ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

«Ναυάγιο» μέσα στο λιμάνι της Καβάλας

Οριστικό τέλος για το Kavala Port Center - Η επένδυση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σταματά με εντολή του ΟΛΚ

 23/06/2022 10:00

«Ναυάγιο» μέσα στο λιμάνι της Καβάλας

Τάσος Αποστολίδης

Οριστικό είναι το «ναυάγιο» για το Kavala Port Center (KPC), μίας επένδυσης δημοσίου συμφέροντος που φιλοδοξούσε να δημιουργήσει ένα σημείο αναφοράς στο παραλιακό μέτωπο της Καβάλας, με εμπορικό κέντρο, τέρμιναλ κρουαζιερόπλοιων και υδροπλάνων, χώρους εστίασης, συναυλιών κ.α. σε εγκαταστάσεις 8.000 τ.μ.

Η επένδυση της εταιρίας «Γεωργούλιας Α.Ε.» αφού πάλεψε με τη γραφειοκρατία για μία ολόκληρη δεκαετία, τελικά σταμάτησε με εντολή της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας (ΟΛΚ), με τον επιχειρηματία να είναι αποφασισμένος να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να διεκδικήσει τα χρήματα που δαπάνησε.

Για πολλά χρόνια οι υπηρεσίες του δημοσίου διαφωνούσαν για το πώς και από που πρέπει να εκδοθεί η σχετική πολεοδομική άδεια. Το νομικό αυτό εμπόδιο ξεπεράστηκε μόλις στις αρχές του 2019 και ο επιχειρηματίας -που όλα αυτά τα χρόνια πλήρωνε κανονικά τα ενοίκιά του- κατάφερε να εκδώσει άδεια μέσα σε λίγους μήνες. Το επενδυτικό σχέδιο προέβλεπε πλήρη ανέγερση μέσα σε 8 μήνες. Όμως το δημόσιο συνέχιζε να δείχνει τα... γρανάζια του.

Μετά την αλλαγή κυβέρνησης το καλοκαίρι του 2019, ο επιχειρηματίας Σωτήρης Γεωργούλιας άφησε δημοσίως αιχμές ότι «κάποιοι προσπαθούν να ματαιώσουν την επένδυση». Πριν αρχίσει το φετινό καλοκαίρι, η διοίκηση του ΟΛΚ κατήγγειλε τη σύμβαση χωρίς να εξηγήσει αναλυτικά τους λόγους. Ο επιχειρηματίας δαπάνησε πάνω από 6 εκατομμύρια ευρώ κι έχασε το 1/3 του χρόνου παραχώρησης, απλώς περιμένοντας το δημόσιο να ξεμπλέξει ένα γραφειοκρατικό κουβάρι.

Σημειώνεται ότι το Kavala Port Center θα χτιζόταν εκεί από όπου ξεκινούν τα πλοία της γραμμής για Θάσο και λοιπά νησιά του Αιγαίου, ένα σημείο στο οποίο, επιπλέον, έχουν μετρηθεί ετησίως οι αφίξεις 1.000 τουριστικών λεωφορείων και 100.000 ΙΧ αυτοκινήτων.

Με έως και 100 νέες θέσεις εργασίας η λειτουργία του KPC θα συνεισέφερε με 30 εκατομμύρια ευρώ σε μισθούς εργαζόμενων, 5 εκατομμύρια ευρώ σε μισθώματα στον ΟΛΚ και πάνω από 40 εκατομμύρια ευρώ σε φόρους προς το δημόσιο.

Σήμερα, σε αυτό το χώρο, η Καβάλα υποδέχεται ανάμεσα σε σκουπίδια και μπάζα τους επισκέπτες κρουαζιέρας που κάνουν σύντομη στάση στην πόλη…

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 19.06.2022

Οριστικό είναι το «ναυάγιο» για το Kavala Port Center (KPC), μίας επένδυσης δημοσίου συμφέροντος που φιλοδοξούσε να δημιουργήσει ένα σημείο αναφοράς στο παραλιακό μέτωπο της Καβάλας, με εμπορικό κέντρο, τέρμιναλ κρουαζιερόπλοιων και υδροπλάνων, χώρους εστίασης, συναυλιών κ.α. σε εγκαταστάσεις 8.000 τ.μ.

Η επένδυση της εταιρίας «Γεωργούλιας Α.Ε.» αφού πάλεψε με τη γραφειοκρατία για μία ολόκληρη δεκαετία, τελικά σταμάτησε με εντολή της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας (ΟΛΚ), με τον επιχειρηματία να είναι αποφασισμένος να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να διεκδικήσει τα χρήματα που δαπάνησε.

Για πολλά χρόνια οι υπηρεσίες του δημοσίου διαφωνούσαν για το πώς και από που πρέπει να εκδοθεί η σχετική πολεοδομική άδεια. Το νομικό αυτό εμπόδιο ξεπεράστηκε μόλις στις αρχές του 2019 και ο επιχειρηματίας -που όλα αυτά τα χρόνια πλήρωνε κανονικά τα ενοίκιά του- κατάφερε να εκδώσει άδεια μέσα σε λίγους μήνες. Το επενδυτικό σχέδιο προέβλεπε πλήρη ανέγερση μέσα σε 8 μήνες. Όμως το δημόσιο συνέχιζε να δείχνει τα... γρανάζια του.

Μετά την αλλαγή κυβέρνησης το καλοκαίρι του 2019, ο επιχειρηματίας Σωτήρης Γεωργούλιας άφησε δημοσίως αιχμές ότι «κάποιοι προσπαθούν να ματαιώσουν την επένδυση». Πριν αρχίσει το φετινό καλοκαίρι, η διοίκηση του ΟΛΚ κατήγγειλε τη σύμβαση χωρίς να εξηγήσει αναλυτικά τους λόγους. Ο επιχειρηματίας δαπάνησε πάνω από 6 εκατομμύρια ευρώ κι έχασε το 1/3 του χρόνου παραχώρησης, απλώς περιμένοντας το δημόσιο να ξεμπλέξει ένα γραφειοκρατικό κουβάρι.

Σημειώνεται ότι το Kavala Port Center θα χτιζόταν εκεί από όπου ξεκινούν τα πλοία της γραμμής για Θάσο και λοιπά νησιά του Αιγαίου, ένα σημείο στο οποίο, επιπλέον, έχουν μετρηθεί ετησίως οι αφίξεις 1.000 τουριστικών λεωφορείων και 100.000 ΙΧ αυτοκινήτων.

Με έως και 100 νέες θέσεις εργασίας η λειτουργία του KPC θα συνεισέφερε με 30 εκατομμύρια ευρώ σε μισθούς εργαζόμενων, 5 εκατομμύρια ευρώ σε μισθώματα στον ΟΛΚ και πάνω από 40 εκατομμύρια ευρώ σε φόρους προς το δημόσιο.

Σήμερα, σε αυτό το χώρο, η Καβάλα υποδέχεται ανάμεσα σε σκουπίδια και μπάζα τους επισκέπτες κρουαζιέρας που κάνουν σύντομη στάση στην πόλη…

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 19.06.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία