ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νίκος Παππάς: Οι πολίτες βιώνουν την ακρίβεια με ρήτρα Μητσοτάκη

«Όσες εξαγγελίες και να γίνουν, όσες υποσχέσεις και να δοθούν, η Θεσσαλονίκη και η βόρεια Ελλάδα γνωρίζουν ότι η δεξιά είναι δύναμη αντιαναπτυξιακή» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

 03/04/2022 19:30

Νίκος Παππάς: Οι πολίτες βιώνουν την ακρίβεια με ρήτρα Μητσοτάκη

Ιάσων Μπάντιος

«Όσες εξαγγελίες και να γίνουν, όσες υποσχέσεις και να δοθούν, η Θεσσαλονίκη και η βόρεια Ελλάδα γνωρίζουν ότι η δεξιά είναι δύναμη αντιαναπτυξιακή» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς, ενώ ασκεί σκληρή κριτική στην κυβέρνηση για τη διαχείριση της ακρίβειας, της οικονομίας, αλλά και των έργων υποδομών και μεταφορών στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει προκαλέσει ανυπολόγιστες μεταβολές στην ενεργειακή και εφοδιαστική αλυσίδα ολόκληρης της Ευρώπης. Οι τιμές στην ενέργεια και στα αγαθά πρώτης ανάγκης είναι στα ύψη. Πιστεύετε ότι υπάρχει ενδεχόμενο νέας ύφεσης και νέων μέτρων λιτότητας;

Στο ρεύμα, στη βενζίνη, στη θέρμανση, στα τρόφιμα ο κόσμος πληρώνει λογαριασμούς με ρήτρα Μητσοτάκη. Η ακρίβεια προηγήθηκε του πολέμου, διευρύνεται μετά την έναρξή του με ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ.

Όπως με την πανδημική κρίση, έτσι και τώρα, αρνείται να λάβει ουσιαστικά μέτρα στήριξης των νοικοκυριών, των εργαζομένων, των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

Εξωτερικοί καταναγκασμοί και περιορισμοί δεν υφίστανται. Η Κομισιόν δεν αφήνει χώρο για ψέματα. Να μειώσουν, λοιπόν, τον ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και τον ΕΦΚ στα καύσιμα, να επιβάλουν πλαφόν στις τιμές ενέργειας, να φορολογήσουν τα υπερκέρδη των παραγωγών και παρόχων ενέργειας, να ελέγξουν τα καρτέλ στον κλάδο, να προχωρήσουν στην αύξηση του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ιδιωτικοποίησε τη ΔΕΗ, εν μέσω κρίσης μάλιστα, και απώλεσε ένα σημαντικό εργαλείο μείωσης των λογαριασμών ρεύματος. Και το έπραξε κόντρα στη διεθνή πρακτική αποϊδιωτικοποίησης εκατοντάδων εταιρειών ενέργειας κατά τα τελευταία χρόνια.

Παγκοσμίως, η ανάπτυξη των οικονομιών έχει αναθεωρηθεί προς τα κάτω. Τα στοιχεία για τη χώρα μας είναι, επίσης, αρνητικά. Είτε είμαστε σε ύφεση είτε σε «τύποις ανάπτυξη», η Ελλάδα είναι ήδη πρωταθλήτρια λιτότητας στην Ευρώπη ως το 2025, βάσει του μεσοπρόθεσμου που κατέθεσε ο κ. Μητσοτάκης. Οι στόχοι για πρωτογενή πλεονάσματα 2% του ΑΕΠ το 2023, 2,8% το 2024 και 3,7% το 2025, άρα για μια δημοσιονομική προσαρμογή που ξεπερνά τα 15 δισ. ευρώ σε λίγα χρόνια, δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών.

Επιμένετε στο αίτημα για εκλογές και τονίζετε την ανάγκη σχηματισμού προοδευτικής κυβέρνησης. Θεωρείτε ρεαλιστικό αυτόν τον στόχο; Πώς σχολιάζετε την στάση του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ μπροστά στα νέα πολιτικά δεδομένα;

Για την αντιμετώπιση της κρίσης απαιτούνται προοδευτικές και επεκτατικές πολιτικές. Όχι νεοφιλελεύθερες πολιτικές, όχι πάρτι με το δημόσιο χρήμα, όπως έγινε με τις απευθείας αναθέσεις των 7 δισ. ευρώ.

Ο κ. Μητσοτάκης παραδέχθηκε, τόσο στη ΔΕΘ όσο και αυτή την εβδομάδα, ότι από την κάλπη της απλής αναλογικής δεν θα καταφέρει να σχηματίσει κυβέρνηση. Έβαλε, έτσι, τη σφραγίδα του στην καταγραφή της φθοράς της ΝΔ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θα είναι πρώτο κόμμα στις εκλογές, κάτι που αποτελεί βασική προϋπόθεση για τον σχηματισμό προοδευτικής κυβέρνησης.

Καταγράφουμε την προσδοκία του ΚΙΝΑΛ για την ύπαρξη μίας σοσιαλδημοκρατικής κυβέρνησης. Προφανώς, δεν εννοεί ένα σχήμα με τη συμμετοχή της Ν.Δ.

Οι προοδευτικές δυνάμεις οφείλουν να δημιουργήσουν ένα μέτωπο, μία προοπτική σταθερής μακροχρόνιας προοδευτικής διακυβέρνησης, στον πυρήνα της οποίας θα βρίσκεται η αύξηση του κατώτατου μισθού, η διαχείριση του ιδιωτικού χρέους με διαγραφή μέρους του και πολλές δόσεις, η αλλαγή του πτωχευτικού κώδικα, το «ταβάνι» στις τιμές ενέργειας, η φορολόγηση των υπερκερδών στον κλάδο, η προστασία και ανάπτυξη των κρίσιμων δημόσιων υποδομών και εταιρειών, η επανεκκίνηση των μεγάλων έργων υποδομής, κ.ά.

Σε σχέση με τον τομέα ευθύνης σας, η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε πολλές εξαγγελίες για έργα υποδομών και μεταφορών στη Θεσσαλονίκη. Ορισμένα από αυτά ήταν και στα δικά σας σχέδια, όπως η ανάπλαση της ΔΕΘ, η νέα Τούμπα, το Μουσείο Ολοκαυτώματος. Πώς σχολιάζετε τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, βλέπετε να δρομολογούνται στην πράξη;

Το μόνο που έχει προσθέσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στα μεγάλα έργα υποδομών, τα οποία παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία είτε δρομολογημένα είτε σε υλοποίηση, είναι καθυστερήσεις, αποζημιώσεις και «καπέλα» δισ. ευρώ.

Η Θεσσαλονίκη πληρώνει την κυβερνητική αδράνεια. Οι τρεις περιπτώσεις που αναφέρετε, άλλη λιγότερο και άλλη περισσότερο, έχουν δεχθεί τις επιπτώσεις αυτής της κωλυσιεργίας.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ευθύνεται, επίσης, για το πάγωμα του μετρό Θεσσαλονίκης, που θα έπρεπε να λειτουργεί ήδη, και την υποβάθμιση του ΟΑΣΘ, για τις καθυστερήσεις στη σύνδεση του λιμανιού της πόλης με το σιδηροδρομικό δίκτυο και στο κέντρο logistics στο στρατόπεδο Γκόνου, και πολλά ακόμα.

Δυστυχώς, όσα με κόπο και σχέδιο δρομολογήθηκαν ως το 2019, διαγράφηκαν, βάλτωσαν, καθυστέρησαν. Όσες εξαγγελίες και να γίνουν, όσες υποσχέσεις και να δοθούν, η Θεσσαλονίκη και η βόρεια Ελλάδα γνωρίζουν ότι η δεξιά είναι δύναμη αντιαναπτυξιακή.

Ο Κ. Καραμανλής ισχυρίζεται ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην τελική του ευθεία. Στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αμφισβητείτε το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, ωστόσο οι διαδικασίες απόσπασης των αρχαίων της Βενιζέλου προχωρά αρκετά γρήγορα. Που εδράζεται η αμφιβολία σας;

Με τον σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και τον ρυθμό υλοποίησης του έργου ως το 2019, η Θεσσαλονίκη θα είχε το μετρό σε λειτουργία. Εκτός του σταθμού της Βενιζέλου, όπου εργαζόμασταν σε μία λύση για «και μετρό και αρχαία», όλοι οι υπόλοιποι σταθμοί θα ήταν λειτουργικοί.

Μετά τις εκλογές, όμως, πάγωσαν και τα έργα στη Βενιζέλου, όπου Μητσοτάκης, Καραμανλής και Μενδώνη επέλεξαν τη λύση του τεμαχισμού και της βίαιης απόσπασης των αρχαιοτήτων, και στο υπόλοιπο δίκτυο και σταθμούς.

Και κατά την γνωστή τακτική της δεξιάς ξεκίνησε η καταβολή αποζημιώσεων εκατομμυρίων ευρώ στον ανάδοχο για τις καθυστερήσεις.

Ποια τελική ευθεία βλέπει, αλήθεια, ο κ. Καραμανλής; Αντί το μετρό να λειτουργεί ήδη, η ΝΔ έθεσε ένα ορόσημο ολοκλήρωσης του έργου στο τέλος του 2023. Και εκεί, όμως, θα πέσουν έξω, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων και παραδοχές της Αττικό Μετρό και του αναδόχου.

Η πόλη αυτή τη στιγμή έχει ένα μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς, τα αστικά λεωφορεία. Αφήνοντας στην άκρη τις αντιπαραθέσεις για την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΑΣΘ, ποια είναι η προγραμματική σας στόχευση για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη στο μέλλον;

Ο ΟΑΣΘ έπεσε θύμα της εμμονής Μητσοτάκη και Καραμανλή για ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, μέσω της στοχευμένης κατάρρευσης των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών και της επένδυσής τους σε μισθωμένα οχήματα, αλλά και της επιλογής της ΝΔ να εξυπηρετήσει ανταγωνιστικά προς τον Οργανισμό συμφέροντα.

Στόχος μας είναι να έχουν οι Θεσσαλονικείς στη διάθεση τους σύγχρονες δημόσιες αστικές συγκοινωνίες.

Η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό, η επέκταση προς Καλαμαριά και σε δεύτερη φάση προς Αεροδρόμιο, η επέκταση προς τα δυτικά είναι κομβικής σημασίας έργα.

Ο εκσυγχρονισμός του στόλου του ΟΑΣΘ με τουλάχιστον 350 σύγχρονα λεωφορεία, όπως προέβλεπε ο διαγωνισμός της κυβέρνησής μας, τον οποίο ακύρωσε ο κ. Καραμανλής, θα ενισχύσει τον Οργανισμό ώστε να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Η ανάπτυξη της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας με τακτικά δρομολόγια μεταξύ επιλεγμένων σημείων κατά μήκος των ανατολικών ακτών του Θερμαϊκού κόλπου και του μητροπολιτικού κέντρου, είναι επίσης ένας τομέας που πρέπει να ενισχύσουμε.

Η τοπική οικονομία της Θεσσαλονίκης φέρει τις πιο βαριές πληγές από τη δεκαετή περίοδο των μνημονίων. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι φέρνει επενδύσεις στην περιοχή και ότι δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας. Διαπιστώνετε και εσείς από την μεριά σας αλλαγή του οικονομικού κλίματος;

Ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ πρόδωσαν τον λαό της Μακεδονίας και της Θεσσαλονίκης. Διαστρέβλωσαν την πραγματικότητα, λοιδόρησαν τη συμφωνία των Πρεσπών, που σήμερα όμως εγγυώνται, εκμεταλλεύτηκαν το συναίσθημα, επένδυσαν στην πατριδοκαπηλεία.

Η ΝΔ θέλει τη Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη, αντί να κοιτούν σήμερα προς τα έξω, αντί να αποτελούν οικονομικό και κοινωνικό κέντρο των Βαλκανίων, να παραμένουν φοβικές, αδύναμες και έρμαια των πολιτικών στρατηγικών της δεξιάς. Ο λαός της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας δεν θα το επιτρέψει.

Ο κ. Μητσοτάκης εξελέγη με το σύνθημα «περισσότερες και καλύτερες δουλειές» και έφερε μια πραγματικότητα με λουκέτα, απολύσεις και εργασιακό μεσαίωνα.

Η μόνη αλλαγή οικονομικού κλίματος θα είναι προς το αρνητικότερο. Η ΝΔ πρέπει να φύγει άμεσα, ο λαός γνωρίζει ήδη πως δεν μπορεί να αποτελεί λύση για την επόμενη ημέρα.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 03.04.2022

«Όσες εξαγγελίες και να γίνουν, όσες υποσχέσεις και να δοθούν, η Θεσσαλονίκη και η βόρεια Ελλάδα γνωρίζουν ότι η δεξιά είναι δύναμη αντιαναπτυξιακή» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς, ενώ ασκεί σκληρή κριτική στην κυβέρνηση για τη διαχείριση της ακρίβειας, της οικονομίας, αλλά και των έργων υποδομών και μεταφορών στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει προκαλέσει ανυπολόγιστες μεταβολές στην ενεργειακή και εφοδιαστική αλυσίδα ολόκληρης της Ευρώπης. Οι τιμές στην ενέργεια και στα αγαθά πρώτης ανάγκης είναι στα ύψη. Πιστεύετε ότι υπάρχει ενδεχόμενο νέας ύφεσης και νέων μέτρων λιτότητας;

Στο ρεύμα, στη βενζίνη, στη θέρμανση, στα τρόφιμα ο κόσμος πληρώνει λογαριασμούς με ρήτρα Μητσοτάκη. Η ακρίβεια προηγήθηκε του πολέμου, διευρύνεται μετά την έναρξή του με ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ.

Όπως με την πανδημική κρίση, έτσι και τώρα, αρνείται να λάβει ουσιαστικά μέτρα στήριξης των νοικοκυριών, των εργαζομένων, των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

Εξωτερικοί καταναγκασμοί και περιορισμοί δεν υφίστανται. Η Κομισιόν δεν αφήνει χώρο για ψέματα. Να μειώσουν, λοιπόν, τον ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και τον ΕΦΚ στα καύσιμα, να επιβάλουν πλαφόν στις τιμές ενέργειας, να φορολογήσουν τα υπερκέρδη των παραγωγών και παρόχων ενέργειας, να ελέγξουν τα καρτέλ στον κλάδο, να προχωρήσουν στην αύξηση του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ιδιωτικοποίησε τη ΔΕΗ, εν μέσω κρίσης μάλιστα, και απώλεσε ένα σημαντικό εργαλείο μείωσης των λογαριασμών ρεύματος. Και το έπραξε κόντρα στη διεθνή πρακτική αποϊδιωτικοποίησης εκατοντάδων εταιρειών ενέργειας κατά τα τελευταία χρόνια.

Παγκοσμίως, η ανάπτυξη των οικονομιών έχει αναθεωρηθεί προς τα κάτω. Τα στοιχεία για τη χώρα μας είναι, επίσης, αρνητικά. Είτε είμαστε σε ύφεση είτε σε «τύποις ανάπτυξη», η Ελλάδα είναι ήδη πρωταθλήτρια λιτότητας στην Ευρώπη ως το 2025, βάσει του μεσοπρόθεσμου που κατέθεσε ο κ. Μητσοτάκης. Οι στόχοι για πρωτογενή πλεονάσματα 2% του ΑΕΠ το 2023, 2,8% το 2024 και 3,7% το 2025, άρα για μια δημοσιονομική προσαρμογή που ξεπερνά τα 15 δισ. ευρώ σε λίγα χρόνια, δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών.

Επιμένετε στο αίτημα για εκλογές και τονίζετε την ανάγκη σχηματισμού προοδευτικής κυβέρνησης. Θεωρείτε ρεαλιστικό αυτόν τον στόχο; Πώς σχολιάζετε την στάση του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ μπροστά στα νέα πολιτικά δεδομένα;

Για την αντιμετώπιση της κρίσης απαιτούνται προοδευτικές και επεκτατικές πολιτικές. Όχι νεοφιλελεύθερες πολιτικές, όχι πάρτι με το δημόσιο χρήμα, όπως έγινε με τις απευθείας αναθέσεις των 7 δισ. ευρώ.

Ο κ. Μητσοτάκης παραδέχθηκε, τόσο στη ΔΕΘ όσο και αυτή την εβδομάδα, ότι από την κάλπη της απλής αναλογικής δεν θα καταφέρει να σχηματίσει κυβέρνηση. Έβαλε, έτσι, τη σφραγίδα του στην καταγραφή της φθοράς της ΝΔ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θα είναι πρώτο κόμμα στις εκλογές, κάτι που αποτελεί βασική προϋπόθεση για τον σχηματισμό προοδευτικής κυβέρνησης.

Καταγράφουμε την προσδοκία του ΚΙΝΑΛ για την ύπαρξη μίας σοσιαλδημοκρατικής κυβέρνησης. Προφανώς, δεν εννοεί ένα σχήμα με τη συμμετοχή της Ν.Δ.

Οι προοδευτικές δυνάμεις οφείλουν να δημιουργήσουν ένα μέτωπο, μία προοπτική σταθερής μακροχρόνιας προοδευτικής διακυβέρνησης, στον πυρήνα της οποίας θα βρίσκεται η αύξηση του κατώτατου μισθού, η διαχείριση του ιδιωτικού χρέους με διαγραφή μέρους του και πολλές δόσεις, η αλλαγή του πτωχευτικού κώδικα, το «ταβάνι» στις τιμές ενέργειας, η φορολόγηση των υπερκερδών στον κλάδο, η προστασία και ανάπτυξη των κρίσιμων δημόσιων υποδομών και εταιρειών, η επανεκκίνηση των μεγάλων έργων υποδομής, κ.ά.

Σε σχέση με τον τομέα ευθύνης σας, η κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε πολλές εξαγγελίες για έργα υποδομών και μεταφορών στη Θεσσαλονίκη. Ορισμένα από αυτά ήταν και στα δικά σας σχέδια, όπως η ανάπλαση της ΔΕΘ, η νέα Τούμπα, το Μουσείο Ολοκαυτώματος. Πώς σχολιάζετε τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, βλέπετε να δρομολογούνται στην πράξη;

Το μόνο που έχει προσθέσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στα μεγάλα έργα υποδομών, τα οποία παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία είτε δρομολογημένα είτε σε υλοποίηση, είναι καθυστερήσεις, αποζημιώσεις και «καπέλα» δισ. ευρώ.

Η Θεσσαλονίκη πληρώνει την κυβερνητική αδράνεια. Οι τρεις περιπτώσεις που αναφέρετε, άλλη λιγότερο και άλλη περισσότερο, έχουν δεχθεί τις επιπτώσεις αυτής της κωλυσιεργίας.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ευθύνεται, επίσης, για το πάγωμα του μετρό Θεσσαλονίκης, που θα έπρεπε να λειτουργεί ήδη, και την υποβάθμιση του ΟΑΣΘ, για τις καθυστερήσεις στη σύνδεση του λιμανιού της πόλης με το σιδηροδρομικό δίκτυο και στο κέντρο logistics στο στρατόπεδο Γκόνου, και πολλά ακόμα.

Δυστυχώς, όσα με κόπο και σχέδιο δρομολογήθηκαν ως το 2019, διαγράφηκαν, βάλτωσαν, καθυστέρησαν. Όσες εξαγγελίες και να γίνουν, όσες υποσχέσεις και να δοθούν, η Θεσσαλονίκη και η βόρεια Ελλάδα γνωρίζουν ότι η δεξιά είναι δύναμη αντιαναπτυξιακή.

Ο Κ. Καραμανλής ισχυρίζεται ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην τελική του ευθεία. Στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αμφισβητείτε το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, ωστόσο οι διαδικασίες απόσπασης των αρχαίων της Βενιζέλου προχωρά αρκετά γρήγορα. Που εδράζεται η αμφιβολία σας;

Με τον σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και τον ρυθμό υλοποίησης του έργου ως το 2019, η Θεσσαλονίκη θα είχε το μετρό σε λειτουργία. Εκτός του σταθμού της Βενιζέλου, όπου εργαζόμασταν σε μία λύση για «και μετρό και αρχαία», όλοι οι υπόλοιποι σταθμοί θα ήταν λειτουργικοί.

Μετά τις εκλογές, όμως, πάγωσαν και τα έργα στη Βενιζέλου, όπου Μητσοτάκης, Καραμανλής και Μενδώνη επέλεξαν τη λύση του τεμαχισμού και της βίαιης απόσπασης των αρχαιοτήτων, και στο υπόλοιπο δίκτυο και σταθμούς.

Και κατά την γνωστή τακτική της δεξιάς ξεκίνησε η καταβολή αποζημιώσεων εκατομμυρίων ευρώ στον ανάδοχο για τις καθυστερήσεις.

Ποια τελική ευθεία βλέπει, αλήθεια, ο κ. Καραμανλής; Αντί το μετρό να λειτουργεί ήδη, η ΝΔ έθεσε ένα ορόσημο ολοκλήρωσης του έργου στο τέλος του 2023. Και εκεί, όμως, θα πέσουν έξω, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων και παραδοχές της Αττικό Μετρό και του αναδόχου.

Η πόλη αυτή τη στιγμή έχει ένα μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς, τα αστικά λεωφορεία. Αφήνοντας στην άκρη τις αντιπαραθέσεις για την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΑΣΘ, ποια είναι η προγραμματική σας στόχευση για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη στο μέλλον;

Ο ΟΑΣΘ έπεσε θύμα της εμμονής Μητσοτάκη και Καραμανλή για ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, μέσω της στοχευμένης κατάρρευσης των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών και της επένδυσής τους σε μισθωμένα οχήματα, αλλά και της επιλογής της ΝΔ να εξυπηρετήσει ανταγωνιστικά προς τον Οργανισμό συμφέροντα.

Στόχος μας είναι να έχουν οι Θεσσαλονικείς στη διάθεση τους σύγχρονες δημόσιες αστικές συγκοινωνίες.

Η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό, η επέκταση προς Καλαμαριά και σε δεύτερη φάση προς Αεροδρόμιο, η επέκταση προς τα δυτικά είναι κομβικής σημασίας έργα.

Ο εκσυγχρονισμός του στόλου του ΟΑΣΘ με τουλάχιστον 350 σύγχρονα λεωφορεία, όπως προέβλεπε ο διαγωνισμός της κυβέρνησής μας, τον οποίο ακύρωσε ο κ. Καραμανλής, θα ενισχύσει τον Οργανισμό ώστε να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Η ανάπτυξη της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας με τακτικά δρομολόγια μεταξύ επιλεγμένων σημείων κατά μήκος των ανατολικών ακτών του Θερμαϊκού κόλπου και του μητροπολιτικού κέντρου, είναι επίσης ένας τομέας που πρέπει να ενισχύσουμε.

Η τοπική οικονομία της Θεσσαλονίκης φέρει τις πιο βαριές πληγές από τη δεκαετή περίοδο των μνημονίων. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι φέρνει επενδύσεις στην περιοχή και ότι δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας. Διαπιστώνετε και εσείς από την μεριά σας αλλαγή του οικονομικού κλίματος;

Ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ πρόδωσαν τον λαό της Μακεδονίας και της Θεσσαλονίκης. Διαστρέβλωσαν την πραγματικότητα, λοιδόρησαν τη συμφωνία των Πρεσπών, που σήμερα όμως εγγυώνται, εκμεταλλεύτηκαν το συναίσθημα, επένδυσαν στην πατριδοκαπηλεία.

Η ΝΔ θέλει τη Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη, αντί να κοιτούν σήμερα προς τα έξω, αντί να αποτελούν οικονομικό και κοινωνικό κέντρο των Βαλκανίων, να παραμένουν φοβικές, αδύναμες και έρμαια των πολιτικών στρατηγικών της δεξιάς. Ο λαός της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας δεν θα το επιτρέψει.

Ο κ. Μητσοτάκης εξελέγη με το σύνθημα «περισσότερες και καλύτερες δουλειές» και έφερε μια πραγματικότητα με λουκέτα, απολύσεις και εργασιακό μεσαίωνα.

Η μόνη αλλαγή οικονομικού κλίματος θα είναι προς το αρνητικότερο. Η ΝΔ πρέπει να φύγει άμεσα, ο λαός γνωρίζει ήδη πως δεν μπορεί να αποτελεί λύση για την επόμενη ημέρα.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 03.04.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία