ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης: Συνεχίζουμε τον αγώνα κατά της απόσπασης των αρχαίων της Βενιζέλου

"Το μετρό μπορεί να λειτουργήσει με τους 12 σταθμούς και να ενταχθεί ο σταθμός Βενιζέλου αργότερα", επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση

 21/09/2021 13:54

Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης: Συνεχίζουμε τον αγώνα κατά της απόσπασης των αρχαίων της Βενιζέλου

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα εναντίον της απόσπασης των αρχαίων της Βενιζέλου δηλώνουν τα μέλη της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας πως «Η απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα και η επιστροφή εκατομμυρίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κινδυνεύει από την κατασκευή του σταθμού με την απόσπαση των αρχαιοτήτων και όχι από τη διατήρησή τους κατά χώρα. Η Κυβέρνηση και η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό είναι πραγματικά οι υπεύθυνοι για τις καθυστερήσεις και την πιθανή επιστροφή χρημάτων».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Εμείς, τα μέλη της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς εμμένουμε στη θέση μας για την κατά χώρα παραμονή των αρχαιοτήτων κατά την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου:

Επειδή δεν είμαστε λίγοι.

Επειδή έχουμε μαζί μας το 62% των πολιτών της Θεσσαλονίκης.

Επειδή έχουμε μαζί μας όλη την αφρόκρεμα της επιστημονικής κοινότητας από την Ελλάδα και το εξωτερικό, δηλαδή τους ειδικούς.

Επειδή έχουμε μαζί μας τους παγκόσμιους οργανισμούς για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Επειδή η παραπληροφόρηση καλά κρατεί για να δικαιολογήσει το έγκλημα που διαπράττεται στις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου.

Επειδή αισθανόμαστε βαρύ το χρέος μας για το παρόν και το μέλλον της πόλης μας.

Επειδή δεν έχουμε δικαίωμα να κατασπαταλούμε τους πόρους που πλουσιοπάροχα μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας, σε βάρος των παιδιών μας και των επόμενων γενεών.

Δηλώνουμε ότι:

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, χωρίς την απόσπαση και απομάκρυνση των αρχαιοτήτων.

Η απόσπαση σημαίνει απώλεια της ακεραιότητας και αυθεντικότητάς τους, όπως βεβαιώνουν όλοι οι ειδικοί. Όπως βεβαιώνει το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων, σύμβουλος της UNESCO, πράξη που δεν θα επιτρέψει την ένταξή του στον Κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.

Αρνητικό παράδειγμα, για το οποίο τόσο επαίρονται η Υπουργός Πολιτισμού και η Αττικό Μετρό, αποτελεί η τοποθέτηση 100τμ πλακόστρωσης πλατείας, σε διαφορετική θέση απ’ όπου αποσπάστηκε, στον σταθμό Αγίας Σοφίας, ένα κακότεχνο σκηνικό, χωρίς επιστημονική βάση και τεκμηρίωση. Όπως δηλώνουν, αυτό θα αποτελέσει πρότυπο και για τον σταθμό Βενιζέλου, επιβεβαιώνοντας με τον τρόπο αυτό και τις χειρότερες προβλέψεις μας.

Η κατασκευή του σταθμού με τη διατήρηση των αρχαιοτήτων στη θέση τους είναι εφικτή όπως βεβαιώνουν επώνυμα οι ειδικοί. Είναι η λύση που όφειλε και η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό, όταν ανέλαβε πριν από δύο χρόνια, να συνεχίσει και να βελτιώσει περαιτέρω, αν χρειαζόταν, σύμφωνα με τη διεθνή και εθνική νομοθεσία. Αντ’ αυτού και πριν αναλάβει καθήκοντα, χωρίς επομένως να έχει πρόσβαση στα αρχεία και τις μελέτες, αποφάσισε, και ανακοινώθηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, την αλλαγή μεθόδου, μετατρέποντας ένα θέμα βαθιά πολιτιστικό και καθαρά τεχνικό σε πολιτικό, διχάζοντας τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, αλλά και την ελληνική κοινωνία γενικότερα. Δεν είμαστε εμείς που διχάσαμε την πόλη. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019 κανείς δεν αμφισβητούσε την πορεία των εργασιών στον σταθμό Βενιζέλου και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους. Οι ίδιοι φορείς που σήμερα καταθέτουν παρεμβάσεις στα δικαστήρια εναντίον της λύσης αυτής, δεν αμφισβήτησαν ποτέ τις ανακοινώσεις της Αττικό Μετρό και του εργολάβου για παράδοση της βασικής γραμμής το τέλος του 2020 και το 2022 του σταθμού Βενιζέλου. Κανείς ειδικός δεν επιβεβαίωσε επώνυμα ότι δεν είναι εφικτή η κατασκευή. Αντίθετα, συνέβη το παράδοξο, να κληθούν οι ειδικοί να τεκμηριώσουν επιστημονικά και τεχνικά μια ειλημμένη πολιτική απόφαση.

Το μετρό μπορεί να λειτουργήσει με τους 12 σταθμούς και να ενταχθεί ο σταθμός Βενιζέλου αργότερα. Οι ράγες κάτω από τον σταθμό είναι έτοιμες και οι δοκιμές στη λειτουργία μπορούν από τώρα να γίνονται μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό.

Η απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα και η επιστροφή εκατομμυρίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κινδυνεύει από την κατασκευή του σταθμού με την απόσπαση των αρχαιοτήτων και όχι από τη διατήρησή τους κατά χώρα. Η Κυβέρνηση και η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό είναι πραγματικά οι υπεύθυνοι για τις καθυστερήσεις και την πιθανή επιστροφή χρημάτων. Ποιος θα λογοδοτήσει και ποιος θα πληρώσει;

Η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς με βαθύ αίσθημα ευθύνης δηλώνει ότι θα συνεχίσει τον αγώνα της προσφεύγοντας και αξιοποιώντας κάθε νόμιμο μέσο ώστε και την τελευταία στιγμή να αποτρέψει αυτό το έγκλημα σε βάρος της πόλης και των πολιτών της, αλλά και της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.


Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα εναντίον της απόσπασης των αρχαίων της Βενιζέλου δηλώνουν τα μέλη της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας πως «Η απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα και η επιστροφή εκατομμυρίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κινδυνεύει από την κατασκευή του σταθμού με την απόσπαση των αρχαιοτήτων και όχι από τη διατήρησή τους κατά χώρα. Η Κυβέρνηση και η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό είναι πραγματικά οι υπεύθυνοι για τις καθυστερήσεις και την πιθανή επιστροφή χρημάτων».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Εμείς, τα μέλη της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς εμμένουμε στη θέση μας για την κατά χώρα παραμονή των αρχαιοτήτων κατά την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου:

Επειδή δεν είμαστε λίγοι.

Επειδή έχουμε μαζί μας το 62% των πολιτών της Θεσσαλονίκης.

Επειδή έχουμε μαζί μας όλη την αφρόκρεμα της επιστημονικής κοινότητας από την Ελλάδα και το εξωτερικό, δηλαδή τους ειδικούς.

Επειδή έχουμε μαζί μας τους παγκόσμιους οργανισμούς για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Επειδή η παραπληροφόρηση καλά κρατεί για να δικαιολογήσει το έγκλημα που διαπράττεται στις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου.

Επειδή αισθανόμαστε βαρύ το χρέος μας για το παρόν και το μέλλον της πόλης μας.

Επειδή δεν έχουμε δικαίωμα να κατασπαταλούμε τους πόρους που πλουσιοπάροχα μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας, σε βάρος των παιδιών μας και των επόμενων γενεών.

Δηλώνουμε ότι:

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, χωρίς την απόσπαση και απομάκρυνση των αρχαιοτήτων.

Η απόσπαση σημαίνει απώλεια της ακεραιότητας και αυθεντικότητάς τους, όπως βεβαιώνουν όλοι οι ειδικοί. Όπως βεβαιώνει το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων, σύμβουλος της UNESCO, πράξη που δεν θα επιτρέψει την ένταξή του στον Κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.

Αρνητικό παράδειγμα, για το οποίο τόσο επαίρονται η Υπουργός Πολιτισμού και η Αττικό Μετρό, αποτελεί η τοποθέτηση 100τμ πλακόστρωσης πλατείας, σε διαφορετική θέση απ’ όπου αποσπάστηκε, στον σταθμό Αγίας Σοφίας, ένα κακότεχνο σκηνικό, χωρίς επιστημονική βάση και τεκμηρίωση. Όπως δηλώνουν, αυτό θα αποτελέσει πρότυπο και για τον σταθμό Βενιζέλου, επιβεβαιώνοντας με τον τρόπο αυτό και τις χειρότερες προβλέψεις μας.

Η κατασκευή του σταθμού με τη διατήρηση των αρχαιοτήτων στη θέση τους είναι εφικτή όπως βεβαιώνουν επώνυμα οι ειδικοί. Είναι η λύση που όφειλε και η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό, όταν ανέλαβε πριν από δύο χρόνια, να συνεχίσει και να βελτιώσει περαιτέρω, αν χρειαζόταν, σύμφωνα με τη διεθνή και εθνική νομοθεσία. Αντ’ αυτού και πριν αναλάβει καθήκοντα, χωρίς επομένως να έχει πρόσβαση στα αρχεία και τις μελέτες, αποφάσισε, και ανακοινώθηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, την αλλαγή μεθόδου, μετατρέποντας ένα θέμα βαθιά πολιτιστικό και καθαρά τεχνικό σε πολιτικό, διχάζοντας τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, αλλά και την ελληνική κοινωνία γενικότερα. Δεν είμαστε εμείς που διχάσαμε την πόλη. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019 κανείς δεν αμφισβητούσε την πορεία των εργασιών στον σταθμό Βενιζέλου και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους. Οι ίδιοι φορείς που σήμερα καταθέτουν παρεμβάσεις στα δικαστήρια εναντίον της λύσης αυτής, δεν αμφισβήτησαν ποτέ τις ανακοινώσεις της Αττικό Μετρό και του εργολάβου για παράδοση της βασικής γραμμής το τέλος του 2020 και το 2022 του σταθμού Βενιζέλου. Κανείς ειδικός δεν επιβεβαίωσε επώνυμα ότι δεν είναι εφικτή η κατασκευή. Αντίθετα, συνέβη το παράδοξο, να κληθούν οι ειδικοί να τεκμηριώσουν επιστημονικά και τεχνικά μια ειλημμένη πολιτική απόφαση.

Το μετρό μπορεί να λειτουργήσει με τους 12 σταθμούς και να ενταχθεί ο σταθμός Βενιζέλου αργότερα. Οι ράγες κάτω από τον σταθμό είναι έτοιμες και οι δοκιμές στη λειτουργία μπορούν από τώρα να γίνονται μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό.

Η απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα και η επιστροφή εκατομμυρίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κινδυνεύει από την κατασκευή του σταθμού με την απόσπαση των αρχαιοτήτων και όχι από τη διατήρησή τους κατά χώρα. Η Κυβέρνηση και η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό είναι πραγματικά οι υπεύθυνοι για τις καθυστερήσεις και την πιθανή επιστροφή χρημάτων. Ποιος θα λογοδοτήσει και ποιος θα πληρώσει;

Η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς με βαθύ αίσθημα ευθύνης δηλώνει ότι θα συνεχίσει τον αγώνα της προσφεύγοντας και αξιοποιώντας κάθε νόμιμο μέσο ώστε και την τελευταία στιγμή να αποτρέψει αυτό το έγκλημα σε βάρος της πόλης και των πολιτών της, αλλά και της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία