ΠΑΙΔΕΙΑ

«Κύμα» αντιδράσεων από τους εκπαιδευτικούς για τις εξετάσεις PISA - Κινητοποιήσεις και στάσεις εργασίας

Σήμερα προχωρούν σε κινητοποίηση στις 14:00 έξω από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης ενώ στις 18/05, ανήμερα των εξετάσεων, έχουν κηρύξει 3ωρη στάση εργασίας

 16/05/2022 07:21

«Κύμα» αντιδράσεων από τους εκπαιδευτικούς για τις εξετάσεις PISA - Κινητοποιήσεις και στάσεις εργασίας
Φωτ. αρχείου

"Κύμα" αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η διαδικασία εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα PISA, στις οποίες θα συμμετέχουν μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τους εκπαιδευτικούς να ζητούν την ακύρωσή τους. 

Σε κινητοποίηση προχωρά σήμερα Δευτέρα 16 Μαΐου ο Ζ΄ Σύλλογος Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης, προκειμένου να εκφράσει την εναντίωσή του στις εξετάσεις PISA που δρομολογεί το Υπουργείο Παιδείας.

Το κάλεσμα του Συλλόγου είναι στις 14:00 έξω από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, στην οδό Κολοκοτρώνη, στην Σταυρούπολη.

Στην κινητοποίηση συμμετέχουν και άλλα σωματεία εκπαιδευτικών όπως η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Στάση εργασίας στις 18/05 ανήμερα των εξετάσεων PISA

Υπενθυμίζεται ότι πανελλαδική 3ωρη στάση εργασίας (8-11πμ) στις 18 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων PISA κήρυξε και η ΟΛΜΕ, όπως και η ΔΟΕ, καλώντας τα μέλη της να μην συμμετάσχουν στις διαδικασίες διεξαγωγής του ελληνικού προγράμματος PISA.

Επίσης, καλούν τις ΕΛΜΕ της χώρας να προκηρύξουν, όπου χρειάζεται, συμπληρωματική 3ωρη στάση (11-2μμ) και να ενημερώσουν άμεσα τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των εμπλεκομένων σχολείων για τις συνέπειες του προγράμματος PISA.

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης αναφέρει, ότι «το πρόγραμμα αυτό έχει δεχτεί σοβαρή κριτική παγκοσμίως με βασικά επιχειρήματα, μεταξύ άλλων, ότι η χρησιμοποίησή του ως ερευνητικού εργαλείου οδηγεί σε έναν ακραίο και αφόρητο ανταγωνισμό ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κατάταξη των σχολείων, των μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει την στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης».

Τέλος, κατηγορεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ότι «αγνοεί τη σχολική πραγματικότητα και αδιαφορεί για τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Δεν ενδιαφέρεται για την πρόοδο και τη διασφάλιση μιας ποιοτικά αναβαθμισμένης συμπεριληπτικής δημόσιας εκπαίδευσης, που θα δίνει πραγματικά ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά».

"Κύμα" αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η διαδικασία εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα PISA, στις οποίες θα συμμετέχουν μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τους εκπαιδευτικούς να ζητούν την ακύρωσή τους. 

Σε κινητοποίηση προχωρά σήμερα Δευτέρα 16 Μαΐου ο Ζ΄ Σύλλογος Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης, προκειμένου να εκφράσει την εναντίωσή του στις εξετάσεις PISA που δρομολογεί το Υπουργείο Παιδείας.

Το κάλεσμα του Συλλόγου είναι στις 14:00 έξω από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, στην οδό Κολοκοτρώνη, στην Σταυρούπολη.

Στην κινητοποίηση συμμετέχουν και άλλα σωματεία εκπαιδευτικών όπως η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Στάση εργασίας στις 18/05 ανήμερα των εξετάσεων PISA

Υπενθυμίζεται ότι πανελλαδική 3ωρη στάση εργασίας (8-11πμ) στις 18 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων PISA κήρυξε και η ΟΛΜΕ, όπως και η ΔΟΕ, καλώντας τα μέλη της να μην συμμετάσχουν στις διαδικασίες διεξαγωγής του ελληνικού προγράμματος PISA.

Επίσης, καλούν τις ΕΛΜΕ της χώρας να προκηρύξουν, όπου χρειάζεται, συμπληρωματική 3ωρη στάση (11-2μμ) και να ενημερώσουν άμεσα τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των εμπλεκομένων σχολείων για τις συνέπειες του προγράμματος PISA.

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης αναφέρει, ότι «το πρόγραμμα αυτό έχει δεχτεί σοβαρή κριτική παγκοσμίως με βασικά επιχειρήματα, μεταξύ άλλων, ότι η χρησιμοποίησή του ως ερευνητικού εργαλείου οδηγεί σε έναν ακραίο και αφόρητο ανταγωνισμό ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κατάταξη των σχολείων, των μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει την στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης».

Τέλος, κατηγορεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ότι «αγνοεί τη σχολική πραγματικότητα και αδιαφορεί για τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Δεν ενδιαφέρεται για την πρόοδο και τη διασφάλιση μιας ποιοτικά αναβαθμισμένης συμπεριληπτικής δημόσιας εκπαίδευσης, που θα δίνει πραγματικά ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία