ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο μητροπολιτικός σχεδιασμός του ΟΑΣΘ και τα υδατοδρόμια…

 03/10/2018 16:56

Από τις 7 το απόγευμα ο ΟΑΣΘ έχει στάση εργασίας, τα λεωφορεία τραβούν χειρόφρενο και η Θεσσαλονίκη μένει χωρίς αστική συγκοινωνία. Αύριο δεν θα κυκλοφορούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ όλη την ημέρα και, εξαιτίας της 24ωρης απεργίας, οι πολίτες δεν έχουν την επιλογή μετακίνησης με μέσο μαζικής μεταφοράς.

Αυτήν τη φορά οι εργαζόμενοι του Οργανισμού αντιστέκονται στον «κατακερματισμό και τη φιλετοποίηση του ΟΑΣΘ» και κάνουν λόγο για εκχώρηση σημαντικού τμήματος του έργου του στα ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες.

Μάλιστα υπονοούν με σαφή τρόπο ότι ο στόχος της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ πριν από έναν χρόνο ήταν να ξαναϊδιωτικοποιηθεί και να μοιραστεί σε ιδιώτες επιλογής της σημερινής κυβέρνησης.

Το θέμα είναι πως είτε κρατικοποίηση γίνεται είτε… ιδιωτικοποίηση, τη νύφη πληρώνουν οι Θεσσαλονικείς, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν ταξί για να πάνε ή να αποχωρήσουν από τις δουλειές τους, να επισκεφθούν το γιατρό τους, αν έχουν κλείσει ήδη ραντεβού, να επιστρέψουν σπίτι από το σχολείο, το φροντιστήριο ή το πανεπιστήμιο (και όλοι ξέρουμε πόσο περιορισμένος είναι ο μαθητικός και ο φοιτητικός προϋπολογισμός).

Η άλλη λύση είναι να βασιστούν στα πόδια τους, το γνωστό «πεζό 2», εκτός κι αν δείξουν τόλμη και βγουν για οτοστόπ σε Εγνατία, Τσιμισκή και Βασιλίσσης Όλγας.

Όπως και να ’χει όλοι οφείλουμε να οπλιστούμε με υπομονή, για να αντέξουμε για άλλη μία φορά τη θεσσαλονικιώτικη μοίρα μας, αυτήν που μας άφησε τόσα χρόνια στο έλεος ενός μονοπωλιακού οργανισμού και των εργαζομένων του, που έχουν στα χέρια τους την ελευθερία των μετακινήσεών μας.

Πάντως αν οι του ΟΑΣΘ ενημερώνονταν κατευθείαν από το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων ΑΠΕ/ΜΠΕ, θα μάθαιναν ότι η τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια και αναμένεται να ψηφισθεί αφορά «το μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την ‘ομπρέλα’ του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ»… Έτσι ίσως και να επανεξέταζαν την απόφασή τους για απεργία.

Η μόνη φράση που μπορεί αβίαστα να συνδέσει τα υδατοδρόμια και τον ΟΑΣΘ είναι η παραδοχή «τα κάναμε θάλασσα με την αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη».

ΥΓ. Η απόφαση για τη σημερινή στάση εργασίας κατέλαβε εξαπίνης και προκάλεσε μεγάλα προβλήματα σε χιλιάδες Θεσσαλονικείς. Αξίζει να επιβάλει η εκλογική αναμέτρηση του επόμενου μήνα στο συνδικάτο του ΟΑΣΘ τόσο ξαφνικές και σκληρές αποφάσεις;