ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κυκλοφοριακό χάος: Στο… τραπέζι ο δακτύλιος για το κέντρο της Θεσσαλονίκης

Η πρόταση του διευθυντή της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης και οι απαντήσεις που δίνει μέσω της «ΜτΚ» για την απουσία τροχονόμων και των φρακαρισμένων δρόμων

 01/11/2021 07:00

Κυκλοφοριακό χάος: Στο… τραπέζι ο δακτύλιος για το κέντρο της Θεσσαλονίκης
Φωτογραφία: Άλκης Ισχνόπουλος

Θεολόγος Ηλιού

Πρόταση για εφαρμογή δακτυλίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης καταθέτει ο διευθυντής της διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος, ώστε να λυθεί το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται ολημερίς τους τελευταίους δύο μήνες στους δρόμους της πόλης. Καθημερινά οι δρόμοι φρακάρουν, τα οχήματα έχουν διπλασιαστεί και οι Θεσσαλονικείς δεν δείχνουν να τα αποχωρίζονται, λόγω των συνθηκών που έχει επιφέρει η πανδημία. «Προτείνω την εφαρμογή δακτυλίου στη Θεσσαλονίκη. Προσωπικά δεν βλέπω άλλη λύση. Να στοχοποιούμε κάποιες συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων που κινούνται στην αγορά και να τους περιορίσουμε, δεν είναι λύση. Με τον δακτύλιο, θα πάρει ο καθένας τα μέτρα του. Μπορεί να εφαρμοστεί στο κέντρο της πόλης, όπως και στην Αθήνα» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο διευθυντής της διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Θωμάς Γέρμανος.

thomas-germanos.jpg

Όπως και στην πρωτεύουσα, ο δακτύλιος θα έχει σκοπό την εκ περιτροπής κυκλοφορία οχημάτων ανάλογα με τον αριθμό κυκλοφορίας που θα τα διαχωρίζει σε μονούς και ζυγούς. Ο κ. Γέρμανος, μιλώντας στη «ΜτΚ» παραθέτει και ένα προσχέδιο για την περιοχή του κέντρου που θα μπορεί να εφαρμοστεί ο δακτύλιος. «Μπορούμε να ορίσουμε ζώνες και να ελέγχουμε την κυκλοφορία. Ο δακτύλιος θα μπορεί να ισχύει από τη Βούλγαρη μέχρι τη Μοναστηρίου και από την Αγ. Δημητρίου μέχρι την λεωφόρο Νίκης. Πιστεύω πως επιβάλλεται να το εφαρμόσουμε και να κριθεί από το αποτέλεσμα».

Τη συγκεκριμένη πρόταση ο κ. Γέρμανος την έθεσε στο τραπέζι και στην πρόσφατη έκτακτη σύσκεψη φορέων για την αναζήτηση μιας λύσης του κυκλοφοριακού προβλήματος, μετά και το κυκλοφοριακό κομφούζιο που προκάλεσαν οι ασφαλτοστρώσεις στην λεωφόρο Νίκης. «Το θέτουμε προς διαβούλευση και βλέπουμε. Έγινε η αρχή για να βρεθεί μια λύση. Από εκεί και περά θα μιλήσουμε με ειδικούς και συγκοινωνιολόγους για να προχωρήσουμε σε νέες κινήσεις» σημειώνει ο κ. Γέρμανος.

«Δεν υπάρχουν άδειοι δρόμοι, για να βγάλουμε τροχονόμους»

Στην πρόσφατη σύσκεψη, τέθηκε από τους φορείς ως ζήτημα η αύξηση των τροχονόμων στους δρόμους της πόλης. Ωστόσο, από την μεριά του ο διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης τονίζει ότι οι τροχονόμοι δεν μπορούν να ομαλοποιήσουν την κυκλοφορία όταν όλοι δρόμοι είναι φρακαρισμένοι. «Δεν υπάρχουν άδειοι δρόμοι για να βγάλουμε τροχονόμους. Όλοι οι δρόμοι είναι μπλοκαρισμένοι, δεν υπάρχουν ελεύθεροι για να στέλνουν τα αυτοκίνητα. Ακόμα και στον περιφερειακό υπάρχει μποτιλιάρισμα, μάλιστα χωρίς να υπάρχει κάποιο τροχαίο ή να συμβαίνει κάτι άλλο» δηλώνει ο κ. Γέρμανος.

Το φαινόμενο του καθημερινού μποτιλιαρίσματος στο κέντρο της πόλης, στον περιφερειακό αλλά και σε κεντρικούς δρόμους περιφερειακών δήμων φαίνεται ότι είναι πλέον μια μη αντιστρέψιμη κατάσταση. «Είναι ένα θέμα όχι πανελλαδικό, αλλά παγκόσμιο! Λόγω της πανδημίας ο κόσμος πλέον δεν επιλέγει για την μετακίνησή του τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά ούτε μπαίνει σε αυτοκίνητα τρίτων. Για παράδειγμα, παλιότερα έμπαιναν δυο - τρεις εργαζόμενοι σε ένα αυτοκίνητο για να πάνε μαζί στη δουλειά, τώρα ο καθένας παίρνει το δικό του» εξηγεί ο κ. Γέρμανος.

Σύμφωνα με τον διευθυντή της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη άρχισε στις αρχές καλοκαιριού, μετά την άρση της καραντίνας, αλλά κορυφώθηκε από τον Σεπτέμβριο. «Δεν υπάρχουν πλέον ώρες αιχμής. Πάντα είχε κίνηση έως τις 9 το πρωί που ο κόσμος πάει στις δουλειές του, αλλά πλέον δεν σταματάει εκεί. Βλέπουμε ότι γίνεται αλόγιστη χρήση αυτοκινήτου από τους πολίτες, ακόμα για να αγοράσουν τσιγάρα ή περιφέρονται στην πόλη χωρίς να έχουν δουλειές αλλά για ψυχοθεραπευτικούς λόγους» σημειώνει ο διευθυντής της Τροχαίας, προτείνοντας οι πολίτες να βάλουν στη ζωή τους και το ποδήλατο. «Πρέπει να σκάφτεται ο κάθε πολίτης πότε να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του. Έχουν διπλασιαστεί τα οχήματα, κάθε οικογένεια έχει από δύο αυτοκίνητα και ο καθένας χρησιμοποιεί το δικό του για μετακίνηση. Ας βάλουμε στη ζωή μας και το ποδήλατο, αποτελεί άσκηση για τον άνθρωπο, διευκολύνει την κυκλοφορία και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον».

«Από Δευτέρα έως Παρασκευή τις πρωινές ώρες παρατηρούμε κίνηση από ανατολικά προς δυτικά και το μεσημέρι αντίστροφα» αναφέρει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Δαγκλής. «Οι δρόμοι είναι κορεσμένοι, οι πολίτες δεν μπαίνουν πλέον στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, ενώ υπάρχουν και συμπεριφορές που προκαλούν πολλά προβλήματα. Για παράδειγμα, το πρωί που οι γονείς πηγαίνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, αφήνουν όπου βρίσκουν τα οχήματα τους με αποτέλεσμα να κλείνουν δρόμους και να υπάρχουν ουρές» σημειώνει για τους λόγους του κυκλοφοριακού χάους που παρατηρείται.

Επαναξιολόγηση για… αχρείαστα φανάρια

Στην αναμονή για τα έξυπνα φανάρια που θα τοποθετηθούν στην πόλη, λήφθηκε η απόφαση να επαναξιολογήσουν οι φορείς σε συνεργασία με την Τροχαία φανάρια που έχουν αντίθετο αποτέλεσμα από την ομαλή κυκλοφορία. «Το θέσαμε ως ζήτημα, πρέπει να κάνουμε επαναξιολόγηση για κάποια φανάρια που δεν εξυπηρετούν. Όπως για παράδειγμα, το πεζοφάναρο στον κόμβο των δικαστηρίων προς την οδό Σαλαμίνος. Δεν υπάρχει λόγος να λειτουργεί» επισημαίνει ο διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Επίσης, αποφασίστηκε να σταματήσουν οι εργασίες συντήρησης σε δρόμους τις πρωινές ώρες, που πολλές φορές συμβάλουν στον εφιάλτη των οδηγών στη Θεσσαλονίκη. «Τα έργα και παρεμβάσεις θα γίνονται πλέον μόνο βραδινές ώρες για να μην επιβαρύνεται η κυκλοφορία. Φωτίζεται επαρκώς ο περιφερειακός, οπότε μπορεί να γίνουν βράδυ οι εργασίες και να μην επηρεάζεται η κυκλοφορία» σημειώνει ο κ. Γέρμανος.

Ρεκόρ κλήσεων το τελευταίο δίμηνο

Η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης, προετοιμάζεται για τον περιορισμό του κυκλοφοριακού χάους που παρατηρείται καθημερινά. Με στοχευμένες επιχειρήσεις σε δρόμους που θα τους υποδείξουν από τις αρμόδιες αρχές, θα αποτρέπουν το μποτιλιάρισμα με την απομάκρυνση των διπλοπαρκαρισμένων και των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων.

«Γίνεται αναθεώρηση και θα επιθεωρούμε συγκεκριμένους κόμβους και δρόμους σε συγκεκριμένες ώρες που παρατηρείται το πρόβλημα» δηλώνει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Δαγκλής. «Δρούμε ανάλογα με την ώρα και την ημέρα, σύμφωνα με στοιχεία που μας δίνουν αλλά και την εμπειρία μας. Βλέπουμε ποιες μέρες υπάρχει κυκλοφοριακός φόρτος και στοχεύουμε στα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα. Πάντα, πρωινές ώρες υπάρχει πρόβλημα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές αλλά και οδούς όπως η Παπαναστασίου, η Λαμπράκη και η Βασιλίσσης Όλγας».

daglis1.jpg

Πάντως, ο διπλασιασμός των αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης φανερώνεται και από το ρεκόρ κλήσεων που καταγράφτηκε τον Σεπτέμβριο. Συγκεκριμένα, κόπηκαν 27.503 κλήσεις για παραβάσεις και παράνομη στάθμευση, ενώ και τον Οκτώβριο ξεπέρασαν τις 20.000 κλήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μηνιαίος μέσος όρος των κλήσεων που κόβει η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης είναι 18.000.

«Κάνουμε έκκληση στον κόσμο που δεν δουλεύει το πρωί και δεν χρειάζεται να κινείται στο κέντρο, αλλά θέλει να κατέβει για ραντεβού ή για ψώνια να το αποφεύγει, ας κατεβαίνουν λίγο αργότερα για να μην προκαλείται μποτιλιάρισμα. Επίσης, να υπάρχει ατομική ευθύνη, να μην σταματούν σε κεντρικούς δρόμους έστω και για δυο λεπτά και να σταθμεύουν παράνομα» τονίζει ο κ. Δαγκλής.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 31 Οκτωβρίου 2021

Πρόταση για εφαρμογή δακτυλίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης καταθέτει ο διευθυντής της διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος, ώστε να λυθεί το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται ολημερίς τους τελευταίους δύο μήνες στους δρόμους της πόλης. Καθημερινά οι δρόμοι φρακάρουν, τα οχήματα έχουν διπλασιαστεί και οι Θεσσαλονικείς δεν δείχνουν να τα αποχωρίζονται, λόγω των συνθηκών που έχει επιφέρει η πανδημία. «Προτείνω την εφαρμογή δακτυλίου στη Θεσσαλονίκη. Προσωπικά δεν βλέπω άλλη λύση. Να στοχοποιούμε κάποιες συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων που κινούνται στην αγορά και να τους περιορίσουμε, δεν είναι λύση. Με τον δακτύλιο, θα πάρει ο καθένας τα μέτρα του. Μπορεί να εφαρμοστεί στο κέντρο της πόλης, όπως και στην Αθήνα» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο διευθυντής της διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Θωμάς Γέρμανος.

thomas-germanos.jpg

Όπως και στην πρωτεύουσα, ο δακτύλιος θα έχει σκοπό την εκ περιτροπής κυκλοφορία οχημάτων ανάλογα με τον αριθμό κυκλοφορίας που θα τα διαχωρίζει σε μονούς και ζυγούς. Ο κ. Γέρμανος, μιλώντας στη «ΜτΚ» παραθέτει και ένα προσχέδιο για την περιοχή του κέντρου που θα μπορεί να εφαρμοστεί ο δακτύλιος. «Μπορούμε να ορίσουμε ζώνες και να ελέγχουμε την κυκλοφορία. Ο δακτύλιος θα μπορεί να ισχύει από τη Βούλγαρη μέχρι τη Μοναστηρίου και από την Αγ. Δημητρίου μέχρι την λεωφόρο Νίκης. Πιστεύω πως επιβάλλεται να το εφαρμόσουμε και να κριθεί από το αποτέλεσμα».

Τη συγκεκριμένη πρόταση ο κ. Γέρμανος την έθεσε στο τραπέζι και στην πρόσφατη έκτακτη σύσκεψη φορέων για την αναζήτηση μιας λύσης του κυκλοφοριακού προβλήματος, μετά και το κυκλοφοριακό κομφούζιο που προκάλεσαν οι ασφαλτοστρώσεις στην λεωφόρο Νίκης. «Το θέτουμε προς διαβούλευση και βλέπουμε. Έγινε η αρχή για να βρεθεί μια λύση. Από εκεί και περά θα μιλήσουμε με ειδικούς και συγκοινωνιολόγους για να προχωρήσουμε σε νέες κινήσεις» σημειώνει ο κ. Γέρμανος.

«Δεν υπάρχουν άδειοι δρόμοι, για να βγάλουμε τροχονόμους»

Στην πρόσφατη σύσκεψη, τέθηκε από τους φορείς ως ζήτημα η αύξηση των τροχονόμων στους δρόμους της πόλης. Ωστόσο, από την μεριά του ο διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης τονίζει ότι οι τροχονόμοι δεν μπορούν να ομαλοποιήσουν την κυκλοφορία όταν όλοι δρόμοι είναι φρακαρισμένοι. «Δεν υπάρχουν άδειοι δρόμοι για να βγάλουμε τροχονόμους. Όλοι οι δρόμοι είναι μπλοκαρισμένοι, δεν υπάρχουν ελεύθεροι για να στέλνουν τα αυτοκίνητα. Ακόμα και στον περιφερειακό υπάρχει μποτιλιάρισμα, μάλιστα χωρίς να υπάρχει κάποιο τροχαίο ή να συμβαίνει κάτι άλλο» δηλώνει ο κ. Γέρμανος.

Το φαινόμενο του καθημερινού μποτιλιαρίσματος στο κέντρο της πόλης, στον περιφερειακό αλλά και σε κεντρικούς δρόμους περιφερειακών δήμων φαίνεται ότι είναι πλέον μια μη αντιστρέψιμη κατάσταση. «Είναι ένα θέμα όχι πανελλαδικό, αλλά παγκόσμιο! Λόγω της πανδημίας ο κόσμος πλέον δεν επιλέγει για την μετακίνησή του τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά ούτε μπαίνει σε αυτοκίνητα τρίτων. Για παράδειγμα, παλιότερα έμπαιναν δυο - τρεις εργαζόμενοι σε ένα αυτοκίνητο για να πάνε μαζί στη δουλειά, τώρα ο καθένας παίρνει το δικό του» εξηγεί ο κ. Γέρμανος.

Σύμφωνα με τον διευθυντή της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη άρχισε στις αρχές καλοκαιριού, μετά την άρση της καραντίνας, αλλά κορυφώθηκε από τον Σεπτέμβριο. «Δεν υπάρχουν πλέον ώρες αιχμής. Πάντα είχε κίνηση έως τις 9 το πρωί που ο κόσμος πάει στις δουλειές του, αλλά πλέον δεν σταματάει εκεί. Βλέπουμε ότι γίνεται αλόγιστη χρήση αυτοκινήτου από τους πολίτες, ακόμα για να αγοράσουν τσιγάρα ή περιφέρονται στην πόλη χωρίς να έχουν δουλειές αλλά για ψυχοθεραπευτικούς λόγους» σημειώνει ο διευθυντής της Τροχαίας, προτείνοντας οι πολίτες να βάλουν στη ζωή τους και το ποδήλατο. «Πρέπει να σκάφτεται ο κάθε πολίτης πότε να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του. Έχουν διπλασιαστεί τα οχήματα, κάθε οικογένεια έχει από δύο αυτοκίνητα και ο καθένας χρησιμοποιεί το δικό του για μετακίνηση. Ας βάλουμε στη ζωή μας και το ποδήλατο, αποτελεί άσκηση για τον άνθρωπο, διευκολύνει την κυκλοφορία και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον».

«Από Δευτέρα έως Παρασκευή τις πρωινές ώρες παρατηρούμε κίνηση από ανατολικά προς δυτικά και το μεσημέρι αντίστροφα» αναφέρει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Δαγκλής. «Οι δρόμοι είναι κορεσμένοι, οι πολίτες δεν μπαίνουν πλέον στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, ενώ υπάρχουν και συμπεριφορές που προκαλούν πολλά προβλήματα. Για παράδειγμα, το πρωί που οι γονείς πηγαίνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, αφήνουν όπου βρίσκουν τα οχήματα τους με αποτέλεσμα να κλείνουν δρόμους και να υπάρχουν ουρές» σημειώνει για τους λόγους του κυκλοφοριακού χάους που παρατηρείται.

Επαναξιολόγηση για… αχρείαστα φανάρια

Στην αναμονή για τα έξυπνα φανάρια που θα τοποθετηθούν στην πόλη, λήφθηκε η απόφαση να επαναξιολογήσουν οι φορείς σε συνεργασία με την Τροχαία φανάρια που έχουν αντίθετο αποτέλεσμα από την ομαλή κυκλοφορία. «Το θέσαμε ως ζήτημα, πρέπει να κάνουμε επαναξιολόγηση για κάποια φανάρια που δεν εξυπηρετούν. Όπως για παράδειγμα, το πεζοφάναρο στον κόμβο των δικαστηρίων προς την οδό Σαλαμίνος. Δεν υπάρχει λόγος να λειτουργεί» επισημαίνει ο διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Επίσης, αποφασίστηκε να σταματήσουν οι εργασίες συντήρησης σε δρόμους τις πρωινές ώρες, που πολλές φορές συμβάλουν στον εφιάλτη των οδηγών στη Θεσσαλονίκη. «Τα έργα και παρεμβάσεις θα γίνονται πλέον μόνο βραδινές ώρες για να μην επιβαρύνεται η κυκλοφορία. Φωτίζεται επαρκώς ο περιφερειακός, οπότε μπορεί να γίνουν βράδυ οι εργασίες και να μην επηρεάζεται η κυκλοφορία» σημειώνει ο κ. Γέρμανος.

Ρεκόρ κλήσεων το τελευταίο δίμηνο

Η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης, προετοιμάζεται για τον περιορισμό του κυκλοφοριακού χάους που παρατηρείται καθημερινά. Με στοχευμένες επιχειρήσεις σε δρόμους που θα τους υποδείξουν από τις αρμόδιες αρχές, θα αποτρέπουν το μποτιλιάρισμα με την απομάκρυνση των διπλοπαρκαρισμένων και των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων.

«Γίνεται αναθεώρηση και θα επιθεωρούμε συγκεκριμένους κόμβους και δρόμους σε συγκεκριμένες ώρες που παρατηρείται το πρόβλημα» δηλώνει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Δαγκλής. «Δρούμε ανάλογα με την ώρα και την ημέρα, σύμφωνα με στοιχεία που μας δίνουν αλλά και την εμπειρία μας. Βλέπουμε ποιες μέρες υπάρχει κυκλοφοριακός φόρτος και στοχεύουμε στα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα. Πάντα, πρωινές ώρες υπάρχει πρόβλημα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές αλλά και οδούς όπως η Παπαναστασίου, η Λαμπράκη και η Βασιλίσσης Όλγας».

daglis1.jpg

Πάντως, ο διπλασιασμός των αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης φανερώνεται και από το ρεκόρ κλήσεων που καταγράφτηκε τον Σεπτέμβριο. Συγκεκριμένα, κόπηκαν 27.503 κλήσεις για παραβάσεις και παράνομη στάθμευση, ενώ και τον Οκτώβριο ξεπέρασαν τις 20.000 κλήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μηνιαίος μέσος όρος των κλήσεων που κόβει η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης είναι 18.000.

«Κάνουμε έκκληση στον κόσμο που δεν δουλεύει το πρωί και δεν χρειάζεται να κινείται στο κέντρο, αλλά θέλει να κατέβει για ραντεβού ή για ψώνια να το αποφεύγει, ας κατεβαίνουν λίγο αργότερα για να μην προκαλείται μποτιλιάρισμα. Επίσης, να υπάρχει ατομική ευθύνη, να μην σταματούν σε κεντρικούς δρόμους έστω και για δυο λεπτά και να σταθμεύουν παράνομα» τονίζει ο κ. Δαγκλής.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 31 Οκτωβρίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία