ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Με «βάρκα» το ΣΒΑΚ η Θεσσαλονίκη φιλοδοξεί να αλλάξει την όψη της

Τα έργα που προτείνει ο κεντρικός δήμος για την κινητικότητα έχουν ορίζοντα μέχρι και το 2030

 22/06/2021 19:00

Με «βάρκα» το ΣΒΑΚ η Θεσσαλονίκη φιλοδοξεί να αλλάξει την όψη της
Παράδειγμα πεζοδρόμησης Τσιμισκή με Καρόλου Ντηλ

Δημήτρης Λαζόπουλος

Την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου αναμένεται να λάβει τις επόμενες ημέρες το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης που συντάχθηκε από τον δήμο και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης και το οποίο δημοσιοποιεί η «ΜτΚ». 

Πρόκειται για το σχέδιο ανάλυσης των προβλημάτων και των ευκαιριών, το οποίο καθορίζει τους στόχους και τις προτεραιότητες για την κινητικότητα στην πόλη. Τίθενται μάλιστα δύο χρονικοί ορίζοντες για την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων: το 2025 και το 2030. Για να σχεδιαστεί το ΣΒΑΚ, ερωτήθηκαν 11.000 μετακινούμενοι πολίτες, αξιολογήθηκαν 500 υφιστάμενα μέτρα, έγιναν τρεις διαβουλεύσεις, κατατέθηκαν περισσότερες από 150 προτάσεις για παρεμβάσεις και αξιολογήθηκαν πάνω από 500 μελλοντικές παρεμβάσεις.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του 2018, το 36% των πολιτών στον δήμο Θεσσαλονίκης χρησιμοποιούσε ΙΧ αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις, το 32% αστικά λεωφορεία, το 14% τα πόδια, το 11% δίκυκλα, το 4% ταξί και το 3% ποδήλατο. Ακόμη, σχεδόν το 60% των ερωτηθέντων δήλωσε λίγο, ή καθόλου ικανοποιημένο από τα ΜΜΜ, όπως επίσης το 40% των πεζών ανέφερε πως δεν ικανοποιείται από τις συνθήκες κινητικότητας. Άνω του 80% των ποδηλατών εμφανίστηκε από λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι. Σχετικά με τα Άτομα με Αναπηρία, το 75% τόνισε ότι οι συνθήκες μετακίνησής τους στην πόλη είναι από μέτριες έως δύσκολες.

Βασικές παρεμβάσεις με ορίζοντα το 2025

1. Εφαρμογή Συντακτικού Βιώσιμης Κινητικότητας κεντρικής περιοχής με αναπλάσεις, πεζοδρομήσεις και διασυνδέσεις αναπλασμένων περιοχών και έξυπνες διαβάσεις.

2. Ποδηλατόδρομοι συνολικού μήκους περίπου 26 χλμ & χώροι στάθμευσης ποδηλάτων σε κάθε σταθμό μετρό.

3. Παρέμβαση στην Εγνατία, με χωροθέτηση συστημάτων διαμοιρασμού/ενοικίασης ποδηλάτων σε σταθμούς μετρό κατά μήκος της.

4. Δημιουργία Ζώνης Χαμηλής Κυκλοφορίας Ροτόντας με άρση αποκλεισμού διέλευσης Δημοσίων Συγκοινωνιών στην τοπική οδό Αριστοτελείου.

5. Deck παραλίας και μετατροπή Λ. Νίκης σε οδό ήπιας κυκλοφορίας.

6. Αμφιδρόμηση 26 της Οκτωβρίου και διατήρηση μονοδρόμησης Δωδεκανήσου.

7. Δημιουργία ζεύγους μονόδρομων Μπότσαρη, Συνδίκα.

8. Πολιτική στάθμευσης:

Διατήρηση πολιτικής στάθμευσης για το κέντρο του δήμου, υλοποιημένη από το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης THESi.

Τηλεματική εποπτεία στάθμευσης σε επιλεγμένες οδούς (Αγ. Δημητρίου, Κασσάνδρου) και ένταξη επιτήρησης των θέσεων φορτοεκφόρτωσης στο THESi.

i. Νέοι χώροι στάθμευσης Park & Ride με προτεραιοποίηση στους νέους τερματικούς σταθμούς μετρό: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (400 θέσεις), Ν. Ελβετία (350 θέσεις), Ν. Μίκρα (1000 θέσεις).

ii. Διερεύνηση δυνατότητας επιδοτήσεων για χρήση χώρων στάθμευσης σε περιοχές πλησίον των τερματικών εγκαταστάσεων του μετρό.

iii. Κίνητρα για μετατροπή υφιστάμενων κελυφών σε χώρους στάθμευσης.

9. Αστικές διανομές:

Εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών & εκτίμηση ζήτησης για νέες συνθήκες μετά το τέλος της πανδημίας.

Εγκατάσταση τηλεματικής σε περίπου 100 θέσεις φορτοεκφόρτωσης στο ιστορικό κέντρο του δήμου.

Θέσπιση νυχτερινού ωραρίου διανομής εμπορευμάτων σε περιοχές εκτός κέντρου για σούπερμαρκετ και πολυκαταστήματα.

10. Μέτρα προώθησης ηλεκτροκίνησης:

Δημιουργία πέντε σταθμών διαμοιρασμού ηλεκτρικών οχημάτων και ποδηλάτων στις περιοχές ΑΠΘ, ΝΣΣ και ΔΕΘ.

Διασφάλιση συγκεκριμένων χώρων για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (δημιουργία τουλάχιστον 60 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων).

Ο ορίζοντας του 2030

1. Αποκλεισμός τμήματος Τσιμισκή για ΙΧ.

2. Ανακατανομή δημόσιου χώρου σε κύριους οδικούς άξονες:

Στις αστικές χαράδρες της Β. Όλγας και Β. Γεωργίου.

Αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Ολοκλήρωση ανάπλασης άξονα Αγ. Σοφίας-Αχειροποίητος σε τρία τμήματα: Κεραμοπούλου Εγνατία, ανάντι Εγνατίας και Τσιμισκή Λ. Νίκης.

3. Επέκταση δικτύου ποδηλατοδρόμων για να φθάσουν, περίπου, τα 46 χλμ.

4. Παρέμβαση διαχείρισης κυκλοφοριακών ροών στο buffer πανεπιστημίου-ΔΕΘ:

Άρση περιορισμού διέλευσης και ΙΧ (πέραν των δ.σ) στην τοπική οδό Αριστοτελείου

Μονοδρόμηση Εθν. Αμύνης από Εγνατία έως Αγ. Δημητρίου (λειτουργία ως άνοδος) και διαπλάτυνση πεζοδρομίων.

Διάνοιξη και κατασκευή οδού Υδραγωγείου.

Μονοδρόμηση της οδού Ελένης Ζωγράφου (λειτουργία ως άνοδος).

5. Πολιτική στάθμευσης:

Νέοι χώροι στάθμευσης Park & Ride ΑΠΘ (500 θέσεις), Μ. Μουσικής (200 θέσεις), ΔΕΘ (1000 θέσεις), Κουντουριώτη Καρατάσου (200 θέσεις).

Δημιουργία 40 θέσεων με μηχανικά μέσα σε δημοτικά οικόπεδα.

Κίνητρα για μετατροπή κτιρίων σε χώρους στάθμευσης.

6. Αστικές διανομές:

Υλοποίηση του 50% των μέτρων που προτάθηκαν στο ΣΒΑΕΜ στον χρονικό ορίζοντα 2025

Εγκατάσταση τηλεματικής σε περίπου 125-150 θέσεις φορτοεκφόρτωσης στο ιστορικό κέντρο του δήμου.

Διάθεση χώρου και στήριξη δημιουργίας μικρών consolidation κέντρων και υλοποίηση διανομών με εναλλακτικά μέσα.

Κίνητρα για ηλεκτρικούς επαγγελματικούς στόλους π.χ. δωρεάν στάθμευση και είσοδος σε αποκλεισμένες περιοχές.

7. Προώθηση ηλεκτροκίνησης:

Δημιουργία επιπλέον δύο σταθμών διαμοιρασμού ηλεκτρικών οχημάτων και ποδηλάτων σε Ν. Ελβετία και Βούλγαρη.

Σε άλλο σημείο του ΣΒΑΚ, προβλέπεται η χωροθέτηση τοπικών κέντρων με ανάπλαση και ανακατανομή του δημόσιου χώρου.

1. Χαριλάου

•25ηςΜαρτίου (από Κ. Καραμανλή έως Αλ. Παπαναστασίου)

•Αλ. Παπαναστασίου (από Θ. Νάτσιναέως Ν. Πλαστήρα)

2. Τούμπας

•Κλεάνθους (από Γρ. Λαμπράκη έως Παπάφη)

•Ανατολικής Θράκης (από Κλεάνθους έως Μ. Μπότσαρη)

•Γρ. Λαμπράκη (από Καλαβρύτων έως Χρ. Περαιβού)

3.Τριανδρίας

•Αγίου Σπυρίδωνος (από Υψηλάντου έως Ελευθερίας)

•Πολυτεχνείου (από Ελευθερίας έως Αριστοτέλους)

4.Φλέμινγκ

•Δελφών (από Καλιδοπούλου έως Μ. Μπότσαρη)

•28ης Οκτωβρίου (από Βασ. Όλγας έως Μακεδονίας)

5.Αγίας Τριάδας

•Αετοράχης (από Βασ. Γεωργίου έως Θ. Χαρίση)

•Λ. Στρατού (από Ευζώνων έως Αετοράχης)

Εφόσον υλοποιηθούν όσα προβλέπει το ΣΒΑΚ, τότε ο καταμερισμός των μετακινήσεων στα ΜΜΜ του δήμου Θεσσαλονίκης θα έχει ως εξής: το 2025 το 37% των πολιτών θα μετακινείται με μετρό και λεωφορεία, το 29,6% με Ι.Χ., το 15,8% με τα πόδια, το 11% με δίκυκλα, το 3,3% με ταξί και το ίδιο ποσοστό με ποδήλατο.

  • Το 2030, το 38-40% των πολιτών θα χρησιμοποιούν μετρό, λεωφορεία και προαστιακό, το 24-28% ΙΧ., το 16-17% τα πόδια, το 4-5% το ποδήλατο και το 3-4% το ταξί.

Στον ακόλουθο πίνακα καταγράφονται κοστολογημένες οι περισσότερες παρεμβάσεις, τοποθετημένες στο έτος-ορόσημο, κατά το οποίο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο η κάθε μία από αυτές. Όπως τονίζει στη «ΜτΚ» ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μήτρου, τα έργα με ορίζοντα το 2025 έχουν, είτε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, είτε έχουν υποβληθεί προτάσεις. Για τα έργα του 2030, οι πόροι θα αναζητηθούν τα επόμενα χρόνια.

Κοστολόγηση πακέτων παρεμβάσεων

Κατηγορία παρέμβασης

Κόστος 2025 (€)

Κόστος 2030 (€)

Μελέτες/έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση έως Φεβρουάριο 2021

21.190.662,98

-

Εμβληματική παρέμβαση Εγνατίας και συνοδά έργα

14.500.000,00

-

Ανάπλασης Βασ. Όλγας

30.000,00(μελέτη)

5.000.000,00

Υπογειοποίηση Βασ. Γεωργίου

80.000,00(μελέτη)

15.000.000,00

Ανάπλαση Κων. Καραμανλή

-

10.000.000,00

Κατασκευή ξύλινου Deck

2.000.000,00

-

Διανοίξεις οδών

3.000.000,00

4.000.000,00

Επανεξέταση λειτουργίας κόμβων ή/και νέοι σηματοδοτούμενοι κόμβοι

70.000,00

-

Αναδιαμόρφωση σηματοδοτούμενων κόμβων και προγραμμάτων σηματοδότησης

440.000,00

230.000,00

Μονοδρομήσεις και αμφιδρομήσεις

4.380.000.00

3.360.000,00

Προτεινόμενες πεζοδρομήσεις

450.000,00

7.929.000,00

Προτεινόμενες μετατροπές οδών σε ήπιας κυκλοφορίας

3.774.000,00

1.990.000,00

Επανεξέταση και αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων

2.417.500,00

-

Προτεινόμενη επέκταση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων

1.750.000,00

10.000.000,00

Κοστολόγηση πακέτων παρεμβάσεων

Κατηγορία παρέμβασης

Κόστος 2025 (€)

Κόστος 2030 (€)

Δημιουργία έξυπνων διαβάσεων

120.000,00

-

Δημιουργία χώρων Park& Ride και χώρων στάθμευσης

1.200.000,00

80.000,00

Εγκατάσταση τηλεματικής (Αγ. Δηµητρίου/Κασσάνδρου)

250.000,00

-

ΣχεδίοΒιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών-ΣΒΑΕΜ

100.000,00(εκπόνηση)

500.000,00(υλοποίηση 50%)

Εγκατάσταση τηλεματικής σε θέσεις φορτοεκφόρτωσης

250.000,00

312.500,00

Μελέτη Διασφάλισης συγκεκριμένων χώρων για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης για ηλεκτρικά κοινόχρηστα οχήματα -ΣΦΗΟ

70.680,00

30.000,00 (αναθεώρηση)

Δημιουργία χώρων εγκατάστασης συστημάτων διαμοιρασμού ηλεκτρικών οχημάτων

παραχώρηση

παραχώρηση

Εφαρμογή υλοποίηση ΣΦΗΟ 325

472.500,00

500.000,00

Συνεχής παρακολούθηση βιώσιμης κινητικότητας

55.000,00

-

Παρεμβάσεις βελτίωσης οδικών τμημάτων με υψηλό λόγο φόρτου/ χωρητικότητας

-

1.000.000,00

ΣΥΝΟΛΟ

56.600.342,98

59.931.500,00

Την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου αναμένεται να λάβει τις επόμενες ημέρες το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης που συντάχθηκε από τον δήμο και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης και το οποίο δημοσιοποιεί η «ΜτΚ». 

Πρόκειται για το σχέδιο ανάλυσης των προβλημάτων και των ευκαιριών, το οποίο καθορίζει τους στόχους και τις προτεραιότητες για την κινητικότητα στην πόλη. Τίθενται μάλιστα δύο χρονικοί ορίζοντες για την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων: το 2025 και το 2030. Για να σχεδιαστεί το ΣΒΑΚ, ερωτήθηκαν 11.000 μετακινούμενοι πολίτες, αξιολογήθηκαν 500 υφιστάμενα μέτρα, έγιναν τρεις διαβουλεύσεις, κατατέθηκαν περισσότερες από 150 προτάσεις για παρεμβάσεις και αξιολογήθηκαν πάνω από 500 μελλοντικές παρεμβάσεις.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του 2018, το 36% των πολιτών στον δήμο Θεσσαλονίκης χρησιμοποιούσε ΙΧ αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις, το 32% αστικά λεωφορεία, το 14% τα πόδια, το 11% δίκυκλα, το 4% ταξί και το 3% ποδήλατο. Ακόμη, σχεδόν το 60% των ερωτηθέντων δήλωσε λίγο, ή καθόλου ικανοποιημένο από τα ΜΜΜ, όπως επίσης το 40% των πεζών ανέφερε πως δεν ικανοποιείται από τις συνθήκες κινητικότητας. Άνω του 80% των ποδηλατών εμφανίστηκε από λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι. Σχετικά με τα Άτομα με Αναπηρία, το 75% τόνισε ότι οι συνθήκες μετακίνησής τους στην πόλη είναι από μέτριες έως δύσκολες.

Βασικές παρεμβάσεις με ορίζοντα το 2025

1. Εφαρμογή Συντακτικού Βιώσιμης Κινητικότητας κεντρικής περιοχής με αναπλάσεις, πεζοδρομήσεις και διασυνδέσεις αναπλασμένων περιοχών και έξυπνες διαβάσεις.

2. Ποδηλατόδρομοι συνολικού μήκους περίπου 26 χλμ & χώροι στάθμευσης ποδηλάτων σε κάθε σταθμό μετρό.

3. Παρέμβαση στην Εγνατία, με χωροθέτηση συστημάτων διαμοιρασμού/ενοικίασης ποδηλάτων σε σταθμούς μετρό κατά μήκος της.

4. Δημιουργία Ζώνης Χαμηλής Κυκλοφορίας Ροτόντας με άρση αποκλεισμού διέλευσης Δημοσίων Συγκοινωνιών στην τοπική οδό Αριστοτελείου.

5. Deck παραλίας και μετατροπή Λ. Νίκης σε οδό ήπιας κυκλοφορίας.

6. Αμφιδρόμηση 26 της Οκτωβρίου και διατήρηση μονοδρόμησης Δωδεκανήσου.

7. Δημιουργία ζεύγους μονόδρομων Μπότσαρη, Συνδίκα.

8. Πολιτική στάθμευσης:

Διατήρηση πολιτικής στάθμευσης για το κέντρο του δήμου, υλοποιημένη από το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης THESi.

Τηλεματική εποπτεία στάθμευσης σε επιλεγμένες οδούς (Αγ. Δημητρίου, Κασσάνδρου) και ένταξη επιτήρησης των θέσεων φορτοεκφόρτωσης στο THESi.

i. Νέοι χώροι στάθμευσης Park & Ride με προτεραιοποίηση στους νέους τερματικούς σταθμούς μετρό: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (400 θέσεις), Ν. Ελβετία (350 θέσεις), Ν. Μίκρα (1000 θέσεις).

ii. Διερεύνηση δυνατότητας επιδοτήσεων για χρήση χώρων στάθμευσης σε περιοχές πλησίον των τερματικών εγκαταστάσεων του μετρό.

iii. Κίνητρα για μετατροπή υφιστάμενων κελυφών σε χώρους στάθμευσης.

9. Αστικές διανομές:

Εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών & εκτίμηση ζήτησης για νέες συνθήκες μετά το τέλος της πανδημίας.

Εγκατάσταση τηλεματικής σε περίπου 100 θέσεις φορτοεκφόρτωσης στο ιστορικό κέντρο του δήμου.

Θέσπιση νυχτερινού ωραρίου διανομής εμπορευμάτων σε περιοχές εκτός κέντρου για σούπερμαρκετ και πολυκαταστήματα.

10. Μέτρα προώθησης ηλεκτροκίνησης:

Δημιουργία πέντε σταθμών διαμοιρασμού ηλεκτρικών οχημάτων και ποδηλάτων στις περιοχές ΑΠΘ, ΝΣΣ και ΔΕΘ.

Διασφάλιση συγκεκριμένων χώρων για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (δημιουργία τουλάχιστον 60 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων).

Ο ορίζοντας του 2030

1. Αποκλεισμός τμήματος Τσιμισκή για ΙΧ.

2. Ανακατανομή δημόσιου χώρου σε κύριους οδικούς άξονες:

Στις αστικές χαράδρες της Β. Όλγας και Β. Γεωργίου.

Αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Ολοκλήρωση ανάπλασης άξονα Αγ. Σοφίας-Αχειροποίητος σε τρία τμήματα: Κεραμοπούλου Εγνατία, ανάντι Εγνατίας και Τσιμισκή Λ. Νίκης.

3. Επέκταση δικτύου ποδηλατοδρόμων για να φθάσουν, περίπου, τα 46 χλμ.

4. Παρέμβαση διαχείρισης κυκλοφοριακών ροών στο buffer πανεπιστημίου-ΔΕΘ:

Άρση περιορισμού διέλευσης και ΙΧ (πέραν των δ.σ) στην τοπική οδό Αριστοτελείου

Μονοδρόμηση Εθν. Αμύνης από Εγνατία έως Αγ. Δημητρίου (λειτουργία ως άνοδος) και διαπλάτυνση πεζοδρομίων.

Διάνοιξη και κατασκευή οδού Υδραγωγείου.

Μονοδρόμηση της οδού Ελένης Ζωγράφου (λειτουργία ως άνοδος).

5. Πολιτική στάθμευσης:

Νέοι χώροι στάθμευσης Park & Ride ΑΠΘ (500 θέσεις), Μ. Μουσικής (200 θέσεις), ΔΕΘ (1000 θέσεις), Κουντουριώτη Καρατάσου (200 θέσεις).

Δημιουργία 40 θέσεων με μηχανικά μέσα σε δημοτικά οικόπεδα.

Κίνητρα για μετατροπή κτιρίων σε χώρους στάθμευσης.

6. Αστικές διανομές:

Υλοποίηση του 50% των μέτρων που προτάθηκαν στο ΣΒΑΕΜ στον χρονικό ορίζοντα 2025

Εγκατάσταση τηλεματικής σε περίπου 125-150 θέσεις φορτοεκφόρτωσης στο ιστορικό κέντρο του δήμου.

Διάθεση χώρου και στήριξη δημιουργίας μικρών consolidation κέντρων και υλοποίηση διανομών με εναλλακτικά μέσα.

Κίνητρα για ηλεκτρικούς επαγγελματικούς στόλους π.χ. δωρεάν στάθμευση και είσοδος σε αποκλεισμένες περιοχές.

7. Προώθηση ηλεκτροκίνησης:

Δημιουργία επιπλέον δύο σταθμών διαμοιρασμού ηλεκτρικών οχημάτων και ποδηλάτων σε Ν. Ελβετία και Βούλγαρη.

Σε άλλο σημείο του ΣΒΑΚ, προβλέπεται η χωροθέτηση τοπικών κέντρων με ανάπλαση και ανακατανομή του δημόσιου χώρου.

1. Χαριλάου

•25ηςΜαρτίου (από Κ. Καραμανλή έως Αλ. Παπαναστασίου)

•Αλ. Παπαναστασίου (από Θ. Νάτσιναέως Ν. Πλαστήρα)

2. Τούμπας

•Κλεάνθους (από Γρ. Λαμπράκη έως Παπάφη)

•Ανατολικής Θράκης (από Κλεάνθους έως Μ. Μπότσαρη)

•Γρ. Λαμπράκη (από Καλαβρύτων έως Χρ. Περαιβού)

3.Τριανδρίας

•Αγίου Σπυρίδωνος (από Υψηλάντου έως Ελευθερίας)

•Πολυτεχνείου (από Ελευθερίας έως Αριστοτέλους)

4.Φλέμινγκ

•Δελφών (από Καλιδοπούλου έως Μ. Μπότσαρη)

•28ης Οκτωβρίου (από Βασ. Όλγας έως Μακεδονίας)

5.Αγίας Τριάδας

•Αετοράχης (από Βασ. Γεωργίου έως Θ. Χαρίση)

•Λ. Στρατού (από Ευζώνων έως Αετοράχης)

Εφόσον υλοποιηθούν όσα προβλέπει το ΣΒΑΚ, τότε ο καταμερισμός των μετακινήσεων στα ΜΜΜ του δήμου Θεσσαλονίκης θα έχει ως εξής: το 2025 το 37% των πολιτών θα μετακινείται με μετρό και λεωφορεία, το 29,6% με Ι.Χ., το 15,8% με τα πόδια, το 11% με δίκυκλα, το 3,3% με ταξί και το ίδιο ποσοστό με ποδήλατο.

  • Το 2030, το 38-40% των πολιτών θα χρησιμοποιούν μετρό, λεωφορεία και προαστιακό, το 24-28% ΙΧ., το 16-17% τα πόδια, το 4-5% το ποδήλατο και το 3-4% το ταξί.

Στον ακόλουθο πίνακα καταγράφονται κοστολογημένες οι περισσότερες παρεμβάσεις, τοποθετημένες στο έτος-ορόσημο, κατά το οποίο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο η κάθε μία από αυτές. Όπως τονίζει στη «ΜτΚ» ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μήτρου, τα έργα με ορίζοντα το 2025 έχουν, είτε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, είτε έχουν υποβληθεί προτάσεις. Για τα έργα του 2030, οι πόροι θα αναζητηθούν τα επόμενα χρόνια.

Κοστολόγηση πακέτων παρεμβάσεων

Κατηγορία παρέμβασης

Κόστος 2025 (€)

Κόστος 2030 (€)

Μελέτες/έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση έως Φεβρουάριο 2021

21.190.662,98

-

Εμβληματική παρέμβαση Εγνατίας και συνοδά έργα

14.500.000,00

-

Ανάπλασης Βασ. Όλγας

30.000,00(μελέτη)

5.000.000,00

Υπογειοποίηση Βασ. Γεωργίου

80.000,00(μελέτη)

15.000.000,00

Ανάπλαση Κων. Καραμανλή

-

10.000.000,00

Κατασκευή ξύλινου Deck

2.000.000,00

-

Διανοίξεις οδών

3.000.000,00

4.000.000,00

Επανεξέταση λειτουργίας κόμβων ή/και νέοι σηματοδοτούμενοι κόμβοι

70.000,00

-

Αναδιαμόρφωση σηματοδοτούμενων κόμβων και προγραμμάτων σηματοδότησης

440.000,00

230.000,00

Μονοδρομήσεις και αμφιδρομήσεις

4.380.000.00

3.360.000,00

Προτεινόμενες πεζοδρομήσεις

450.000,00

7.929.000,00

Προτεινόμενες μετατροπές οδών σε ήπιας κυκλοφορίας

3.774.000,00

1.990.000,00

Επανεξέταση και αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων

2.417.500,00

-

Προτεινόμενη επέκταση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων

1.750.000,00

10.000.000,00

Κοστολόγηση πακέτων παρεμβάσεων

Κατηγορία παρέμβασης

Κόστος 2025 (€)

Κόστος 2030 (€)

Δημιουργία έξυπνων διαβάσεων

120.000,00

-

Δημιουργία χώρων Park& Ride και χώρων στάθμευσης

1.200.000,00

80.000,00

Εγκατάσταση τηλεματικής (Αγ. Δηµητρίου/Κασσάνδρου)

250.000,00

-

ΣχεδίοΒιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών-ΣΒΑΕΜ

100.000,00(εκπόνηση)

500.000,00(υλοποίηση 50%)

Εγκατάσταση τηλεματικής σε θέσεις φορτοεκφόρτωσης

250.000,00

312.500,00

Μελέτη Διασφάλισης συγκεκριμένων χώρων για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης για ηλεκτρικά κοινόχρηστα οχήματα -ΣΦΗΟ

70.680,00

30.000,00 (αναθεώρηση)

Δημιουργία χώρων εγκατάστασης συστημάτων διαμοιρασμού ηλεκτρικών οχημάτων

παραχώρηση

παραχώρηση

Εφαρμογή υλοποίηση ΣΦΗΟ 325

472.500,00

500.000,00

Συνεχής παρακολούθηση βιώσιμης κινητικότητας

55.000,00

-

Παρεμβάσεις βελτίωσης οδικών τμημάτων με υψηλό λόγο φόρτου/ χωρητικότητας

-

1.000.000,00

ΣΥΝΟΛΟ

56.600.342,98

59.931.500,00

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία