ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Νέα ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκης -Σποράδων ανακοίνωσε ο Πλακιωτάκης

Από 1η Ιουνίου έως 15 Σεπτεμβρίου με τρία δρομολόγια την εβδομάδα -Τι συζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας με τον Στ. Καλαφάτη, τον Κ. Ζέρβα και τον Απ. Τζιτζικώστα

 20/04/2021 12:15

Νέα ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκης -Σποράδων ανακοίνωσε ο Πλακιωτάκης
INTIME NEWS

Την προκήρυξη μιας νέας επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής, η οποία θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα, από την 1η Ιουνίου μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Μακεδονίας και Θράκης, Σταύρο Καλαφάτη, στο Διοικητήριο.

«Οι κάτοικοι της Βόρειας Ελλάδας θα έχουν απευθείας πρόσβαση στις Σποράδες με ένα γρήγορο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο και με αυτόν τον τρόπο επικυρώνεται ο κεντρικός ρόλος που μπορεί να παίξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε επίπεδο ακτοπλοϊκών συνδέσεων και διασφαλίζουμε άριστες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, δημιουργώντας ένα πλέγμα αναβάθμισης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε επίπεδο Θεσσαλονίκης και, βέβαια, άριστες μεταφορικές υπηρεσίες και για τους κατοίκους της Β. Ελλάδας και τους νησιώτες μας», επισήμανε ο κ. Πλακιωτάκης.

Ταυτόχρονα, υπογράμμισε πως είναι ήδη δρομολογημένη η γραμμή που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το ΒΑ Αιγαίο.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είπε ότι «είναι σε εξέλιξη ένα πολύ μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 300.000.000 ευρώ και ήδη η πρώτη φάση των υποχρεωτικών επενδύσεων είναι στο τελευταίο στάδιο ανάδειξης αναδόχου και επομένως πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες, μετατρέποντας με αυτό τον τρόπο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όχι μόνο σε εμπορευματικό κόμβο των Βαλκανίων, αλλά και συνολικά της ΝΑ Μεσογείου». Πρόσθεσε δε, ότι είναι αντιληπτό πως τα οφέλη τόσο για την τοπική οικονομία και απασχόληση αλλά και συνολικά για την εθνική μας οικονομία θα είναι πάρα πολλά.

Ο υπουργός σημείωσε ότι είναι σε εξέλιξη ένα ολοκληρωμένο και καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών της χώρας. Ήδη είναι σε εξέλιξη τρεις διεθνείς διαγωνισμοί των περιφερειακών λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας, με πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώριους και εξωχώριους επενδυτικούς ομίλους και, όπως τόνισε, «το γεγονός αυτό πιστοποιεί και την ορθότητα της πολιτικής μας επιλογής, αλλά και γενικότερα την αναβάθμιση και τις δυνατότητες αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων».

Ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε, επίσης, ότι αυξήθηκε το κονδύλι για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές στη χώρα και από 90.000.000 ευρώ που ήταν το 2019 έφτασε στα 138.000.000 το 2021. Και με αυτό τον τρόπο αυξήθηκαν σε 24 οι άγονες γραμμές δημιουργώντας ένα ισχυρό σύγχρονο ακτοπλοϊκό δίκτυο και στο ΒΑ και στο ΝΑ Αιγαίο.

Ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης χαρακτήρισε πολύ σημαντικό το γεγονός ότι θα παραμείνει ως έχει η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου, ενώ θα ενισχυθεί η σύνδεση με τις Σποράδες, όπως και την αναβάθμιση των λιμένων της Β. Ελλάδας. Η Θεσσαλονίκη καθίσταται πραγματικός κόμβος ανάπτυξης και αυτό έχει βαρύνουσα σημασία και για την ευρύτερη περιοχή, είπε ο κ. Καλαφάτης.

Συνάντηση με Ζέρβα

«Η Θεσσαλονίκη, ως μητροπολιτικό κέντρο της Βόρειας Ελλαδας, αλλά και των Βαλκανίων συνολικά, πρέπει να έχει κομβικό ρόλο στις θαλάσσιες μεταφορές», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας μετά την επίσκεψή του στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης και τη συνάντησή του με τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Ο κ. Πλακιωτάκης, σε δηλώσεις του, σημείωσε ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου είναι «η μόνιμη και σταθερή σύνδεση Θεσσαλονίκης με το Αιγαίο», μέσα από πολυετείς συμβάσεις που θα συνδυαστούν με τη δρομολόγηση νέων πλοίων, που θα συμφωνούν με τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες και κανονισμούς.

Υπογράμμισε δε, ότι νέες πολυετείς συμβάσεις για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Αιγαίο θα ανακοινωθούν μέσα στο καλοκαίρι και ως τις αρχές του φθινόπωρου, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και πρόσθεσε: «Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει μόνιμη και σταθερή σύνδεση με το Αιγαίο».

Ο υπουργός σημείωσε ότι ήδη λειτουργεί γραμμή σύνδεσης της πόλης με το ΒΑ Αιγαίο και ότι θα προκηρυχθεί και νέα επιδοτούμενη γραμμή, που θα συνδέει από την 1η Ιουνίου, τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες, «με γρήγορο, επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο».

Αυτό, όπως τόνισε ο υπουργός, «θα βοηθήσει σε τουριστικό, κοινωνικό, οικονομικό επίπεδο τόσο τα νησιά, όσο και τη Θεσσαλονίκη».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας εξέφρασε την ικανοποίηση του για τις εξαγγελίες του υπουργού και πρόσθεσε: «Είπα, αυτό που λέω πάντα. Η επιτυχία, η ανάπτυξη, η εξέλιξη της πόλης είναι πάντα η θάλασσα, είναι πάντα στο λιμάνι».

Ο δήμαρχος υπογράμμισε ότι μέσα από τη συνεργασία με το υπουργείο και την αξιοποίηση των χωρών και των δυνατοτήτων του λιμανιού μπορεί να αξιοποιηθεί και «το θαλάσσιο μέτωπο που είναι ό,τι ωραιότερο έχει η Θεσσαλονίκη».

Συνάντηση με Τζιτζικώστα

«Το πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό, τα rapid test και τα self test θα αξιοποιηθούν για τα ταξίδια με τις ακτοπλοϊκές γραμμές, ξεκινάμε με πληρότητα 55% στα πλοία με καμπίνες και 50% χωρίς καμπίνες, ενώ τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα και με την πορεία των επιδημιολογικών δεδομένων», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, μετά τη συνάντηση με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.

«Σε στενή συνεργασία και με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας, του ΕΟΔΥ και την Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων θα κάνουμε στοχευμένες παρεμβάσεις στην αναμόρφωση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα θα αποτυπωθούν πολύ σύντομα μέσα από την αναμόρφωση του υγειονομικού πρωτοκόλλου και ευελπιστούμε ότι και με την πρόοδο του εμβολιαστικού προγράμματος, που είναι όντως υποδειγματικό, να αποκτήσουμε μέσα στο καλοκαίρι το τείχος ανοσίας ώστε να μπορούμε να βιώσουμε στοιχεία κανονικότητας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης.

Επισήμανε ότι φέτος θα είναι μικρότερη η αναμονή των επιβατών για επιβίβαση στα πλοία καθώς η συμπλήρωση ατομικών πληροφοριών δεν θα γίνεται σε έντυπο, όπως πέρυσι, αλλά ηλεκτρονικά.

Σε ό,τι αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βόρειο και Νότιο Αιγαίο σημείωσε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δρομολογεί πολυετείς συμβάσεις, έτσι ώστε η σύνδεση να είναι μόνιμη και σταθερή. Τόνισε, μάλιστα, ότι σε αυτές τις γραμμές θα μπουν νέα πλοία, συμβατά με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Ειδικότερα για την ακτοπλοϊκή γραμμή που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το ΒΑ Αιγαίο και η σχετική σύμβαση λήγει στις 15 Ιουνίου είπε ότι το πλάνο είναι να επαναλειτουργήσει από τις 29 Ιουνίου και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τόνισε πως σύντομα θα υπάρξει ανάδοχος για το έργο του 6ου προβλήτα.

Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας είπε ότι συζήτησαν και για το έργο ανάπλασης, ανάπτυξης και ενοποίησης του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, το οποίο θα αλλάξει ουσιαστικά την ταυτότητα της πόλης.

«Και το υπουργείο Ναυτιλίας θα έχει τον δικό του λόγο και ρόλο καθώς η προσπάθεια είναι να αναβαθμιστούν και οι λιμενικές υποδομές στο παραλιακό μέτωπο», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας και ευχαρίστησε τον κ. Πλακιωτάκη διότι κάνει πράξη ένα πάγιο αίτημα της Περιφέρειας, την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες.


Την προκήρυξη μιας νέας επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής, η οποία θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες, με τρία δρομολόγια την εβδομάδα, από την 1η Ιουνίου μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Μακεδονίας και Θράκης, Σταύρο Καλαφάτη, στο Διοικητήριο.

«Οι κάτοικοι της Βόρειας Ελλάδας θα έχουν απευθείας πρόσβαση στις Σποράδες με ένα γρήγορο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο και με αυτόν τον τρόπο επικυρώνεται ο κεντρικός ρόλος που μπορεί να παίξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε επίπεδο ακτοπλοϊκών συνδέσεων και διασφαλίζουμε άριστες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, δημιουργώντας ένα πλέγμα αναβάθμισης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε επίπεδο Θεσσαλονίκης και, βέβαια, άριστες μεταφορικές υπηρεσίες και για τους κατοίκους της Β. Ελλάδας και τους νησιώτες μας», επισήμανε ο κ. Πλακιωτάκης.

Ταυτόχρονα, υπογράμμισε πως είναι ήδη δρομολογημένη η γραμμή που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το ΒΑ Αιγαίο.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είπε ότι «είναι σε εξέλιξη ένα πολύ μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 300.000.000 ευρώ και ήδη η πρώτη φάση των υποχρεωτικών επενδύσεων είναι στο τελευταίο στάδιο ανάδειξης αναδόχου και επομένως πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες, μετατρέποντας με αυτό τον τρόπο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όχι μόνο σε εμπορευματικό κόμβο των Βαλκανίων, αλλά και συνολικά της ΝΑ Μεσογείου». Πρόσθεσε δε, ότι είναι αντιληπτό πως τα οφέλη τόσο για την τοπική οικονομία και απασχόληση αλλά και συνολικά για την εθνική μας οικονομία θα είναι πάρα πολλά.

Ο υπουργός σημείωσε ότι είναι σε εξέλιξη ένα ολοκληρωμένο και καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών της χώρας. Ήδη είναι σε εξέλιξη τρεις διεθνείς διαγωνισμοί των περιφερειακών λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας, με πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώριους και εξωχώριους επενδυτικούς ομίλους και, όπως τόνισε, «το γεγονός αυτό πιστοποιεί και την ορθότητα της πολιτικής μας επιλογής, αλλά και γενικότερα την αναβάθμιση και τις δυνατότητες αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων».

Ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε, επίσης, ότι αυξήθηκε το κονδύλι για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές στη χώρα και από 90.000.000 ευρώ που ήταν το 2019 έφτασε στα 138.000.000 το 2021. Και με αυτό τον τρόπο αυξήθηκαν σε 24 οι άγονες γραμμές δημιουργώντας ένα ισχυρό σύγχρονο ακτοπλοϊκό δίκτυο και στο ΒΑ και στο ΝΑ Αιγαίο.

Ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης χαρακτήρισε πολύ σημαντικό το γεγονός ότι θα παραμείνει ως έχει η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου, ενώ θα ενισχυθεί η σύνδεση με τις Σποράδες, όπως και την αναβάθμιση των λιμένων της Β. Ελλάδας. Η Θεσσαλονίκη καθίσταται πραγματικός κόμβος ανάπτυξης και αυτό έχει βαρύνουσα σημασία και για την ευρύτερη περιοχή, είπε ο κ. Καλαφάτης.

Συνάντηση με Ζέρβα

«Η Θεσσαλονίκη, ως μητροπολιτικό κέντρο της Βόρειας Ελλαδας, αλλά και των Βαλκανίων συνολικά, πρέπει να έχει κομβικό ρόλο στις θαλάσσιες μεταφορές», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας μετά την επίσκεψή του στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης και τη συνάντησή του με τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Ο κ. Πλακιωτάκης, σε δηλώσεις του, σημείωσε ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου είναι «η μόνιμη και σταθερή σύνδεση Θεσσαλονίκης με το Αιγαίο», μέσα από πολυετείς συμβάσεις που θα συνδυαστούν με τη δρομολόγηση νέων πλοίων, που θα συμφωνούν με τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες και κανονισμούς.

Υπογράμμισε δε, ότι νέες πολυετείς συμβάσεις για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Αιγαίο θα ανακοινωθούν μέσα στο καλοκαίρι και ως τις αρχές του φθινόπωρου, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και πρόσθεσε: «Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει μόνιμη και σταθερή σύνδεση με το Αιγαίο».

Ο υπουργός σημείωσε ότι ήδη λειτουργεί γραμμή σύνδεσης της πόλης με το ΒΑ Αιγαίο και ότι θα προκηρυχθεί και νέα επιδοτούμενη γραμμή, που θα συνδέει από την 1η Ιουνίου, τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες, «με γρήγορο, επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο».

Αυτό, όπως τόνισε ο υπουργός, «θα βοηθήσει σε τουριστικό, κοινωνικό, οικονομικό επίπεδο τόσο τα νησιά, όσο και τη Θεσσαλονίκη».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας εξέφρασε την ικανοποίηση του για τις εξαγγελίες του υπουργού και πρόσθεσε: «Είπα, αυτό που λέω πάντα. Η επιτυχία, η ανάπτυξη, η εξέλιξη της πόλης είναι πάντα η θάλασσα, είναι πάντα στο λιμάνι».

Ο δήμαρχος υπογράμμισε ότι μέσα από τη συνεργασία με το υπουργείο και την αξιοποίηση των χωρών και των δυνατοτήτων του λιμανιού μπορεί να αξιοποιηθεί και «το θαλάσσιο μέτωπο που είναι ό,τι ωραιότερο έχει η Θεσσαλονίκη».

Συνάντηση με Τζιτζικώστα

«Το πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό, τα rapid test και τα self test θα αξιοποιηθούν για τα ταξίδια με τις ακτοπλοϊκές γραμμές, ξεκινάμε με πληρότητα 55% στα πλοία με καμπίνες και 50% χωρίς καμπίνες, ενώ τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα και με την πορεία των επιδημιολογικών δεδομένων», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, μετά τη συνάντηση με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.

«Σε στενή συνεργασία και με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας, του ΕΟΔΥ και την Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων θα κάνουμε στοχευμένες παρεμβάσεις στην αναμόρφωση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα θα αποτυπωθούν πολύ σύντομα μέσα από την αναμόρφωση του υγειονομικού πρωτοκόλλου και ευελπιστούμε ότι και με την πρόοδο του εμβολιαστικού προγράμματος, που είναι όντως υποδειγματικό, να αποκτήσουμε μέσα στο καλοκαίρι το τείχος ανοσίας ώστε να μπορούμε να βιώσουμε στοιχεία κανονικότητας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης.

Επισήμανε ότι φέτος θα είναι μικρότερη η αναμονή των επιβατών για επιβίβαση στα πλοία καθώς η συμπλήρωση ατομικών πληροφοριών δεν θα γίνεται σε έντυπο, όπως πέρυσι, αλλά ηλεκτρονικά.

Σε ό,τι αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βόρειο και Νότιο Αιγαίο σημείωσε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δρομολογεί πολυετείς συμβάσεις, έτσι ώστε η σύνδεση να είναι μόνιμη και σταθερή. Τόνισε, μάλιστα, ότι σε αυτές τις γραμμές θα μπουν νέα πλοία, συμβατά με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Ειδικότερα για την ακτοπλοϊκή γραμμή που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το ΒΑ Αιγαίο και η σχετική σύμβαση λήγει στις 15 Ιουνίου είπε ότι το πλάνο είναι να επαναλειτουργήσει από τις 29 Ιουνίου και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τόνισε πως σύντομα θα υπάρξει ανάδοχος για το έργο του 6ου προβλήτα.

Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας είπε ότι συζήτησαν και για το έργο ανάπλασης, ανάπτυξης και ενοποίησης του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, το οποίο θα αλλάξει ουσιαστικά την ταυτότητα της πόλης.

«Και το υπουργείο Ναυτιλίας θα έχει τον δικό του λόγο και ρόλο καθώς η προσπάθεια είναι να αναβαθμιστούν και οι λιμενικές υποδομές στο παραλιακό μέτωπο», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας και ευχαρίστησε τον κ. Πλακιωτάκη διότι κάνει πράξη ένα πάγιο αίτημα της Περιφέρειας, την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία