ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μονάδα FSRU και στο λιμάνι του Βόλου

Θα πρόκειται για την τρίτη μονάδα που θα δημιουργηθεί – Σε Αλεξανδρούπολη και Αγ. Θεόδωρους Κορίνθου οι άλλες δύο

 25/09/2021 15:10

Eνας νέoς σταθμός FSRU, επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου, είναι στα σκαριά και πρόκειται για δημιουργηθεί στο λιμάνι του Βόλου. Τις διαδικασίες για το νέο σταθμό, που θα είναι ο τρίτος που θα δημιουργηθεί στο χώρα, έχει ξεκινήσει η εταιρία Mediterranean Gas, η οποία υπέβαλε πρόσφατα την αίτηση για χορήγηση Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) του έργου «ΑΡΓΩ FSRU» στο λιμάνι του Βόλου. Η εταιρία φέρεται να έχει ως έδρα το Βόλο και ιδρύθηκε το 2020. Πίσω της φαίνεται να βρίσκεται ΄λενας άνθρωπος με θητεία στα ενεργειακά project, o Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος, ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος της Powerglobe, με έδρα στη Ντόχα.

Τα άλλα δύο FSRU

Ταυτόχρονα σε πορεία υλοποίησης στη χώρα μας βρίσκονται δύο ακόμα FSRU, τα οποία δρομολογούνται από τη Gastrade και την Motor Oil.

Το πρώτο έργο είναι το γνωστό σε όλους πλέον FSRU Αλεξανδρούπολης, η επενδυτική απόφαση για το οποίο αναμένεται εντός του Οκτωβρίου ενώ το έργο έχει ήδη πάρει το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής DG COMP).

1.jpg

Το έργο αφορά στην κατασκευή σταθμού επαναεριοποίησης στην Αλεξανδρούπολη, στο οποίο συμμετέχει και ο ΔΕΣΦΑ μαζί με τις Bulgartransgaz, Όμιλο Κοπελούζου (DAMCO Energy), ΔΕΠΑ, Gaslog ενώ ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει και η κρατική Εταιρεία Αξιοποίησης Ενεργειακών Πόρων της Βόρειας Μακεδονίας (NER).

Η μονάδα FSRU θα έχει συνολική δυναμικότητα παράδοσης 5,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων/bcm ετησίως. Τα υποθαλάσσια και χερσαία τμήματα του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου, μήκους 24 km και 4 km αντίστοιχα, θα μεταφέρουν το φυσικό αέριο από την πλωτή μονάδα στο ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου. Το σημείο σύνδεσης του αγωγού θα είναι το τμήμα Κήποι-Κομοτηνή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου της Ελλάδας («ΕΣΦΑ»), σε νέο σημείο εισόδου από το οποίο το φυσικό αέριο θα μεταφέρεται από την πλωτή μονάδα στο ΕΣΦΑ. Το FSRU θα κατασκευαστεί από την Gastrade, η οποία και θα κατασκευάσει το έργο με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023.

Tο δεύτερο FSRU ονομάζεται Διώρυγα Gas και θα κατασκευαστεί από την Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους Κορίνθου σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρου από τα Διυλιστήρια της εταιρίας. Το έργο, που έχει πετύχει την ένταξή του στο Δεκαετές Πλάνο Ανάπτυξης (ΔΠΑ) του ΔΕΣΦΑ αφορά την κατασκευή μίας πλωτής μονάδας αεριοποίησης και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) και περιλαμβάνει ειδικό πλοίο, κατασκευή προβλήτας, καθώς και εγκατάσταση ειδικών αγωγών για τη σύνδεση της μονάδας FSRU στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).

oil.jpg

Αναλυτικά το έργο περιλαμβάνει:

• Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (Floating Storage and Regasification Unit) [FSRU].

• Τέσσερις δεξαμενές αποθήκευσης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) συνολικής δυναμικότητας αποθήκευσης 130.000-180.000 m3.

• Μονάδα αεριοποίησης δυναμικότητας 300-500 m3 ΥΦΑ /ώρα.
• Αγωγούς σύνδεσης Φυσικού Αερίου για τη διοχέτευση του καυσίμου στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω νέου μετρητικού σταθμού.

Η δυνατότητα παροχής φυσικού αερίου στο σύστημα μέσω του έργου Διώρυγα Gas εκτιμάται σε 2,0-3,0 bcm/έτος.

Eνας νέoς σταθμός FSRU, επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου, είναι στα σκαριά και πρόκειται για δημιουργηθεί στο λιμάνι του Βόλου. Τις διαδικασίες για το νέο σταθμό, που θα είναι ο τρίτος που θα δημιουργηθεί στο χώρα, έχει ξεκινήσει η εταιρία Mediterranean Gas, η οποία υπέβαλε πρόσφατα την αίτηση για χορήγηση Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) του έργου «ΑΡΓΩ FSRU» στο λιμάνι του Βόλου. Η εταιρία φέρεται να έχει ως έδρα το Βόλο και ιδρύθηκε το 2020. Πίσω της φαίνεται να βρίσκεται ΄λενας άνθρωπος με θητεία στα ενεργειακά project, o Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος, ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος της Powerglobe, με έδρα στη Ντόχα.

Τα άλλα δύο FSRU

Ταυτόχρονα σε πορεία υλοποίησης στη χώρα μας βρίσκονται δύο ακόμα FSRU, τα οποία δρομολογούνται από τη Gastrade και την Motor Oil.

Το πρώτο έργο είναι το γνωστό σε όλους πλέον FSRU Αλεξανδρούπολης, η επενδυτική απόφαση για το οποίο αναμένεται εντός του Οκτωβρίου ενώ το έργο έχει ήδη πάρει το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής DG COMP).

1.jpg

Το έργο αφορά στην κατασκευή σταθμού επαναεριοποίησης στην Αλεξανδρούπολη, στο οποίο συμμετέχει και ο ΔΕΣΦΑ μαζί με τις Bulgartransgaz, Όμιλο Κοπελούζου (DAMCO Energy), ΔΕΠΑ, Gaslog ενώ ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει και η κρατική Εταιρεία Αξιοποίησης Ενεργειακών Πόρων της Βόρειας Μακεδονίας (NER).

Η μονάδα FSRU θα έχει συνολική δυναμικότητα παράδοσης 5,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων/bcm ετησίως. Τα υποθαλάσσια και χερσαία τμήματα του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου, μήκους 24 km και 4 km αντίστοιχα, θα μεταφέρουν το φυσικό αέριο από την πλωτή μονάδα στο ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου. Το σημείο σύνδεσης του αγωγού θα είναι το τμήμα Κήποι-Κομοτηνή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου της Ελλάδας («ΕΣΦΑ»), σε νέο σημείο εισόδου από το οποίο το φυσικό αέριο θα μεταφέρεται από την πλωτή μονάδα στο ΕΣΦΑ. Το FSRU θα κατασκευαστεί από την Gastrade, η οποία και θα κατασκευάσει το έργο με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023.

Tο δεύτερο FSRU ονομάζεται Διώρυγα Gas και θα κατασκευαστεί από την Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους Κορίνθου σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρου από τα Διυλιστήρια της εταιρίας. Το έργο, που έχει πετύχει την ένταξή του στο Δεκαετές Πλάνο Ανάπτυξης (ΔΠΑ) του ΔΕΣΦΑ αφορά την κατασκευή μίας πλωτής μονάδας αεριοποίησης και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) και περιλαμβάνει ειδικό πλοίο, κατασκευή προβλήτας, καθώς και εγκατάσταση ειδικών αγωγών για τη σύνδεση της μονάδας FSRU στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).

oil.jpg

Αναλυτικά το έργο περιλαμβάνει:

• Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (Floating Storage and Regasification Unit) [FSRU].

• Τέσσερις δεξαμενές αποθήκευσης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) συνολικής δυναμικότητας αποθήκευσης 130.000-180.000 m3.

• Μονάδα αεριοποίησης δυναμικότητας 300-500 m3 ΥΦΑ /ώρα.
• Αγωγούς σύνδεσης Φυσικού Αερίου για τη διοχέτευση του καυσίμου στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω νέου μετρητικού σταθμού.

Η δυνατότητα παροχής φυσικού αερίου στο σύστημα μέσω του έργου Διώρυγα Gas εκτιμάται σε 2,0-3,0 bcm/έτος.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία