ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης: Ποιος και γιατί έδωσε την εντολή να σταματήσουν οι εργασίες στο μετρό;

"Τα έργα σταμάτησαν σταδιακά από τις αρχές του καλοκαιριού και από το φθινόπωρο εργάζονται πλέον λιγότερα από 100 άτομα", αναφέρεται σε ανακοίνωση που τιτλοφορείται "Ποιος εγκληματεί τελικά στο θέμα του μετρό της Θεσσαλονίκης;"

 27/01/2020 11:12

Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης: Ποιος και γιατί έδωσε την εντολή να σταματήσουν οι εργασίες στο μετρό;
INTIME NEWS /Φωτ. αρχείου

"Ποιος εγκληματεί τελικά στο θέμα του Μετρό της Θεσσαλονίκης;", τιτλοφορείται η σημερινή ανακοίνωση της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης με την οποία τίθεται σειρά ερωτημάτων για την πορεία εργασιών, τα αρχαία και τον σταθμό Βενιζέλου.

Η ανακοίνωση

"Τις τελευταίες μέρες οι υποστηρικτές της απόσπασης των αρχαιοτήτων του Σταθμού της Βενιζέλου, επανήλθαν επιδιώκοντας πάλι να παραπλανήσουν και αυτή τη φορά να τρομοκρατήσουν τους πολίτες. Επικαλούνται οικονομικές υποχρεώσεις (1 δισ. κατά τον κ. Ταχιάο, 700 εκατ. ευρώ κατά τον κ. Ζέρβα) απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξαιτίας των καθυστερήσεων στη κατασκευή του έργου. Αυτό χαρακτηρίστηκε «έγκλημα» που διαπράττουν όσοι επιδιώκουν την κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων, δηλαδή, η Κίνηση Πολιτών, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων καθώς και δεκάδες επιστημονικοί φορείς της Ελλάδος και του Εξωτερικού. Αποφεύγουν όμως να αναφέρουν ότι αυτές οι οικονομικές επιβαρύνσεις αφορούν στο σύνολο του έργου, δηλαδή στην κατασκευή των υπολοίπων 12 Σταθμών και στη λειτουργία του συρμού.

Όταν το Φεβρουάριο του 2019 η τότε διοίκηση της Αττικό Μετρό και ο εργολάβος δήλωναν ότι το έργο θα ήταν έτοιμο στο τέλος του 2020, χωρίς το Σταθμό Βενιζέλου, κανείς δεν το αμφισβήτησε και φυσικά δεν υπήρχαν θέματα οικονομικών επιβαρύνσεων. Τότε, στα εργοτάξια εργάζονταν περί τα 1200 άτομα. Τα έργα σταμάτησαν σταδιακά από τις αρχές του καλοκαιριού και από το φθινόπωρο εργάζονται πλέον λιγότερα από 100 άτομα. Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν είναι:

  • Ποιος και γιατί έδωσε την εντολή να σταματήσουν οι εργασίες στο έργο;
  • Ποιος μεθόδευσε συστηματικά το κλείσιμο όλων των εργοταξίων και την απαξίωση του έργου;
  • Ποιος συνέδεσε αυθαίρετα και εντελώς αδικαιολόγητα τη λειτουργία του Μετρό με την ολοκλήρωση του Σταθμού Βενιζέλου;
  • Ποιος εγκληματεί πράγματι στις πλάτες των πολιτών της Θεσσαλονίκης καθυστερώντας και τινάζοντας στα ύψη κόστη και χρονοδιαγράμματα;

Μήπως η Κίνηση Πολιτών ή ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων;

Φυσικά όχι! Μην υποτιμάτε τη νοημοσύνη των πολιτών!

Η πραγματικότητα σήμερα, μετά το σταμάτημα των εργασιών, σε ό,τι αφορά το Σταθμό Βενιζέλου, είναι ότι με την κατά χώραν διατήρηση αυτός μπορεί να είναι έτοιμος το αργότερο στις αρχές του 2024, ενώ με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, 1 -2 χρόνια μετά. Και βεβαίως η κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου δεν επηρεάζει την κατασκευή των άλλων 12 Σταθμών, ούτε τη λειτουργία του συρμού, εφόσον διατηρηθούν τα αρχαία κατά χώραν.

Εγκληματεί λοιπόν αυτός που και καταστρέφει την πολιτιστική κληρονομιά όλων μας και ταυτόχρονα καθυστερεί την ολοκλήρωση του μετρό".


"Ποιος εγκληματεί τελικά στο θέμα του Μετρό της Θεσσαλονίκης;", τιτλοφορείται η σημερινή ανακοίνωση της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης με την οποία τίθεται σειρά ερωτημάτων για την πορεία εργασιών, τα αρχαία και τον σταθμό Βενιζέλου.

Η ανακοίνωση

"Τις τελευταίες μέρες οι υποστηρικτές της απόσπασης των αρχαιοτήτων του Σταθμού της Βενιζέλου, επανήλθαν επιδιώκοντας πάλι να παραπλανήσουν και αυτή τη φορά να τρομοκρατήσουν τους πολίτες. Επικαλούνται οικονομικές υποχρεώσεις (1 δισ. κατά τον κ. Ταχιάο, 700 εκατ. ευρώ κατά τον κ. Ζέρβα) απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξαιτίας των καθυστερήσεων στη κατασκευή του έργου. Αυτό χαρακτηρίστηκε «έγκλημα» που διαπράττουν όσοι επιδιώκουν την κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων, δηλαδή, η Κίνηση Πολιτών, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων καθώς και δεκάδες επιστημονικοί φορείς της Ελλάδος και του Εξωτερικού. Αποφεύγουν όμως να αναφέρουν ότι αυτές οι οικονομικές επιβαρύνσεις αφορούν στο σύνολο του έργου, δηλαδή στην κατασκευή των υπολοίπων 12 Σταθμών και στη λειτουργία του συρμού.

Όταν το Φεβρουάριο του 2019 η τότε διοίκηση της Αττικό Μετρό και ο εργολάβος δήλωναν ότι το έργο θα ήταν έτοιμο στο τέλος του 2020, χωρίς το Σταθμό Βενιζέλου, κανείς δεν το αμφισβήτησε και φυσικά δεν υπήρχαν θέματα οικονομικών επιβαρύνσεων. Τότε, στα εργοτάξια εργάζονταν περί τα 1200 άτομα. Τα έργα σταμάτησαν σταδιακά από τις αρχές του καλοκαιριού και από το φθινόπωρο εργάζονται πλέον λιγότερα από 100 άτομα. Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν είναι:

  • Ποιος και γιατί έδωσε την εντολή να σταματήσουν οι εργασίες στο έργο;
  • Ποιος μεθόδευσε συστηματικά το κλείσιμο όλων των εργοταξίων και την απαξίωση του έργου;
  • Ποιος συνέδεσε αυθαίρετα και εντελώς αδικαιολόγητα τη λειτουργία του Μετρό με την ολοκλήρωση του Σταθμού Βενιζέλου;
  • Ποιος εγκληματεί πράγματι στις πλάτες των πολιτών της Θεσσαλονίκης καθυστερώντας και τινάζοντας στα ύψη κόστη και χρονοδιαγράμματα;

Μήπως η Κίνηση Πολιτών ή ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων;

Φυσικά όχι! Μην υποτιμάτε τη νοημοσύνη των πολιτών!

Η πραγματικότητα σήμερα, μετά το σταμάτημα των εργασιών, σε ό,τι αφορά το Σταθμό Βενιζέλου, είναι ότι με την κατά χώραν διατήρηση αυτός μπορεί να είναι έτοιμος το αργότερο στις αρχές του 2024, ενώ με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, 1 -2 χρόνια μετά. Και βεβαίως η κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου δεν επηρεάζει την κατασκευή των άλλων 12 Σταθμών, ούτε τη λειτουργία του συρμού, εφόσον διατηρηθούν τα αρχαία κατά χώραν.

Εγκληματεί λοιπόν αυτός που και καταστρέφει την πολιτιστική κληρονομιά όλων μας και ταυτόχρονα καθυστερεί την ολοκλήρωση του μετρό".


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία