ΑΠΟΨΕΙΣ

Μήπως ο Τσίπρας έχει δίκαιο για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγης στα ΑΕΙ;

 11/10/2021 15:38

Απώλεια του 72% των διδακτικών ωρών, δηλαδή 30 στις 42 καταγράφηκε τις τελευταίες έξι εργάσιμες ημέρες σε κάποια δημόσια σχολεία της Θεσσαλονίκης.

Διότι:

- την ΔΕΥΤΕΡΑ 4 Οκτωβρίου, στα περισσότερα σχολεία, αποφασίστηκε περίπατος, ίσως και λόγω της ανάγκης για εκτόνωση της κατάσταση που είχε δημιουργηθεί την προηγούμενη εβδομάδα σε Σταυρούπολη και Εύοσμο, και για τον φόβο να υπάρξει «διασπορά» της βίας από τους μεταφερόμενους χούλιγκανς. Χαμένες διδακτικές ώρες 7.

- την ΤΡΙΤΗ 5 Οκτωβρίου οι συνδικαλιστές μαθητές έκριναν ότι πρέπει να γίνει κατάληψη για να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων διότι υπονομεύουν τη δημόσια εκπαίδευση. Σε πολλά σχολεία δεν έγινε τηλεκπαίδευση, η οποία σύμφωνα με την υπουργική εγκύκλιο έπρεπε να αρχίσει αμέσως διότι κάποιοι διευθυντές έκριναν ότι έπρεπε να συζητήσουν το θέμα με τους μαθητές, λες και μπορούσαν αυτοί να καταργήσουν τον νόμο. Χαμένες διδακτικές ώρες 7.

- την ΤΕΤΑΡΤΗ 6 Οκτωβρίου, επαναλήφθηκε η ίδια διαδικασία, με μία ώρα να αποφασίζεται η συνέχεια της κατάληψης και η τηλεκπαίδευση να ξεκινά από την τρίτη ώρα. Χαμένες διδακτικές ώρες 2.

- την ΠΕΜΠΤΗ 7 Οκτωβρίου επαναλήφθηκε η ίδια διαδικασία αλλά σε κάποια σχολεία δεν έγινε καν τηλεκπαίδευση για άλλους λόγους. Χαμένες διδακτικές ώρες 7.

- τη ΔΕΥΤΕΡΑ 11 Οκτωβρίου έγινε απεργία των εκπαιδευτικών κατά της αξιολόγησης, η οποία, όπως υποστηρίζουν, υπονομεύει τη δημόσια εκπαίδευση. Χαμένες ώρες διδακτικές 7.

- (Την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 Οκτωβρίου έγινε μάθημα. Προφανώς κάτ’ εξαίρεση.)

Σε αυτές τις 30 χαμένες διδακτικές ώρες από την 1η Οκτωβρίου, θα πρέπει να προστεθούν άλλες 20 τουλάχιστον από την περίοδο 13 Σεπτεμβρίου που άνοιξαν τα σχολεία, μέχρι 30 Σεπτεμβρίου μέχρι να πάρει μπρος το σχολείο.

Δηλαδή μόλις πήρε μπρος το σχολείο και αποκαταστάθηκε η ομαλότητα στη λειτουργία του, άρχισαν να χάνονται ώρες.

Σύνολο χαμένων ωρών στις 4 βδομάδες, περίπου 50. Με 35 ώρες την εβδομάδα χάθηκε 1,5 εβδομάδα μαθημάτων στις περίπου 30 που έχει σχολική χρονιά.

Περίπου το 5% του συνόλου των ωρών ολόκληρης της χρονιάς, χάθηκε σε τέσσερις εβδομάδες.

Ανάμεσα στους μαθητές που υφίστανται τις συνέπειες από αυτές τις απώλειες, είναι οι μαθητές της Γ Λυκείου, για τους οποίους την προηγούμενη περίοδο χύθηκαν τόνοι κροκοδείλιων δακρύων για την ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ), στα ΑΕΙ που όπως, έγραψε σε ανάρτηση του στο facebook στις 27 Αυγούστου, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, «στέρησε το όνειρο από χιλιάδες μαθητές». Προφανώς, ο κ. Τσίπρας έχει δίκαιο όταν ζητά να καταργηθεί η ΕΒΕ. Διότι όσο τα παιδιά δεν κάνουν μαθήματα, τόσο απομακρύνεται το ενδεχόμενο να πιάσουν την ΕΒΕ.

Άλλωστε όπως μία ημέρα αργότερα, στις 28 Αυγούστου, επισήμανε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματα «παθαίνουν κυριολεκτικά πανωλεθρία, ξεμένοντας από πρωτοετείς φοιτητές».

Έτσι και χειρότερα θα γίνει!

Διότι δεκάδες χιλιάδες μαθητές δεν θα μπορέσουν να πιάσουν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Δεν κάνουν μάθημα στο σχολείο για να μπορέσουν να την πιάσουν. Όχι διότι είναι πολύ ψηλά, αλλά για να τη φτάσει ο μαθητής δεν χρειάζεται απλώς να διαβάσει, πρέπει να πάει και σχολείο και να έχει κάνει μαθήματα.

Αλλά στα δημόσια σχολεία δεν κάνει!

Διότι δεν γίνονται μαθήματα χάριν της «υπεράσπισης» της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.

Διότι με απεργίες, καταλήψεις και άλλες «μορφές πάλης και αγώνα» (στη Σταυρούπολη και κανονικής πάλης) διαμαρτύρονται ότι το δημόσιο σχολείο, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο δέχεται επίθεση και υπονομεύεται.

Μόνο που δεν υπονομεύεται από τους νεοφιλελεύθερους αλλά από τους ίδιους που ομνύουν στην αναγκαιότητα του.

Διότι όταν στο δημόσιο σχολείο δεν γίνονται μαθήματα, οι συνέπειες δεν αφορούν ούτε τις νεοφιλελεύθερες απόψεις, ούτε όσους πηγαίνουν στα ιδιωτικά, ούτε την προτίμηση του Μητσοτάκη για το Yale.

Οι επιπτώσεις από την «υπεράσπιση» της δημόσιας εκπαίδευσης μέσω των αποχών και των καταλήψεων βαραίνουν αυτούς που χρειάζονται τη δημόσια εκπαίδευση, αφορά αυτά τα παιδιά που πηγαίνουν στο Δημόσιο σχολείο της γειτονιάς τους, διότι δεν μπορούν να πάνε σε κανένα άλλο.

Όταν αυτά τα σχολεία, τα δημόσια σχολεία, δεν κάνουν μάθημα γιατί κάποιοι μαθητές, κόμματα και εκπαιδευτικοί «υπερασπίζονται» τη δημόσια παιδεία, οι μαθητές αυτών των σχολείων, χάνουν το μάθημα, άρα βρίσκονται σε μειονεκτική θέση έναντι των άλλων συμμαθητών τους που κάνουν μαθήματα.

Για να εξισορροπήσουν το κενό, οι οικογένειες τους η σε ιδιωτικό θα πρέπει να τα στείλουν ή σε φροντιστήριο και ιδιαίτερα.

Κανένα από τα οποία δε είναι δημόσιο. Και κανένα δωρεάν.

Αλλά τι να κάνουν όταν στα σχολεία είναι αυτό που παρέχεται δημόσια και δωρεάν, δεν είναι βέβαιο ότι είναι εκπαίδευση;

Άρα ο Τσίπρας έχει σαφή εικόνα για τη δημόσια εκπαίδευση αν και στέλνει τα παιδιά του στην σχολή Χιλ.

Αν καταργηθεί δηλαδή η ελάχιστη βάση εισαγωγής, ουδείς θα χρειάζεται να παιδεύεται με μαθήματα και διαβάσματα.

Κουτσά στραβά γράφοντας τρία, μαθηματικός στη Σάμο ή πληροφορικάριος στη Λαμία, θα περνά...

Και δεν θα χρειάζεται η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση να συνοδεύεται από μαθήματα...

Αλλά αν καταργηθεί η ΕΒΕ, δεν θα γίνονται καταλήψεις;

Σε σχολείο της Θεσσαλονίκης, η κατάληψη είχε ως αίτημα την συμπαράσταση στον αγώνα των εκπαιδευτικών κατά της αξιολόγησης, η οποία, όπως είπαμε και παραπάνω, υπονομεύει τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.

Ποιός ωφελείται από απεργίες και καταλήψεις στη δημόσια εκπαίδευση;