ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Μέδουσα» ….σαν ραγισμένη από το χρόνο πέτρα από τους "Χορευτές του Βορρά"

Η παράσταση εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και συμμετέχει στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ολύμπου.

 16/07/2021 14:28

«Μέδουσα» ….σαν ραγισμένη από το χρόνο πέτρα από τους "Χορευτές του Βορρά"

Ο θεσμός του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» καλεί για δεύτερη χρονιά το κοινό σε μία γιορτή της Τέχνης, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Οι φετινές 140 εκδηλώσεις και δρώμενα ξεδιπλώνουν για δύο μήνες, από τις 15 Ιουλίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2021, έναν πολύχρωμο ιστό σε ναούς, κάστρα, μνημεία, ιερά νησιά, αρχαίες πόλεις, γεφύρια και Μουσεία. Χώρους που επέλεξε η επιτροπή αξιολόγησης, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3028/2002. Οι εκδηλώσεις ενώνονται μαζί με τους ιστορικούς χώρους και δημιουργούν έναν αγωγό σύνδεσης του παρελθόντος με το παρόν του σύγχρονου πολιτισμού.

14-7.jpg


Στο πλαίσιο αυτό στις 24 και 25 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Δίου παρουσιάζεται η παράσταση «Μέδουσα» ….σαν ραγισμένη από το χρόνο πέτρα…’.’

Ώρα έναρξης 21:00 με ελεύθερη είσοδο. 

Η παράσταση εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και συμμετέχει στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ολύμπου.

Η Εθνική Λυρική Σκηνή, είναι ο φορέας ο οποίος υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ,έχει αναλάβει τη διοικητική και οργανωτική ευθύνη του προγράμματος για το 2021.

Για περισσότερες πληροφορίες και προκρατήσεις θέσεων:

https://digitalculture.gov.gr/

Αναλυτικότερα: 

Η ομάδα σύγχρονου χορού “Χορευτές του Βορρά” υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Τατιάνας Παπαδοπούλου και σε μουσική του εξάρχοντα βιολιστή της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης Αντώνη Σουσάμογλου , σκιαγραφούνε τη βαθιά ανθρώπινη και εύθραυστη πλευρά της Μέδουσας με οδηγό το ανθρώπινο σώμα και τη μουσική.Η Μέδουσα δεν είναι το ‘’τέρας’’, αλλά ένα από τα πιο διαχρονικά σύμβολα της Γυναίκας- θύματος, η οποία καλείται να βρει την ταυτότητά της και να επιβιώσει σε μια κοινωνία που είναι θεμελιωμένη με βάση τις πατριαρχικές επιταγές και η οποία δεν διστάζει να δαιμονοποιήσει την ομορφιά της και να την τιμωρήσει για αυτήν.
Θα αναπαραστήσουνε τον ‘’βιασμό’ ’που υφίσταται η Μέδουσα, κινούμενοι σε δυο χρονικά επίπεδα,της αρχαιότητας που γέννησε το μύθο και στη συνέχεια μεταφερόμενοι στο σήμερα, δίνοντας τη δική τους σύγχρονη οπτική. Στόχος τους είναι να απονείμουνε συμβολικά δικαιοσύνη για το αποτρόπαιο έγκλημα του βιασμού που συντελείται στο μύθο της Μέδουσας και εκτενέστερα για τον ηθικό ‘’βιασμό’’ που διαχρονικά υφίσταται η Γυναίκα ως υπόσταση και ως σύμβολο, αλλά και ο κάθε Άλλος, μέσω της διαρκούς περιθωριοποίησής και δαιμονοποίησής τους από την πατριαρχική κοινωνία.

14-5.jpg



Ποια είναι η Μέδουσα σήμερα; Είναι τέρας ή αιθέρια ύπαρξη; Μήπως συμβολίζει κάθε γυναίκα που από θύμα αποκτά θέση ισχύος; Ή μήπως εκτενέστερα συμβολίζει τον Άλλον, τον αδύναμο που ξαφνικά αποκτά την δύναμη να εκδικηθεί αυτόν που τον καταδυναστεύει; Πόσο ρευστά είναι τα όρια μεταξύ θύτη και θύματος; Μήπως όλοι διαθέτουμε κάποιο από το πολλαπλά πρόσωπα της Μέδουσας; Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που εγείρει ο εν λόγω μύθος και που τον καθιστούν εξαιρετικά σύγχρονο.

Σύμφωνα με τη μυθολογία και την εκδοχή που παρουσιάζει ο Οβίδιος στις Μεταμορφώσεις του, η Μέδουσα ήταν μια πανέμορφη ιέρεια της Θεάς Αθηνάς, η οποία καταδιώχθηκε και βιάστηκε από τον Ποσειδώνα στον ιερό χώρο της Αθηνάς. Η θεά, εξοργισμένη με το γεγονός, δεν μπορούσε να έρθει σε ρήξη με τον Ποσειδώνα και έτσι εκδικήθηκε τη Μέδουσα. Τη μεταμόρφωσε σε απεχθές τέρας, που αντί για μαλλιά είχε φίδια. Έκτοτε όποιος την κοιτούσε πέτρωνε. Εν τέλει ο Περσέας έκοψε το κεφάλι της με τη βοήθεια της Αθηνάς. Το περίφημο «Γοργόνειο» κεφάλι, η Θεά το τοποθέτησε στην ασπίδα της, επειδή ακόμη και νεκρό είχε την ιδιότητα να πετρώνει όποιον το κοιτούσε.

14-2.jpg


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

“Μέδουσα” ...σαν ραγισμένη από το χρόνο πέτρα….’’

Καλλιτεχνική Διεύθυνση :Τατιάνα Παπαδοπούλου

Χορογραφία: Τατιάνα Παπαδοπούλου,Αλέξανδρος Σταυρόπουλος

Μουσική Σύνθεση- Επιμέλεια: Αντώνης Σουσάμογλου

Δραματουργία: Εύα Τζιαμίχα

Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Αθανάσιος Κολαλάς

Ενδυματολόγος : Francesco Infante

Video installation-Φωτογραφίες :Nectario

Χορεύουν : Γαλήνη Γυρτάτου,Δέσποινα Λαγουδάκη, Δημήτριος Μαργαρίτης, Μπαγεώργος Ηλίας, Αλέξανδρος Σταυρόπουλος

Μουσικοί: Σίσσυ Μακροπούλου (άρπα),Αντώνης Σουσάμογλου (βιολί)

Ο ι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες Κ.Υ.Α..

Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης.

Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.



Ο θεσμός του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» καλεί για δεύτερη χρονιά το κοινό σε μία γιορτή της Τέχνης, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Οι φετινές 140 εκδηλώσεις και δρώμενα ξεδιπλώνουν για δύο μήνες, από τις 15 Ιουλίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2021, έναν πολύχρωμο ιστό σε ναούς, κάστρα, μνημεία, ιερά νησιά, αρχαίες πόλεις, γεφύρια και Μουσεία. Χώρους που επέλεξε η επιτροπή αξιολόγησης, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3028/2002. Οι εκδηλώσεις ενώνονται μαζί με τους ιστορικούς χώρους και δημιουργούν έναν αγωγό σύνδεσης του παρελθόντος με το παρόν του σύγχρονου πολιτισμού.

14-7.jpg


Στο πλαίσιο αυτό στις 24 και 25 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Δίου παρουσιάζεται η παράσταση «Μέδουσα» ….σαν ραγισμένη από το χρόνο πέτρα…’.’

Ώρα έναρξης 21:00 με ελεύθερη είσοδο. 

Η παράσταση εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και συμμετέχει στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ολύμπου.

Η Εθνική Λυρική Σκηνή, είναι ο φορέας ο οποίος υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ,έχει αναλάβει τη διοικητική και οργανωτική ευθύνη του προγράμματος για το 2021.

Για περισσότερες πληροφορίες και προκρατήσεις θέσεων:

https://digitalculture.gov.gr/

Αναλυτικότερα: 

Η ομάδα σύγχρονου χορού “Χορευτές του Βορρά” υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Τατιάνας Παπαδοπούλου και σε μουσική του εξάρχοντα βιολιστή της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης Αντώνη Σουσάμογλου , σκιαγραφούνε τη βαθιά ανθρώπινη και εύθραυστη πλευρά της Μέδουσας με οδηγό το ανθρώπινο σώμα και τη μουσική.Η Μέδουσα δεν είναι το ‘’τέρας’’, αλλά ένα από τα πιο διαχρονικά σύμβολα της Γυναίκας- θύματος, η οποία καλείται να βρει την ταυτότητά της και να επιβιώσει σε μια κοινωνία που είναι θεμελιωμένη με βάση τις πατριαρχικές επιταγές και η οποία δεν διστάζει να δαιμονοποιήσει την ομορφιά της και να την τιμωρήσει για αυτήν.
Θα αναπαραστήσουνε τον ‘’βιασμό’ ’που υφίσταται η Μέδουσα, κινούμενοι σε δυο χρονικά επίπεδα,της αρχαιότητας που γέννησε το μύθο και στη συνέχεια μεταφερόμενοι στο σήμερα, δίνοντας τη δική τους σύγχρονη οπτική. Στόχος τους είναι να απονείμουνε συμβολικά δικαιοσύνη για το αποτρόπαιο έγκλημα του βιασμού που συντελείται στο μύθο της Μέδουσας και εκτενέστερα για τον ηθικό ‘’βιασμό’’ που διαχρονικά υφίσταται η Γυναίκα ως υπόσταση και ως σύμβολο, αλλά και ο κάθε Άλλος, μέσω της διαρκούς περιθωριοποίησής και δαιμονοποίησής τους από την πατριαρχική κοινωνία.

14-5.jpg



Ποια είναι η Μέδουσα σήμερα; Είναι τέρας ή αιθέρια ύπαρξη; Μήπως συμβολίζει κάθε γυναίκα που από θύμα αποκτά θέση ισχύος; Ή μήπως εκτενέστερα συμβολίζει τον Άλλον, τον αδύναμο που ξαφνικά αποκτά την δύναμη να εκδικηθεί αυτόν που τον καταδυναστεύει; Πόσο ρευστά είναι τα όρια μεταξύ θύτη και θύματος; Μήπως όλοι διαθέτουμε κάποιο από το πολλαπλά πρόσωπα της Μέδουσας; Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που εγείρει ο εν λόγω μύθος και που τον καθιστούν εξαιρετικά σύγχρονο.

Σύμφωνα με τη μυθολογία και την εκδοχή που παρουσιάζει ο Οβίδιος στις Μεταμορφώσεις του, η Μέδουσα ήταν μια πανέμορφη ιέρεια της Θεάς Αθηνάς, η οποία καταδιώχθηκε και βιάστηκε από τον Ποσειδώνα στον ιερό χώρο της Αθηνάς. Η θεά, εξοργισμένη με το γεγονός, δεν μπορούσε να έρθει σε ρήξη με τον Ποσειδώνα και έτσι εκδικήθηκε τη Μέδουσα. Τη μεταμόρφωσε σε απεχθές τέρας, που αντί για μαλλιά είχε φίδια. Έκτοτε όποιος την κοιτούσε πέτρωνε. Εν τέλει ο Περσέας έκοψε το κεφάλι της με τη βοήθεια της Αθηνάς. Το περίφημο «Γοργόνειο» κεφάλι, η Θεά το τοποθέτησε στην ασπίδα της, επειδή ακόμη και νεκρό είχε την ιδιότητα να πετρώνει όποιον το κοιτούσε.

14-2.jpg


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

“Μέδουσα” ...σαν ραγισμένη από το χρόνο πέτρα….’’

Καλλιτεχνική Διεύθυνση :Τατιάνα Παπαδοπούλου

Χορογραφία: Τατιάνα Παπαδοπούλου,Αλέξανδρος Σταυρόπουλος

Μουσική Σύνθεση- Επιμέλεια: Αντώνης Σουσάμογλου

Δραματουργία: Εύα Τζιαμίχα

Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Αθανάσιος Κολαλάς

Ενδυματολόγος : Francesco Infante

Video installation-Φωτογραφίες :Nectario

Χορεύουν : Γαλήνη Γυρτάτου,Δέσποινα Λαγουδάκη, Δημήτριος Μαργαρίτης, Μπαγεώργος Ηλίας, Αλέξανδρος Σταυρόπουλος

Μουσικοί: Σίσσυ Μακροπούλου (άρπα),Αντώνης Σουσάμογλου (βιολί)

Ο ι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες Κ.Υ.Α..

Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης.

Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία