ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Με τον ΚΟΚ στο χέρι προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης

Τροχαία και δημοτική αστυνομία ξεκίνησαν να σηκώνουν τα παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα σε κεντρικές οδούς της πόλης - «Καθάρισε» η Δωδεκανήσου

 23/09/2019 17:00

Με τον ΚΟΚ στο χέρι προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης

Δημήτρης Λαζόπουλος

Επιχείρηση ανάκτησης των δρόμων ξεκίνησαν η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης και η τροχαία, όπως έχει προαναγγείλει ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Εδώ και μέρες η δημοτική αστυνομία είχε τοποθετήσει ερυθρόλευκες ταινίες-κορδέλες κατά μήκος των δύο πλευρών της οδού Δωδεκανήσου, ενημερώνοντας τους οδηγούς ότι την Τρίτη 17/9 επρόκειτο να γίνει επιχείρηση απομάκρυνσης των παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων, παρότι σε όλο το μήκος της οδού υπάρχει οδοσήμανση, η οποία γνωστοποιεί στους διερχόμενους ότι απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση όλο το 24ωρο.

Εστιάζοντας στη νοοτροπία, η οποία διέπει και τους Θεσσαλονικείς, «ξεκινήσαμε από τη Δωδεκανήσου, και συμβολικά και ουσιαστικά» εξήγησε στη «ΜτΚ» ο Δημήτρης Δαγκλής, εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης για τη δημοτική αστυνομία.

Συνεργεία του δήμου έβαψαν όλες τις διαγραμμίσεις στο δρόμο, ενώ κόπηκαν και τα κλαδιά δέντρων, τα οποία έκρυβαν τις πινακίδες της οδοσήμανσης. Την ερχόμενη εβδομάδα, γνωστοποίησε ο κ. Δαγκλής, θα δημιουργηθούν και εσοχές στα πεζοδρόμια, προκειμένου οι κάδοι απορριμμάτων να μην εξέχουν. «Δεν είναι στοίχημα. Είναι κοινή λογική» υπογράμμισε ο ίδιος και, ειδικά για τη Δωδεκανήσου προειδοποίησε πως πλέον «τελειώνει το σφύριγμα, τελειώνει η κόρνα, κατεβαίνουν και επιτόπου θα βεβαιώνεται η παράβαση. Αυτό το εθιμικό δίκαιο πρέπει να τελειώνει. Υπερβολή ήταν η κορδέλα. Καλή τη πίστει. Μας έκαναν δολιοφθορά. Έβαζαν τις κορδέλες το Σάββατο τα παιδιά της δημοτικής αστυνομίας και την Κυριακή κάποιοι τις κατέβαζαν. Η Δωδεκανήσου είναι κεντρικός άξονας. Τέλος», δεσμεύθηκε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την Τρίτη, μετά την επιχείρηση στη Δωδεκανήσου, βεβαιώθηκαν άλλες 19 παραβάσεις μετά τις 8 μ.μ., καθώς επανεμφανίστηκαν σταθμευμένα οχήματα.

Παράλληλα την Τετάρτη «μπήκαμε και στη Νίκης δυνατά για την αριστερή λωρίδα. Τη θέλω τελείως καθαρή. Ένα φορτηγό να σταματήσει πέντε λεπτά, ο συμπολίτης που ακολουθεί θα μπει στη δεύτερη, τρίτη. Και ακολουθούν όλοι. Τη χάσαμε τη λωρίδα, πάει», πρόσθεσε ο κ. Δαγκλής.

Στο ίδιο πλαίσιο, η τροχαία βεβαίωσε τέσσερις παραβάσεις και προχώρησε σε τέσσερις απομακρύνσεις οχημάτων στη Δωδεκανήσου, με τη χρήση ενός γερανού, όπως είπε στη «ΜτΚ» ο αστυνόμος Ζαχαρίας Αραμπατζής, υπασπιστής του διευθυντή τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Ως τροχαία «θα εστιάσουμε στις οδούς Μητροπόλεως, Ερμού και μετά Αγίου Δημητρίου και Κασσάνδρου» ξεκαθάρισε ο κ. Αραμπατζής, συμπληρώνοντας ότι ειδικά στη Μητροπόλεως η έμφαση θα δοθεί στην κατάληψη της αριστερής λωρίδας από οχήματα, παρότι έχουν τοποθετηθεί τα πορτοκαλί πασαλάκια.

Ταυτόχρονα, από τα μέσα Σεπτεμβρίου έχει συσταθεί ομάδα δικύκλων και «βεβαιώνει παραβάσεις σε ράμπες ΑμεΑ και στάθμευση δικύκλων στα πεζοδρόμια» αποκάλυψε ο αστυνόμος.

Σε ό,τι αφορά τον αριθμό των διαθέσιμων γερανών, «έχουμε επάρκεια. Η τροχαία Θεσσαλονίκης έχει έξι γερανούς με αντίστοιχους οδηγούς για όλες τις βάρδιες», σύμφωνα με τον ίδιο.

Αυτοί οι έλεγχοι της τροχαίας θα γίνονται τόσο σε συνεργασία με τη δημοτική αστυνομία όσο και ανεξάρτητα, ανέφερε ο κ. Αραμπατζής.

Σχετικά με το ύψος του προστίμου για την παράνομη στάθμευση, αυτό ανέρχεται σε 40 ευρώ και συνοδεύεται με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για 20 ημέρες.

Ερωτηθείς για το ότι κάποια αυτοκίνητα παραμένουν επί της Δωδεκανήσου, ο αστυνόμος διευκρίνισε πως αφορά κατασχεμένα Ι.Χ., που βρίσκονται κυρίως μπροστά στο αστυνομικό τμήμα, τα οποία πρόκειται να απομακρυνθούν σταδιακά.

Συνδυαστικά, η τροχαία συνδράμει το δήμο σε ελέγχους και επί της λεωφόρου Νίκης, ενώ επικουρικά εργάζονται και οι έξι σταθεροί τροχονόμοι, οι οποίοι μοιράζονται σε καθημερινή βάση πρωί βράδυ στην Τσιμισκή και στην Εγνατία, κατά κύριο λόγο.

Επεκτείνεται η πρακτική «πρώτα κορδέλες και μετά πρόστιμο»

Πλέον, «στα πολύ προβληματικά σημεία θα πάμε με τη λογική της κορδέλας», προειδοποιώντας τους οδηγούς, προανήγγειλε ο κ. Δαγκλής και διαμήνυσε πως «εμείς πάμε να αυξήσουμε τα ποσοστά συμμόρφωσης, όχι να βεβαιωθούν οι παραβάσεις».

Σε ό,τι αφορά το πλάνο του δήμου, «έχει καταρτιστεί από τον Αύγουστο. Καθημερινά μιλάμε 5-6 φορές με το διευθυντή της τροχαίας Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο κ. Δαγκλής και ενημέρωσε πως το επόμενο διάστημα η δημοτική αστυνομία θα ελέγξει και άλλες κεντρικές οδούς, όπως η Βασιλίσσης Όλγας και η Αγίου Δημητρίου.

Πρόβλημα η υποστελέχωση της δημοτικής αστυνομίας

Αναφορικά με το προσωπικό της δημοτικής αστυνομίας, σήμερα υπηρετούν 83, παρότι υπάρχουν 300 θέσεις στο οργανόγραμμα της υπηρεσίας. «Ο νόμος μάς παραχωρεί 28 αρμοδιότητες. Βάλτε και τη σύμβαση που έχουμε με το ‘Thesis’ για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης και γίνεται ένας χαμός», εξήγησε ο ίδιος και κατήγγειλε πως μόνο για την επιτήρηση του «Thesis» η σύμβαση δήμου-αναδόχου ορίζει ότι πρέπει να απασχολούνται 130 άτομα «και εγώ έχω 83 για το ‘Thesis’ και για άλλες 28 αρμοδιότητες. Έχω τον αντικαπνιστικό, το παρεμπόριο, τα τραπεζοκαθίσματα. Πού να πρωτοπάω; Και δεν μπορώ να βγάλω το βράδυ βάρδια» λόγω υποστελέχωσης, παρατήρησε ο κ. Δαγκλής.

Εξάλλου, σήμερα τα τέσσερα περιπολικά από τα πέντε που διαθέτει η δημοτική αστυνομία είναι σε λειτουργία, όπως και τα 13 δίκυκλα.

Μηδαμινοί οι ελεύθεροι χώροι για στάθμευση

Αναφορικά με την έλλειψη χώρων στάθμευσης και μέσων μαζικής μεταφοράς, ο κ. Δαγκλής αναγνώρισε το πρόβλημα, ωστόσο επέμεινε στη νοοτροπία. «Εγώ πρέπει να τηρήσω τον ΚΟΚ. Και υποδομές να είχαμε, πάλι θα υπήρχε πρόβλημα. Ο άλλος θέλει να παρκάρει ακριβώς μπροστά στη δουλειά ή το σπίτι του. Συγκρουστήκαμε και με τα μηχανάκια. Ξεκινήσαμε από το δημαρχείο. Κάθε μέρα βεβαιώνω παραβάσεις» καταλήγει ο κ. Δαγκλής.

Προκειμένου να εμπεδωθεί στους πολίτες το αίσθημα τήρησης του ΚΟΚ και σεβασμού των συμπολιτών τους, η δημοτική αστυνομία θα ελέγχει τη Δωδεκανήσου για όσο χρειαστεί και στη συνέχεια τα ελεγκτικά συνεργεία θα μεταβούν στις υπόλοιπες οδούς, που περιλαμβάνει το σχέδιο του δήμου, υποστήριξε ο κ. Δαγκλής.

Την ίδια ώρα, στη διοίκηση του Κ. Ζέρβα υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης, ωστόσο δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι και όπου υπάρχουν μπορούν να φιλοξενήσουν το πολύ 50 αυτοκίνητα, γεγονός το οποίο δεν μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα της στάθμευσης, όπως επισημαίνει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 22 Σεπτεμβρίου 2019

Επιχείρηση ανάκτησης των δρόμων ξεκίνησαν η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης και η τροχαία, όπως έχει προαναγγείλει ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Εδώ και μέρες η δημοτική αστυνομία είχε τοποθετήσει ερυθρόλευκες ταινίες-κορδέλες κατά μήκος των δύο πλευρών της οδού Δωδεκανήσου, ενημερώνοντας τους οδηγούς ότι την Τρίτη 17/9 επρόκειτο να γίνει επιχείρηση απομάκρυνσης των παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων, παρότι σε όλο το μήκος της οδού υπάρχει οδοσήμανση, η οποία γνωστοποιεί στους διερχόμενους ότι απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση όλο το 24ωρο.

Εστιάζοντας στη νοοτροπία, η οποία διέπει και τους Θεσσαλονικείς, «ξεκινήσαμε από τη Δωδεκανήσου, και συμβολικά και ουσιαστικά» εξήγησε στη «ΜτΚ» ο Δημήτρης Δαγκλής, εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης για τη δημοτική αστυνομία.

Συνεργεία του δήμου έβαψαν όλες τις διαγραμμίσεις στο δρόμο, ενώ κόπηκαν και τα κλαδιά δέντρων, τα οποία έκρυβαν τις πινακίδες της οδοσήμανσης. Την ερχόμενη εβδομάδα, γνωστοποίησε ο κ. Δαγκλής, θα δημιουργηθούν και εσοχές στα πεζοδρόμια, προκειμένου οι κάδοι απορριμμάτων να μην εξέχουν. «Δεν είναι στοίχημα. Είναι κοινή λογική» υπογράμμισε ο ίδιος και, ειδικά για τη Δωδεκανήσου προειδοποίησε πως πλέον «τελειώνει το σφύριγμα, τελειώνει η κόρνα, κατεβαίνουν και επιτόπου θα βεβαιώνεται η παράβαση. Αυτό το εθιμικό δίκαιο πρέπει να τελειώνει. Υπερβολή ήταν η κορδέλα. Καλή τη πίστει. Μας έκαναν δολιοφθορά. Έβαζαν τις κορδέλες το Σάββατο τα παιδιά της δημοτικής αστυνομίας και την Κυριακή κάποιοι τις κατέβαζαν. Η Δωδεκανήσου είναι κεντρικός άξονας. Τέλος», δεσμεύθηκε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την Τρίτη, μετά την επιχείρηση στη Δωδεκανήσου, βεβαιώθηκαν άλλες 19 παραβάσεις μετά τις 8 μ.μ., καθώς επανεμφανίστηκαν σταθμευμένα οχήματα.

Παράλληλα την Τετάρτη «μπήκαμε και στη Νίκης δυνατά για την αριστερή λωρίδα. Τη θέλω τελείως καθαρή. Ένα φορτηγό να σταματήσει πέντε λεπτά, ο συμπολίτης που ακολουθεί θα μπει στη δεύτερη, τρίτη. Και ακολουθούν όλοι. Τη χάσαμε τη λωρίδα, πάει», πρόσθεσε ο κ. Δαγκλής.

Στο ίδιο πλαίσιο, η τροχαία βεβαίωσε τέσσερις παραβάσεις και προχώρησε σε τέσσερις απομακρύνσεις οχημάτων στη Δωδεκανήσου, με τη χρήση ενός γερανού, όπως είπε στη «ΜτΚ» ο αστυνόμος Ζαχαρίας Αραμπατζής, υπασπιστής του διευθυντή τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Ως τροχαία «θα εστιάσουμε στις οδούς Μητροπόλεως, Ερμού και μετά Αγίου Δημητρίου και Κασσάνδρου» ξεκαθάρισε ο κ. Αραμπατζής, συμπληρώνοντας ότι ειδικά στη Μητροπόλεως η έμφαση θα δοθεί στην κατάληψη της αριστερής λωρίδας από οχήματα, παρότι έχουν τοποθετηθεί τα πορτοκαλί πασαλάκια.

Ταυτόχρονα, από τα μέσα Σεπτεμβρίου έχει συσταθεί ομάδα δικύκλων και «βεβαιώνει παραβάσεις σε ράμπες ΑμεΑ και στάθμευση δικύκλων στα πεζοδρόμια» αποκάλυψε ο αστυνόμος.

Σε ό,τι αφορά τον αριθμό των διαθέσιμων γερανών, «έχουμε επάρκεια. Η τροχαία Θεσσαλονίκης έχει έξι γερανούς με αντίστοιχους οδηγούς για όλες τις βάρδιες», σύμφωνα με τον ίδιο.

Αυτοί οι έλεγχοι της τροχαίας θα γίνονται τόσο σε συνεργασία με τη δημοτική αστυνομία όσο και ανεξάρτητα, ανέφερε ο κ. Αραμπατζής.

Σχετικά με το ύψος του προστίμου για την παράνομη στάθμευση, αυτό ανέρχεται σε 40 ευρώ και συνοδεύεται με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για 20 ημέρες.

Ερωτηθείς για το ότι κάποια αυτοκίνητα παραμένουν επί της Δωδεκανήσου, ο αστυνόμος διευκρίνισε πως αφορά κατασχεμένα Ι.Χ., που βρίσκονται κυρίως μπροστά στο αστυνομικό τμήμα, τα οποία πρόκειται να απομακρυνθούν σταδιακά.

Συνδυαστικά, η τροχαία συνδράμει το δήμο σε ελέγχους και επί της λεωφόρου Νίκης, ενώ επικουρικά εργάζονται και οι έξι σταθεροί τροχονόμοι, οι οποίοι μοιράζονται σε καθημερινή βάση πρωί βράδυ στην Τσιμισκή και στην Εγνατία, κατά κύριο λόγο.

Επεκτείνεται η πρακτική «πρώτα κορδέλες και μετά πρόστιμο»

Πλέον, «στα πολύ προβληματικά σημεία θα πάμε με τη λογική της κορδέλας», προειδοποιώντας τους οδηγούς, προανήγγειλε ο κ. Δαγκλής και διαμήνυσε πως «εμείς πάμε να αυξήσουμε τα ποσοστά συμμόρφωσης, όχι να βεβαιωθούν οι παραβάσεις».

Σε ό,τι αφορά το πλάνο του δήμου, «έχει καταρτιστεί από τον Αύγουστο. Καθημερινά μιλάμε 5-6 φορές με το διευθυντή της τροχαίας Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο κ. Δαγκλής και ενημέρωσε πως το επόμενο διάστημα η δημοτική αστυνομία θα ελέγξει και άλλες κεντρικές οδούς, όπως η Βασιλίσσης Όλγας και η Αγίου Δημητρίου.

Πρόβλημα η υποστελέχωση της δημοτικής αστυνομίας

Αναφορικά με το προσωπικό της δημοτικής αστυνομίας, σήμερα υπηρετούν 83, παρότι υπάρχουν 300 θέσεις στο οργανόγραμμα της υπηρεσίας. «Ο νόμος μάς παραχωρεί 28 αρμοδιότητες. Βάλτε και τη σύμβαση που έχουμε με το ‘Thesis’ για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης και γίνεται ένας χαμός», εξήγησε ο ίδιος και κατήγγειλε πως μόνο για την επιτήρηση του «Thesis» η σύμβαση δήμου-αναδόχου ορίζει ότι πρέπει να απασχολούνται 130 άτομα «και εγώ έχω 83 για το ‘Thesis’ και για άλλες 28 αρμοδιότητες. Έχω τον αντικαπνιστικό, το παρεμπόριο, τα τραπεζοκαθίσματα. Πού να πρωτοπάω; Και δεν μπορώ να βγάλω το βράδυ βάρδια» λόγω υποστελέχωσης, παρατήρησε ο κ. Δαγκλής.

Εξάλλου, σήμερα τα τέσσερα περιπολικά από τα πέντε που διαθέτει η δημοτική αστυνομία είναι σε λειτουργία, όπως και τα 13 δίκυκλα.

Μηδαμινοί οι ελεύθεροι χώροι για στάθμευση

Αναφορικά με την έλλειψη χώρων στάθμευσης και μέσων μαζικής μεταφοράς, ο κ. Δαγκλής αναγνώρισε το πρόβλημα, ωστόσο επέμεινε στη νοοτροπία. «Εγώ πρέπει να τηρήσω τον ΚΟΚ. Και υποδομές να είχαμε, πάλι θα υπήρχε πρόβλημα. Ο άλλος θέλει να παρκάρει ακριβώς μπροστά στη δουλειά ή το σπίτι του. Συγκρουστήκαμε και με τα μηχανάκια. Ξεκινήσαμε από το δημαρχείο. Κάθε μέρα βεβαιώνω παραβάσεις» καταλήγει ο κ. Δαγκλής.

Προκειμένου να εμπεδωθεί στους πολίτες το αίσθημα τήρησης του ΚΟΚ και σεβασμού των συμπολιτών τους, η δημοτική αστυνομία θα ελέγχει τη Δωδεκανήσου για όσο χρειαστεί και στη συνέχεια τα ελεγκτικά συνεργεία θα μεταβούν στις υπόλοιπες οδούς, που περιλαμβάνει το σχέδιο του δήμου, υποστήριξε ο κ. Δαγκλής.

Την ίδια ώρα, στη διοίκηση του Κ. Ζέρβα υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης, ωστόσο δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι και όπου υπάρχουν μπορούν να φιλοξενήσουν το πολύ 50 αυτοκίνητα, γεγονός το οποίο δεν μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα της στάθμευσης, όπως επισημαίνει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 22 Σεπτεμβρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία