ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μαρία Μητριζάκη: «Κάθε άνθρωπος έχει το ρυθμό μέσα του από τα ίδια του τα όργανα!»

Η βιολίστρια των «FORTISSIMO» μάς παρουσιάζει το πρώτο τους album και μιλά για τη μουσική που κρύβουμε όλοι μέσα μας

 16/07/2020 08:00

Μαρία Μητριζάκη: «Κάθε άνθρωπος έχει το ρυθμό μέσα του από τα ίδια του τα όργανα!»

Βιολέτα Φωτιάδη

Ύστερα από πολλά χρόνια δημιουργικής παρουσίας και με αναρίθμητες εμφανίσεις σε όλο τον κόσμο οι «FORTISSIMO», το πρώτο γυναικείο ηλεκτρικό κουαρτέτο εγχόρδων στην Ελλάδα, κυκλοφορούν το πρώτο τους album με τίτλο «:adore», το οποίο αναμένεται να είναι διαθέσιμο για το κοινό στις 30 Ιουλίου. Η Μαρία Μητριζάκη και η Μαρία Εκλεκτού στο βιολί, η Κέλυ Βασιλειάδου στη βιόλα και η Σύλβια Σουπίλα στο βιολοντσέλο καταθέτουν μία δυναμική ορχηστρική μουσική πρόταση παντρεύοντας την κλασσική μουσική με rock, pop και dance ακούσματα.

Σύμφωνα με την κ. Μητριζάκη, η περίοδος της καραντίνας υπήρξε ιδιαίτερα δημιουργική και ένας άξιος σύμμαχος για την εκπόνηση και την ολοκλήρωση του «:adore» καθώς δημιούργησε τις κατάλληλες συνθήκες για να ξεπεραστούν κάποια από τα εμπόδια που αντιμετώπιζαν τα προηγούμενα χρόνια και τα οποία τους στερούσαν τη δυνατότητα κυκλοφορίας του δικούς τους album:

«Είναι αρκετά δύσκολο να παντρέψεις το κλασσικό κουαρτέτο εγχόρδων με το προηχογραφημένο που παίζει από πίσω. Στην αρχή είχαμε πολλές διασκευές και όχι τόσα δικά μας κομμάτια. Στη συνέχεια βρέθηκαν οι συνθέτες και έπρεπε να γίνει ενορχήστρωση, να μπούμε στο στούντιο κλπ. Αυτά έπρεπε να συμβούν ταυτόχρονα με την καθημερινή δουλειά μας, τις πρόβες μας, το σπίτι και τα live. Οπότε δεν είχαμε χρόνο να μπούμε στο στούντιο, να αφοσιωθούμε σε αυτό το κομμάτι της ηχογράφησης και να το βγάλουμε. Όλα αυτά μας έκαναν να καθυστερήσουμε και μετά από πολλά χρόνια στο χώρο επιτέλους καταφέραμε και βγάλαμε το άλμπουμ μας το οποίο θα έχουμε στα χέρια μας 30 Ιουλίου. Φαντάζομαι ότι αν δεν ήταν η καραντίνα δε θα τα είχαμε καταφέρει. Ήταν μία δημιουργική περίοδος για εμάς.»

Τα τραγούδια που συμπεριλαμβάνονται στο album είναι πρωτότυπα και υπογεγραμμένα από τρεις καταξιωμένους συνθέτες, τον Dave McGerty, τον David S. McGerty και τον Tony Hiller. Παρότι ο κόσμος φαίνεται να αγαπά τις διασκευές των «FORTISSIMO» και ενώ οι ίδιες περιλαμβάνουν αρκετά διασκευασμένα κομμάτια στο ρεπερτόριό τους, αυτή τη φορά επέλεξαν να παρουσιάσουν το δικό τους, προσωπικό μουσικό αποτύπωμα. Βέβαια η κ. Μητριζάκη μάς ενημερώνει ότι στα άμεσα σχέδια του κουαρτέτου είναι και η κυκλοφορία ενός δεύτερου album μόνο με διασκευές τους.

fortissimo-album.jpg


«Η μουσική είναι οικουμενική και κινούμαστε έξω από ετικέτες»

Κοιτώντας πίσω την περίοδο του εγκλεισμού δεν είναι δυνατόν να μην παρατηρήσει κανείς ότι η μουσική ήταν η μορφή τέχνης που επικράτησε, ένωσε τους ανθρώπους ανά την υφήλιο και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση ενός ακμαίου ηθικού καθώς ο ήχος που ταξίδευε από τα μπαλκόνια, τις ταράτσες και τις πλατείες στις ψυχές των πολιτών ενίσχυσε το αίσθημα της ενότητας που αποζητούσαμε. Μία εξήγηση που δίνει η μουσικός αναφορικά με αυτή τη στροφή του κόσμου προς τη μουσική είναι ότι οι άνθρωποι είναι εκ φύσεως μουσικά όντα:

«Οι τέχνες είναι μορφή έκφρασης, πηγή έμπνευσης και δημιουργίας. Καταρχάς μέσω της μουσικής ο καθένας εκφράζει το συναίσθημά του. Ο άνθρωπος από τη γέννησή του, πριν ακόμα μιλήσει τραγουδάει. Οι πρώτοι ήχοι που βγάζει το μωρό είναι μουσική. Θεωρώ ότι η μουσική είναι πιο άμεση, εύκολα προσβάσιμη από κινητό, υπολογιστή κλπ. ενώ για να θαυμάσεις ένα εικαστικό έργο θα χρειαστεί να βγεις από το σπίτι σου. Ακόμα και αν επιλέξεις όμως να κάνεις μία περιήγηση από τον υπολογιστή δεν θα έχει την ίδια δυναμική. Η μουσική όμως δεν στερείται δυναμικής λόγω του μέσου που την αναπαράγει. Ο άνθρωπος πρώτα παρήγαγε ήχους με το στόμα, με πέτρες και άλλα αντικείμενα για να επικοινωνήσει και μετά δόμησε το λόγο. Είναι στη φύση μας η μουσική και είμαστε μουσικά όντα. Η καρδιά μας χτυπάει με σταθερό ρυθμό, η αναπνοή μας είναι σταθερή, το περπάτημά μας, όλα έχουν ρυθμό! Το κάθε άτομο έχει τον ρυθμό μέσα του από τα ίδια του τα όργανα.»

Τέλος, σχολιάζοντας το περίεργο και συνάμα ιδιαίτερα ενδιαφέρον κράμα μουσικής που παράγουν οι «FRORTISSIMO», η κ. Μητριζάκη κάνει λόγο για την αρχή τους περί οικουμενικότητας της μουσικής, η οποία τους επιτρέπει να εξερευνούν τα μουσικά όριά τους και να μην περιορίζονται από ταμπέλες και είδη. Και παρόλο που θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι οι πειραματισμοί ίσως δεν είναι και ό,τι πιο προσφιλές στο κοινό, τα γεγονότα έρχονται να το διαψεύσουν καθώς όλο και περισσότερος κόσμος ζητά αυτό το πάντρεμα της κλασικής μουσικής με τους ηλεκτρονικούς ήχους:

«Η μουσική είναι οικουμενική και θέλουμε να κινηθούμε έξω από ετικέτες για αυτό καταφεύγουμε και στο πάντρεμα των ειδών που κάνουμε. Δε διαχωρίζουμε τη μουσική και προσπαθούμε να καινοτομήσουμε σε αυτό το κομμάτι ώστε να μη μπορούμε να χαρακτηριστούμε ως pop, rock ή dance κουαρτέτο. Το “αυτί” είναι ανοιχτό να ακούσει τα πάντα. Παρακολουθούμε το τι ακούει ο κόσμος και μας στέλνουν πολλά μηνύματα για το τι θα ήθελε το κοινό να διασκευάσουμε. Περισσότερο μας ζητάνε κομμάτια που εμπεριέχουν το βιολί. Στην αρχή, όταν επιλέγαμε ποια κομμάτια θα διασκευάσουμε, νομίζαμε ότι ο κόσμος θέλει πιο δημοφιλή τραγούδια αλλά τελικά μετά από τόσα χρόνια συνειδητοποιούμε ότι θέλει να ακούσει κλασική μουσική παντρεμένη με ηλεκτρονικούς ήχους ή ακόμα και το κλασικό κουαρτέτο χωρίς το προηχογραφημένο από πίσω γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαίτερα!»

Και για όσους δεν έχουν ενταχθεί ακόμα στο μουσικό σύμπαν των "FORTISSIMO", ορίστε μία πρώτη "γεύση" από το επερχόμενο album τους.

Ύστερα από πολλά χρόνια δημιουργικής παρουσίας και με αναρίθμητες εμφανίσεις σε όλο τον κόσμο οι «FORTISSIMO», το πρώτο γυναικείο ηλεκτρικό κουαρτέτο εγχόρδων στην Ελλάδα, κυκλοφορούν το πρώτο τους album με τίτλο «:adore», το οποίο αναμένεται να είναι διαθέσιμο για το κοινό στις 30 Ιουλίου. Η Μαρία Μητριζάκη και η Μαρία Εκλεκτού στο βιολί, η Κέλυ Βασιλειάδου στη βιόλα και η Σύλβια Σουπίλα στο βιολοντσέλο καταθέτουν μία δυναμική ορχηστρική μουσική πρόταση παντρεύοντας την κλασσική μουσική με rock, pop και dance ακούσματα.

Σύμφωνα με την κ. Μητριζάκη, η περίοδος της καραντίνας υπήρξε ιδιαίτερα δημιουργική και ένας άξιος σύμμαχος για την εκπόνηση και την ολοκλήρωση του «:adore» καθώς δημιούργησε τις κατάλληλες συνθήκες για να ξεπεραστούν κάποια από τα εμπόδια που αντιμετώπιζαν τα προηγούμενα χρόνια και τα οποία τους στερούσαν τη δυνατότητα κυκλοφορίας του δικούς τους album:

«Είναι αρκετά δύσκολο να παντρέψεις το κλασσικό κουαρτέτο εγχόρδων με το προηχογραφημένο που παίζει από πίσω. Στην αρχή είχαμε πολλές διασκευές και όχι τόσα δικά μας κομμάτια. Στη συνέχεια βρέθηκαν οι συνθέτες και έπρεπε να γίνει ενορχήστρωση, να μπούμε στο στούντιο κλπ. Αυτά έπρεπε να συμβούν ταυτόχρονα με την καθημερινή δουλειά μας, τις πρόβες μας, το σπίτι και τα live. Οπότε δεν είχαμε χρόνο να μπούμε στο στούντιο, να αφοσιωθούμε σε αυτό το κομμάτι της ηχογράφησης και να το βγάλουμε. Όλα αυτά μας έκαναν να καθυστερήσουμε και μετά από πολλά χρόνια στο χώρο επιτέλους καταφέραμε και βγάλαμε το άλμπουμ μας το οποίο θα έχουμε στα χέρια μας 30 Ιουλίου. Φαντάζομαι ότι αν δεν ήταν η καραντίνα δε θα τα είχαμε καταφέρει. Ήταν μία δημιουργική περίοδος για εμάς.»

Τα τραγούδια που συμπεριλαμβάνονται στο album είναι πρωτότυπα και υπογεγραμμένα από τρεις καταξιωμένους συνθέτες, τον Dave McGerty, τον David S. McGerty και τον Tony Hiller. Παρότι ο κόσμος φαίνεται να αγαπά τις διασκευές των «FORTISSIMO» και ενώ οι ίδιες περιλαμβάνουν αρκετά διασκευασμένα κομμάτια στο ρεπερτόριό τους, αυτή τη φορά επέλεξαν να παρουσιάσουν το δικό τους, προσωπικό μουσικό αποτύπωμα. Βέβαια η κ. Μητριζάκη μάς ενημερώνει ότι στα άμεσα σχέδια του κουαρτέτου είναι και η κυκλοφορία ενός δεύτερου album μόνο με διασκευές τους.

fortissimo-album.jpg


«Η μουσική είναι οικουμενική και κινούμαστε έξω από ετικέτες»

Κοιτώντας πίσω την περίοδο του εγκλεισμού δεν είναι δυνατόν να μην παρατηρήσει κανείς ότι η μουσική ήταν η μορφή τέχνης που επικράτησε, ένωσε τους ανθρώπους ανά την υφήλιο και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση ενός ακμαίου ηθικού καθώς ο ήχος που ταξίδευε από τα μπαλκόνια, τις ταράτσες και τις πλατείες στις ψυχές των πολιτών ενίσχυσε το αίσθημα της ενότητας που αποζητούσαμε. Μία εξήγηση που δίνει η μουσικός αναφορικά με αυτή τη στροφή του κόσμου προς τη μουσική είναι ότι οι άνθρωποι είναι εκ φύσεως μουσικά όντα:

«Οι τέχνες είναι μορφή έκφρασης, πηγή έμπνευσης και δημιουργίας. Καταρχάς μέσω της μουσικής ο καθένας εκφράζει το συναίσθημά του. Ο άνθρωπος από τη γέννησή του, πριν ακόμα μιλήσει τραγουδάει. Οι πρώτοι ήχοι που βγάζει το μωρό είναι μουσική. Θεωρώ ότι η μουσική είναι πιο άμεση, εύκολα προσβάσιμη από κινητό, υπολογιστή κλπ. ενώ για να θαυμάσεις ένα εικαστικό έργο θα χρειαστεί να βγεις από το σπίτι σου. Ακόμα και αν επιλέξεις όμως να κάνεις μία περιήγηση από τον υπολογιστή δεν θα έχει την ίδια δυναμική. Η μουσική όμως δεν στερείται δυναμικής λόγω του μέσου που την αναπαράγει. Ο άνθρωπος πρώτα παρήγαγε ήχους με το στόμα, με πέτρες και άλλα αντικείμενα για να επικοινωνήσει και μετά δόμησε το λόγο. Είναι στη φύση μας η μουσική και είμαστε μουσικά όντα. Η καρδιά μας χτυπάει με σταθερό ρυθμό, η αναπνοή μας είναι σταθερή, το περπάτημά μας, όλα έχουν ρυθμό! Το κάθε άτομο έχει τον ρυθμό μέσα του από τα ίδια του τα όργανα.»

Τέλος, σχολιάζοντας το περίεργο και συνάμα ιδιαίτερα ενδιαφέρον κράμα μουσικής που παράγουν οι «FRORTISSIMO», η κ. Μητριζάκη κάνει λόγο για την αρχή τους περί οικουμενικότητας της μουσικής, η οποία τους επιτρέπει να εξερευνούν τα μουσικά όριά τους και να μην περιορίζονται από ταμπέλες και είδη. Και παρόλο που θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι οι πειραματισμοί ίσως δεν είναι και ό,τι πιο προσφιλές στο κοινό, τα γεγονότα έρχονται να το διαψεύσουν καθώς όλο και περισσότερος κόσμος ζητά αυτό το πάντρεμα της κλασικής μουσικής με τους ηλεκτρονικούς ήχους:

«Η μουσική είναι οικουμενική και θέλουμε να κινηθούμε έξω από ετικέτες για αυτό καταφεύγουμε και στο πάντρεμα των ειδών που κάνουμε. Δε διαχωρίζουμε τη μουσική και προσπαθούμε να καινοτομήσουμε σε αυτό το κομμάτι ώστε να μη μπορούμε να χαρακτηριστούμε ως pop, rock ή dance κουαρτέτο. Το “αυτί” είναι ανοιχτό να ακούσει τα πάντα. Παρακολουθούμε το τι ακούει ο κόσμος και μας στέλνουν πολλά μηνύματα για το τι θα ήθελε το κοινό να διασκευάσουμε. Περισσότερο μας ζητάνε κομμάτια που εμπεριέχουν το βιολί. Στην αρχή, όταν επιλέγαμε ποια κομμάτια θα διασκευάσουμε, νομίζαμε ότι ο κόσμος θέλει πιο δημοφιλή τραγούδια αλλά τελικά μετά από τόσα χρόνια συνειδητοποιούμε ότι θέλει να ακούσει κλασική μουσική παντρεμένη με ηλεκτρονικούς ήχους ή ακόμα και το κλασικό κουαρτέτο χωρίς το προηχογραφημένο από πίσω γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαίτερα!»

Και για όσους δεν έχουν ενταχθεί ακόμα στο μουσικό σύμπαν των "FORTISSIMO", ορίστε μία πρώτη "γεύση" από το επερχόμενο album τους.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία