ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Δημήτρης Δημόπουλος έχει μία θεωρία για το πώς πρωτομίλησε ο άνθρωπος

Λίγο πριν σερβίρει στη Θεσσαλονίκη μία τελευταία «μπουγάτσα με Καφρόκρεμα» ο γνωστός κωμικός μιλά στο makthes.gr για το stand up στην τηλεόραση αλλά και τους αυτόκλητους λογοκριτές στο θέατρο

 13/12/2021 12:21

Ο Δημήτρης Δημόπουλος έχει μία θεωρία για το πώς πρωτομίλησε ο άνθρωπος
φωτ. αρχείου

Βιολέτα Φωτιάδη

Κάπου ανάμεσα στην χαρά του που επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη και στην αγωνία του για το αν θα έχει κόσμο μιας και διάλεξε την πιο αντιπαθητική μέρα της εβδομάδας για να παίξει (βέβαια μόνο αυτό θα μπορούσε να κάνει τη Δευτέρα μας καλύτερη) ο Δημήτρης Δημόπουλος αισθάνεται ανυπόμονος να συναντήσει ξανά το κοινό της πόλης. Ο γνωστός κωμικός ανεβαίνει μετά από δύο χρόνια στην σκηνή του θεάτρου Αριστοτέλειον για να σερβίρει μία τελευταία «μπουγάτσα με Καφρόκρεμα». Η παράσταση αποτελεί τον τρίτο κατά σειρά κωμικό μονόλογό του, ακολουθώντας την «Υπερπαραγωγή» και το «Αντί διδακτορικού», και μόλις ολοκληρωθεί η περιοδεία της θα μαγνητοσκοπηθεί και θα ανέβει διαδικτυακά όπως και οι δύο «πρόγονοί» της.

Για όσους εναπομείναντες δεν έχουν απολαύσει ακόμα την «Καφρόκρεμα», (τι κάνατε δύο χρόνια πριν όταν ακόμα δεν είχαμε κορονοϊό;) ο Δημόπουλος δίνει μία πρώτη γεύση των θεμάτων που προσεγγίζει.

«Θα την περιέγραφα ως ένα ζιγκ-ζαγκ ανάμεσα στην καφρίλα και την ευγένεια. Α, και επειδή μέσα στην πανδημία ξεκίνησα και ένα μεταπτυχιακό στη θεατρολογία, θα την περιέγραφα ως ακόμα μία καλλιτεχνική καταγραφή της ταλάντευσης του ανθρώπου ανάμεσα στο απολλώνιο και το διονυσιακό. Τα γράφω έτσι επειδή είναι με δίδακτρα το μεταπτυχιακό, πρέπει να αρχίσει η απόσβεση. Καταπιάνομαι με τόσα θέματα, από τη θεωρία μου για το πώς πρωτομίλησε ο άνθρωπος μέχρι πόσο τσίπης θεωρούμαι.

Αναζητώ ήδη χώρο στην Αθήνα για τη βιντεοσκόπησή της ώστε να κυκλοφορήσει μετά διαδικτυακά. Δεν είναι μαρκετινίστικο κόλπο, είναι η τελευταία περιοδεία με την παράσταση αυτή, και το γράφω και το δηλώνω σε κάθε συνέντευξη για να το χωνέψω κι εγώ και να στρωθώ να γράψω τα νέα μου αστεία», εξηγεί ο κωμικός.

Δύο χρόνια και μία πανδημία αργότερα, ίσως το μόνο που έμεινε σταθερό είναι η «Καφρόκρεμα». Σύμφωνα με τον Δημόπουλο, ο κορονοϊός όχι μόνο δεν… «μετάλλαξε» ούτε ένα από τα κομμάτια που συνθέτουν το κείμενο της παράστασης αλλά σε συνδυασμό με το φόρτο εργασίας λόγω του μεταπτυχιακού του ο κωμικός δεν βρήκε τον απαραίτητο χρόνο για να δημιουργήσει.

«Όπως οι περισσότεροι κωμικοί, έτσι κι εγώ όλο έλεγα πως “ορίστε μια ευκαιρία να γράψω”, όμως η αβεβαιότητα του μέλλοντος παρέλυε τη διάθεσή μου για δουλειά. Βασικά, όχι, είχα τόσο γράψιμο για τις εργασίες του προαναφερθέντος μεταπτυχιακού, που δεν άντεχα άλλο! Πρέπει όμως να κάτσω να γράψω, γιατί με βλέπω να σας διαβάζω τις εργασίες μου από σκηνής…»

dimopoulos-1-f0emW.jpg

“Στο θέατρο, στον χώρο που προσκαλούμε το κοινό να έρθει να μας παρακολουθήσει, οι κωμικοί είμαστε οι μόνοι που αποφασίζουμε για το τι θα ειπωθεί”

Αναφορικά με τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό για τους χώρους θεαμάτων και ενώ κάποιοι κάνουν λόγο για «διαχωρισμό των ανθρώπων», ο Δημήτρης προτάσσει τη σημασία της ατομικής αλλά και της συλλογικής βοήθειας για να φτάσουμε όλοι και μαζί στο τέλος αυτής της κατάστασης (στο οποίο τέλος μπορεί να μας περιμένει και πάλι «μπουγάτσα με Καφρόκρεμα» αν δεν πιάσει η αυθυποβολή που προσπαθεί να κάνει ο Δημόπουλος ώστε να γράψει νέο κείμενο).

«Είναι στο χέρι μας να βοηθήσουμε όλοι, ως ατομικότητες και ως συλλογικότητες, ώστε να προστατευτούμε όσοι περισσότεροι γίνεται από την πανδημία. Αυτός είναι ο λόγος που έσπευσα να κάνω την τρίτη δόση εγκαίρως, ώστε να περιοδεύσω προστατεύοντας εμένα και τους γύρω μου. Φυσικά και στεναχωριέμαι που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή η δυνατότητα να μπορούμε να υποδεχτούμε τους πάντες στο θέατρο και ελπίζω σύντομα να μπορούμε να ξαναβρεθούμε όλοι μαζί. Και η τελευταία δήλωση δεν πρέπει να αποτελέσει δικαιολογία για να ξανάρθω με την «Καφρόκρεμα» όταν οι χώροι θα είναι προσβάσιμοι προς όλες και όλους, όχι, πρέπει να γράψω καινούργιο μονόλογο», λέει ο κωμικός.

Γιατί δεν έχουμε stand up comedy στην τηλεόραση; Μία πιθανή απάντηση σε αυτό το προαιώνιο ερώτημα θα ήταν πως η απουσία εκπομπών κωμωδίας από την ελληνική TV οφείλεται στο ότι είναι δύσκολο να επιτευχθεί μέσα από το γυαλί η επικοινωνία κοινού και καλλιτέχνη, ενός από τα σημαντικότερα συστατικά στοιχεία της κωμωδίας. Όπως μας δείχνει όμως ο Δημόπουλος, αυτό δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία δικαιολογία…

«Έχουν υπάρξει εκπομπές με σταντ-απ στην ελληνική κωμωδία, με πρώτη το “100% Κωμωδία” με βιντεοσκοπημένες παραστάσεις από τις “Νύχτες Κωμωδίας” όπου συμμετείχα, ενώ ακολούθησαν κι άλλες. Αν τα γυρίσματα γίνονται σε παραστάσεις ή σε στούντιο με την παρουσία κοινού, δεν βρίσκω κανένα λόγο να μην επανέλθει το σταντ-απ στην τηλεόραση, διαβάζουν οι υπεύθυνοι;!»

Τέλος, ο κωμικός σχολιάζει την πρόσφατη εισβολή που δέχθηκε σε παράστασή του ο Χριστόφορος Ζαραλίκος από αυτόκλητους λογοκριτές. Ο Δημήτρης, ένας stand up comedian με πορεία ετών στο χώρο, σπεύδει να αποσαφηνίσει πως τέτοιες συμπεριφορές δεν είναι και ούτε θα γίνουν ποτέ ανεκτές.

«Όπως είδαμε, κάποιοι νομίζουν πως χωρούν. Όπως επίσης είδαμε, το κοινό φρόντισε όσοι το νομίζουν, να αποχωρούν. Όταν είδα τι είχε γίνει, έστειλα ένα sms στον Χριστόφορο πως έφριττα με αυτά που έγιναν και τον συγχάρηκα για την ψύχραιμη αντιμετώπισή του. Δεν ξέρω πώς θα αντιδρούσα εγώ σε μια παρόμοια κατάσταση. Το μόνο που ξέρω είναι πως στο θέατρο, στον χώρο που προσκαλούμε το κοινό να έρθει να μας παρακολουθήσει, οι κωμικοί είμαστε οι μόνοι που αποφασίζουμε για το τι θα ειπωθεί. Και αυτό είναι κάτι που δεν θα επιτρέψουμε να καταστρατηγηθεί ποτέ», καταλήγει ο κωμικός. 

ΥΓ: Ενημερώνουμε όσους νόμιζαν πως θα αποκαλύψουμε στη συνέντευξη τη θεωρία του Δημήτρη Δημόπουλου για το πως πρωτομίλησε ο άνθρωπος ότι ποτέ δεν θα κάναμε spoiler. Αντίθετα προτείνουμε να πάτε στην παράστασή του και να σας την αφηγηθεί ο ίδιος που τα λέει και καλύτερα.

Δείτε εδώ πληροφορίες για την παράσταση.

Κάπου ανάμεσα στην χαρά του που επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη και στην αγωνία του για το αν θα έχει κόσμο μιας και διάλεξε την πιο αντιπαθητική μέρα της εβδομάδας για να παίξει (βέβαια μόνο αυτό θα μπορούσε να κάνει τη Δευτέρα μας καλύτερη) ο Δημήτρης Δημόπουλος αισθάνεται ανυπόμονος να συναντήσει ξανά το κοινό της πόλης. Ο γνωστός κωμικός ανεβαίνει μετά από δύο χρόνια στην σκηνή του θεάτρου Αριστοτέλειον για να σερβίρει μία τελευταία «μπουγάτσα με Καφρόκρεμα». Η παράσταση αποτελεί τον τρίτο κατά σειρά κωμικό μονόλογό του, ακολουθώντας την «Υπερπαραγωγή» και το «Αντί διδακτορικού», και μόλις ολοκληρωθεί η περιοδεία της θα μαγνητοσκοπηθεί και θα ανέβει διαδικτυακά όπως και οι δύο «πρόγονοί» της.

Για όσους εναπομείναντες δεν έχουν απολαύσει ακόμα την «Καφρόκρεμα», (τι κάνατε δύο χρόνια πριν όταν ακόμα δεν είχαμε κορονοϊό;) ο Δημόπουλος δίνει μία πρώτη γεύση των θεμάτων που προσεγγίζει.

«Θα την περιέγραφα ως ένα ζιγκ-ζαγκ ανάμεσα στην καφρίλα και την ευγένεια. Α, και επειδή μέσα στην πανδημία ξεκίνησα και ένα μεταπτυχιακό στη θεατρολογία, θα την περιέγραφα ως ακόμα μία καλλιτεχνική καταγραφή της ταλάντευσης του ανθρώπου ανάμεσα στο απολλώνιο και το διονυσιακό. Τα γράφω έτσι επειδή είναι με δίδακτρα το μεταπτυχιακό, πρέπει να αρχίσει η απόσβεση. Καταπιάνομαι με τόσα θέματα, από τη θεωρία μου για το πώς πρωτομίλησε ο άνθρωπος μέχρι πόσο τσίπης θεωρούμαι.

Αναζητώ ήδη χώρο στην Αθήνα για τη βιντεοσκόπησή της ώστε να κυκλοφορήσει μετά διαδικτυακά. Δεν είναι μαρκετινίστικο κόλπο, είναι η τελευταία περιοδεία με την παράσταση αυτή, και το γράφω και το δηλώνω σε κάθε συνέντευξη για να το χωνέψω κι εγώ και να στρωθώ να γράψω τα νέα μου αστεία», εξηγεί ο κωμικός.

Δύο χρόνια και μία πανδημία αργότερα, ίσως το μόνο που έμεινε σταθερό είναι η «Καφρόκρεμα». Σύμφωνα με τον Δημόπουλο, ο κορονοϊός όχι μόνο δεν… «μετάλλαξε» ούτε ένα από τα κομμάτια που συνθέτουν το κείμενο της παράστασης αλλά σε συνδυασμό με το φόρτο εργασίας λόγω του μεταπτυχιακού του ο κωμικός δεν βρήκε τον απαραίτητο χρόνο για να δημιουργήσει.

«Όπως οι περισσότεροι κωμικοί, έτσι κι εγώ όλο έλεγα πως “ορίστε μια ευκαιρία να γράψω”, όμως η αβεβαιότητα του μέλλοντος παρέλυε τη διάθεσή μου για δουλειά. Βασικά, όχι, είχα τόσο γράψιμο για τις εργασίες του προαναφερθέντος μεταπτυχιακού, που δεν άντεχα άλλο! Πρέπει όμως να κάτσω να γράψω, γιατί με βλέπω να σας διαβάζω τις εργασίες μου από σκηνής…»

dimopoulos-1-f0emW.jpg

“Στο θέατρο, στον χώρο που προσκαλούμε το κοινό να έρθει να μας παρακολουθήσει, οι κωμικοί είμαστε οι μόνοι που αποφασίζουμε για το τι θα ειπωθεί”

Αναφορικά με τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό για τους χώρους θεαμάτων και ενώ κάποιοι κάνουν λόγο για «διαχωρισμό των ανθρώπων», ο Δημήτρης προτάσσει τη σημασία της ατομικής αλλά και της συλλογικής βοήθειας για να φτάσουμε όλοι και μαζί στο τέλος αυτής της κατάστασης (στο οποίο τέλος μπορεί να μας περιμένει και πάλι «μπουγάτσα με Καφρόκρεμα» αν δεν πιάσει η αυθυποβολή που προσπαθεί να κάνει ο Δημόπουλος ώστε να γράψει νέο κείμενο).

«Είναι στο χέρι μας να βοηθήσουμε όλοι, ως ατομικότητες και ως συλλογικότητες, ώστε να προστατευτούμε όσοι περισσότεροι γίνεται από την πανδημία. Αυτός είναι ο λόγος που έσπευσα να κάνω την τρίτη δόση εγκαίρως, ώστε να περιοδεύσω προστατεύοντας εμένα και τους γύρω μου. Φυσικά και στεναχωριέμαι που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή η δυνατότητα να μπορούμε να υποδεχτούμε τους πάντες στο θέατρο και ελπίζω σύντομα να μπορούμε να ξαναβρεθούμε όλοι μαζί. Και η τελευταία δήλωση δεν πρέπει να αποτελέσει δικαιολογία για να ξανάρθω με την «Καφρόκρεμα» όταν οι χώροι θα είναι προσβάσιμοι προς όλες και όλους, όχι, πρέπει να γράψω καινούργιο μονόλογο», λέει ο κωμικός.

Γιατί δεν έχουμε stand up comedy στην τηλεόραση; Μία πιθανή απάντηση σε αυτό το προαιώνιο ερώτημα θα ήταν πως η απουσία εκπομπών κωμωδίας από την ελληνική TV οφείλεται στο ότι είναι δύσκολο να επιτευχθεί μέσα από το γυαλί η επικοινωνία κοινού και καλλιτέχνη, ενός από τα σημαντικότερα συστατικά στοιχεία της κωμωδίας. Όπως μας δείχνει όμως ο Δημόπουλος, αυτό δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία δικαιολογία…

«Έχουν υπάρξει εκπομπές με σταντ-απ στην ελληνική κωμωδία, με πρώτη το “100% Κωμωδία” με βιντεοσκοπημένες παραστάσεις από τις “Νύχτες Κωμωδίας” όπου συμμετείχα, ενώ ακολούθησαν κι άλλες. Αν τα γυρίσματα γίνονται σε παραστάσεις ή σε στούντιο με την παρουσία κοινού, δεν βρίσκω κανένα λόγο να μην επανέλθει το σταντ-απ στην τηλεόραση, διαβάζουν οι υπεύθυνοι;!»

Τέλος, ο κωμικός σχολιάζει την πρόσφατη εισβολή που δέχθηκε σε παράστασή του ο Χριστόφορος Ζαραλίκος από αυτόκλητους λογοκριτές. Ο Δημήτρης, ένας stand up comedian με πορεία ετών στο χώρο, σπεύδει να αποσαφηνίσει πως τέτοιες συμπεριφορές δεν είναι και ούτε θα γίνουν ποτέ ανεκτές.

«Όπως είδαμε, κάποιοι νομίζουν πως χωρούν. Όπως επίσης είδαμε, το κοινό φρόντισε όσοι το νομίζουν, να αποχωρούν. Όταν είδα τι είχε γίνει, έστειλα ένα sms στον Χριστόφορο πως έφριττα με αυτά που έγιναν και τον συγχάρηκα για την ψύχραιμη αντιμετώπισή του. Δεν ξέρω πώς θα αντιδρούσα εγώ σε μια παρόμοια κατάσταση. Το μόνο που ξέρω είναι πως στο θέατρο, στον χώρο που προσκαλούμε το κοινό να έρθει να μας παρακολουθήσει, οι κωμικοί είμαστε οι μόνοι που αποφασίζουμε για το τι θα ειπωθεί. Και αυτό είναι κάτι που δεν θα επιτρέψουμε να καταστρατηγηθεί ποτέ», καταλήγει ο κωμικός. 

ΥΓ: Ενημερώνουμε όσους νόμιζαν πως θα αποκαλύψουμε στη συνέντευξη τη θεωρία του Δημήτρη Δημόπουλου για το πως πρωτομίλησε ο άνθρωπος ότι ποτέ δεν θα κάναμε spoiler. Αντίθετα προτείνουμε να πάτε στην παράστασή του και να σας την αφηγηθεί ο ίδιος που τα λέει και καλύτερα.

Δείτε εδώ πληροφορίες για την παράσταση.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία