ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νικήτη: Οι τέσσερις «κύκλοι» που θα σώσουν τους τουρίστες

Ένα έργο που προβλέπει κόμβους στη θέση των ισόπεδων διασταυρώσεων φιλοδοξεί να δώσει ανάσα στη Χαλκιδική και να βάλει φρένο στην ατέλειωτη ταλαιπωρία οδηγών και επισκεπτών

 04/04/2022 11:38

Νικήτη: Οι τέσσερις «κύκλοι» που θα σώσουν τους τουρίστες

Σουζάνα Καζάκα

Η λύση των τεσσάρων κυκλικών κόμβων, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν ισάριθμες υφιστάμενες ισόπεδες διασταυρώσεις του κεντρικού άξονα της Νικήτης, είναι προκρινόμενη για να βάλει τέλος στην ταλαιπωρία χιλιάδων θερινών επισκεπτών της Σιθωνίας.

Μέχρι σήμερα, το φανάρι της Νικήτης αποτελεί «γάγγραινα» για τους οδηγούς που διέρχονται από το σημείο, αλλά και όσους κινούνται στον συγκεκριμένα οδικό άξονα, καθώς το μποτιλιάρισμα σχηματίζει ουρά ως τη Μεταμόρφωση συχνά.

Το έργο προβλέπει ότι ταυτόχρονα με τους κόμβους θα δημιουργηθούν κάθετες οδοί, με ταυτόχρονη ανάπλαση του κεντρικού άξονα στα οδικά του τμήματα μεταξύ των νέων κυκλικών κόμβων. Παράλληλα, μελετάται ανάπλαση των κάθετων οδών καθώς και δύο άλλων δρόμων που οδηγούν ή καταλήγουν στον κεντρικό άξονα της Νικήτης.

Η κυκλοφοριακή παρέμβαση στο εν λόγω σημείο της Σιθωνίας είχε κριθεί αναγκαία από πολύ νωρίς, και μάλιστα από το 2015 προηγήθηκαν διαβουλεύσεις και συζητήσεις στο δημοτικό συμβούλιο. Ήταν ήδη γνωστό ότι έπεται μια μεγάλη και συνολική ανακατασκευή του οδικού κυκλώματος Σιθωνίας, από τον κόμβο Ν. Μουδανιών, ωστόσο η αυξημένη κίνηση το καλοκαίρι πίεζε για πιο άμεση λύση. Δύο αερογέφυρες, κάθετες στον κεντρικό δρόμο είχαν προταθεί αρχικά ως άμεση και προσωρινή παρέμβαση. Η δεύτερη πρόταση που κατέθεσε ο δήμος στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αφορούσε την κατασκευή κόμβου και παράλληλη υπογειοποίηση του ρεύματος από Ν. Μαρμαρά προς Νικήτη. Η τρίτη λύση πρότεινε την παράκαμψη της Νικήτης με τον πλέον πρόσφορο τρόπο.

Η μελέτη που τελικά καταλήγει στους κόμβους έδειξε ότι το ενάμιση χιλιόμετρο, στο μήκος του οποίου θα εκτελεστεί το έργο, είναι περιοχή αστικού χαρακτήρα. Υπάρχουν σπίτια και καταστήματα εκατέρωθεν του δρόμου, ενώ το καλοκαίρι παίρνει άκρως τουριστικό χαρακτήρα με ιδιαίτερα αυξημένη κυκλοφορία πεζών. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά ελήφθησαν υπόψη για την κατασκευή των κόμβων και των αναπλάσεων στους λοιπούς δρόμους.


Τέλος στο σταμάτα-ξεκίνα

Ο πρώτος κόμβος του έργου θα κατασκευαστεί λίγο πριν από το φανάρι της Νικήτης, περίπου 100m μετά την υφιστάμενη διασταύρωση της Επ. Οδού Πολυγύρου - Αγ. Νικολάου με το βορειοδυτικό πέρας της οδού Γαληψούς.

Ο δεύτερος κυκλικός κόμβος χωροθετείται μπροστά από το δημαρχείο Νικήτης, εκεί όπου σήμερα λειτουργεί φωτεινός σηματοδότης. Ο τρίτος κόμβος απέχει λίγα μέτρα και θα κατασκευαστεί στη θέση της υφιστάμενης διασταύρωσης της Επ. Οδού Πολυγύρου – Αγ. Νικολάου με την οδό που οδηγεί από το Δημοτικό στάδιο Νικήτης προς την παραλία και αντίστροφα. Τέλος, ο τέταρτος κυκλικός κόμβος που ολοκληρώνει την παρέμβαση βρίσκεται στο σημείο της Επαρχιακής Οδού που απαντάται μεγάλη κίνηση και αναρχία λόγω των πολυκαταστημάτων και των παρακείμενων οδών προς και από εξοχικές κατοικίες.

Να σημειωθεί ότι οι κυκλικοί κόμβοι μελετήθηκαν με βασικό λειτουργικό χαρακτηριστικό την προτεραιότητα των κινουμένων εντός του κόμβου έναντι των εισερχομένων σε αυτόν, ενώ περιμετρικά των κόμβων θα κατασκευαστούν πεζοδρόμια. Η ίδια μελέτη προβλέπει εξάλλου και θέσεις στάθμευσης στα δύο ρεύματα της οδού.

Όπως αναφέρει ο Βασίλης Στρακαλής, πολιτικός μηχανικός και υπεύθυνος του μελετητικού γραφείου του έργου, με την υλοποίηση του έργου, αναμένεται αφενός βελτίωση των επιπέδων εξυπηρέτησης καθ' όλο το μήκος της οδού και αφετέρου αύξηση του επιπέδου ασφάλειας στην κίνηση των οχημάτων και των πεζών, δεδομένης της μείωσης της ταχύτητας των κινούμενων οχημάτων επί της κεντρικής οδού και της περαιτέρω διευθέτησης της κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Σιθωνίας Κυπαρίσση Ντέμπλα, το έργο, εφόσον κατασκευαστεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία, θα δώσει ανάσα στη Νικήτη και τους οικισμούς πέριξ αυτής.

Η μελέτη θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες στις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής και στη συνέχεια αναμένεται έγκριση της κυκλοφοριακής μελέτης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης. Αν το έργο δημοπρατηθεί στα τέλη του 2022, τότε είναι εφικτή η ολοκλήρωσή του το καλοκαίρι του 2024. Κατασκευαστικά πρόκειται για ένα εύκολο έργο κυκλικών κόμβων επί υφιστάμενης οδοποιίας, που πιθανό να καθυστερήσει μονάχα λόγω του όγκου οχημάτων τους καλοκαιρινούς μήνες.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 03.04.2022

Η λύση των τεσσάρων κυκλικών κόμβων, οι οποίοι θα αντικαταστήσουν ισάριθμες υφιστάμενες ισόπεδες διασταυρώσεις του κεντρικού άξονα της Νικήτης, είναι προκρινόμενη για να βάλει τέλος στην ταλαιπωρία χιλιάδων θερινών επισκεπτών της Σιθωνίας.

Μέχρι σήμερα, το φανάρι της Νικήτης αποτελεί «γάγγραινα» για τους οδηγούς που διέρχονται από το σημείο, αλλά και όσους κινούνται στον συγκεκριμένα οδικό άξονα, καθώς το μποτιλιάρισμα σχηματίζει ουρά ως τη Μεταμόρφωση συχνά.

Το έργο προβλέπει ότι ταυτόχρονα με τους κόμβους θα δημιουργηθούν κάθετες οδοί, με ταυτόχρονη ανάπλαση του κεντρικού άξονα στα οδικά του τμήματα μεταξύ των νέων κυκλικών κόμβων. Παράλληλα, μελετάται ανάπλαση των κάθετων οδών καθώς και δύο άλλων δρόμων που οδηγούν ή καταλήγουν στον κεντρικό άξονα της Νικήτης.

Η κυκλοφοριακή παρέμβαση στο εν λόγω σημείο της Σιθωνίας είχε κριθεί αναγκαία από πολύ νωρίς, και μάλιστα από το 2015 προηγήθηκαν διαβουλεύσεις και συζητήσεις στο δημοτικό συμβούλιο. Ήταν ήδη γνωστό ότι έπεται μια μεγάλη και συνολική ανακατασκευή του οδικού κυκλώματος Σιθωνίας, από τον κόμβο Ν. Μουδανιών, ωστόσο η αυξημένη κίνηση το καλοκαίρι πίεζε για πιο άμεση λύση. Δύο αερογέφυρες, κάθετες στον κεντρικό δρόμο είχαν προταθεί αρχικά ως άμεση και προσωρινή παρέμβαση. Η δεύτερη πρόταση που κατέθεσε ο δήμος στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αφορούσε την κατασκευή κόμβου και παράλληλη υπογειοποίηση του ρεύματος από Ν. Μαρμαρά προς Νικήτη. Η τρίτη λύση πρότεινε την παράκαμψη της Νικήτης με τον πλέον πρόσφορο τρόπο.

Η μελέτη που τελικά καταλήγει στους κόμβους έδειξε ότι το ενάμιση χιλιόμετρο, στο μήκος του οποίου θα εκτελεστεί το έργο, είναι περιοχή αστικού χαρακτήρα. Υπάρχουν σπίτια και καταστήματα εκατέρωθεν του δρόμου, ενώ το καλοκαίρι παίρνει άκρως τουριστικό χαρακτήρα με ιδιαίτερα αυξημένη κυκλοφορία πεζών. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά ελήφθησαν υπόψη για την κατασκευή των κόμβων και των αναπλάσεων στους λοιπούς δρόμους.


Τέλος στο σταμάτα-ξεκίνα

Ο πρώτος κόμβος του έργου θα κατασκευαστεί λίγο πριν από το φανάρι της Νικήτης, περίπου 100m μετά την υφιστάμενη διασταύρωση της Επ. Οδού Πολυγύρου - Αγ. Νικολάου με το βορειοδυτικό πέρας της οδού Γαληψούς.

Ο δεύτερος κυκλικός κόμβος χωροθετείται μπροστά από το δημαρχείο Νικήτης, εκεί όπου σήμερα λειτουργεί φωτεινός σηματοδότης. Ο τρίτος κόμβος απέχει λίγα μέτρα και θα κατασκευαστεί στη θέση της υφιστάμενης διασταύρωσης της Επ. Οδού Πολυγύρου – Αγ. Νικολάου με την οδό που οδηγεί από το Δημοτικό στάδιο Νικήτης προς την παραλία και αντίστροφα. Τέλος, ο τέταρτος κυκλικός κόμβος που ολοκληρώνει την παρέμβαση βρίσκεται στο σημείο της Επαρχιακής Οδού που απαντάται μεγάλη κίνηση και αναρχία λόγω των πολυκαταστημάτων και των παρακείμενων οδών προς και από εξοχικές κατοικίες.

Να σημειωθεί ότι οι κυκλικοί κόμβοι μελετήθηκαν με βασικό λειτουργικό χαρακτηριστικό την προτεραιότητα των κινουμένων εντός του κόμβου έναντι των εισερχομένων σε αυτόν, ενώ περιμετρικά των κόμβων θα κατασκευαστούν πεζοδρόμια. Η ίδια μελέτη προβλέπει εξάλλου και θέσεις στάθμευσης στα δύο ρεύματα της οδού.

Όπως αναφέρει ο Βασίλης Στρακαλής, πολιτικός μηχανικός και υπεύθυνος του μελετητικού γραφείου του έργου, με την υλοποίηση του έργου, αναμένεται αφενός βελτίωση των επιπέδων εξυπηρέτησης καθ' όλο το μήκος της οδού και αφετέρου αύξηση του επιπέδου ασφάλειας στην κίνηση των οχημάτων και των πεζών, δεδομένης της μείωσης της ταχύτητας των κινούμενων οχημάτων επί της κεντρικής οδού και της περαιτέρω διευθέτησης της κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Σιθωνίας Κυπαρίσση Ντέμπλα, το έργο, εφόσον κατασκευαστεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία, θα δώσει ανάσα στη Νικήτη και τους οικισμούς πέριξ αυτής.

Η μελέτη θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες στις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής και στη συνέχεια αναμένεται έγκριση της κυκλοφοριακής μελέτης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης. Αν το έργο δημοπρατηθεί στα τέλη του 2022, τότε είναι εφικτή η ολοκλήρωσή του το καλοκαίρι του 2024. Κατασκευαστικά πρόκειται για ένα εύκολο έργο κυκλικών κόμβων επί υφιστάμενης οδοποιίας, που πιθανό να καθυστερήσει μονάχα λόγω του όγκου οχημάτων τους καλοκαιρινούς μήνες.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 03.04.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία