ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Νέο κρούσμα απόπειρας απάτης σε προμηθευτή του δήμου Θεσσαλονίκης - Πώς αντλούν στοιχεία οι δράστες

Ο αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Μ. Κούπκας, αποκαλύπτει στο makthes.gr τον τρόπο δράσης των απατεώνων και σε ποιες ενέργειες έχει προβεί ο δήμος

 01/01/2023 15:35

Νέο κρούσμα απόπειρας απάτης σε προμηθευτή του δήμου Θεσσαλονίκης - Πώς αντλούν στοιχεία οι δράστες
Φωτογραφία αρχείου

Δημήτρης Λαζόπουλος

Νέο κρούσμα απόπειρας εξαπάτησης κατέγραψε ο δήμος Θεσσαλονίκης λίγες ώρες μετά την πρώτη αναφορά για επιτήδειους οι οποίοι παρουσιάζονται  σε επιχειρήσεις οι οποίες έχουν λαμβάνειν χρήματα από τον δήμο ως δήθεν υπάλληλοι του δήμου και προσπαθούν να τους αποσπάσουν χρήματα.

Όπως αποκαλύπτει στο makthes.gr ο αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Μιχάλης Κούπκας, μόλις την Παρασκευή, προχθές 30 Δεκεμβρίου, ενημερώθηκε από άλλον έναν προμηθευτή του δήμου, τον δεύτερο, ότι δέχθηκε ένα τέτοιο τηλεφώνημα. «Παίρνει κάποιος τηλέφωνο σε προμηθευτές του δήμου. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να ανεβάζουμε τα εντάλματα πληρωμής στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Βλέπει ότι είναι ο τάδε, βρίσκει το τηλέφωνο» και επικοινωνώντας με την εταιρεία υποστηρίζει ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης δήθεν έχει αλλάξει τη διαδικασία πληρωμής και στη συνέχεια ζητάει έναν τραπεζικό λογαριασμό για να κατατεθούν τα οφειλόμενα. Έπειτα, όμως, ο απατεώνας προφασίζεται ότι υπάρχει πρόβλημα με την ηλεκτρονική κατάθεση και έτσι ζητάει από την εταιρεία τους κωδικούς του λογαριασμού, με τελικό στόχο να αποκτήσει πρόσβαση και να αποσπάσει χρήματα, περιγράφει ο κ. Κούπκας.

Να σημειωθεί ότι στα εντάλματα αναφέρεται το ποσό που οφείλει ο δήμος στην εκάστοτε επιχείρηση-προμηθευτή.

Προς το παρόν ο δήμος γνωρίζει ότι τα πρώτα κρούσματα με τα τηλεφωνήματα-απάτες σε επιχειρήσεις ξεκίνησαν στην αρχή της εβδομάδας, αλλά δεν είναι γνωστό πόσες επιχειρήσεις-προμηθευτές έχουν προσεγγίσει οι απατεώνες, σύμφωνα με τον κ. Κούπκα.

Ακόμα, στα τηλεφωνήματα οι απατεώνες χρησιμοποιούν το ονοματεπώνυμο ενός πρώην υπαλλήλου του δήμου, ο οποίος έχει σταματήσει όμως να εργάζεται σε αυτόν εδώ και χρόνια. Βέβαια, ο κ. Κούπκας σημειώνει ότι είναι εύκολο να εντοπίσει κάποιος ονοματεπώνυμα υπαλλήλων από έγγραφα παλιότερων ετών που υπάρχουν στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις, η δημοτική αρχή έχει προβεί στα εξής βήματα, προκειμένου να ταυτοποιηθούν τα πρόσωπα που κάνουν τα τηλεφωνήματα:

  1. Ενημερώθηκε ο DPO (υπεύθυνος προστασίας δεδομένων) του δήμου 
  2. Εστάλη ενημερωτικό e-mail στο τμήμα κυβερνοασφάλειας του υπουργείου Εσωτερικών
  3. Εκδόθηκε ανακοίνωση από τον δήμο προς ενημέρωση των προμηθευτών του.

Πλέον, οι αρμόδιες Αρχές αναμένεται να ερευνήσουν το θέμα. 

«Χρονιάρες μέρες, αλλά οι επιτήδειοι δεν καταλαβαίνουν από χριστουγεννιάτικο πνεύμα. Για κανένα λόγο δεν δίνουμε κωδικούς τραπεζικών λογαριασμών και κάθε είδους δεδομένο προσωπικού χαρακτήρα», καταλήγει ο αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Νέο κρούσμα απόπειρας εξαπάτησης κατέγραψε ο δήμος Θεσσαλονίκης λίγες ώρες μετά την πρώτη αναφορά για επιτήδειους οι οποίοι παρουσιάζονται  σε επιχειρήσεις οι οποίες έχουν λαμβάνειν χρήματα από τον δήμο ως δήθεν υπάλληλοι του δήμου και προσπαθούν να τους αποσπάσουν χρήματα.

Όπως αποκαλύπτει στο makthes.gr ο αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Μιχάλης Κούπκας, μόλις την Παρασκευή, προχθές 30 Δεκεμβρίου, ενημερώθηκε από άλλον έναν προμηθευτή του δήμου, τον δεύτερο, ότι δέχθηκε ένα τέτοιο τηλεφώνημα. «Παίρνει κάποιος τηλέφωνο σε προμηθευτές του δήμου. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να ανεβάζουμε τα εντάλματα πληρωμής στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Βλέπει ότι είναι ο τάδε, βρίσκει το τηλέφωνο» και επικοινωνώντας με την εταιρεία υποστηρίζει ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης δήθεν έχει αλλάξει τη διαδικασία πληρωμής και στη συνέχεια ζητάει έναν τραπεζικό λογαριασμό για να κατατεθούν τα οφειλόμενα. Έπειτα, όμως, ο απατεώνας προφασίζεται ότι υπάρχει πρόβλημα με την ηλεκτρονική κατάθεση και έτσι ζητάει από την εταιρεία τους κωδικούς του λογαριασμού, με τελικό στόχο να αποκτήσει πρόσβαση και να αποσπάσει χρήματα, περιγράφει ο κ. Κούπκας.

Να σημειωθεί ότι στα εντάλματα αναφέρεται το ποσό που οφείλει ο δήμος στην εκάστοτε επιχείρηση-προμηθευτή.

Προς το παρόν ο δήμος γνωρίζει ότι τα πρώτα κρούσματα με τα τηλεφωνήματα-απάτες σε επιχειρήσεις ξεκίνησαν στην αρχή της εβδομάδας, αλλά δεν είναι γνωστό πόσες επιχειρήσεις-προμηθευτές έχουν προσεγγίσει οι απατεώνες, σύμφωνα με τον κ. Κούπκα.

Ακόμα, στα τηλεφωνήματα οι απατεώνες χρησιμοποιούν το ονοματεπώνυμο ενός πρώην υπαλλήλου του δήμου, ο οποίος έχει σταματήσει όμως να εργάζεται σε αυτόν εδώ και χρόνια. Βέβαια, ο κ. Κούπκας σημειώνει ότι είναι εύκολο να εντοπίσει κάποιος ονοματεπώνυμα υπαλλήλων από έγγραφα παλιότερων ετών που υπάρχουν στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις, η δημοτική αρχή έχει προβεί στα εξής βήματα, προκειμένου να ταυτοποιηθούν τα πρόσωπα που κάνουν τα τηλεφωνήματα:

  1. Ενημερώθηκε ο DPO (υπεύθυνος προστασίας δεδομένων) του δήμου 
  2. Εστάλη ενημερωτικό e-mail στο τμήμα κυβερνοασφάλειας του υπουργείου Εσωτερικών
  3. Εκδόθηκε ανακοίνωση από τον δήμο προς ενημέρωση των προμηθευτών του.

Πλέον, οι αρμόδιες Αρχές αναμένεται να ερευνήσουν το θέμα. 

«Χρονιάρες μέρες, αλλά οι επιτήδειοι δεν καταλαβαίνουν από χριστουγεννιάτικο πνεύμα. Για κανένα λόγο δεν δίνουμε κωδικούς τραπεζικών λογαριασμών και κάθε είδους δεδομένο προσωπικού χαρακτήρα», καταλήγει ο αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία