ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μερκούρεια 2022: Ανοίγουν και φέτος τα φώτα της ράμπας! - Όλο το πρόγραμμα

Ο ιστορικός θεσμός πραγματοποιείται για 28η χρονιά

 18/08/2022 15:50

Μερκούρεια 2022: Ανοίγουν και φέτος τα φώτα της ράμπας! - Όλο το πρόγραμμα

Με τους καλύτερους οιωνούς ετοιμάζονται να ανάψουν τα φώτα της ράμπας στο Δημοτικό Ανοιχτό Θέατρο «Μάνος Κατράκης» στον δήμο Νεάπολης-Συκεών!

Έντεκα συνολικά παραστάσεις από το ΚΘΒΕ, οκτώ ΔΗΠΕΘΕ και τις δύο δημοτικές θεατρικές σκηνές περιλαμβάνει η γιορτή του Θεάτρου και του Πολιτισμού στον δήμο Νεάπολης-Συκεών. 

Η αυλαία ανοίγει την ερχόμενη Δευτέρα, 22 Αυγούστου. 

Ο θεσμός των «Μερκουρείων», διοργανώνεται από τον δήμο Νεάπολης-Συκεών  για 28η χρονιά, συγκεντρώνοντας επί σκηνής τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) και τις κρατικές σκηνές (Κ.Θ.Β.Ε.), παρουσιάζοντας στο κοινό θεατρικές παραστάσεις και ταυτόχρονα αποτίοντας έναν ελάχιστο φόρο τιμής στη μεγάλη Ελληνίδα Μελίνα Μερκούρη που οραματίστηκε και έκανε πράξη την θεατρική και καλλιτεχνική αποκέντρωση.

Από την ερχόμενη Δευτέρα, 22 Αυγούστου, έως και την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022, οι φίλοι του θεάτρου θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν έντεκα παραστάσεις που θα ανεβάσουν το Κ.Θ.Β.Ε, οκτώ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και οι δυο θεατρικές σκηνές του δήμου Νεάπολης-Συκεών. Η αυλαία θα ανοίξει με το έργο «Ο γαργαληστής» του Δημήτρη Μπασλάμ από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΒΕΡΟΙΑΣ/ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ, και θα κλείσει με το έργο «Ο Ματωμένος Γάμος» του Φ. Γ. Λόρκα από το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ «ΘΕΣΠΙΣ» του δήμου Νεάπολης-Συκεών.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Ο γαργαληστής» του Δημήτρη Μπασλάμ

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΒΕΡΟΙΑΣ/ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Η ιστορία του γαργαληστή είναι τόσο απλή και κατανοητή όσο ένα λαϊκό παραμύθι. Ένας ιδιόμορφος ληστής, ικανός να βλέπει με τα μάτια του, το αγνό γάργαρο παιδικό γέλιο. Αποφασίζει λοιπόν να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο, ψάχνοντας για τα παιδιά που το γέλιο τους περισσεύει. Στόχος του να το «κλέψει» και σαν άλλος Ρομπέν των Δασών να το μοιράσει σε παιδιά που σπάνια χαμογελούν.

Στην παράσταση η μοναξιά συνυπάρχει με την τρυφερότητα ως αντίθετό της. Παρούσα αλλά όχι κυρίαρχη. Ως μία υπενθύμιση της ύπαρξής της. «Όταν το γέλιο τα παιδιά μοιράζουν, τα πάντα στα σίγουρα αλλάζουν», γράφει ο γαργαληστής στο γράμμα που αφήνει. Εμείς, λέμε πως σήμερα, περισσότερο από ποτέ, μοιάζει να είναι απαραίτητος ο γαργαληστής και εκφράζουμε την ευχή να γίνουν πολλοί περισσότεροι.

ΤΡΙΤΗ 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΡΟΥΜΕΛΗΣ

ΤΟ ΕΡΓΟ: «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» είναι το εμβληματικό και τελευταίο έργο του δημοφιλούς δημιουργού και παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Παρίσι το 1673, με τον ίδιο το συγγραφέα στο ρόλο του πρωταγωνιστή. Μία από τις πιο διάσημες κωμωδίες του παγκόσμιου θεάτρου, μια αξεπέραστη δημιουργία χαράς, με υπέροχους χαρακτήρες και μνημειώδεις στιγμές, παρουσιάζεται σε πρωτότυπη διασκευή, σκηνοθεσία και μουσική του Κώστα Γάκη, με πολλούς ταλαντούχους νέους πρωταγωνιστές, ζωντανή μουσική, με έναν νεανικό, υψηλής ενέργειας θίασο.

Ο Αργκάν είναι κατά φαντασία άρρωστος. Πιστεύει ότι πάσχει από αναρίθμητες ασθένειες και θέλει συνεχώς να μπαινοβγαίνουν στο σπίτι του γιατροί και να τον εξετάζουν. Έτσι γίνεται θύμα επιτήδειων που τον εκμεταλλεύονται. Η γυναίκα του τον απατά με ένα γιατρό, απατεώνες γιατροί απομυζούν τα χρήματά του και όταν αποφασίζει να παντρέψει τη μεγάλη του κόρη με γιατρό της επιλογής του, εκείνη, που εν τω μεταξύ αγαπάει άλλον, αναγκάζεται να παρουσιάσει τον αγαπημένο της ως διάσημο γιατρό, προκειμένου να γίνει αποδεκτός από τον πατέρα της. Η αποθέωση της επιστημονικής αυθεντίας συγκρούεται με τις ανθρώπινες ανάγκες και η επιστήμη επανατοποθετείται εκεί που της πρέπει: αρωγός και μοναδικό επίτευγμα των ανθρώπων, μακριά από δογματισμούς που την αδικούν και τη διαστρεβλώνουν.

ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Μάθημα Ιστορίας» του Σάκη Σερέφα

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Το έργο του πολυβραβευμένου συγγραφέα από την Θεσσαλονίκη παίρνει σάρκα και οστά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Πετρόπουλου. Το «Μάθημα Ιστορίας» εμπνέεται από την Μικρασιατική καταστροφή και ψηλαφίζει τις έννοιες της ιστορικής μνήμης, του πολέμου και της προσφυγιάς. Με αφορμή, λοιπόν, ένα ιδιότυπο μάθημα Ιστορίας, το θεατρικό έργο του Σάκη Σερέφα μεταφέρει στο παρόν το ιστορικό γεγονός της Μικρασιατικής καταστροφής με όσες κωμικές αλλά και δραματικές στιγμές μπορεί να επιφέρει η σύγκρουση της Ιστορίας με το σήμερα.

«Πότε αρχίζει κανείς να είναι πρόσφυγας; Το να είσαι πρόσφυγας είναι μια ιδιότητα ή μια ψυχολογική κατάσταση;». «Ο καθένας μπορεί να πάθει προσφυγιά κατά τη διάρκεια του βίου του, να ξεριζωθεί από τον τόπο του ή από τον ίδιο του τον εαυτό, τις επιθυμίες του, τα όνειρα του….».

ΠΕΜΠΤΗ 25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Δελησταύρου και Υιός»

των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΣΕΡΡΩΝ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Μετά την επιστροφή του γιου του Γιώργου που σπούδαζε στη Σουηδία, ο Αντώνης Δελησταύρου, χήρος εδώ και χρόνια, αλλά κοτσονάτος ακόμα, του αναθέτει τη διεύθυνση του εργοστασίου, για να απαλλαγεί ο ίδιος και για να ξαναφτιάξει την προσωπική του ζωή. Κάθε φορά όμως που γνωρίζει μια ενδιαφέρουσα γυναίκα, βρίσκει μπροστά του τον ίδιο πάντα αντίζηλο, τον γιο του.

Όπως όλες οι κωμωδίες του Σακελλάριου και του Γιαννακόπουλου, έτσι κι αυτή διακρίνεται για τον γρήγορο διάλογο, την καλοστημένη δράση και τον έντονο λαϊκό χαρακτήρα και προβάλλει το κωμικό στοιχείο που ενυπάρχει ακόμη και στα πιο δραματικά θέματα.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«GROUP THERAPY» της Πένυς Φυλακτάκη

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΟΖΑΝΗΣ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Στο ιατρείο της ψυχολόγου, ο Κλεομένης Πρόβουλος, διευθυντικός στέλεχος μεγάλης πολυεθνικής, διεκδικεί εκτάκτως προτεραιότητα στη λίστα των ραντεβού, γιατί κάτι κοσμοϊστορικό τού έχει συμβεί. Από την άλλη ο Τσάκι, youtuber, influencer, tiktoker και λαμόγιο κάθε ειδικότητας, βρίσκεται ήδη εκεί ως δήθεν ασθενής, για να προσεγγίσει ερωτικά την Τζίνα, την γραμματέα της ψυχολόγου, που την παρακολουθεί κρυφά εδώ και καιρό. Ποιος θα ξεφορτωθεί ποιον; Ποιος είναι «καλά» και ποιος είναι «ασθενής» τελικά; Πόσο εύκολα ξεχωρίζεις το «πρέπει» από το «θέλω», όταν για χρόνια βαφτίζεις το ένα με το όνομα του άλλου; Και αν σβήσεις τις διαχωριστικές γραμμές και τις ετικέτες που σου έχουν φορέσει, τι μένει;

Στο GROUP THERAPY, δύο άντρες από διαφορετικούς κόσμους παλεύουν ο καθένας για τη δική του ετικέτα στο γραφείο μιας ψυχολόγου και μας παρασύρουν σε μια πτώση μέσα σ’ ένα σύμπαν γέλιου, με μοναδικό αλεξίπτωτο το «μαζί», παρά τις διαφορές και το σβήσιμο της γραμμής ανάμεσά μας. Έστω και με το χέρι!

ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Το τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΑΓΡΙΝΙΟΥ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Αρχές δεκαετίας του ’70, ο Φώντας και ο Κόλιας, μοιραίοι κουνιάδοι, βρίσκονται μπροστά σ’ ένα ανοιχτό τάβλι, έτοιμοι για μια ακόμη παρτίδα. Μέσα σε ένα απόγευμα θα στήσουν την κομπίνα του αιώνα, προκειμένου να «πιάσουν την καλή». Η κομπίνα στήνεται, τινάζεται στον αέρα, ξαναστήνεται, και οι ήρωες παλεύουν με το παρελθόν, το άχαρο παρόν τους και το ελπιδοφόρο μέλλον. Το όνειρο του Νεοέλληνα «να κάνει όνομα» και να φύγει ψηλά...

ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

Βόυτσεκ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

ΛΑΡΙΣΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Μία καινούρια ανάγνωση του αριστουργήματος του Γκέοργκ Μπύχνερ μέσα σε έναν κόσμο που ενώ αλλάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα συνεχίζει να διαπράττει τα ίδια λάθη με άλλο περιτύλιγμα. Ο στρατιώτης Βόυτσεκ βρίσκεται μέσα στη δίνη πολλαπλών πολέμων στο μυαλό του, στο σπίτι του, στον στρατώνα του, στην κοινωνία, στην υφήλιο, που λυγίζουν τους ώμους του και καταστρέφουν την ψυχή του. Σε μία παράσταση που διατρέχεται από τη μουσική και τα τραγούδια του Tom Waits που παίζονται ζωντανά επί σκηνής, ένας θίασος παίρνει κάθε τόσο απόσταση για να σχολιάσει, να αναλύσει, να διασκεδάσει ακόμη και να χλευάσει τα αδιέξοδα του ανθρώπου που αδυνατεί να αντιληφθεί πως κατέχει τη δύναμη να γκρεμίσει τις χάρτινες φυλακές και τα σαθρά τείχη που τον περιβάλλουν.

ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

Τρελοί έρωτες σε σκοτεινούς καιρούς ή απλά… «Λα Μοσκέτα» του Ρουτζάντε

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Το έργο μεταφέρεται στην εποχή που η άνοδος του φασισμού στην Ιταλία του Μπενίτο Μουσολίνι, σε συνδυασμό με την άνοδο του Χίτλερ, αρχίζει να απλώνει μαύρα σύννεφα πάνω από όλη την Ευρώπη. Η φαινομενικά απλοϊκή ερωτική ιστορία του έργου και τα ιλαροτραγικά παθήματα των ηρώων, με την μεταφορά της εποχής αποκτούν μια διαφορετική διάσταση. Ποιοι είναι οι πολίτες που μπορεί ανά πάσα στιγμή να γίνουν υποστηρικτές φασιστικών νοοτροπιών και καθεστώτων. Πως το συμφέρον παίζει
τον απόλυτα καθοριστικό ρόλο. Πώς η έλλειψη αξιών δημιουργεί μια επικίνδυνη προσαρμοστικότητα. Το χρήμα και ο ερωτικός πόθος ήταν τα δύο σημεία ανάμεσα στα οποία εκινείτο η ζωή των ηρώων. Τώρα με την αλλαγή του ιστορικού πλαισίου, ανανεώνεται το ενδιαφέρον μας για την σημαντική κωμωδία.

ΤΕΤΑΡΤΗ 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Αριστοφάνης-Ηρώνδας, Contra tempo»

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

ΤΟ ΕΡΓΟ: Μια σύνδεση του γνωστού αριστοφανικού έργου με τους «μίμους» του ποιητή των ελληνιστικών χρόνων, Ηρώνδα, συνθέτει τον κόσμο της παράστασης που θα επιδιώξει να φέρει στη σκηνή με σύγχρονο τρόπο ζητήματα της έμφυλης ταυτότητας αλλά και την αντιπολεμική κραυγή της εποχής μας. Μια πραγματική σκηνική «μάχη» και ταυτόχρονα ένας «πόλεμος» ανάμεσα στα δύο φύλα θα δοθούν μπροστά στα μάτια των θεατών με μοναδικά όπλα την τολμηρή και ανελέητη σάτιρα.

«Τι συμβαίνει όταν ο μεγαλύτερος κωμικός ποιητής της κλασσικής Αρχαιότητας συναντά τον παραγνωρισμένο κωμωδιογράφο των ελληνιστικών χρόνων; Ποια είναι η φύση της κωμωδίας και γιατί σήμερα γελάμε όλο και λιγότερο; Πού συναντιέται η αττική κωμωδία του 5ου αιώνα π.Χ. με την ελληνική επιθεώρηση; Ποια είναι στην πραγματικότητα η Λυσιστράτη, ποια η σχέση της με τον Κ. Π. Καβάφη, την Τζένη Καρέζη και τον πυροσβέστη Λεωνίδα Χασαλεύρη; Γιατί πρέπει να πηγαίνουμε στο θέατρο και, κυρίως, πώς πρέπει να φεύγουμε από αυτό; Πρέπει να λες τα πράγματα με τ΄ όνομά τους ή μήπως είναι σοφότερο να τα υπαινίσσεσαι για να ’χεις το κεφάλι σου ήσυχο; Τι απ’ τα δύο σε κάνει γοητευτικότερο: να χαμογελάς ή να ξεκαρδίζεσαι μέχρι δακρύων; Να μερικές κρίσιμες ερωτήσεις που θέτει η φετινή καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ. Και που ακόμα κι αν δεν απαντηθούν, το βέβαιο είναι ότι θα το διασκεδάσουμε…».

ΠΕΜΠΤΗ 1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

«Το Φυντανάκι» του Παντελή Χορν

ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ-ΣΥΚΕΩΝ/ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Σε μια αθηναϊκή αυλή, μία νεαρή μοδίστρα θα προδοθεί ερωτικά από έναν άνεργο νέο, για χάρη μιας γυναίκας που θα μπορούσε να του εξασφαλίσει μία ανέμελη επιβίωση. Η
νεαρή όμως περιμένει το παιδί του. Το έργο είναι μία ηθογραφία - όχι με την έννοια της απλοϊκής καταγραφής της ζωής -αλλά με την σημαντικότερη και ευρύτερη έννοια που περικλείει ο όρος, της περιγραφής ενός δοσμένου πολιτικοκοινωνικού περιβάλλοντος, όπου δημιουργούνται χαρακτήρες και συγκρούσεις, εξηγούνται κίνητρα και διαμορφώνονται συνειδήσεις. Πόση δύναμη μπορεί να αντιτάξει η αγάπη μπροστά στο οικονομικό αδιέξοδο; Πόσο μπορεί να αντισταθεί ο έρωτας και ο άνθρωπος, όταν οι κοινωνικοί μηχανισμοί τον καθιστούν εμπορεύσιμο είδος;

Η παράσταση έχει να κάνει με ένα σύγχρονο λαϊκό παραμύθι, που ξετυλίγεται έχοντας στοιχεία συμβολισμού και τη δύναμη του αστικού ρεαλισμού. Εκεί όπου ο έρωτας και το χρέος εξελίσσονται παράλληλα, σκιαγραφώντας τη συμπεριφορά ατόμων υπό το καθεστώς ηθικής και οικονομικής χρεοκοπίας. Όπως αναπτύσσεται η ιστορία, η ελπίδα και η αγάπη για τη ζωή σβήνουν, όπως ένα χαμόγελο που νομοτελειακά και βασανιστικά καταλήγει σε πικρό σφίξιμο των χειλιών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

«Ο Ματωμένος Γάμος» του Φ. Γ. Λόρκα

ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ-ΣΥΚΕΩΝ/ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ «ΘΕΣΠΙΣ»

ΤΟ ΕΡΓΟ: «Ο Ματωμένος Γάμος», το εμβληματικό αυτό έργο με ξεχωριστή θέση στην παγκόσμια δραματουργία, είναι ένα από τα τρία τραγικά θεατρικά έργα της «ισπανικής υπαίθρου» του συγγραφέα. Τα άλλα δυο είναι η «Γέρμα» και «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα». Και τα τρία έργα υπογραμμίζουν την πειθήνια υποταγή των γυναικών που αποζητούν ελευθερία στην παραδοσιακή κοινωνία της ισπανικής υπαίθρου, η οποία τους αρνείται την κοινωνική ή ερωτική ισότητα. Ο ποιητικός λόγος, ο σουρεαλισμός και η δυναμική των χαρακτήρων, οριοθετούν ένα πεδίο καθηλωτικού θεατρικού λόγου και δράσης. Το έργο παρουσιάζεται με μια διαφορετική «ματιά» , καθώς αντλούνται στοιχεία τραγωδίας που υπογραμμίζουν την δραματικότητα του κειμένου. (Πρώτη παρουσίαση «Μερκούρεια 2022»)






ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Ώρα Έναρξης: 9 μ.μ.

Τηλ.: 2313.313125, 2313.329540

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΥΚΕΩΝ

Καρόλου Κουν 13, Συκιές

Τηλ.: 2310.631305 (ισχύει τις ημέρες και ώρες των παραστάσεων)

www.dimosneapolis-sykeon.gr

keyns2012@gmail.com, dimarhos.sykies@n3.syzefxis.gov.gr

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: www.ticketservices.gr



Με τους καλύτερους οιωνούς ετοιμάζονται να ανάψουν τα φώτα της ράμπας στο Δημοτικό Ανοιχτό Θέατρο «Μάνος Κατράκης» στον δήμο Νεάπολης-Συκεών!

Έντεκα συνολικά παραστάσεις από το ΚΘΒΕ, οκτώ ΔΗΠΕΘΕ και τις δύο δημοτικές θεατρικές σκηνές περιλαμβάνει η γιορτή του Θεάτρου και του Πολιτισμού στον δήμο Νεάπολης-Συκεών. 

Η αυλαία ανοίγει την ερχόμενη Δευτέρα, 22 Αυγούστου. 

Ο θεσμός των «Μερκουρείων», διοργανώνεται από τον δήμο Νεάπολης-Συκεών  για 28η χρονιά, συγκεντρώνοντας επί σκηνής τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) και τις κρατικές σκηνές (Κ.Θ.Β.Ε.), παρουσιάζοντας στο κοινό θεατρικές παραστάσεις και ταυτόχρονα αποτίοντας έναν ελάχιστο φόρο τιμής στη μεγάλη Ελληνίδα Μελίνα Μερκούρη που οραματίστηκε και έκανε πράξη την θεατρική και καλλιτεχνική αποκέντρωση.

Από την ερχόμενη Δευτέρα, 22 Αυγούστου, έως και την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022, οι φίλοι του θεάτρου θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν έντεκα παραστάσεις που θα ανεβάσουν το Κ.Θ.Β.Ε, οκτώ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και οι δυο θεατρικές σκηνές του δήμου Νεάπολης-Συκεών. Η αυλαία θα ανοίξει με το έργο «Ο γαργαληστής» του Δημήτρη Μπασλάμ από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΒΕΡΟΙΑΣ/ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ, και θα κλείσει με το έργο «Ο Ματωμένος Γάμος» του Φ. Γ. Λόρκα από το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ «ΘΕΣΠΙΣ» του δήμου Νεάπολης-Συκεών.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Ο γαργαληστής» του Δημήτρη Μπασλάμ

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΒΕΡΟΙΑΣ/ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Η ιστορία του γαργαληστή είναι τόσο απλή και κατανοητή όσο ένα λαϊκό παραμύθι. Ένας ιδιόμορφος ληστής, ικανός να βλέπει με τα μάτια του, το αγνό γάργαρο παιδικό γέλιο. Αποφασίζει λοιπόν να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο, ψάχνοντας για τα παιδιά που το γέλιο τους περισσεύει. Στόχος του να το «κλέψει» και σαν άλλος Ρομπέν των Δασών να το μοιράσει σε παιδιά που σπάνια χαμογελούν.

Στην παράσταση η μοναξιά συνυπάρχει με την τρυφερότητα ως αντίθετό της. Παρούσα αλλά όχι κυρίαρχη. Ως μία υπενθύμιση της ύπαρξής της. «Όταν το γέλιο τα παιδιά μοιράζουν, τα πάντα στα σίγουρα αλλάζουν», γράφει ο γαργαληστής στο γράμμα που αφήνει. Εμείς, λέμε πως σήμερα, περισσότερο από ποτέ, μοιάζει να είναι απαραίτητος ο γαργαληστής και εκφράζουμε την ευχή να γίνουν πολλοί περισσότεροι.

ΤΡΙΤΗ 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΡΟΥΜΕΛΗΣ

ΤΟ ΕΡΓΟ: «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» είναι το εμβληματικό και τελευταίο έργο του δημοφιλούς δημιουργού και παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Παρίσι το 1673, με τον ίδιο το συγγραφέα στο ρόλο του πρωταγωνιστή. Μία από τις πιο διάσημες κωμωδίες του παγκόσμιου θεάτρου, μια αξεπέραστη δημιουργία χαράς, με υπέροχους χαρακτήρες και μνημειώδεις στιγμές, παρουσιάζεται σε πρωτότυπη διασκευή, σκηνοθεσία και μουσική του Κώστα Γάκη, με πολλούς ταλαντούχους νέους πρωταγωνιστές, ζωντανή μουσική, με έναν νεανικό, υψηλής ενέργειας θίασο.

Ο Αργκάν είναι κατά φαντασία άρρωστος. Πιστεύει ότι πάσχει από αναρίθμητες ασθένειες και θέλει συνεχώς να μπαινοβγαίνουν στο σπίτι του γιατροί και να τον εξετάζουν. Έτσι γίνεται θύμα επιτήδειων που τον εκμεταλλεύονται. Η γυναίκα του τον απατά με ένα γιατρό, απατεώνες γιατροί απομυζούν τα χρήματά του και όταν αποφασίζει να παντρέψει τη μεγάλη του κόρη με γιατρό της επιλογής του, εκείνη, που εν τω μεταξύ αγαπάει άλλον, αναγκάζεται να παρουσιάσει τον αγαπημένο της ως διάσημο γιατρό, προκειμένου να γίνει αποδεκτός από τον πατέρα της. Η αποθέωση της επιστημονικής αυθεντίας συγκρούεται με τις ανθρώπινες ανάγκες και η επιστήμη επανατοποθετείται εκεί που της πρέπει: αρωγός και μοναδικό επίτευγμα των ανθρώπων, μακριά από δογματισμούς που την αδικούν και τη διαστρεβλώνουν.

ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Μάθημα Ιστορίας» του Σάκη Σερέφα

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Το έργο του πολυβραβευμένου συγγραφέα από την Θεσσαλονίκη παίρνει σάρκα και οστά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Πετρόπουλου. Το «Μάθημα Ιστορίας» εμπνέεται από την Μικρασιατική καταστροφή και ψηλαφίζει τις έννοιες της ιστορικής μνήμης, του πολέμου και της προσφυγιάς. Με αφορμή, λοιπόν, ένα ιδιότυπο μάθημα Ιστορίας, το θεατρικό έργο του Σάκη Σερέφα μεταφέρει στο παρόν το ιστορικό γεγονός της Μικρασιατικής καταστροφής με όσες κωμικές αλλά και δραματικές στιγμές μπορεί να επιφέρει η σύγκρουση της Ιστορίας με το σήμερα.

«Πότε αρχίζει κανείς να είναι πρόσφυγας; Το να είσαι πρόσφυγας είναι μια ιδιότητα ή μια ψυχολογική κατάσταση;». «Ο καθένας μπορεί να πάθει προσφυγιά κατά τη διάρκεια του βίου του, να ξεριζωθεί από τον τόπο του ή από τον ίδιο του τον εαυτό, τις επιθυμίες του, τα όνειρα του….».

ΠΕΜΠΤΗ 25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Δελησταύρου και Υιός»

των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΣΕΡΡΩΝ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Μετά την επιστροφή του γιου του Γιώργου που σπούδαζε στη Σουηδία, ο Αντώνης Δελησταύρου, χήρος εδώ και χρόνια, αλλά κοτσονάτος ακόμα, του αναθέτει τη διεύθυνση του εργοστασίου, για να απαλλαγεί ο ίδιος και για να ξαναφτιάξει την προσωπική του ζωή. Κάθε φορά όμως που γνωρίζει μια ενδιαφέρουσα γυναίκα, βρίσκει μπροστά του τον ίδιο πάντα αντίζηλο, τον γιο του.

Όπως όλες οι κωμωδίες του Σακελλάριου και του Γιαννακόπουλου, έτσι κι αυτή διακρίνεται για τον γρήγορο διάλογο, την καλοστημένη δράση και τον έντονο λαϊκό χαρακτήρα και προβάλλει το κωμικό στοιχείο που ενυπάρχει ακόμη και στα πιο δραματικά θέματα.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«GROUP THERAPY» της Πένυς Φυλακτάκη

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΟΖΑΝΗΣ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Στο ιατρείο της ψυχολόγου, ο Κλεομένης Πρόβουλος, διευθυντικός στέλεχος μεγάλης πολυεθνικής, διεκδικεί εκτάκτως προτεραιότητα στη λίστα των ραντεβού, γιατί κάτι κοσμοϊστορικό τού έχει συμβεί. Από την άλλη ο Τσάκι, youtuber, influencer, tiktoker και λαμόγιο κάθε ειδικότητας, βρίσκεται ήδη εκεί ως δήθεν ασθενής, για να προσεγγίσει ερωτικά την Τζίνα, την γραμματέα της ψυχολόγου, που την παρακολουθεί κρυφά εδώ και καιρό. Ποιος θα ξεφορτωθεί ποιον; Ποιος είναι «καλά» και ποιος είναι «ασθενής» τελικά; Πόσο εύκολα ξεχωρίζεις το «πρέπει» από το «θέλω», όταν για χρόνια βαφτίζεις το ένα με το όνομα του άλλου; Και αν σβήσεις τις διαχωριστικές γραμμές και τις ετικέτες που σου έχουν φορέσει, τι μένει;

Στο GROUP THERAPY, δύο άντρες από διαφορετικούς κόσμους παλεύουν ο καθένας για τη δική του ετικέτα στο γραφείο μιας ψυχολόγου και μας παρασύρουν σε μια πτώση μέσα σ’ ένα σύμπαν γέλιου, με μοναδικό αλεξίπτωτο το «μαζί», παρά τις διαφορές και το σβήσιμο της γραμμής ανάμεσά μας. Έστω και με το χέρι!

ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Το τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΑΓΡΙΝΙΟΥ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Αρχές δεκαετίας του ’70, ο Φώντας και ο Κόλιας, μοιραίοι κουνιάδοι, βρίσκονται μπροστά σ’ ένα ανοιχτό τάβλι, έτοιμοι για μια ακόμη παρτίδα. Μέσα σε ένα απόγευμα θα στήσουν την κομπίνα του αιώνα, προκειμένου να «πιάσουν την καλή». Η κομπίνα στήνεται, τινάζεται στον αέρα, ξαναστήνεται, και οι ήρωες παλεύουν με το παρελθόν, το άχαρο παρόν τους και το ελπιδοφόρο μέλλον. Το όνειρο του Νεοέλληνα «να κάνει όνομα» και να φύγει ψηλά...

ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

Βόυτσεκ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

ΛΑΡΙΣΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Μία καινούρια ανάγνωση του αριστουργήματος του Γκέοργκ Μπύχνερ μέσα σε έναν κόσμο που ενώ αλλάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα συνεχίζει να διαπράττει τα ίδια λάθη με άλλο περιτύλιγμα. Ο στρατιώτης Βόυτσεκ βρίσκεται μέσα στη δίνη πολλαπλών πολέμων στο μυαλό του, στο σπίτι του, στον στρατώνα του, στην κοινωνία, στην υφήλιο, που λυγίζουν τους ώμους του και καταστρέφουν την ψυχή του. Σε μία παράσταση που διατρέχεται από τη μουσική και τα τραγούδια του Tom Waits που παίζονται ζωντανά επί σκηνής, ένας θίασος παίρνει κάθε τόσο απόσταση για να σχολιάσει, να αναλύσει, να διασκεδάσει ακόμη και να χλευάσει τα αδιέξοδα του ανθρώπου που αδυνατεί να αντιληφθεί πως κατέχει τη δύναμη να γκρεμίσει τις χάρτινες φυλακές και τα σαθρά τείχη που τον περιβάλλουν.

ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

Τρελοί έρωτες σε σκοτεινούς καιρούς ή απλά… «Λα Μοσκέτα» του Ρουτζάντε

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Το έργο μεταφέρεται στην εποχή που η άνοδος του φασισμού στην Ιταλία του Μπενίτο Μουσολίνι, σε συνδυασμό με την άνοδο του Χίτλερ, αρχίζει να απλώνει μαύρα σύννεφα πάνω από όλη την Ευρώπη. Η φαινομενικά απλοϊκή ερωτική ιστορία του έργου και τα ιλαροτραγικά παθήματα των ηρώων, με την μεταφορά της εποχής αποκτούν μια διαφορετική διάσταση. Ποιοι είναι οι πολίτες που μπορεί ανά πάσα στιγμή να γίνουν υποστηρικτές φασιστικών νοοτροπιών και καθεστώτων. Πως το συμφέρον παίζει
τον απόλυτα καθοριστικό ρόλο. Πώς η έλλειψη αξιών δημιουργεί μια επικίνδυνη προσαρμοστικότητα. Το χρήμα και ο ερωτικός πόθος ήταν τα δύο σημεία ανάμεσα στα οποία εκινείτο η ζωή των ηρώων. Τώρα με την αλλαγή του ιστορικού πλαισίου, ανανεώνεται το ενδιαφέρον μας για την σημαντική κωμωδία.

ΤΕΤΑΡΤΗ 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2022

«Αριστοφάνης-Ηρώνδας, Contra tempo»

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

ΤΟ ΕΡΓΟ: Μια σύνδεση του γνωστού αριστοφανικού έργου με τους «μίμους» του ποιητή των ελληνιστικών χρόνων, Ηρώνδα, συνθέτει τον κόσμο της παράστασης που θα επιδιώξει να φέρει στη σκηνή με σύγχρονο τρόπο ζητήματα της έμφυλης ταυτότητας αλλά και την αντιπολεμική κραυγή της εποχής μας. Μια πραγματική σκηνική «μάχη» και ταυτόχρονα ένας «πόλεμος» ανάμεσα στα δύο φύλα θα δοθούν μπροστά στα μάτια των θεατών με μοναδικά όπλα την τολμηρή και ανελέητη σάτιρα.

«Τι συμβαίνει όταν ο μεγαλύτερος κωμικός ποιητής της κλασσικής Αρχαιότητας συναντά τον παραγνωρισμένο κωμωδιογράφο των ελληνιστικών χρόνων; Ποια είναι η φύση της κωμωδίας και γιατί σήμερα γελάμε όλο και λιγότερο; Πού συναντιέται η αττική κωμωδία του 5ου αιώνα π.Χ. με την ελληνική επιθεώρηση; Ποια είναι στην πραγματικότητα η Λυσιστράτη, ποια η σχέση της με τον Κ. Π. Καβάφη, την Τζένη Καρέζη και τον πυροσβέστη Λεωνίδα Χασαλεύρη; Γιατί πρέπει να πηγαίνουμε στο θέατρο και, κυρίως, πώς πρέπει να φεύγουμε από αυτό; Πρέπει να λες τα πράγματα με τ΄ όνομά τους ή μήπως είναι σοφότερο να τα υπαινίσσεσαι για να ’χεις το κεφάλι σου ήσυχο; Τι απ’ τα δύο σε κάνει γοητευτικότερο: να χαμογελάς ή να ξεκαρδίζεσαι μέχρι δακρύων; Να μερικές κρίσιμες ερωτήσεις που θέτει η φετινή καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ. Και που ακόμα κι αν δεν απαντηθούν, το βέβαιο είναι ότι θα το διασκεδάσουμε…».

ΠΕΜΠΤΗ 1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

«Το Φυντανάκι» του Παντελή Χορν

ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ-ΣΥΚΕΩΝ/ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

ΤΟ ΕΡΓΟ: Σε μια αθηναϊκή αυλή, μία νεαρή μοδίστρα θα προδοθεί ερωτικά από έναν άνεργο νέο, για χάρη μιας γυναίκας που θα μπορούσε να του εξασφαλίσει μία ανέμελη επιβίωση. Η
νεαρή όμως περιμένει το παιδί του. Το έργο είναι μία ηθογραφία - όχι με την έννοια της απλοϊκής καταγραφής της ζωής -αλλά με την σημαντικότερη και ευρύτερη έννοια που περικλείει ο όρος, της περιγραφής ενός δοσμένου πολιτικοκοινωνικού περιβάλλοντος, όπου δημιουργούνται χαρακτήρες και συγκρούσεις, εξηγούνται κίνητρα και διαμορφώνονται συνειδήσεις. Πόση δύναμη μπορεί να αντιτάξει η αγάπη μπροστά στο οικονομικό αδιέξοδο; Πόσο μπορεί να αντισταθεί ο έρωτας και ο άνθρωπος, όταν οι κοινωνικοί μηχανισμοί τον καθιστούν εμπορεύσιμο είδος;

Η παράσταση έχει να κάνει με ένα σύγχρονο λαϊκό παραμύθι, που ξετυλίγεται έχοντας στοιχεία συμβολισμού και τη δύναμη του αστικού ρεαλισμού. Εκεί όπου ο έρωτας και το χρέος εξελίσσονται παράλληλα, σκιαγραφώντας τη συμπεριφορά ατόμων υπό το καθεστώς ηθικής και οικονομικής χρεοκοπίας. Όπως αναπτύσσεται η ιστορία, η ελπίδα και η αγάπη για τη ζωή σβήνουν, όπως ένα χαμόγελο που νομοτελειακά και βασανιστικά καταλήγει σε πικρό σφίξιμο των χειλιών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

«Ο Ματωμένος Γάμος» του Φ. Γ. Λόρκα

ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ-ΣΥΚΕΩΝ/ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ «ΘΕΣΠΙΣ»

ΤΟ ΕΡΓΟ: «Ο Ματωμένος Γάμος», το εμβληματικό αυτό έργο με ξεχωριστή θέση στην παγκόσμια δραματουργία, είναι ένα από τα τρία τραγικά θεατρικά έργα της «ισπανικής υπαίθρου» του συγγραφέα. Τα άλλα δυο είναι η «Γέρμα» και «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα». Και τα τρία έργα υπογραμμίζουν την πειθήνια υποταγή των γυναικών που αποζητούν ελευθερία στην παραδοσιακή κοινωνία της ισπανικής υπαίθρου, η οποία τους αρνείται την κοινωνική ή ερωτική ισότητα. Ο ποιητικός λόγος, ο σουρεαλισμός και η δυναμική των χαρακτήρων, οριοθετούν ένα πεδίο καθηλωτικού θεατρικού λόγου και δράσης. Το έργο παρουσιάζεται με μια διαφορετική «ματιά» , καθώς αντλούνται στοιχεία τραγωδίας που υπογραμμίζουν την δραματικότητα του κειμένου. (Πρώτη παρουσίαση «Μερκούρεια 2022»)






ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Ώρα Έναρξης: 9 μ.μ.

Τηλ.: 2313.313125, 2313.329540

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΥΚΕΩΝ

Καρόλου Κουν 13, Συκιές

Τηλ.: 2310.631305 (ισχύει τις ημέρες και ώρες των παραστάσεων)

www.dimosneapolis-sykeon.gr

keyns2012@gmail.com, dimarhos.sykies@n3.syzefxis.gov.gr

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: www.ticketservices.gr



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία