαλονίκης με πρωτοβουλία του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα. Υπενθυμίζεται πως τα οχήματα αγοράστηκαν από τον αδελφοποιημένο στον δήμο Θεσσαλονίκης, δήμο της Λειψίας της Γερμανίας με χρήματα από το ταμείο του δήμου που προήλθαν από τα ανταποδοτικά τέλη και τα οποία «απελευθερώθηκαν» με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Για την επιλογή των οχημάτων μάλιστα, μεικτό κλιμάκιο αποτελούμενο από στελέχη της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης και υπαλλήλους μηχανικούς του ΟΑΣΘ μετέβησαν στην γερμανική πόλη. Από τα 49 λεωφορεία, μόλις τρία δεν έχουν λάβει ακόμα πινακίδες κυκλοφορίας. Ωστόσο, τα μισά δεν κυκλοφορούν στις γραμμές του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα και χρειάζονται εξαρτήματα από το εξωτερικό.

Στο μεταξύ, πριν από λίγες ημέρες ο μέχρι πρότινος Εντεταλμένος Σύμβουλος με αρμοδιότητες Γενικού Διευθυντή του Οργανισμού, Ιωάννης Ρεντζεπέρης υπέβαλλε την παραίτησή του επικαλούμενος προσωπικούς λόγους, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως οι λόγοι σχετίζονται με τις πολλές επαγγελματικές του υποχρεώσεις.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 6 Ιουνίου 2021

Ογδόντα επιπλέον λεωφορεία αναμένεται να εντάξει το προσεχές διάστημα στον στόλο του ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης προκειμένου να βελτιώσει το συγκοινωνιακό έργο της πόλης. Πρόσφατα το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού άναψε το «πράσινο φως» ενεργοποιώντας το δικαίωμα προαίρεσης που προβλέπεται στην σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ του ΟΑΣΘ και της εταιρείας που προέκυψε από τον σχετικό διαγωνισμό μίσθωσης οχημάτων. Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού, Γιώργου Σκόδρα στη «ΜτΚ» στα τέλη Αυγούστου στους δρόμους της Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορούν 600 περίπου λεωφορεία, αριθμός ρεκόρ για την πόλη και το επιβατικό κοινό που τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρήθηκαν από το «φτωχό» συγκοινωνιακό έργο.

Με επιστολή του την 1η Ιουνίου 2021 προς τον Κωνσταντίνο Παπαδάκη, της MED BUS & TRUCK, της εταιρείας που υπέγραψε την σύμβαση για τα μισθωμένα λεωφορεία, ο κ. Σκόδρας κάνει γνωστό πως το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού αποφάσισε την μερική ενεργοποίηση του δικαιώματος προαίρεσης, του δικαιώματος δηλαδή που διατηρεί ο ΟΑΣΘ να αυξήσει τον αριθμό των μισθωμένων λεωφορείων, με τους ίδιους όρους και τις ίδιες προϋποθέσεις «των τεχνικών και οικονομικών προδιαγραφών της συμβάσεων 206/2020» όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή. Ο ΟΑΣΘ δηλαδή, εκτός των 180 λεωφορείων που μίσθωσε προκειμένου να ενισχύσει τον υποστελεχωμένο στόλο του και να βελτιώσει τις παρεχόμενες στο επιβατικό κοινό υπηρεσίες ζητά από την εταιρία να ρίξει στους δρόμους της πόλης ακόμα ογδόντα λεωφορεία, ενώ υπάρχει η δυνατότητα και για επιπλέον οχήματα καθώς η σύμβαση προβλέπει συνολικά 450.

egrafo-oasth.jpg

Η διαδικασία

Με απόφασή του λοιπόν, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ αποφάσισε ένα μισθώσει επιπλέον πενήντα κανονικά και τριάντα αρθρωτά λεωφορεία. Εντός των επομένων ημερών η ανάδοχος εταιρεία υποχρεούται να υποβάλλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τον πλήρη κατάλογο των προσφερόμενων λεωφορείων και χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του συνολικού αριθμού των οχημάτων και ενσωμάτωσής τους στον στόλο του ΟΑΣΘ. Όπως υποστηρίζει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας «θα ακολουθήσει υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης και έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Κρίνοντας από την προηγούμενη φορά, υπάρχει η εκτίμηση πως μέχρι τα τέλη Αυγούστου θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και τα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης» λέει ο κ. Σκόδρας.

Αυτό σημαίνει, όπως εξηγεί ο ίδιος, ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού ο στόλος του Οργανισμού εάν σε αυτόν συνυπολογίσουμε τα 125 λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης που πραγματοποιούν δρομολόγια του ΟΑΣΘ στις απομακρυσμένες περιοχές του νομού, τα 49 λεωφορεία που αγόρασε από την Λειψία της Γερμανίας ο δήμος Θεσσαλονίκης και τα παραχώρησε στον οργανισμό, τα 180 μισθωμένα οχήματα και τα περίπου 160 οχήματα ιδιοκτησίας ΟΑΣΘ, θα ανέρχεται σε 600 λεωφορεία.

«Η προσπάθεια συνεχίζεται»

«Στα τέλη του καλοκαιριού ο σχεδιασμός μας θα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη. Τον Αύγουστο του 2019, δηλαδή δύο χρόνια πριν ακριβώς παραλάβαμε τον Οργανισμό με μόλις 213 λεωφορεία να κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης, οι στάσεις ήταν γεμάτες και οι επιβάτες στοιβάζονταν κυριολεκτικά μέσα στα οχήματα. Τον Μάιο του 2020 εγκρίθηκε η πίστωση από το υπουργείο προκειμένου να προχωρήσουμε τον σχεδιασμό μας και τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους βάλαμε μπρος. Ο απολογισμός είναι θετικός. Η προσπάθεια για καλύτερες αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη συνεχίζεται» υποστηρίζει ο κ. Σκόδρας.

skodras.jpg

Με την υπογραφή της υπουργικής απόφασης τον Μάιο του 2020 ο ΟΑΣΘ είχε προκηρύξει το διαγωνισμό για τα 180 λεωφορεία, ντίζελ, κατηγορίας Euro 5, στον οποίο περιλαμβάνονταν δύο προαιρέσεις (η τρίτη απορρίφθηκε) που είχαν εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η μία αφορούσε το δικαίωμα προμήθειας περισσοτέρων λεωφορείων και, η άλλη, την επέκταση της σύμβασης κατά 15 μήνες. Με την ενεργοποίηση λοιπόν του δικαιώματος προαίρεσης και την μη προκήρυξη νέου διαγωνισμού ο ΟΑΣΘ γλιτώνει περίπου έξι έως οκτώ μήνες για την προμήθεια νέων οχημάτων. Σημειώνεται πως η συνολική δαπάνη του κράτους για την αντιμετώπιση του συγκοινωνιακού προβλήματος μέσω της διαδικασίας του leasing ανέρχεται συνολικά στα 55 εκατ. ευρώ.

49 οχήματα έφτασαν από Λειψία

Την ίδια ώρα, στην πόλη έχουν φτάσει τα 49 λεωφορεία που αγόρασε ο κεντρικός δήμος της Θεσσαλονίκης με πρωτοβουλία του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα. Υπενθυμίζεται πως τα οχήματα αγοράστηκαν από τον αδελφοποιημένο στον δήμο Θεσσαλονίκης, δήμο της Λειψίας της Γερμανίας με χρήματα από το ταμείο του δήμου που προήλθαν από τα ανταποδοτικά τέλη και τα οποία «απελευθερώθηκαν» με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Για την επιλογή των οχημάτων μάλιστα, μεικτό κλιμάκιο αποτελούμενο από στελέχη της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης και υπαλλήλους μηχανικούς του ΟΑΣΘ μετέβησαν στην γερμανική πόλη. Από τα 49 λεωφορεία, μόλις τρία δεν έχουν λάβει ακόμα πινακίδες κυκλοφορίας. Ωστόσο, τα μισά δεν κυκλοφορούν στις γραμμές του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα και χρειάζονται εξαρτήματα από το εξωτερικό.

Στο μεταξύ, πριν από λίγες ημέρες ο μέχρι πρότινος Εντεταλμένος Σύμβουλος με αρμοδιότητες Γενικού Διευθυντή του Οργανισμού, Ιωάννης Ρεντζεπέρης υπέβαλλε την παραίτησή του επικαλούμενος προσωπικούς λόγους, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως οι λόγοι σχετίζονται με τις πολλές επαγγελματικές του υποχρεώσεις.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 6 Ιουνίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία