ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Νέο καθεστώς φορτοεκφορτώσεων στο δήμο Θεσσαλονίκης μέχρι τις αρχές του 2020

Η νέα δημοτική αρχή θα αφαιρέσει πασαλάκια από δρόμους όπου δημιουργήθηκαν προβλήματα, ενώ σε συνεργασία με την τροχαία εξετάζει και το ενδεχόμενο αμφιδρόμησης της οδού Ίωνος Δραγούμη

 01/10/2019 13:55

Νέο καθεστώς φορτοεκφορτώσεων στο δήμο Θεσσαλονίκης μέχρι τις αρχές του 2020
Φωτ. αρχείου

Έως τις αρχές του 2020 σχεδιάζει η νέα δημοτική αρχή να εφαρμόσει ένα νέο καθεστώς φορτοεκφορτώσεων στο δήμο Θεσσαλονίκης, προκρίνοντας το σύστημα των ζωνών, σε κάθε μία από τις οποίες θα ισχύει διαφορετικό ωράριο. Σήμερα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τη συμμετοχή εκπροσώπων του δήμου, της αστυνομίας και επαγγελματιών, ενώ το επόμενο διάστημα το θέμα θα περάσει από την επιτροπή ποιότητας ζωής και το δημοτικό συμβούλιο.

Βασικό επιχείρημα ήταν ότι το ωράριο που ισχύει σήμερα (φορτοεκφορτώσεις μεταξύ 20.30 το βράδυ μέχρι τις 8.30 το επόμενο πρωί) δεν εξυπηρετεί, καθώς οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να απασχολούν υπαλλήλους μεταμεσονύκτια για την παραλαβή των εμπορευμάτων. Επίσης δόθηκε έμφαση στο ζήτημα του τονάζ, καθώς με το ισχύον καθεστώς απαγορεύεται η είσοδος σε φορτηγά μεγαλύτερα του 1,5 τόνου ωφέλιμου βάρους. Όπως τόνισαν οι επαγγελματίες υπάρχουν φορτηγά με το ίδιο μήκος, που μπορούν να μεταφέρουν μεγαλύτερο βάρος, αλλά απαγορεύεται η είσοδός τους, με αποτέλεσμα τα φορτηγά μικρότερου τονάζ να πρέπει να κάνουν πολλαπλάσια δρομολόγια. Επίσης θίχτηκε το θέμα του κόστους μεταφοράς, που καταλήγει να μετακυλίεται στον τελικό καταναλωτή.

Κατά την έναρξη της σύσκεψης ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης τόνισε ότι πρέπει να συνεργαστούν οι φορείς με το δήμο, για να συμφωνηθεί ένα ωράριο που θα εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις αλλά και την τάξη και ηρεμία στην πόλη.

Ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας Σωκράτης Δημητριάδης ανέφερε σε δηλώσεις του ότι εξετάζεται η λύση της εφαρμογής διαφορετικών ωραρίων σε διαφορετικούς δρόμους (π.χ. λ. Νίκης, Ανθέων), ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι λειτουργίες της πόλης. Επίσης σημείωσε ότι η νέα δημοτική αρχή θα αφαιρέσει πασαλάκια από δρόμους όπου δημιουργήθηκαν προβλήματα (όπως π.χ. στη λ. Στρατού και τη Λαμπράκη), ενώ σε συνεργασία με την τροχαία εξετάζει και το ενδεχόμενο αμφιδρόμησης της οδού Ίωνος Δραγούμη, για να εξυπηρετηθεί ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος λόγω των έργων του μέτρο μεταξύ Ερμού και Εγνατίας.

Ο γενικός διευθυντής τροχαίας Θεσσαλονίκης, ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος αναγνώρισε ότι το ωράριο φορτοεκφορτώσεων είναι ασύμφορο για τις επιχειρήσεις, που πληρώνουν άτομα για να γίνονται φορτοεκφορτώσεις κατά
τη διάρκεια της νύχτας και τάχθηκε επίσης υπέρ του συστήματος ζωνών φορτοεκφόρτωσης. 

«Επειδή οι βασικοί οδικοί άξονες της πόλης δεν παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση, τις ίδιες ώρες της ημέρας, θα πρέπει να μην υπάρχει ενιαίο ωράριο για όλο το κέντρο της πόλης, αλλά να προσαρμοστεί σε ζώνες. Για παράδειγμα άλλες ώρες υπάρχει κυκλοφοριακός φόρτος σε Τσιμισκή και Βασ. Όλγας ( π.χ. πρωινές ώρες) και άλλες στην παραλιακή λεωφ. Νίκης, που δέχεται μεγάλο φόρτο κυκλοφοριακό από τις 2 μ.μ. και μετά», υποστήριξε ο κ. Γέρμανος.

«Συζητάμε χωρίς κυκλοφοριακά στοιχεία» σημείωσε ο α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ Μ. Βλαχογιάννης, σχολιάζοντας ότι η απελθούσα διοίκηση δήμου κινήθηκε «με βάση τα θέλω της χωρίς να τα στηρίζει σε μελέτη του πώς συμπεριφέρεται η πόλη» . Ζήτησε ει δυνατόν από σήμερα να αρθεί η απαγόρευση εισόδου στο κέντρο της πόλης φορτηγών μεγαλύτερου ωφέλιμου βάρους από 1,5 τόνους και ότι η διάκριση πρέπει να γίνεται με βάση το μήκος και όχι το τονάζ του οχήματος. Στην απάντηση της τροχαίας ότι δεν διαθέτει τα μέσα για να διαπιστώνει το μήκος του οχήματος σημείωσε ότι τελικά, «ο ένας ανέχεται την ανομία του άλλου επειδή δεν έχουμε εργαλεία» ενώ πρόσθεσε ότι δεν πρέπει να αλλάξουμε το καθεστώς φορτοεκφόρτωσης χωρίς μελέτη.

Ο αντιπρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου ο Μάριος Παπαδόπουλος σημείωσε ότι το θέμα του τονάζ έχει επιβαρύνει με πρόσθετο κόστος τις επιχειρήσεις του ιστορικού κέντρου που πρέπει να κάνουν παραλαβή από πολλαπλά δρομολόγια.

Από την πλευρά του Εμπορικού Συλλόγου ο αντιπρόεδρος Νίκος Ιωάννου, είπε ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι μικρές και δεν έχουν την πολυτέλεια να απασχολούν υπαλλήλους που να ξημερώνονται για να παραλαμβάνουν εμπορεύματα

Ο Δημήτρης Μελεκιάν, πρόεδρος της Ένωσης Φορτηγών Ν. Θεσσαλονίκης, είπε ότι ο φορέας τους είχε καταθέσει προτάσεις για τη λ. Νίκης, την οδό Ανθέων και τη λ. Στρατού προκειμένου να γίνονται οι εκφορτώσεις το πρωί ,στην άνοδο της οδού και προς ανατολικά, καθώς σε αυτές τις κατευθύνσεις δεν υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος αυτές τις ώρες. Επίσης είπε ότι η διάκριση μεταξύ φορτηγών με κριτήριο το βάρος, είναι λάθος καθώς φορτηγά των ιδίων διαστάσεων μπορούν να μεταφέρουν από 800 κιλά έως και 5 τόνους. Σημείωσε ακόμη ότι τα κέντρα φορτώσεων από την περιοχή Γιαννιτσών και Αναγεννήσεως έχουν μεταφερθεί στη Σίνδο και άρα το κόστος μεταφοράς αυξάνεται, γιατί η εξυπηρέτηση της αγοράς πρέπει να γίνεται από τριπλάσιο αριθμό φορτηγών μικρότερου τονάζ.

«Ζητάμε να μπαίνουν τα φορτηγά αυτοκίνητα βάσει διαστάσεων και όχι βάσει τονάζ. Υπάρχουν ελάχιστα νόμιμα ΔΧ αυτοκίνητα 1,5 tn, μόλις 150 στο νομό Θεσσαλονίκης και δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες εφοδιασμού της αγοράς σε καθημερινή βάση. Επίσης, είναι πολύ λίγες και καθόλου λειτουργικές οι στάσεις για φορτοεκφορτώσες . Θα πρέπει τουλάχιστον να διπλασιαστού», ανέφερε από την πλευρά του Παναγιώτης Κασαγιάννης πρόεδρος του Σωματείου «Άγιος Δημήτριος».

Έως τις αρχές του 2020 σχεδιάζει η νέα δημοτική αρχή να εφαρμόσει ένα νέο καθεστώς φορτοεκφορτώσεων στο δήμο Θεσσαλονίκης, προκρίνοντας το σύστημα των ζωνών, σε κάθε μία από τις οποίες θα ισχύει διαφορετικό ωράριο. Σήμερα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τη συμμετοχή εκπροσώπων του δήμου, της αστυνομίας και επαγγελματιών, ενώ το επόμενο διάστημα το θέμα θα περάσει από την επιτροπή ποιότητας ζωής και το δημοτικό συμβούλιο.

Βασικό επιχείρημα ήταν ότι το ωράριο που ισχύει σήμερα (φορτοεκφορτώσεις μεταξύ 20.30 το βράδυ μέχρι τις 8.30 το επόμενο πρωί) δεν εξυπηρετεί, καθώς οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να απασχολούν υπαλλήλους μεταμεσονύκτια για την παραλαβή των εμπορευμάτων. Επίσης δόθηκε έμφαση στο ζήτημα του τονάζ, καθώς με το ισχύον καθεστώς απαγορεύεται η είσοδος σε φορτηγά μεγαλύτερα του 1,5 τόνου ωφέλιμου βάρους. Όπως τόνισαν οι επαγγελματίες υπάρχουν φορτηγά με το ίδιο μήκος, που μπορούν να μεταφέρουν μεγαλύτερο βάρος, αλλά απαγορεύεται η είσοδός τους, με αποτέλεσμα τα φορτηγά μικρότερου τονάζ να πρέπει να κάνουν πολλαπλάσια δρομολόγια. Επίσης θίχτηκε το θέμα του κόστους μεταφοράς, που καταλήγει να μετακυλίεται στον τελικό καταναλωτή.

Κατά την έναρξη της σύσκεψης ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης τόνισε ότι πρέπει να συνεργαστούν οι φορείς με το δήμο, για να συμφωνηθεί ένα ωράριο που θα εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις αλλά και την τάξη και ηρεμία στην πόλη.

Ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας Σωκράτης Δημητριάδης ανέφερε σε δηλώσεις του ότι εξετάζεται η λύση της εφαρμογής διαφορετικών ωραρίων σε διαφορετικούς δρόμους (π.χ. λ. Νίκης, Ανθέων), ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι λειτουργίες της πόλης. Επίσης σημείωσε ότι η νέα δημοτική αρχή θα αφαιρέσει πασαλάκια από δρόμους όπου δημιουργήθηκαν προβλήματα (όπως π.χ. στη λ. Στρατού και τη Λαμπράκη), ενώ σε συνεργασία με την τροχαία εξετάζει και το ενδεχόμενο αμφιδρόμησης της οδού Ίωνος Δραγούμη, για να εξυπηρετηθεί ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος λόγω των έργων του μέτρο μεταξύ Ερμού και Εγνατίας.

Ο γενικός διευθυντής τροχαίας Θεσσαλονίκης, ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος αναγνώρισε ότι το ωράριο φορτοεκφορτώσεων είναι ασύμφορο για τις επιχειρήσεις, που πληρώνουν άτομα για να γίνονται φορτοεκφορτώσεις κατά
τη διάρκεια της νύχτας και τάχθηκε επίσης υπέρ του συστήματος ζωνών φορτοεκφόρτωσης. 

«Επειδή οι βασικοί οδικοί άξονες της πόλης δεν παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση, τις ίδιες ώρες της ημέρας, θα πρέπει να μην υπάρχει ενιαίο ωράριο για όλο το κέντρο της πόλης, αλλά να προσαρμοστεί σε ζώνες. Για παράδειγμα άλλες ώρες υπάρχει κυκλοφοριακός φόρτος σε Τσιμισκή και Βασ. Όλγας ( π.χ. πρωινές ώρες) και άλλες στην παραλιακή λεωφ. Νίκης, που δέχεται μεγάλο φόρτο κυκλοφοριακό από τις 2 μ.μ. και μετά», υποστήριξε ο κ. Γέρμανος.

«Συζητάμε χωρίς κυκλοφοριακά στοιχεία» σημείωσε ο α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ Μ. Βλαχογιάννης, σχολιάζοντας ότι η απελθούσα διοίκηση δήμου κινήθηκε «με βάση τα θέλω της χωρίς να τα στηρίζει σε μελέτη του πώς συμπεριφέρεται η πόλη» . Ζήτησε ει δυνατόν από σήμερα να αρθεί η απαγόρευση εισόδου στο κέντρο της πόλης φορτηγών μεγαλύτερου ωφέλιμου βάρους από 1,5 τόνους και ότι η διάκριση πρέπει να γίνεται με βάση το μήκος και όχι το τονάζ του οχήματος. Στην απάντηση της τροχαίας ότι δεν διαθέτει τα μέσα για να διαπιστώνει το μήκος του οχήματος σημείωσε ότι τελικά, «ο ένας ανέχεται την ανομία του άλλου επειδή δεν έχουμε εργαλεία» ενώ πρόσθεσε ότι δεν πρέπει να αλλάξουμε το καθεστώς φορτοεκφόρτωσης χωρίς μελέτη.

Ο αντιπρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου ο Μάριος Παπαδόπουλος σημείωσε ότι το θέμα του τονάζ έχει επιβαρύνει με πρόσθετο κόστος τις επιχειρήσεις του ιστορικού κέντρου που πρέπει να κάνουν παραλαβή από πολλαπλά δρομολόγια.

Από την πλευρά του Εμπορικού Συλλόγου ο αντιπρόεδρος Νίκος Ιωάννου, είπε ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι μικρές και δεν έχουν την πολυτέλεια να απασχολούν υπαλλήλους που να ξημερώνονται για να παραλαμβάνουν εμπορεύματα

Ο Δημήτρης Μελεκιάν, πρόεδρος της Ένωσης Φορτηγών Ν. Θεσσαλονίκης, είπε ότι ο φορέας τους είχε καταθέσει προτάσεις για τη λ. Νίκης, την οδό Ανθέων και τη λ. Στρατού προκειμένου να γίνονται οι εκφορτώσεις το πρωί ,στην άνοδο της οδού και προς ανατολικά, καθώς σε αυτές τις κατευθύνσεις δεν υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος αυτές τις ώρες. Επίσης είπε ότι η διάκριση μεταξύ φορτηγών με κριτήριο το βάρος, είναι λάθος καθώς φορτηγά των ιδίων διαστάσεων μπορούν να μεταφέρουν από 800 κιλά έως και 5 τόνους. Σημείωσε ακόμη ότι τα κέντρα φορτώσεων από την περιοχή Γιαννιτσών και Αναγεννήσεως έχουν μεταφερθεί στη Σίνδο και άρα το κόστος μεταφοράς αυξάνεται, γιατί η εξυπηρέτηση της αγοράς πρέπει να γίνεται από τριπλάσιο αριθμό φορτηγών μικρότερου τονάζ.

«Ζητάμε να μπαίνουν τα φορτηγά αυτοκίνητα βάσει διαστάσεων και όχι βάσει τονάζ. Υπάρχουν ελάχιστα νόμιμα ΔΧ αυτοκίνητα 1,5 tn, μόλις 150 στο νομό Θεσσαλονίκης και δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες εφοδιασμού της αγοράς σε καθημερινή βάση. Επίσης, είναι πολύ λίγες και καθόλου λειτουργικές οι στάσεις για φορτοεκφορτώσες . Θα πρέπει τουλάχιστον να διπλασιαστού», ανέφερε από την πλευρά του Παναγιώτης Κασαγιάννης πρόεδρος του Σωματείου «Άγιος Δημήτριος».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία