ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Νοτοπούλου εναντίον Ζέρβα για το μετρό της Βενιζέλου

Το φθινόπωρο στο δήμο Θεσσαλονίκης προβλέπεται "θερμό", ενώ την ίδια ώρα για το θέμα που ξανάνοιξε ο υποψήφιος με τη ΝΔ Δημήτρης Γαλαμάτης πήρε θέση υπέρ της διατήρησης του υπάρχοντος σχεδίου και δέχτηκε τα συγχαρητήρια του Γ. Μυλόπουλου

 23/07/2019 14:04

Νοτοπούλου εναντίον Ζέρβα για το μετρό της Βενιζέλου

Θέση στο θέμα που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες σχετικά με το μετρό και τα αρχαία της Βενιζέλου πήρε και η νεοεκλεγείσα βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και επικεφαλής της παράταξης "Θεσσαλονίκη μαζί" Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία έστρεψε τα βέλη της στον Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Η κ. Νοτοπούλου, η οποία από τον Σεπτέμβριο θα βρεθεί ως αντιπολίτευση στα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου, εκφράζει τον προβληματισμό της για τις δηλώσεις του νεοεκλεγέντος δημάρχου, τονίζοντας πως "Η πόλη θα έχει και μετρό και αρχαία".

Αναλυτικά η δήλωση της Κατερίνας Νοτοπούλου:

"Με προβληματισμό, αλλά όχι με έκπληξη, υποδεχθήκαμε τις δηλώσεις του νέου Δημάρχου Θεσσαλονίκης, σχετικά με το ζήτημα του Μετρό και των αρχαιοτήτων.

Είναι γνωστή άλλωστε από την προηγούμενη θητεία του στον Δήμο, η εμμονή του στη λύση της απόσπασης των αρχαίων από τον υπό κατασκευή σταθμό της Βενιζέλου.

Ωστόσο, η εκ νέου επαναφορά του ζητήματος, σε μια χρονική στιγμή μάλιστα που η ανάδοχος εταιρεία εγείρει ποικίλες αξιώσεις, γεννά ερωτηματικά.

Θυμίζουμε στον κ. Ζέρβα ότι η πόλη αποφάσισε.

To ανιστόρητο και διχαστικό δίλημμα ή αρχαία ή μετρό, απαντήθηκε.

Κερδίσαμε το στοίχημα.

Αποδείξαμε ότι αν θέλεις να τελειώσεις ένα έργο, πρέπει και μπορείς να προφυλάξεις και να αναδείξεις τον αρχαιολογικό πλούτο.

Η πόλη θα έχει και μετρό και αρχαία.

Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα σύγχρονο Μετρό, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την πόλη κάτω από την πόλη, δημιουργώντας ένα ισχυρό τοπόσημο με σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα.

Θυμίζουμε επίσης στον κ. Ζέρβα ότι την τελευταία τετραετία το «στοιχειωμένο» έργο του Μετρό, μπήκε σε ασφαλείς ράγες υλοποίησης.

Με 1,5 δις εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Οι λαμαρίνες έφυγαν, οι σταθμοί και οι υποδομές ολοκληρώνονται, ενώ η εκτίμηση για τη λειτουργία της βασικής γραμμής εντός του 2020 παραμένει, με τη μεταγενέστερη ένταξη στο δίκτυο του σταθμού της Βενιζέλου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Τη στιγμή λοιπόν που η επιλεχθείσα λύση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με τη διατήρηση των αρχαίων in situ έχει αρχίσει να υλοποιείται, είναι προφανές ότι οποιαδήποτε προσπάθεια τροποποίησης της λύσης, όχι μόνο δεν θα βελτίωνε τις παραμέτρους του χρόνου και του κόστους, αλλά αντίθετα θα τις επιβάρυνε σημαντικά, εκτροχιάζοντας το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Η επαναφορά της λύσης της απόσπασης σημαίνει επιστροφή στο 2014, δημιουργεί πρόσθετες απαιτήσεις αρχαιολογικών εργασιών, καθυστερώντας την παράδοση του σταθμού Βενιζέλου τουλάχιστον κατά τέσσερα χρόνια.

Καλούμε τον κ. Ζέρβα να λειτουργήσει ως Δήμαρχος της πόλης και όχι ως θεματοφύλακας προσωπικών απόψεων και να είναι πιο προσεκτικός στις διατυπώσεις του.

Αντί να επιδίδεται σε μια αναμόχλευση προτάσεων που έχουν κριθεί, δημιουργώντας σύγχυση, προβληματισμό και ερωτηματικά, ας πιέσει τη φίλα προσκείμενη κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό να στρέψουν το βλέμμα τους στην πόλη και να ολοκληρώσουν το έργο, αξιοποιώντας την παρακαταθήκη της προηγούμενης διοίκησης.

Το μετρό από το 2020 θα αλλάξει τη ζωή όλων. Για συγκοινωνιακούς, οικονομικούς λόγους, περιβαλλοντικούς, αλλά και πολιτιστικούς λόγους.

Η πόλη πρέπει να προχωρήσει δυναμικά μπροστά.

Η επιστροφή στο παρελθόν δεν είναι λύση κ. Ζέρβα."

Υπέρ της λύσης "και μετρό και αρχαία" και ο Γαλαμάτης

Στο μεταξύ στην κόντρα που εσχάτως άνοιξε με δηλώσεις εκατέρωθεν θέση πήρε μέσω facebook και ο υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία στην Α' Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Γαλαμάτης.

"Η κουβέντα που άνοιξε πάλι για το σταθμό της Βενιζέλου του Μετρό, εμπεριέχει τον κίνδυνο να το μετατρέψει ξανά σε ανέκδοτο..
Δυστυχώς, το πολιτικό προσωπικό της πόλης δεν εννοεί να αντιληφθεί ότι πρέπει να αφήσει πίσω του, μια για πάντα, την πρακτική "να γεννά προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν ή που έχουν με κάποιο τρόπο ξεπεραστεί". Πρέπει να πάψει να δικαιολογεί την ύπαρξή του και να επιδιώκει την μακροημέρευσή του, δια της αδράνειας και του μηδενικού έργου. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να προχωρήσει και γι αυτό απαιτούνται προτάσεις, ιδέες και κυρίως συνέργειες." έγραψε ο πολιτευτής της κυβερνώσας παράταξης, με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο να απαντά :"Τήνελλα Καλλίνικος! Που μπορεί και να σημαίνει: «Πες τα Χρυσόστομε»!

Δείτε την ανάρτηση του κ. Γαλαμάτη

Θέση στο θέμα που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες σχετικά με το μετρό και τα αρχαία της Βενιζέλου πήρε και η νεοεκλεγείσα βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και επικεφαλής της παράταξης "Θεσσαλονίκη μαζί" Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία έστρεψε τα βέλη της στον Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Η κ. Νοτοπούλου, η οποία από τον Σεπτέμβριο θα βρεθεί ως αντιπολίτευση στα έδρανα του δημοτικού συμβουλίου, εκφράζει τον προβληματισμό της για τις δηλώσεις του νεοεκλεγέντος δημάρχου, τονίζοντας πως "Η πόλη θα έχει και μετρό και αρχαία".

Αναλυτικά η δήλωση της Κατερίνας Νοτοπούλου:

"Με προβληματισμό, αλλά όχι με έκπληξη, υποδεχθήκαμε τις δηλώσεις του νέου Δημάρχου Θεσσαλονίκης, σχετικά με το ζήτημα του Μετρό και των αρχαιοτήτων.

Είναι γνωστή άλλωστε από την προηγούμενη θητεία του στον Δήμο, η εμμονή του στη λύση της απόσπασης των αρχαίων από τον υπό κατασκευή σταθμό της Βενιζέλου.

Ωστόσο, η εκ νέου επαναφορά του ζητήματος, σε μια χρονική στιγμή μάλιστα που η ανάδοχος εταιρεία εγείρει ποικίλες αξιώσεις, γεννά ερωτηματικά.

Θυμίζουμε στον κ. Ζέρβα ότι η πόλη αποφάσισε.

To ανιστόρητο και διχαστικό δίλημμα ή αρχαία ή μετρό, απαντήθηκε.

Κερδίσαμε το στοίχημα.

Αποδείξαμε ότι αν θέλεις να τελειώσεις ένα έργο, πρέπει και μπορείς να προφυλάξεις και να αναδείξεις τον αρχαιολογικό πλούτο.

Η πόλη θα έχει και μετρό και αρχαία.

Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα σύγχρονο Μετρό, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την πόλη κάτω από την πόλη, δημιουργώντας ένα ισχυρό τοπόσημο με σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα.

Θυμίζουμε επίσης στον κ. Ζέρβα ότι την τελευταία τετραετία το «στοιχειωμένο» έργο του Μετρό, μπήκε σε ασφαλείς ράγες υλοποίησης.

Με 1,5 δις εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Οι λαμαρίνες έφυγαν, οι σταθμοί και οι υποδομές ολοκληρώνονται, ενώ η εκτίμηση για τη λειτουργία της βασικής γραμμής εντός του 2020 παραμένει, με τη μεταγενέστερη ένταξη στο δίκτυο του σταθμού της Βενιζέλου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Τη στιγμή λοιπόν που η επιλεχθείσα λύση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με τη διατήρηση των αρχαίων in situ έχει αρχίσει να υλοποιείται, είναι προφανές ότι οποιαδήποτε προσπάθεια τροποποίησης της λύσης, όχι μόνο δεν θα βελτίωνε τις παραμέτρους του χρόνου και του κόστους, αλλά αντίθετα θα τις επιβάρυνε σημαντικά, εκτροχιάζοντας το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Η επαναφορά της λύσης της απόσπασης σημαίνει επιστροφή στο 2014, δημιουργεί πρόσθετες απαιτήσεις αρχαιολογικών εργασιών, καθυστερώντας την παράδοση του σταθμού Βενιζέλου τουλάχιστον κατά τέσσερα χρόνια.

Καλούμε τον κ. Ζέρβα να λειτουργήσει ως Δήμαρχος της πόλης και όχι ως θεματοφύλακας προσωπικών απόψεων και να είναι πιο προσεκτικός στις διατυπώσεις του.

Αντί να επιδίδεται σε μια αναμόχλευση προτάσεων που έχουν κριθεί, δημιουργώντας σύγχυση, προβληματισμό και ερωτηματικά, ας πιέσει τη φίλα προσκείμενη κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό να στρέψουν το βλέμμα τους στην πόλη και να ολοκληρώσουν το έργο, αξιοποιώντας την παρακαταθήκη της προηγούμενης διοίκησης.

Το μετρό από το 2020 θα αλλάξει τη ζωή όλων. Για συγκοινωνιακούς, οικονομικούς λόγους, περιβαλλοντικούς, αλλά και πολιτιστικούς λόγους.

Η πόλη πρέπει να προχωρήσει δυναμικά μπροστά.

Η επιστροφή στο παρελθόν δεν είναι λύση κ. Ζέρβα."

Υπέρ της λύσης "και μετρό και αρχαία" και ο Γαλαμάτης

Στο μεταξύ στην κόντρα που εσχάτως άνοιξε με δηλώσεις εκατέρωθεν θέση πήρε μέσω facebook και ο υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία στην Α' Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Γαλαμάτης.

"Η κουβέντα που άνοιξε πάλι για το σταθμό της Βενιζέλου του Μετρό, εμπεριέχει τον κίνδυνο να το μετατρέψει ξανά σε ανέκδοτο..
Δυστυχώς, το πολιτικό προσωπικό της πόλης δεν εννοεί να αντιληφθεί ότι πρέπει να αφήσει πίσω του, μια για πάντα, την πρακτική "να γεννά προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν ή που έχουν με κάποιο τρόπο ξεπεραστεί". Πρέπει να πάψει να δικαιολογεί την ύπαρξή του και να επιδιώκει την μακροημέρευσή του, δια της αδράνειας και του μηδενικού έργου. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να προχωρήσει και γι αυτό απαιτούνται προτάσεις, ιδέες και κυρίως συνέργειες." έγραψε ο πολιτευτής της κυβερνώσας παράταξης, με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο να απαντά :"Τήνελλα Καλλίνικος! Που μπορεί και να σημαίνει: «Πες τα Χρυσόστομε»!

Δείτε την ανάρτηση του κ. Γαλαμάτη

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία