ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μυλόπουλος για Βενιζέλου: Στα δικαστήρια θα καταλήξει η λύση της απόσπασης

Ο τέως πρόεδρος της Ατττικό Μετρό διαψεύδει τον διάδοχό του, Ν. Ταχιάο, για την έλλειψη πυροπροστασίας στο έργο και κατηγορεί τον Κ. Ζέρβα ότι έγινε κομματάρχης

 08/10/2019 20:27

Μυλόπουλος για Βενιζέλου: Στα δικαστήρια θα καταλήξει η λύση της απόσπασης

Θεολόγος Ηλιού

Λύση που θα καταλήξει στα δικαστήρια χαρακτήρισε τη λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου, ο τέως πρόεδρος στην Αττικό Μέτρο Α.Ε. Γιάννης Μυλόπουλος. «Είναι κατάφωρη παράβαση του αρχαιολογικού νόμου διότι εφόσον υπάρχουν όχι ενδείξεις πια που ζητάει ο νόμος, αλλά αποδείξεις ότι υπάρχει λύση για να παραμείνουν στη θέση τους, ίσως πιο δύσκολη και με προβλήματα, αλλά στα τεχνικά ζητήματα τα προβλήματα υπάρχουν για να αντιμετωπίζονται και όχι να λειτουργούν ως προσχήματα για να εγκαταλείψουμε τις λύσεις. Άρα λοιπόν υπάρχει λύση άλλη, η λύση της απόσπασης είναι μια λύση μη νόμιμη, είναι μια λύση παράνομη» δήλωσε ο Γιάννης Μυλόπουλος στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Μετρό & in situ Αρχαία» που διοργάνωσε η «Συμμαχία για ένα προοδευτικό ΤΕΕ» στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Ο κ. Μυλόπουλος υποστήριξε πως «τον τελευταίο καιρό εξελίσσεται μια επιχείρηση εξαπάτησης και παραπλάνησης της κοινής γνώμης με αφορμή το Μετρό Θεσσαλονίκης με διάφορα ατεκμηρίωτα, αβάσιμα, αστήρικτα ή και ψέματα ακόμη γύρω από την πρόοδο του έργου ή γύρω από δήθεν προβλήματα εμφανίζονται και θα μπορούσαν να είναι αιτίες για να κάνουν τη λύση να είναι μη εφαρμόσιμη». Ο τέως πρόεδρος της Αττικό Μετρό επιτέθηκε στον νυν, Νίκο Ταχιάο, λέγοντας πως δεν υπάρχει πρόβλημα πυροπροστασίας που εμποδίζει την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου. «Χθες άκουσα το καινοφανές ότι θα αλλάξουν τη λύση γιατί δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πυροπροστασία. Τους διαψεύδω και διαβεβαιώνω πως στην προμελέτη η οποία κατατέθηκε το 2018 και εγκρίθηκε το ίδιο έτος, η πρόβλεψη της πυροπροστασίας με τα φρεάτια τα οποία θα λειτουργούν ως έξοδοι κινδύνου, έχει ήδη εγκριθεί και έχει εγκριθεί σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές. Άρα λοιπόν δεν τίθεται ζήτημα πυροπροστασίας» σημείωσε, προτείνοντας μάλιστα πως «αν τώρα κάποιος είναι υπερβολικά ευαίσθητος και δεν του αρκεί να είναι σύμφωνος με τις διεθνείς προδιαγραφές αλλά θέλει να έχει διπλές εξόδους κινδύνου, ας κάνει, ας ανοίξει ένα φρεάτιο ακόμα. Ποτέ δεν εγκαταλείπεις μια λύση με κίνδυνο να πέσεις έξω οικονομικά, να πέσεις έξω στους χρόνους, να τινάξεις στον αέρα ένα έργο επειδή δήθεν δεν υπάρχουν λύσεις για την πυροπροστασία. Όλα αυτά είναι προσχήματα προκειμένου να πείσουν πως η λύση που υπάρχει είτε είναι πιο ακριβή είτε δεν είναι εφικτή».

mylopoulos2.jpg

«Η πρόβλεψη για τον Μάρτιο του 2023 είναι μια προφητεία η οποία εκ των υστέρων με μελέτες πρέπει να επαληθευτεί» ανέφερε ο Γιάννης Μυλόπουλος για τα χρονοδιαγράμματα που παρουσιάζει η νέα διοίκηση της Αττικό Μέτρο Α.Ε. «Διαψεύδουν εμάς που το δικό μας χρονοδιάγραμμα στηρίζεται σε τεχνική τεκμηρίωση και μελέτες αυτοί που δεν έχουν ούτε μελέτες ούτε χρονοδιάγραμμα» στήριξε.

Όσο για την ειδική συνεδρίαση στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης για το Μετρό και την απόφαση να μην είναι καλεσμένος αλλά ούτε να μιλήσει, ενώ βρισκόταν έξω από την αίθουσα, ο ίδιος σχολίασε πως «φοβούνται να μην ακουστεί η αλήθεια». «Ούτε προσκλήθηκα, ούτε με άφησαν χθες να μπω στην αίθουσα να μιλήσω. Πολλοί μέσα στο δημοτικό συμβούλιο ζήτησαν ο δικός τους χρόνος να δοθεί σε μένα ώστε να παρουσιάσω την επιστολή. Όλη η υπόθεση κατέληξε σε μια οπερέτα. Δηλαδή μίλησαν οι ωρολογοποιοί, μίλησαν ο δήμαρχος Βόλβης και άλλοι και δεν μίλησε ο μέχρι πριν 15 μέρες πρόεδρος της Αττικό Μετρό. Φοβούνται μην ακουστεί η αλήθεια. Εγώ δεν φοβάμαι μη διαψευστώ γιατί έχω ντοκουμέντα. Αυτοί δεν έχουν στα χέρια τους ούτε μελέτη, ούτε χρονοδιάγραμμα» δήλωσε, ενώ επιτέθηκε και στον Κωνσταντίνο Ζέρβα χαρακτηρίζοντας τον κομματάρχη. «Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας χθες με απογοήτευσε. Είναι φίλος μου, τον γνωρίζω από το σχολείο. Έχασε την ευκαιρία να είναι δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Χθες ήταν κομματάρχης, όχι δήμαρχος. Λυπάμαι που το λέω αλλά είναι αλήθεια».

«Οτιδήποτε άλλο εκτός από την in situ, θα είναι τροχοπέδη και θα καθυστερήσει σημαντικά όχι μόνο τον σταθμό Βενιζέλου αλλά και όλο το Μετρό και φυσικά θα θέσει σε θανάσιμο κίνδυνο την ακεραιότητα των αρχαίων» δήλωσε η αν. καθηγήτρια Τμ. Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Μελίνα Παϊσίδου, εκδηλώνοντας τον φόβο της πως αν υπάρχει απόσπαση αρχαίων, δεν θα επανατοποθετηθούν. «Είμαι βέβαιη ότι δεν θα ξαναγυρίσουν τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου αν αποσπαστούν» είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενη στα κομμάτια του σταθμού Αγίας Σοφίας που δεν επανατοποθετήθηκαν μετά την απόσπαση τους.

Η πρόταση για την απόσπαση και επανατοποθέτηση έχει φύγει από το τραπέζι για την ομ. καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής Αλέκα Αλεξοπούλου, που επίσης μίλησε στην εκδήλωση. «Η πρόταση της απόσπασης έχει φύγει από το τραπέζι κατά τη γνώμη μου, διότι δεν έχει συζητηθεί πουθενά ούτε στο ΚΑΣ. Επομένως αυτή τη στιγμή έχουμε στα χέρια μας μια προδιαγεγραμμένη πορεία έργου, η οποία έχει προδιαγράφει εδώ και 2,5 χρόνια και δεν βλέπω να έχει αναστραφεί καθόλου αυτή η διαδικασία, άρα δεν βλέπω γιατί πρέπει να αναστραφεί τώρα» σημείωσε. Η κ. Αλεξόπουλου για τις αποφάσεις του ΚΑΣ, που άλλαξαν δυο φορές, ανέφερε: «Υπάρχει ένα θέμα αποτίμησης των αρχαιοτήτων. Να θυμίσω ότι τα μέλη του ΚΑΣ που επέτρεπαν την απόσπαση δεν είχαν επισκεφτεί το μνημείο».

Τη δυσκολία της απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου την δεδομένη στιγμή, τόνισε από την πλευρά του ο Ιωάννης Καρλιάμπας, πρόεδρος του τοπικού παραρτήματος Μακεδονίας - Θράκης του Συλλόγου Ελλήνων αρχαιολόγων. «Η απόσπαση των αρχαιοτήτων ενέχει πάρα πολύ μεγάλο κίνδυνο για φθορές. Πρώτα από όλα είναι ήδη μία καταστροφική διαδικασία, αν σκεφτεί κανείς πως για να αποσπαστούν πρέπει πρώτα να τεμαχιστούν σε κομμάτια, κάτι που λόγω της τωρινής κατάστασης στην οποία βρίσκεται το τεχνικό έργο στον σταθμό Βενιζέλου θα είναι πάρα πολύ δύσκολο. Δεν βρισκόμαστε στο 2013. Πλέον έχουμε από πάνω μία πλάκα οροφής και τα αρχαία θα πρέπει να αποσπαστούν και να απομακρυνθούν μέσα από μια οπή που υπάρχει αυτή τη στιγμή, περιορισμένων διαστάσεων. Ο τεμαχισμός τους θα πρέπει να είναι τέτοιων διαστάσεων ώστε να επιτρέπεται η μεταφορά τους μέσα από ένα στενό πέρασμα που είναι πολύ δύσκολο» ανέφερε.

Λύση που θα καταλήξει στα δικαστήρια χαρακτήρισε τη λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου, ο τέως πρόεδρος στην Αττικό Μέτρο Α.Ε. Γιάννης Μυλόπουλος. «Είναι κατάφωρη παράβαση του αρχαιολογικού νόμου διότι εφόσον υπάρχουν όχι ενδείξεις πια που ζητάει ο νόμος, αλλά αποδείξεις ότι υπάρχει λύση για να παραμείνουν στη θέση τους, ίσως πιο δύσκολη και με προβλήματα, αλλά στα τεχνικά ζητήματα τα προβλήματα υπάρχουν για να αντιμετωπίζονται και όχι να λειτουργούν ως προσχήματα για να εγκαταλείψουμε τις λύσεις. Άρα λοιπόν υπάρχει λύση άλλη, η λύση της απόσπασης είναι μια λύση μη νόμιμη, είναι μια λύση παράνομη» δήλωσε ο Γιάννης Μυλόπουλος στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Μετρό & in situ Αρχαία» που διοργάνωσε η «Συμμαχία για ένα προοδευτικό ΤΕΕ» στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Ο κ. Μυλόπουλος υποστήριξε πως «τον τελευταίο καιρό εξελίσσεται μια επιχείρηση εξαπάτησης και παραπλάνησης της κοινής γνώμης με αφορμή το Μετρό Θεσσαλονίκης με διάφορα ατεκμηρίωτα, αβάσιμα, αστήρικτα ή και ψέματα ακόμη γύρω από την πρόοδο του έργου ή γύρω από δήθεν προβλήματα εμφανίζονται και θα μπορούσαν να είναι αιτίες για να κάνουν τη λύση να είναι μη εφαρμόσιμη». Ο τέως πρόεδρος της Αττικό Μετρό επιτέθηκε στον νυν, Νίκο Ταχιάο, λέγοντας πως δεν υπάρχει πρόβλημα πυροπροστασίας που εμποδίζει την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου. «Χθες άκουσα το καινοφανές ότι θα αλλάξουν τη λύση γιατί δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πυροπροστασία. Τους διαψεύδω και διαβεβαιώνω πως στην προμελέτη η οποία κατατέθηκε το 2018 και εγκρίθηκε το ίδιο έτος, η πρόβλεψη της πυροπροστασίας με τα φρεάτια τα οποία θα λειτουργούν ως έξοδοι κινδύνου, έχει ήδη εγκριθεί και έχει εγκριθεί σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές. Άρα λοιπόν δεν τίθεται ζήτημα πυροπροστασίας» σημείωσε, προτείνοντας μάλιστα πως «αν τώρα κάποιος είναι υπερβολικά ευαίσθητος και δεν του αρκεί να είναι σύμφωνος με τις διεθνείς προδιαγραφές αλλά θέλει να έχει διπλές εξόδους κινδύνου, ας κάνει, ας ανοίξει ένα φρεάτιο ακόμα. Ποτέ δεν εγκαταλείπεις μια λύση με κίνδυνο να πέσεις έξω οικονομικά, να πέσεις έξω στους χρόνους, να τινάξεις στον αέρα ένα έργο επειδή δήθεν δεν υπάρχουν λύσεις για την πυροπροστασία. Όλα αυτά είναι προσχήματα προκειμένου να πείσουν πως η λύση που υπάρχει είτε είναι πιο ακριβή είτε δεν είναι εφικτή».

mylopoulos2.jpg

«Η πρόβλεψη για τον Μάρτιο του 2023 είναι μια προφητεία η οποία εκ των υστέρων με μελέτες πρέπει να επαληθευτεί» ανέφερε ο Γιάννης Μυλόπουλος για τα χρονοδιαγράμματα που παρουσιάζει η νέα διοίκηση της Αττικό Μέτρο Α.Ε. «Διαψεύδουν εμάς που το δικό μας χρονοδιάγραμμα στηρίζεται σε τεχνική τεκμηρίωση και μελέτες αυτοί που δεν έχουν ούτε μελέτες ούτε χρονοδιάγραμμα» στήριξε.

Όσο για την ειδική συνεδρίαση στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης για το Μετρό και την απόφαση να μην είναι καλεσμένος αλλά ούτε να μιλήσει, ενώ βρισκόταν έξω από την αίθουσα, ο ίδιος σχολίασε πως «φοβούνται να μην ακουστεί η αλήθεια». «Ούτε προσκλήθηκα, ούτε με άφησαν χθες να μπω στην αίθουσα να μιλήσω. Πολλοί μέσα στο δημοτικό συμβούλιο ζήτησαν ο δικός τους χρόνος να δοθεί σε μένα ώστε να παρουσιάσω την επιστολή. Όλη η υπόθεση κατέληξε σε μια οπερέτα. Δηλαδή μίλησαν οι ωρολογοποιοί, μίλησαν ο δήμαρχος Βόλβης και άλλοι και δεν μίλησε ο μέχρι πριν 15 μέρες πρόεδρος της Αττικό Μετρό. Φοβούνται μην ακουστεί η αλήθεια. Εγώ δεν φοβάμαι μη διαψευστώ γιατί έχω ντοκουμέντα. Αυτοί δεν έχουν στα χέρια τους ούτε μελέτη, ούτε χρονοδιάγραμμα» δήλωσε, ενώ επιτέθηκε και στον Κωνσταντίνο Ζέρβα χαρακτηρίζοντας τον κομματάρχη. «Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας χθες με απογοήτευσε. Είναι φίλος μου, τον γνωρίζω από το σχολείο. Έχασε την ευκαιρία να είναι δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Χθες ήταν κομματάρχης, όχι δήμαρχος. Λυπάμαι που το λέω αλλά είναι αλήθεια».

«Οτιδήποτε άλλο εκτός από την in situ, θα είναι τροχοπέδη και θα καθυστερήσει σημαντικά όχι μόνο τον σταθμό Βενιζέλου αλλά και όλο το Μετρό και φυσικά θα θέσει σε θανάσιμο κίνδυνο την ακεραιότητα των αρχαίων» δήλωσε η αν. καθηγήτρια Τμ. Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Μελίνα Παϊσίδου, εκδηλώνοντας τον φόβο της πως αν υπάρχει απόσπαση αρχαίων, δεν θα επανατοποθετηθούν. «Είμαι βέβαιη ότι δεν θα ξαναγυρίσουν τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου αν αποσπαστούν» είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενη στα κομμάτια του σταθμού Αγίας Σοφίας που δεν επανατοποθετήθηκαν μετά την απόσπαση τους.

Η πρόταση για την απόσπαση και επανατοποθέτηση έχει φύγει από το τραπέζι για την ομ. καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής Αλέκα Αλεξοπούλου, που επίσης μίλησε στην εκδήλωση. «Η πρόταση της απόσπασης έχει φύγει από το τραπέζι κατά τη γνώμη μου, διότι δεν έχει συζητηθεί πουθενά ούτε στο ΚΑΣ. Επομένως αυτή τη στιγμή έχουμε στα χέρια μας μια προδιαγεγραμμένη πορεία έργου, η οποία έχει προδιαγράφει εδώ και 2,5 χρόνια και δεν βλέπω να έχει αναστραφεί καθόλου αυτή η διαδικασία, άρα δεν βλέπω γιατί πρέπει να αναστραφεί τώρα» σημείωσε. Η κ. Αλεξόπουλου για τις αποφάσεις του ΚΑΣ, που άλλαξαν δυο φορές, ανέφερε: «Υπάρχει ένα θέμα αποτίμησης των αρχαιοτήτων. Να θυμίσω ότι τα μέλη του ΚΑΣ που επέτρεπαν την απόσπαση δεν είχαν επισκεφτεί το μνημείο».

Τη δυσκολία της απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου την δεδομένη στιγμή, τόνισε από την πλευρά του ο Ιωάννης Καρλιάμπας, πρόεδρος του τοπικού παραρτήματος Μακεδονίας - Θράκης του Συλλόγου Ελλήνων αρχαιολόγων. «Η απόσπαση των αρχαιοτήτων ενέχει πάρα πολύ μεγάλο κίνδυνο για φθορές. Πρώτα από όλα είναι ήδη μία καταστροφική διαδικασία, αν σκεφτεί κανείς πως για να αποσπαστούν πρέπει πρώτα να τεμαχιστούν σε κομμάτια, κάτι που λόγω της τωρινής κατάστασης στην οποία βρίσκεται το τεχνικό έργο στον σταθμό Βενιζέλου θα είναι πάρα πολύ δύσκολο. Δεν βρισκόμαστε στο 2013. Πλέον έχουμε από πάνω μία πλάκα οροφής και τα αρχαία θα πρέπει να αποσπαστούν και να απομακρυνθούν μέσα από μια οπή που υπάρχει αυτή τη στιγμή, περιορισμένων διαστάσεων. Ο τεμαχισμός τους θα πρέπει να είναι τέτοιων διαστάσεων ώστε να επιτρέπεται η μεταφορά τους μέσα από ένα στενό πέρασμα που είναι πολύ δύσκολο» ανέφερε.

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία