ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης σε μαθητές: Ήταν δύσκολη η εξίσωση που κληθήκαμε να λύσουμε αλλά τα καταφέραμε καλά

Το 2ο δημοτικό σχολείο Καλλιθέας επισκέφθηκαν ο πρωθυπουργός και η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως με αφορμή την επαναλειτουργία των δημοτικών από σήμερα

 01/06/2020 11:45

Μητσοτάκης σε μαθητές: Ήταν δύσκολη η εξίσωση που κληθήκαμε να λύσουμε αλλά τα καταφέραμε καλά
INTIME NEWS

Δίπλα στους μικρούς μαθητές που επέστρεψαν σήμερα στα θρανία τους βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος επισκέφθηκε το 2ο δημοτικό σχολείο Καλλιθέας «Έλλη Αλεξίου». 

Ο πρωθυπουργός κατά την άφιξή του ενημερώθηκε από τον διευθυντή κ. Γιώργο Αντωνιάδη για το πώς κυλά η πρώτη μέρα επιστροφής στο σχολείο, με μεγάλο ποσοστό συμμετοχής μαθητών και χωρίς απουσία δασκάλου. Συζητήθηκαν οι κανόνες αλλά και οι νέες συνήθειες με τις οποίες καλούνται να εναρμονιστούν μαθητές και διδακτικό προσωπικό ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε με τους μαθητές κατά τη διάρκεια του πρώτου διαλείμματός τους. 

Μόλις «χτύπησε» το κουδούνι για επιστροφή στις τάξεις έσπευσε να χαιρετήσει του μικρούς μαθητές της Α’ Δημοτικού που παρακολουθούσαν σε παραμύθι τον «Μικρό COVID-19», που τους εξηγεί όλα όσα, στην ηλικία τους, πρέπει να γνωρίζουν. 

«Ήταν δύσκολη εξίσωση αυτή που κληθήκαμε να λύσουμε όλοι μαζί αλλά τα καταφέραμε καλά»*

Με δύσκολη εξίσωση που κατάφερε, ωστόσο, να λυθεί και η επιτυχία της πιστώνεται σε όλους παρομοίασε σε μαθητές της ΣΤ’ τάξης, που την ώρα εκείνη διδάσκονταν «Μαθηματικά», ο πρωθυπουργός τον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας διαπιστώνοντας πως στο σύνολό τους οι μαθητές είναι πλήρως ενημερωμένοι για τις συνθήκες υγιεινής που θα πρέπει να τηρούν ευλαβικά. Παρατήρησε δε πως είναι πολύ σημαντικό, παρόλο που ηλιακά είναι νωρίς, οι μαθητές να έχουν πλήρη αίσθηση του ρόλου τους στην κοινωνία.

Όσον αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε πως ήταν πολύ σημαντική και “ήρθε για να μείνει” ενώ η αξιοποίηση της τεχνολογίας ανοίγει ένα παράθυρο στο μέλλον. Πρόσθεσε δε πως πάντα το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς θα γίνεται στην τάξη ωστόσο η τεχνολογία προχωράει και μας δίνει πάρα πολλές ευκαιρίες και δυνατότητες να έχουμε πρόσβαση στη γνώση. «Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν αρκετά καλή, κάναμε πολύ καλό μάθημα και καινούργια πράγματα. Πιστεύω μας έσωσε για να καλύψουμε όλη μας την ύλη και ευτυχώς με όλα αυτά τα μέτρα, επιστρέψαμε στο σχολείο», είχε πει νωρίτερα μαθήτρια της ΣΤ’ Δημοτικού στον πρωθυπουργό. 

Ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε ότι έχοντας ακούσει τις απόψεις των ειδικών και έχοντας λάβει διαβεβαιώσεις ότι δεν συντρέχει λόγος δημόσιας υγείας, τοποθετήθηκε υπέρ του ανοίγματος των δημοτικών πρωτίστως για μαθησιακούς λόγους, κάτι που βρήκε απολύτως σύμφωνο όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Σε συζήτηση με το διδακτικό προσωπικό, ο πρωθυπουργός ανέφερε: 

«Nομίζω ότι και οι γονείς πια αισθάνονται αρκετά σίγουροι να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο. Και δεν σας κρύβω ότι και εγώ προσωπικά, έχοντας ακούσει όλες τις απόψεις των ειδικών και έχοντας πια πάρει τις διαβεβαιώσεις ότι ουσιαστικά δεν συντρέχει κάποιος λόγος δημόσιας υγείας, τοποθετήθηκα υπέρ του ανοίγματος των δημοτικών, ουσιαστικά για μαθησιακούς λόγους. Η ιδέα ότι τα παιδιά θα έμεναν μακριά από το σχολείο για έξι μήνες από το Μάρτιο μέχρι το Σεπτέμβριο νομίζω ότι δημιουργούσε σε όλους μας αρκετά μεγάλη ανησυχία. 

Εγώ πάντως χαίρομαι, μιλώντας σε όσα παιδιά είχα την ευκαιρία, όχι μόνο και σήμερα, όλες αυτές τις μέρες. Νομίζω ότι έχουν καταλάβει τι πρέπει να κάνουν. Ολοι ξαναγίναμε πρωτάκια με τον τρόπο μας και ξαναμάθαμε, από την αρχή, πράγματα τα οποία βέβαια εσείς τους τα μαθαίνατε ούτως ή αλλιώς. Έτσι δεν είναι; Γιατί δεν είναι ο κορονοϊός, υπήρχε η γρίπη, οι βασικοί κανόνες ατομικής υγιεινής θα μας συνοδεύουν για πάντα. Και νομίζω ότι και στα παιδάκια κάπου τους έλειψαν οι παρέες τους. Από το να παίζουν κιόλας στις παιδικές χαρές ή στους δρόμους χωρίς να υπάρχει καμία τάξη και καμία επίβλεψη, σίγουρα θα είναι πιο ασφαλή στο σχολείο τους. 

Νομίζω ότι αν δουν και κάποιοι γονείς που μπορεί να είναι επιφυλακτικοί ότι το πράγμα πάει καλά, μπορεί να αυξηθεί η προσέλευση τις επόμενες μέρες. Και τελειώνουμε Παρασκευή 26 Ιουνίου.
Πάντως, εγώ θέλω να σας πω και ένα μεγάλο ευχαριστώ, συνολικά το λέω, σε κάθε ευκαιρία, σε όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, γιατί δεν ήταν απλό αυτό το οποίο έγινε και ειδικά η προσπάθεια να κρατήσουμε τα παιδιά σε επαφή με το σχολείο μέσω της τεχνολογίας ήταν μία πολύ μεγάλη έκπληξη για όλους μας. Προφανώς, πιο δύσκολο όσο τα παιδιά είναι πιο μικρά. Αλλά, νομίζω, ότι η εξοικείωση πια είναι τέτοια που μας επιτρέπει να κάνουμε πολλά περισσότερα πράγματα.

Και, βέβαια, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και με την Υπουργό το πολύ επιτυχημένο πείραμα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, το οποίο και αυτό αγκαλιάστηκε, όχι μόνο από παιδιά, αλλά και από γονείς. Μπήκαμε με μεγάλη ταχύτητα σε έναν νέο κόσμο. Βέβαια, υποκατάστατο για το σχολείο και την επαφή δεν υπάρχει. Αλλά, νομίζω, ότι αυτά τα εργαλεία θα μας συνοδεύουν για πάντα πια, θα κάνουν και τη δική σας δουλειά και το όλο εκπαιδευτικό έργο πιο εύκολο. Και, βέβαια και στο κομμάτι της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στο οποίο αποδίδουμε πολύ μεγάλη σημασία έχουμε πια άλλη εξοικείωση με την τεχνολογία για να μπορούμε να κάνουμε πιο ενδιαφέροντα πράγματα». 

Τον πρωθυπουργό συνόδευαν η υπουργός παιδείας & θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός παιδείας & θρησκευμάτων, αρμόδια για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή, Σοφία Ζαχαράκη.

Αποχωρώντας ο πρωθυπουργός συνομίλησε και χαιρέτησε κατοίκους της περιοχής ενώ ανταποκρίθηκε σε πρόσκληση για μια πολύ γρήγορη επίσκεψη σε κατάστημα με παραδοσιακά Κρητικά προϊόντα.

mitsoakis-kallithea.jpg

Kεραμέως: Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα, χωρίς ανοιχτά σχολεία

«Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα, χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε η υπουργός παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FΜ» για τη σημερινή επαναλειτουργία νηπιαγωγείων, δημοτικών και ειδικών σχολείων.

«Οι λόγοι που μας οδήγησαν σ' αυτή την απόφαση ήταν πρώτα απ' όλα η ομόφωνη απόφαση της επιτροπής των ειδικών, η καθοδική πορεία της επιδημίας», σημείωσε η υπουργός και πρόσθεσε πως προσμετρήθηκε, επίσης, η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων, «η οποία είναι πολύ ενθαρρυντική», καθώς «έγινε υποδειγματική τήρηση των μέτρων προστασίας και πρόληψης».

«Από τη στιγμή που έχουμε το “πράσινο φως”, την προηγούμενη εμπειρία, οφείλουμε να επιτρέψουμε στα παιδιά να επιστρέψουν στον φυσικό τους χώρο που δεν είναι άλλος από το σχολείο», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως, επισημαίνοντας πως «αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα, τα παιδιά θα ήταν έξι μήνες εκτός σχολικής δομής».

«Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, εκεί όπου μπορούν να τηρούν κανόνες και να ακολουθούν τα μέτρα προστασίας παρά έξω στις πλατείες», υπογράμμισε, σημειώνοντας πως «δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να μάθουν να συμβιώνουν μ’ αυτή τη νέα κανονικότητα, πώς να προστατεύονται στη βάση πάντα των οδηγιών των ειδικών».

«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο έχει σημαντικές συνέπειες και στη μαθησιακή εξέλιξη του παιδιού αλλά και στην κοινωνική του εξέλιξη και στην ψυχοσυναισθηματική του εξέλιξη», επισήμανε η κ. Κεραμέως, ενώ σε ό,τι αφορά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τόνισε: «πηγαίνουμε βήμα βήμα με βάση διαρκώς τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα, όπως αυτά μας δίνονται και αναλύονται από τους ειδικούς. θα πορευτούμε στη βάση των οδηγιών των ειδικών, θα ακολουθούμε διαρκώς τις οδηγίες των ειδικών και θα αξιολογούμε κάθε μέτρο που παίρνουμε.

Για τις αντιδράσεις με αφορμή τις κάμερες στα σχολεία, η υπουργός ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει καταγραφή, υπάρχει απλώς η δυνατότητα για μετάδοση του μαθήματος» και εξήγησε: «Όταν η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για να προστατεύσουν την ατομική τους υγεία, την οικογενειακή και δημόσια υγεία, είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να προβλέψει τη δυνατότητα για πρόσβαση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως».

Αναφορικά με τα όσα υποστήριξε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης στη Βουλή, ότι υπήρξε διαρροή προσωπικών δεδομένων καθηγητών και μαθητών μέσω τηλεμαθημάτων, η κ. Κεραμέως σχολίασε: «Δεν υπήρξε καμιά διαρροή απολύτως, ούτε ένα προσωπικό δεδομένο μαθητή. Υπήρξε οικειοθελής ανάρτηση από εκπαιδευτικούς στατιστικών στοιχείων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».

Με αφορμή, δε, τη σημερινή εισαγωγή προς συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του σχολείου, η υπουργός επισήμανε ότι οι αλλαγές ξεκινούν από κάτω προς τα πάνω, «αρχίζουν από το νηπιαγωγείο και φτάνουν μέχρι τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και ρυθμίσεις για τα πανεπιστήμια» και σημείωσε ότι οι αλλαγές αφορούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και «όλα είναι σταθμισμένα σε κάθε βαθμίδα».

Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε επίσης στη λειτουργία πρότυπων και πειραματικών σχολείων από την ερχόμενη σχολική χρονιά, σημειώνοντας: «Από τον Σεπτέμβριο θα λειτουργούν 28 πρότυπα και 34 πειραματικά σχολεία στη χώρα. Στα πρότυπα σχολεία, όπου καλλιεργείται ιδιαιτέρως η έννοια της αυτοβελτίωσης, η εισαγωγή θα γίνεται με εξετάσεις από φέτος. Στα πειραματικά σχολεία, όπου δοκιμάζονται νέες μέθοδοι διδασκαλίας, εκεί είναι σημαντικό να έχουμε ένα τυχαίο δείγμα του πληθυσμού και θα εισάγεται κανείς με κλήρωση».

Μιλώντας στο «Πρακτορείο FM», η υπουργός έκανε επίσης ιδιαίτερη μνεία στις ρυθμίσεις που προωθούνται για την αποτελεσματικότητα στη στελέχωση σχολικών μονάδων, που στόχο έχει να καταπολεμήσει την παθογένεια με τα κενά στην αρχή της σχολικής χρονιάς, επισημαίνοντας πως θα υπάρξει διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές, μείωση της διάρκειας των πινάκων κ.ά.

Ειδικότερα, δε, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανέφερε ότι προωθούνται ρυθμίσεις για την αναβάθμιση των πανεπιστημίων. «Ενισχύουμε την εξωστρέφειά τους, δίνουμε τη δυνατότητα να ιδρύονται ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα αυτόνομα από το κάθε πανεπιστήμιο και χωρίς την έγκριση υπουργού. Απεμπολούμε εξουσίες που έχουμε για να δώσουμε μεγαλύτερη αυτονομία στα πανεπιστήμια», σημείωσε -μεταξύ άλλων- η υπουργός, υπογραμμίζοντας και την προωθούμενη συνεργασία με 27 κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια.

ΑΠΕ -ΜΠΕ

Δίπλα στους μικρούς μαθητές που επέστρεψαν σήμερα στα θρανία τους βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος επισκέφθηκε το 2ο δημοτικό σχολείο Καλλιθέας «Έλλη Αλεξίου». 

Ο πρωθυπουργός κατά την άφιξή του ενημερώθηκε από τον διευθυντή κ. Γιώργο Αντωνιάδη για το πώς κυλά η πρώτη μέρα επιστροφής στο σχολείο, με μεγάλο ποσοστό συμμετοχής μαθητών και χωρίς απουσία δασκάλου. Συζητήθηκαν οι κανόνες αλλά και οι νέες συνήθειες με τις οποίες καλούνται να εναρμονιστούν μαθητές και διδακτικό προσωπικό ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε με τους μαθητές κατά τη διάρκεια του πρώτου διαλείμματός τους. 

Μόλις «χτύπησε» το κουδούνι για επιστροφή στις τάξεις έσπευσε να χαιρετήσει του μικρούς μαθητές της Α’ Δημοτικού που παρακολουθούσαν σε παραμύθι τον «Μικρό COVID-19», που τους εξηγεί όλα όσα, στην ηλικία τους, πρέπει να γνωρίζουν. 

«Ήταν δύσκολη εξίσωση αυτή που κληθήκαμε να λύσουμε όλοι μαζί αλλά τα καταφέραμε καλά»*

Με δύσκολη εξίσωση που κατάφερε, ωστόσο, να λυθεί και η επιτυχία της πιστώνεται σε όλους παρομοίασε σε μαθητές της ΣΤ’ τάξης, που την ώρα εκείνη διδάσκονταν «Μαθηματικά», ο πρωθυπουργός τον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας διαπιστώνοντας πως στο σύνολό τους οι μαθητές είναι πλήρως ενημερωμένοι για τις συνθήκες υγιεινής που θα πρέπει να τηρούν ευλαβικά. Παρατήρησε δε πως είναι πολύ σημαντικό, παρόλο που ηλιακά είναι νωρίς, οι μαθητές να έχουν πλήρη αίσθηση του ρόλου τους στην κοινωνία.

Όσον αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε πως ήταν πολύ σημαντική και “ήρθε για να μείνει” ενώ η αξιοποίηση της τεχνολογίας ανοίγει ένα παράθυρο στο μέλλον. Πρόσθεσε δε πως πάντα το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς θα γίνεται στην τάξη ωστόσο η τεχνολογία προχωράει και μας δίνει πάρα πολλές ευκαιρίες και δυνατότητες να έχουμε πρόσβαση στη γνώση. «Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν αρκετά καλή, κάναμε πολύ καλό μάθημα και καινούργια πράγματα. Πιστεύω μας έσωσε για να καλύψουμε όλη μας την ύλη και ευτυχώς με όλα αυτά τα μέτρα, επιστρέψαμε στο σχολείο», είχε πει νωρίτερα μαθήτρια της ΣΤ’ Δημοτικού στον πρωθυπουργό. 

Ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε ότι έχοντας ακούσει τις απόψεις των ειδικών και έχοντας λάβει διαβεβαιώσεις ότι δεν συντρέχει λόγος δημόσιας υγείας, τοποθετήθηκε υπέρ του ανοίγματος των δημοτικών πρωτίστως για μαθησιακούς λόγους, κάτι που βρήκε απολύτως σύμφωνο όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Σε συζήτηση με το διδακτικό προσωπικό, ο πρωθυπουργός ανέφερε: 

«Nομίζω ότι και οι γονείς πια αισθάνονται αρκετά σίγουροι να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο. Και δεν σας κρύβω ότι και εγώ προσωπικά, έχοντας ακούσει όλες τις απόψεις των ειδικών και έχοντας πια πάρει τις διαβεβαιώσεις ότι ουσιαστικά δεν συντρέχει κάποιος λόγος δημόσιας υγείας, τοποθετήθηκα υπέρ του ανοίγματος των δημοτικών, ουσιαστικά για μαθησιακούς λόγους. Η ιδέα ότι τα παιδιά θα έμεναν μακριά από το σχολείο για έξι μήνες από το Μάρτιο μέχρι το Σεπτέμβριο νομίζω ότι δημιουργούσε σε όλους μας αρκετά μεγάλη ανησυχία. 

Εγώ πάντως χαίρομαι, μιλώντας σε όσα παιδιά είχα την ευκαιρία, όχι μόνο και σήμερα, όλες αυτές τις μέρες. Νομίζω ότι έχουν καταλάβει τι πρέπει να κάνουν. Ολοι ξαναγίναμε πρωτάκια με τον τρόπο μας και ξαναμάθαμε, από την αρχή, πράγματα τα οποία βέβαια εσείς τους τα μαθαίνατε ούτως ή αλλιώς. Έτσι δεν είναι; Γιατί δεν είναι ο κορονοϊός, υπήρχε η γρίπη, οι βασικοί κανόνες ατομικής υγιεινής θα μας συνοδεύουν για πάντα. Και νομίζω ότι και στα παιδάκια κάπου τους έλειψαν οι παρέες τους. Από το να παίζουν κιόλας στις παιδικές χαρές ή στους δρόμους χωρίς να υπάρχει καμία τάξη και καμία επίβλεψη, σίγουρα θα είναι πιο ασφαλή στο σχολείο τους. 

Νομίζω ότι αν δουν και κάποιοι γονείς που μπορεί να είναι επιφυλακτικοί ότι το πράγμα πάει καλά, μπορεί να αυξηθεί η προσέλευση τις επόμενες μέρες. Και τελειώνουμε Παρασκευή 26 Ιουνίου.
Πάντως, εγώ θέλω να σας πω και ένα μεγάλο ευχαριστώ, συνολικά το λέω, σε κάθε ευκαιρία, σε όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, γιατί δεν ήταν απλό αυτό το οποίο έγινε και ειδικά η προσπάθεια να κρατήσουμε τα παιδιά σε επαφή με το σχολείο μέσω της τεχνολογίας ήταν μία πολύ μεγάλη έκπληξη για όλους μας. Προφανώς, πιο δύσκολο όσο τα παιδιά είναι πιο μικρά. Αλλά, νομίζω, ότι η εξοικείωση πια είναι τέτοια που μας επιτρέπει να κάνουμε πολλά περισσότερα πράγματα.

Και, βέβαια, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και με την Υπουργό το πολύ επιτυχημένο πείραμα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, το οποίο και αυτό αγκαλιάστηκε, όχι μόνο από παιδιά, αλλά και από γονείς. Μπήκαμε με μεγάλη ταχύτητα σε έναν νέο κόσμο. Βέβαια, υποκατάστατο για το σχολείο και την επαφή δεν υπάρχει. Αλλά, νομίζω, ότι αυτά τα εργαλεία θα μας συνοδεύουν για πάντα πια, θα κάνουν και τη δική σας δουλειά και το όλο εκπαιδευτικό έργο πιο εύκολο. Και, βέβαια και στο κομμάτι της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στο οποίο αποδίδουμε πολύ μεγάλη σημασία έχουμε πια άλλη εξοικείωση με την τεχνολογία για να μπορούμε να κάνουμε πιο ενδιαφέροντα πράγματα». 

Τον πρωθυπουργό συνόδευαν η υπουργός παιδείας & θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός παιδείας & θρησκευμάτων, αρμόδια για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή, Σοφία Ζαχαράκη.

Αποχωρώντας ο πρωθυπουργός συνομίλησε και χαιρέτησε κατοίκους της περιοχής ενώ ανταποκρίθηκε σε πρόσκληση για μια πολύ γρήγορη επίσκεψη σε κατάστημα με παραδοσιακά Κρητικά προϊόντα.

mitsoakis-kallithea.jpg

Kεραμέως: Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα, χωρίς ανοιχτά σχολεία

«Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα, χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε η υπουργός παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FΜ» για τη σημερινή επαναλειτουργία νηπιαγωγείων, δημοτικών και ειδικών σχολείων.

«Οι λόγοι που μας οδήγησαν σ' αυτή την απόφαση ήταν πρώτα απ' όλα η ομόφωνη απόφαση της επιτροπής των ειδικών, η καθοδική πορεία της επιδημίας», σημείωσε η υπουργός και πρόσθεσε πως προσμετρήθηκε, επίσης, η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων, «η οποία είναι πολύ ενθαρρυντική», καθώς «έγινε υποδειγματική τήρηση των μέτρων προστασίας και πρόληψης».

«Από τη στιγμή που έχουμε το “πράσινο φως”, την προηγούμενη εμπειρία, οφείλουμε να επιτρέψουμε στα παιδιά να επιστρέψουν στον φυσικό τους χώρο που δεν είναι άλλος από το σχολείο», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως, επισημαίνοντας πως «αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα, τα παιδιά θα ήταν έξι μήνες εκτός σχολικής δομής».

«Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, εκεί όπου μπορούν να τηρούν κανόνες και να ακολουθούν τα μέτρα προστασίας παρά έξω στις πλατείες», υπογράμμισε, σημειώνοντας πως «δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να μάθουν να συμβιώνουν μ’ αυτή τη νέα κανονικότητα, πώς να προστατεύονται στη βάση πάντα των οδηγιών των ειδικών».

«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο έχει σημαντικές συνέπειες και στη μαθησιακή εξέλιξη του παιδιού αλλά και στην κοινωνική του εξέλιξη και στην ψυχοσυναισθηματική του εξέλιξη», επισήμανε η κ. Κεραμέως, ενώ σε ό,τι αφορά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τόνισε: «πηγαίνουμε βήμα βήμα με βάση διαρκώς τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα, όπως αυτά μας δίνονται και αναλύονται από τους ειδικούς. θα πορευτούμε στη βάση των οδηγιών των ειδικών, θα ακολουθούμε διαρκώς τις οδηγίες των ειδικών και θα αξιολογούμε κάθε μέτρο που παίρνουμε.

Για τις αντιδράσεις με αφορμή τις κάμερες στα σχολεία, η υπουργός ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει καταγραφή, υπάρχει απλώς η δυνατότητα για μετάδοση του μαθήματος» και εξήγησε: «Όταν η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για να προστατεύσουν την ατομική τους υγεία, την οικογενειακή και δημόσια υγεία, είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να προβλέψει τη δυνατότητα για πρόσβαση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως».

Αναφορικά με τα όσα υποστήριξε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης στη Βουλή, ότι υπήρξε διαρροή προσωπικών δεδομένων καθηγητών και μαθητών μέσω τηλεμαθημάτων, η κ. Κεραμέως σχολίασε: «Δεν υπήρξε καμιά διαρροή απολύτως, ούτε ένα προσωπικό δεδομένο μαθητή. Υπήρξε οικειοθελής ανάρτηση από εκπαιδευτικούς στατιστικών στοιχείων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».

Με αφορμή, δε, τη σημερινή εισαγωγή προς συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του σχολείου, η υπουργός επισήμανε ότι οι αλλαγές ξεκινούν από κάτω προς τα πάνω, «αρχίζουν από το νηπιαγωγείο και φτάνουν μέχρι τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και ρυθμίσεις για τα πανεπιστήμια» και σημείωσε ότι οι αλλαγές αφορούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και «όλα είναι σταθμισμένα σε κάθε βαθμίδα».

Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε επίσης στη λειτουργία πρότυπων και πειραματικών σχολείων από την ερχόμενη σχολική χρονιά, σημειώνοντας: «Από τον Σεπτέμβριο θα λειτουργούν 28 πρότυπα και 34 πειραματικά σχολεία στη χώρα. Στα πρότυπα σχολεία, όπου καλλιεργείται ιδιαιτέρως η έννοια της αυτοβελτίωσης, η εισαγωγή θα γίνεται με εξετάσεις από φέτος. Στα πειραματικά σχολεία, όπου δοκιμάζονται νέες μέθοδοι διδασκαλίας, εκεί είναι σημαντικό να έχουμε ένα τυχαίο δείγμα του πληθυσμού και θα εισάγεται κανείς με κλήρωση».

Μιλώντας στο «Πρακτορείο FM», η υπουργός έκανε επίσης ιδιαίτερη μνεία στις ρυθμίσεις που προωθούνται για την αποτελεσματικότητα στη στελέχωση σχολικών μονάδων, που στόχο έχει να καταπολεμήσει την παθογένεια με τα κενά στην αρχή της σχολικής χρονιάς, επισημαίνοντας πως θα υπάρξει διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές, μείωση της διάρκειας των πινάκων κ.ά.

Ειδικότερα, δε, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανέφερε ότι προωθούνται ρυθμίσεις για την αναβάθμιση των πανεπιστημίων. «Ενισχύουμε την εξωστρέφειά τους, δίνουμε τη δυνατότητα να ιδρύονται ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα αυτόνομα από το κάθε πανεπιστήμιο και χωρίς την έγκριση υπουργού. Απεμπολούμε εξουσίες που έχουμε για να δώσουμε μεγαλύτερη αυτονομία στα πανεπιστήμια», σημείωσε -μεταξύ άλλων- η υπουργός, υπογραμμίζοντας και την προωθούμενη συνεργασία με 27 κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια.

ΑΠΕ -ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία