ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ο δήμος Αμπελοκήπων -Μενεμένης λέει "όχι" στη σχολική διαρροή

Οι αιτίες αλλά και οι συνέπειες της εγκατάλειψης του σχολείου βρέθηκαν στο επίκεντρο εκδήλωσης του δήμου

 11/11/2019 15:14

Ο δήμος Αμπελοκήπων -Μενεμένης λέει "όχι" στη σχολική διαρροή

Των Στέφανου Μαχτσίρα, Γιάννη Καρανικολή


Το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ατόμου. Η βασική αυτή αρχή στάθηκε αφορμή για τη συμβολή του δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης στην υλοποίηση του ευρωπαΪκού προγράμματος «STAY TUNED -Πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου» στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού ανταγωνιστικού προγράμματος συνεργασίας «URBACT III,implementation network». Στόχος του προγράμματος είναι κάθε συμμετέχουσα πόλη να βελτιώσει την υλοποίηση των στρατηγικών της με αποτελεσματικά και καλά αξιολογημένα προγράμματα δραστηριοτήτων και δράσης.

«Η σχολική διαρροή είναι πιο συχνή στη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, στις αγροτικές περιοχές, στους μεγαλύτερους σε ηλικία μαθητές, στα αγόρια και στις πιο ευάλωτες κοινότητες (Ρομά, μετανάστες)» επισήμανε ο δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου. Όπως διευκρίνισε, «η πρόωρη σχολική εγκατάλειψη έχει σαν συνέπεια τον κοινωνικό αποκλεισμό και την ανεργία με επιπτώσεις και στην ψυχική υγεία των ατόμων» ενώ «όσοι εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο είναι πιο πιθανό να περιέλθουν σε κατάσταση φτώχειας και να προβούν σε παραβατικές συμπεριφορές».

Στη συνέχεια επικεντρώθηκε στην επιτυχημένη λειτουργία του κέντρου κοινότητας με παράρτημα Ρομά του δήμου και στην υποστήριξη αποφοίτων λυκείου καταγωγής Ρομά για τη φοίτησή τους στο ανοιχτό πανεπιστήμιο με υποτροφία. Ο δήμαρχος τόνισε πως για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής «χρειάζονται αλλαγές και παρεμβάσεις σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (οικογένεια, σχολείο, κοινότητα) που επηρεάζουν τη ζωή παιδιών».

Όσον αφορά στα μελλοντικά σχέδια του δήμου, στάθηκε στην ενίσχυση και προώθηση του σχολείου δεύτερης ευκαιρίας Δενδροποτάμου, στην υλοποίηση στοχευμένων δράσεων για εκπαίδευση και κατάρτιση, στην ενίσχυση της συνεργασίας με σχολεία επαγγελματικής εκπαίδευσης, στην ενδυνάμωση του κρατικού προγράμματος της ενισχυτικής διδασκαλίας για το δημοτικό σχολείο και την εφαρμογή του σε σχολεία της περιοχής.

Παρέμβαση στην εκδήλωση έκαναν και οι μαθητές του 3ου γυμνασίου Μενεμένης -Δενδροποτάμου με κάποιους από αυτούς να στέκονται στο γεγονός πως τα κορίτσια παντρεύονται νωρίς κι έτσι παρατάνε το σχολείο ενώ πολλές οικογένειες κρατάνε τα παιδιά τους στο σπίτι για να ασχοληθούν με οικιακές εργασίες. Ένας μαθητής πρότεινε να έρχονται στο σχολείο κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα.

Οι αιτίες εγκατάλειψης του σχολείου

Οι βασικοί λόγοι που οδηγούν ένα παιδί στο να αφήσει το σχολείο έχουν να κάνουν με την απογοήτευση που αισθάνεται λόγω ενδεχόμενης αποτυχίας στα μαθήματα καθώς και με οικογενειακά ή προσωπικά προβλήματα τα οποία αναγκάζουν το παιδί να βγει πρόωρα στην αγορά εργασία.

Πολλές φορές τα παιδιά νιώθουν παραγκωνισμένα χωρίς κανένας να τα καταλαβαίνει.

«Ο δήμος μας ήταν ένας από τους 36 δήμους στην Ευρώπη που επιλέχθηκαν για να συμμετέχουν στο πρόγραμμα και σημείωσε τη μεγαλύτερη πρόοδο, βάλαμε τον δήμο μας στον ευρωπαΪκό χάρτη» επισήμανε ο γενικός γραμματέας του δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Αθανάσιος Παπαγεωργίου. Ο κ. Παπαγεωργίου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ με την ειδικότητα του γραφίστα να είναι πρώτη σε ζήτηση και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιτυχία του προγράμματος προσθέτοντας πως «το ότι τα παιδιά ονειρεύονται ξανά, είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση για εμάς».

Των Στέφανου Μαχτσίρα, Γιάννη Καρανικολή


Το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ατόμου. Η βασική αυτή αρχή στάθηκε αφορμή για τη συμβολή του δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης στην υλοποίηση του ευρωπαΪκού προγράμματος «STAY TUNED -Πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου» στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού ανταγωνιστικού προγράμματος συνεργασίας «URBACT III,implementation network». Στόχος του προγράμματος είναι κάθε συμμετέχουσα πόλη να βελτιώσει την υλοποίηση των στρατηγικών της με αποτελεσματικά και καλά αξιολογημένα προγράμματα δραστηριοτήτων και δράσης.

«Η σχολική διαρροή είναι πιο συχνή στη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, στις αγροτικές περιοχές, στους μεγαλύτερους σε ηλικία μαθητές, στα αγόρια και στις πιο ευάλωτες κοινότητες (Ρομά, μετανάστες)» επισήμανε ο δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου. Όπως διευκρίνισε, «η πρόωρη σχολική εγκατάλειψη έχει σαν συνέπεια τον κοινωνικό αποκλεισμό και την ανεργία με επιπτώσεις και στην ψυχική υγεία των ατόμων» ενώ «όσοι εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο είναι πιο πιθανό να περιέλθουν σε κατάσταση φτώχειας και να προβούν σε παραβατικές συμπεριφορές».

Στη συνέχεια επικεντρώθηκε στην επιτυχημένη λειτουργία του κέντρου κοινότητας με παράρτημα Ρομά του δήμου και στην υποστήριξη αποφοίτων λυκείου καταγωγής Ρομά για τη φοίτησή τους στο ανοιχτό πανεπιστήμιο με υποτροφία. Ο δήμαρχος τόνισε πως για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής «χρειάζονται αλλαγές και παρεμβάσεις σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (οικογένεια, σχολείο, κοινότητα) που επηρεάζουν τη ζωή παιδιών».

Όσον αφορά στα μελλοντικά σχέδια του δήμου, στάθηκε στην ενίσχυση και προώθηση του σχολείου δεύτερης ευκαιρίας Δενδροποτάμου, στην υλοποίηση στοχευμένων δράσεων για εκπαίδευση και κατάρτιση, στην ενίσχυση της συνεργασίας με σχολεία επαγγελματικής εκπαίδευσης, στην ενδυνάμωση του κρατικού προγράμματος της ενισχυτικής διδασκαλίας για το δημοτικό σχολείο και την εφαρμογή του σε σχολεία της περιοχής.

Παρέμβαση στην εκδήλωση έκαναν και οι μαθητές του 3ου γυμνασίου Μενεμένης -Δενδροποτάμου με κάποιους από αυτούς να στέκονται στο γεγονός πως τα κορίτσια παντρεύονται νωρίς κι έτσι παρατάνε το σχολείο ενώ πολλές οικογένειες κρατάνε τα παιδιά τους στο σπίτι για να ασχοληθούν με οικιακές εργασίες. Ένας μαθητής πρότεινε να έρχονται στο σχολείο κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα.

Οι αιτίες εγκατάλειψης του σχολείου

Οι βασικοί λόγοι που οδηγούν ένα παιδί στο να αφήσει το σχολείο έχουν να κάνουν με την απογοήτευση που αισθάνεται λόγω ενδεχόμενης αποτυχίας στα μαθήματα καθώς και με οικογενειακά ή προσωπικά προβλήματα τα οποία αναγκάζουν το παιδί να βγει πρόωρα στην αγορά εργασία.

Πολλές φορές τα παιδιά νιώθουν παραγκωνισμένα χωρίς κανένας να τα καταλαβαίνει.

«Ο δήμος μας ήταν ένας από τους 36 δήμους στην Ευρώπη που επιλέχθηκαν για να συμμετέχουν στο πρόγραμμα και σημείωσε τη μεγαλύτερη πρόοδο, βάλαμε τον δήμο μας στον ευρωπαΪκό χάρτη» επισήμανε ο γενικός γραμματέας του δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Αθανάσιος Παπαγεωργίου. Ο κ. Παπαγεωργίου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ με την ειδικότητα του γραφίστα να είναι πρώτη σε ζήτηση και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιτυχία του προγράμματος προσθέτοντας πως «το ότι τα παιδιά ονειρεύονται ξανά, είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση για εμάς».

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία