ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Διανοίχθηκαν οι σήραγγες στη Βενιζέλου - Υπογράφεται σύμβαση για ακόμη 15 συρμούς

«Σπριντ» για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής «Σιδηροδρομικός Σταθμός - Νέα Ελβετία»

 02/11/2022 17:50

Μετρό Θεσσαλονίκης: Διανοίχθηκαν οι σήραγγες στη Βενιζέλου - Υπογράφεται σύμβαση για ακόμη 15 συρμούς

Συνεχίζεται ο αγώνας δρόμου για την ολοκλήρωση του έργου της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και μέχρι την Νέα Ελβετία. 

Όπως αναφέρει το ypodomes.com

Το σημαντικότερο εν ενεργεία εργοτάξιο δίχως άλλο, είναι αυτό της κατασκευής του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Εκεί, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκσκαφές προχωρούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό και στα μέσα Οκτωβρίου, “τρυπήθηκαν” οι σήραγγες στον σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.

Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε ότι οι μετροπόντικες έχουν περάσει από τον σταθμό εδώ και αρκετά χρόνια, όταν ακόμα υπήρχε η εμπλοκή στην κατασκευή του. Με την έναρξη των εργασιών κατασκευής του σταθμού, ξεκίνησαν οι εκσκαφές και σταδιακά έφτασαν στον πυθμένα, σχεδόν, του σταθμού, βρίσκοντας τις κατασκευασμένες σήραγγες.

Για όσους δεν γνωρίζουν, όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι με κεντρική αποβάθρα και εκατέρωθεν τις γραμμές (όπως στην Αθήνα είναι για παράδειγμα οι σταθμοί Άγιος Δημήτριος, Εθνική Άμυνα, Αιγάλεω). Αυτό σημαίνει πως αφού θα ολοκληρωθεί η διάτρηση των σηράγγων, θα μπορεί ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού από τον πυθμένα.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό, η ολοκλήρωση κατασκευής του σταθμού θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου. Από εκεί και έπειτα ανοίγει ο δρόμος για να επεκταθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια (που σήμερα πραγματοποιούνται στο τμήμα Σιντριβάνι-Νέα Ελβετία) και στο τμήμα Αγία Σοφία-Βενιζέλου-Δημοκρατίας-Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.

Ο μεγάλος στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως άλλωστε έχει δηλωθεί από τον υπουργό ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, είναι να προλάβει να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι το τέλος του 2023 και να δοθεί σε λειτουργία η γραμμή των 13 σταθμών, διακόπτωντας την αναμονή 17 και πλέον ετών από την εκκίνηση της κατασκευής του. Εντός του 2024 εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει και η γραμμή Καλαμαριάς με επιπλέον 5 σταθμούς ολοκληρώνοντας την πρώτη φάση κατασκευών στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Έρχονται 15 νέοι συρμοί

Θέμα ημερών, όμως θεωρείται και η υπογραφή της σύμβασης για την προμήθεια 15 επιπλέον συρμών που θα προστεθούν στους 18 υπάρχοντες. Ο στόλος των 33 συρμών θα μπορεί να φτάνει να πραγματοποιεί δρομολόγια μέχρι και κάθε 90 δευτερόλεπτα τις ώρες αιχμής στις δύο γραμμές. Ο σχετικός διαγωνισμός της Αττικό Μετρό ξεκίνησε στις 31 Ιανουαρίου με ΑΚΤΩΡ-HITACHI να είναι το ανάδοχο σχήμα. Η Hitachi άλλωστε έχει κατασκευάσει και τους 18 πρώτους συρμούς.

Από τους 15 συρμούς οι έξι προβλέπονται για τη βασική γραμμή που έτσι θα φτάσει τους 24 συρμούς και οι υπόλοιποι 9 θα καλύψουν την επέκταση προς Καλαμαριά. Οι νέοι συρμοί θα λειτουργούν όπως και οι υφιστάμενοι, αυτόματα χωρίς οδηγό.

Οι συρμοί θα είναι φυσικά και λειτουργικά συμβατοί με το υπάρχον σύστημα Μετρό Θεσσαλονίκης ήτοι, με το Βασικό Έργο, την επέκταση προς Καλαμαριά, το Αμαξοστάσιο Πυλαίας με τον υπάρχοντα εξοπλισμό συντήρησης του Τροχαίου Υλικού καθώς και με το υπάρχον τροχαίο υλικό. Το ύψος του διαγωνισμού είναι ποσού με ΦΠΑ 176,08 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 142 εκατ. ευρώ).

Ο διαγωνισμός για τη λειτουργία

Παράλληλα αναμένεται η εκκίνηση του διαγωνισμού-ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση, σημαντικές εταιρείες operator, αντίστοιχων συστημάτων Μετρό στο εξωτερικό, έχουν δείξει αρχικό ενδιαφέρον και μένει να δούμε ποια και πόσα σχήματα τελικά θα δηλώσουν συμμετοχή.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, στις 2 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η υποβολή των φακέλων και στις 8 θα γίνει αποσφράγιση των προσφορών. Στόχος της Αττικό Μετρό και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να υπογραφεί η σύμβαση εντός του 2023 καθώς είναι προαπαιτούμενο για να μπορέσει να λειτουργήσει το Μετρό της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 132 μήνες, δηλαδή για περίοδο 11 ετών. Σύμφωνα με την προκήρυξη δεν προβλέπεται επιπλέον παράταση του χρόνου της σύμβασης. Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης με ΦΠΑ είναι 362,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 292 εκατ. ευρώ). Η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας. από την Αττικό Μετρό.

Συνεχίζεται ο αγώνας δρόμου για την ολοκλήρωση του έργου της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και μέχρι την Νέα Ελβετία. 

Όπως αναφέρει το ypodomes.com

Το σημαντικότερο εν ενεργεία εργοτάξιο δίχως άλλο, είναι αυτό της κατασκευής του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Εκεί, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκσκαφές προχωρούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό και στα μέσα Οκτωβρίου, “τρυπήθηκαν” οι σήραγγες στον σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.

Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε ότι οι μετροπόντικες έχουν περάσει από τον σταθμό εδώ και αρκετά χρόνια, όταν ακόμα υπήρχε η εμπλοκή στην κατασκευή του. Με την έναρξη των εργασιών κατασκευής του σταθμού, ξεκίνησαν οι εκσκαφές και σταδιακά έφτασαν στον πυθμένα, σχεδόν, του σταθμού, βρίσκοντας τις κατασκευασμένες σήραγγες.

Για όσους δεν γνωρίζουν, όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι με κεντρική αποβάθρα και εκατέρωθεν τις γραμμές (όπως στην Αθήνα είναι για παράδειγμα οι σταθμοί Άγιος Δημήτριος, Εθνική Άμυνα, Αιγάλεω). Αυτό σημαίνει πως αφού θα ολοκληρωθεί η διάτρηση των σηράγγων, θα μπορεί ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού από τον πυθμένα.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό, η ολοκλήρωση κατασκευής του σταθμού θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου. Από εκεί και έπειτα ανοίγει ο δρόμος για να επεκταθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια (που σήμερα πραγματοποιούνται στο τμήμα Σιντριβάνι-Νέα Ελβετία) και στο τμήμα Αγία Σοφία-Βενιζέλου-Δημοκρατίας-Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.

Ο μεγάλος στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως άλλωστε έχει δηλωθεί από τον υπουργό ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, είναι να προλάβει να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι το τέλος του 2023 και να δοθεί σε λειτουργία η γραμμή των 13 σταθμών, διακόπτωντας την αναμονή 17 και πλέον ετών από την εκκίνηση της κατασκευής του. Εντός του 2024 εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει και η γραμμή Καλαμαριάς με επιπλέον 5 σταθμούς ολοκληρώνοντας την πρώτη φάση κατασκευών στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Έρχονται 15 νέοι συρμοί

Θέμα ημερών, όμως θεωρείται και η υπογραφή της σύμβασης για την προμήθεια 15 επιπλέον συρμών που θα προστεθούν στους 18 υπάρχοντες. Ο στόλος των 33 συρμών θα μπορεί να φτάνει να πραγματοποιεί δρομολόγια μέχρι και κάθε 90 δευτερόλεπτα τις ώρες αιχμής στις δύο γραμμές. Ο σχετικός διαγωνισμός της Αττικό Μετρό ξεκίνησε στις 31 Ιανουαρίου με ΑΚΤΩΡ-HITACHI να είναι το ανάδοχο σχήμα. Η Hitachi άλλωστε έχει κατασκευάσει και τους 18 πρώτους συρμούς.

Από τους 15 συρμούς οι έξι προβλέπονται για τη βασική γραμμή που έτσι θα φτάσει τους 24 συρμούς και οι υπόλοιποι 9 θα καλύψουν την επέκταση προς Καλαμαριά. Οι νέοι συρμοί θα λειτουργούν όπως και οι υφιστάμενοι, αυτόματα χωρίς οδηγό.

Οι συρμοί θα είναι φυσικά και λειτουργικά συμβατοί με το υπάρχον σύστημα Μετρό Θεσσαλονίκης ήτοι, με το Βασικό Έργο, την επέκταση προς Καλαμαριά, το Αμαξοστάσιο Πυλαίας με τον υπάρχοντα εξοπλισμό συντήρησης του Τροχαίου Υλικού καθώς και με το υπάρχον τροχαίο υλικό. Το ύψος του διαγωνισμού είναι ποσού με ΦΠΑ 176,08 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 142 εκατ. ευρώ).

Ο διαγωνισμός για τη λειτουργία

Παράλληλα αναμένεται η εκκίνηση του διαγωνισμού-ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση, σημαντικές εταιρείες operator, αντίστοιχων συστημάτων Μετρό στο εξωτερικό, έχουν δείξει αρχικό ενδιαφέρον και μένει να δούμε ποια και πόσα σχήματα τελικά θα δηλώσουν συμμετοχή.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, στις 2 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η υποβολή των φακέλων και στις 8 θα γίνει αποσφράγιση των προσφορών. Στόχος της Αττικό Μετρό και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να υπογραφεί η σύμβαση εντός του 2023 καθώς είναι προαπαιτούμενο για να μπορέσει να λειτουργήσει το Μετρό της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 132 μήνες, δηλαδή για περίοδο 11 ετών. Σύμφωνα με την προκήρυξη δεν προβλέπεται επιπλέον παράταση του χρόνου της σύμβασης. Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης με ΦΠΑ είναι 362,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 292 εκατ. ευρώ). Η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας. από την Αττικό Μετρό.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία