ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κόντρα Σπίρτζη -ΝΔ για τα "εγκλήματα" στην Εγνατία Οδό

Με 10 ψήφους υπέρ, επτά κατά και δύο "παρών" εγκρίθηκε ο διορισμός του Αθ. Σχίζα στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου

 12/03/2019 16:18

Κόντρα Σπίρτζη -ΝΔ για τα "εγκλήματα" στην Εγνατία Οδό
INTIME NEWS

Με 10 ψήφους υπέρ έναντι 7 κατά και δύο «παρών» εγκρίθηκε ο διορισμός του Αθανάσιου Σχίζα στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας «Εγνατία Οδός ΑΕ», από την Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.

Υπέρ του διορισμού του κ. Σχίζα, που προτάθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, τάχθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ΝΔ και ΔΗΣΥ καταψήφισαν και το ΚΚΕ μαζί με την Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών».

Είχε προηγηθεί λεκτική αντιπαράθεση ανάμεσα στον κ. Σπίρτζη και σε στελέχη της ΝΔ σχετικά με την καθυστέρηση ολοκλήρωσης της σύμβασης παραχώρησης και τους σταθμούς διοδίων.

Απαντώντας στις επικρίσεις που δέχτηκε, τόσο από τον Κωστή Χατζηδάκη όσο και τον Χρήστο Σταϊκούρα και τον Κώστα Καραμανλή, που έκαναν λόγο για σουρεαλιστική και αντιφατική πολιτική και για τροχιά διάλυση της «Εγνατίας Οδού», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αντέτεινε ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει κληρονομήσει βαριές δεσμεύσεις μαζί με την ιδιωτικοποίηση της «Εγνατίας Οδού», από τις αποφάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Παράλληλα, δήλωσε ότι διαφωνεί απόλυτα με το τεχνοοικονομικό μοντέλο που προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο και είναι αρμόδιο για τον διαγωνισμό παραχώρησης της σύμβασης, τονίζοντας ότι είναι λάθος και για αυτό δεν προχωρά.

«Η τιμολογιακή πολιτική πρέπει να έχει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτή τη στιγμή δεν την έχει. Έχουμε καλή συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ τους τελευταίους μήνες και συμφωνήσαμε να δοθούν αναλυτικά τα μοντέλα από τους τεχνικούς συμβούλους», τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Αναρωτήθηκα μήπως τον διαγωνισμό τον διεξάγει η ΝΔ. Αν δει κανείς τους συμβούλους που έχει το ΤΑΙΠΕΔ, θα βγάλει τα συμπεράσματά του».

Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, τεχνικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ είναι ο Γιώργος Νέλας, που επί ΝΔ ήταν διευθύνων σύμβουλος σε δύο δημόσιους Οργανισμούς ενώ νομικός σύμβουλος του Υπερταμείου είναι το γραφείο του Θεόδωρου Φορτσάκη, βουλευτή της ΝΔ, διευκρινίζοντας πάντως ότι δεν υπάρχει κάτι προσωπικό εναντίον των δύο εξαίρετων και άριστων επιστημόνων.

Η αναφορά αυτή του κ. Σπίρτζη προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Κώστα Χατζηδάκη. «Λέτε ότι αυτά τα επιβάλει η σύμβαση παραχώρησης. Εσείς τι είστε; Τροχονόμος; Αυτά που λέτε είναι αερολογίες. Είστε υπουργός ή διαχειριστής σαπουνόφουσκας; Ζούμε στην Ελλάδα, δεν ζούμε σε άλλο κόσμο. Είναι σουρεαλιστική η προσέγγιση περί ταύτισης των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ με τη ΝΔ. Ο κ. Νέλας είχε θέση πράγματι στο δ.σ. της ΔΕΗ και επί ΝΔ και επί ΠΑΣΟΚ το 2009 που ήσασταν μέλος του», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.

Απαντώντας ο κ. Σπίρτζης ειδικότερα στις κριτικές σχετικά με τις αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, καθώς και για την έγκριση κατασκευής 38 σταθμών διοδίων αντί 18 που προέβλεπε η αρχική σύμβαση παραχώρησης της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, υποστήριξε ότι ήταν προαπαιτούμενα για να κλείσει η τελευταία αξιολόγηση, ωστόσο, όπως είπε, «δεν εφαρμόστηκαν ποτέ, δεν ισχύουν, δεν έχουν ενεργοποιηθεί».

«Η τιμολογιακή πολιτική για τα διόδια δεν άλλαξε, διατηρήθηκε ίδια με υπογραφή υπουργικής απόφασης, γιατί δεν έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών. Αυτό καταδεικνύει ότι είναι λάθος το τεχνοκρατικό μοντέλο που προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού», είπε ο κ. Σπίρτζης.

Ο κ. Σπίρτζης μίλησε ακόμα για «εγκλήματα που έγιναν στην Εγνατία Οδό», τονίζοντας ότι «οι εκλεκτές κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δεν είχαν φτιάξει σταθμούς διοδίων αφήνοντας έτσι χιλιάδες βαριά οχήματα να μην πληρώνουν ούτε ένα σεντς, με αποτέλεσμα να χρεώνεται η χώρα και οι Έλληνες φορολογούμενοι εκατομμύρια ευρώ για τη συντήρηση του δρόμου».

«Έγιναν εγκλήματα στην κατασκευή της Εγνατίας Οδού. Είναι ένας υπέροχος δρόμος, που ενώνει τη Δύση με την Ανατολή, αλλά δεν συνδέεται με κανένα λιμάνι πλην το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, με καμία τουριστική βιομηχανική περιοχή, κανένα αστικό κέντρο. Έγινε ένας δρόμος που στοίχισε 6,5 με 7 δισ. ευρώ χωρίς παρακαμπτήριους και είναι τραγικό ότι δεν έγινε ένας σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινήτων. Σε αυτή την τετραετία διερευνώνται από τους επιθεωρητές πολλές υποθέσεις για την Εγνατία Οδό, είναι σε εξέλιξη η έρευνα για το πώς έγινε, τι δεν έγινε, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τις σήραγγες που έχουν ένα πολύ βαρύ παρελθόν», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Τέλος, ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι, σε ότι αφορά τους εργαζόμενους, θα γίνει ένα σύγχρονο οργανόγραμμα και όσοι δεν θα χρειάζονται θα πάνε σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, δήλωσε ότι το κόμμα του είναι κάθετα εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων, ενώ τόνισε ότι υπάρχει έντονη ανησυχία στους εργαζόμενους για το θέμα των μετατάξεων.

«Από το "Κίνημα του Δεν Πληρώνω", φθάσαμε να λειτουργούν 38 σταθμοί διοδίων», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Κεντρώων, Μάριος Γεωργιάδης.

Με 10 ψήφους υπέρ έναντι 7 κατά και δύο «παρών» εγκρίθηκε ο διορισμός του Αθανάσιου Σχίζα στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας «Εγνατία Οδός ΑΕ», από την Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.

Υπέρ του διορισμού του κ. Σχίζα, που προτάθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, τάχθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ΝΔ και ΔΗΣΥ καταψήφισαν και το ΚΚΕ μαζί με την Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών».

Είχε προηγηθεί λεκτική αντιπαράθεση ανάμεσα στον κ. Σπίρτζη και σε στελέχη της ΝΔ σχετικά με την καθυστέρηση ολοκλήρωσης της σύμβασης παραχώρησης και τους σταθμούς διοδίων.

Απαντώντας στις επικρίσεις που δέχτηκε, τόσο από τον Κωστή Χατζηδάκη όσο και τον Χρήστο Σταϊκούρα και τον Κώστα Καραμανλή, που έκαναν λόγο για σουρεαλιστική και αντιφατική πολιτική και για τροχιά διάλυση της «Εγνατίας Οδού», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αντέτεινε ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει κληρονομήσει βαριές δεσμεύσεις μαζί με την ιδιωτικοποίηση της «Εγνατίας Οδού», από τις αποφάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Παράλληλα, δήλωσε ότι διαφωνεί απόλυτα με το τεχνοοικονομικό μοντέλο που προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο και είναι αρμόδιο για τον διαγωνισμό παραχώρησης της σύμβασης, τονίζοντας ότι είναι λάθος και για αυτό δεν προχωρά.

«Η τιμολογιακή πολιτική πρέπει να έχει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτή τη στιγμή δεν την έχει. Έχουμε καλή συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ τους τελευταίους μήνες και συμφωνήσαμε να δοθούν αναλυτικά τα μοντέλα από τους τεχνικούς συμβούλους», τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Αναρωτήθηκα μήπως τον διαγωνισμό τον διεξάγει η ΝΔ. Αν δει κανείς τους συμβούλους που έχει το ΤΑΙΠΕΔ, θα βγάλει τα συμπεράσματά του».

Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, τεχνικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ είναι ο Γιώργος Νέλας, που επί ΝΔ ήταν διευθύνων σύμβουλος σε δύο δημόσιους Οργανισμούς ενώ νομικός σύμβουλος του Υπερταμείου είναι το γραφείο του Θεόδωρου Φορτσάκη, βουλευτή της ΝΔ, διευκρινίζοντας πάντως ότι δεν υπάρχει κάτι προσωπικό εναντίον των δύο εξαίρετων και άριστων επιστημόνων.

Η αναφορά αυτή του κ. Σπίρτζη προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Κώστα Χατζηδάκη. «Λέτε ότι αυτά τα επιβάλει η σύμβαση παραχώρησης. Εσείς τι είστε; Τροχονόμος; Αυτά που λέτε είναι αερολογίες. Είστε υπουργός ή διαχειριστής σαπουνόφουσκας; Ζούμε στην Ελλάδα, δεν ζούμε σε άλλο κόσμο. Είναι σουρεαλιστική η προσέγγιση περί ταύτισης των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ με τη ΝΔ. Ο κ. Νέλας είχε θέση πράγματι στο δ.σ. της ΔΕΗ και επί ΝΔ και επί ΠΑΣΟΚ το 2009 που ήσασταν μέλος του», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.

Απαντώντας ο κ. Σπίρτζης ειδικότερα στις κριτικές σχετικά με τις αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, καθώς και για την έγκριση κατασκευής 38 σταθμών διοδίων αντί 18 που προέβλεπε η αρχική σύμβαση παραχώρησης της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, υποστήριξε ότι ήταν προαπαιτούμενα για να κλείσει η τελευταία αξιολόγηση, ωστόσο, όπως είπε, «δεν εφαρμόστηκαν ποτέ, δεν ισχύουν, δεν έχουν ενεργοποιηθεί».

«Η τιμολογιακή πολιτική για τα διόδια δεν άλλαξε, διατηρήθηκε ίδια με υπογραφή υπουργικής απόφασης, γιατί δεν έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών. Αυτό καταδεικνύει ότι είναι λάθος το τεχνοκρατικό μοντέλο που προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού», είπε ο κ. Σπίρτζης.

Ο κ. Σπίρτζης μίλησε ακόμα για «εγκλήματα που έγιναν στην Εγνατία Οδό», τονίζοντας ότι «οι εκλεκτές κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δεν είχαν φτιάξει σταθμούς διοδίων αφήνοντας έτσι χιλιάδες βαριά οχήματα να μην πληρώνουν ούτε ένα σεντς, με αποτέλεσμα να χρεώνεται η χώρα και οι Έλληνες φορολογούμενοι εκατομμύρια ευρώ για τη συντήρηση του δρόμου».

«Έγιναν εγκλήματα στην κατασκευή της Εγνατίας Οδού. Είναι ένας υπέροχος δρόμος, που ενώνει τη Δύση με την Ανατολή, αλλά δεν συνδέεται με κανένα λιμάνι πλην το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, με καμία τουριστική βιομηχανική περιοχή, κανένα αστικό κέντρο. Έγινε ένας δρόμος που στοίχισε 6,5 με 7 δισ. ευρώ χωρίς παρακαμπτήριους και είναι τραγικό ότι δεν έγινε ένας σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινήτων. Σε αυτή την τετραετία διερευνώνται από τους επιθεωρητές πολλές υποθέσεις για την Εγνατία Οδό, είναι σε εξέλιξη η έρευνα για το πώς έγινε, τι δεν έγινε, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τις σήραγγες που έχουν ένα πολύ βαρύ παρελθόν», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Τέλος, ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι, σε ότι αφορά τους εργαζόμενους, θα γίνει ένα σύγχρονο οργανόγραμμα και όσοι δεν θα χρειάζονται θα πάνε σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, δήλωσε ότι το κόμμα του είναι κάθετα εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων, ενώ τόνισε ότι υπάρχει έντονη ανησυχία στους εργαζόμενους για το θέμα των μετατάξεων.

«Από το "Κίνημα του Δεν Πληρώνω", φθάσαμε να λειτουργούν 38 σταθμοί διοδίων», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Κεντρώων, Μάριος Γεωργιάδης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία