ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κεντρική Μακεδονία: Ο τουρισμός στο επίκεντρο με 191 δράσεις

Στόχοι που μπήκαν προς υλοποίηση μέχρι το 2030 από τους εκπροσώπους φορέων είναι η αύξηση των εσόδων, η άμβλυνση της τουριστικής περιόδου, η παράταση της διαμονής των επισκεπτών, ολοκλήρωση οικοδομικών έργων

 20/10/2022 14:34

Κεντρική Μακεδονία: Ο τουρισμός στο επίκεντρο με 191 δράσεις

Της Ανατολής Μαυρίδου

Για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουν σχεδιαστεί 191 δράσεις 79 από αυτές στην Θεσσαλονίκη οι οποίες θα βελτιώσουν και θα αναπτύξουν τις 20 στρατηγικές προτεραιότητες για την επιτυχία του τουρισμού όλον τον χρόνο.

Η δημιουργία και ολοκλήρωση νέων υποδομών, οι συμμαχίες και συνεργασίας μεταξύ φορέων και δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, η προβολή των σημαντικών brand της πόλης και η προώθηση των προϊόντων ήταν τα θέματα που συζητήθηκαν στην εκδήλωση του ΣΕΤΕ με αφορμή τις παρουσιάσεις της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 και των επιμέρους Σχεδίων Δράσης ανά Περιφέρεια της χώρας.

Στόχοι που μπήκαν προς υλοποίηση μέχρι το 2030 από τους εκπροσώπους φορέων είναι η αύξηση των εσόδων, η άμβλυνση της τουριστικής περιόδου, η παράταση της διαμονής των επισκεπτών, ολοκλήρωση οικοδομικών έργων. Τρεις είναι οι προορισμοί στην Κεντρική Μακεδονία μπαίνουν στο όραμα για την ανάπτυξη του τουρισμού: η Θεσσαλονίκη, η Χαλκιδική και η Πιερία με τον Όλυμπο και τις ακτές της Κατερίνης.

Το ελληνικό brand είναι ένα από τα ισχυρότερα που υπάρχουν παγκοσμίως καθώς ο ήλιος και η θάλασσα κερδίζουν 226 εκατομμύρια ταξίδια παγκοσμίως με την Ελλάδα να βρίσκεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως όπως επισήμανε ο επιστημονικός διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ, Άρης Ίκκος στην μελέτη που παρουσίασε.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος μίλησε για μια ιδιαίτερη τουριστική χρόνια μετά από 12 χρόνια που μπορεί να ξεκίνησε με καλούς οιωνούς μετά τα 2 χρόνια της πανδημίας αλλά υπήρξαν προβλήματα τα οποία ανέδειξε ο πόλεμος στην Ουκρανία όπως ο πληθωρισμός που δημιούργησε ένα δυσχερές περιβαλλον για τους πολίτες και τους επιχειρηματίες. Τόνισε πως παρόλα τα προβλήματα η φετινή χρονιά είναι απόλυτα επιτυχημένη εν αναμονή των αποτελεσμάτων των εσόδων για τον μήνα Αύγουστο από την τράπεζα της Ελλάδος που φτάνουνκαι μπορεί να ξεπεράσουν τα έσοδα του 2019. Μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις λόγω κόστους, αλλά επισήμανε πως πρέπει να βλέπουμε θετικα την επόμενη χρονιά, μια χρονιά που ο ευρωπαίος θα δυσκολευτεί να ταξιδέψει. Μια σύμπραξη που κατάφερε να ενώσει τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα είναι η προβολή που θα αναδείξει το προϊόν. "Εδώ στην Κεντρική Μακεδονία χτίζουμε ένα ισχυρό ένα ισχυρό, πολύπλευρο και μοναδικό τουριστικό προϊόν και φυσικά όλοι μαζί. Συνεχίζουμε το επόμενο διάστημα την δουλειά μας με έμφαση τον θεματικό τουρισμό που είναι η παγκόσμια τάση σήμερα: γαστρονομία, τουρισμός ευεξίας, υπαίθριες δραστηριότητες, city break τουρισμό, θρησκευτικό και θαλάσσιο με έμφαση στο γιοτ."

Σε μια Θεσσαλονίκη που θα είναι ο τουριστικός προορισμός κάθε μήνα του χρόνου επισήμανε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας και αναφέρθηκε στην δυσοίωνη αρχή του 2022 αλλά τόνισε πως βασικός άξονας του δήμου είναι η συνέργεια, η συνεργασία και η συλλογική προσπάθεια. Σημείωσε πως ακόμα υπάρχουν τουρίστες στην πόλη σήμερα 20 Οκτωβρίου σημειώνοντας πως ο χρόνος παραμονής ενός τουρίστα στην πόλη τα τελευταία 3 χρόνια έχει διπλασιαστεί με νέα ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και επενδύσεις. "Στο κομμάτι του δήμου είναι πολύ σημαντικό αυτό που κάνουμε σε επίπεδο καθημερινότητας. Αυτή την στιγμή είναι υπό μελέτη η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους, της παλιάς παραλίας, αναπλάσεις εμπορικών δρόμων. Η αγορά Μοδιάνο είναι σχεδόν έτοιμη και ήδη ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει εξασφαλίσει από το ταμείο ανάκαμψης 30 εκατομμύρια για να γίνουν αναπλάσεις γύρω από τους πολύπαθους σταθμούς του μετρό".

312256647-1884366765288722-8982689636843753052-n-O4m3U.jpg


Της Ανατολής Μαυρίδου

Για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουν σχεδιαστεί 191 δράσεις 79 από αυτές στην Θεσσαλονίκη οι οποίες θα βελτιώσουν και θα αναπτύξουν τις 20 στρατηγικές προτεραιότητες για την επιτυχία του τουρισμού όλον τον χρόνο.

Η δημιουργία και ολοκλήρωση νέων υποδομών, οι συμμαχίες και συνεργασίας μεταξύ φορέων και δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, η προβολή των σημαντικών brand της πόλης και η προώθηση των προϊόντων ήταν τα θέματα που συζητήθηκαν στην εκδήλωση του ΣΕΤΕ με αφορμή τις παρουσιάσεις της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 και των επιμέρους Σχεδίων Δράσης ανά Περιφέρεια της χώρας.

Στόχοι που μπήκαν προς υλοποίηση μέχρι το 2030 από τους εκπροσώπους φορέων είναι η αύξηση των εσόδων, η άμβλυνση της τουριστικής περιόδου, η παράταση της διαμονής των επισκεπτών, ολοκλήρωση οικοδομικών έργων. Τρεις είναι οι προορισμοί στην Κεντρική Μακεδονία μπαίνουν στο όραμα για την ανάπτυξη του τουρισμού: η Θεσσαλονίκη, η Χαλκιδική και η Πιερία με τον Όλυμπο και τις ακτές της Κατερίνης.

Το ελληνικό brand είναι ένα από τα ισχυρότερα που υπάρχουν παγκοσμίως καθώς ο ήλιος και η θάλασσα κερδίζουν 226 εκατομμύρια ταξίδια παγκοσμίως με την Ελλάδα να βρίσκεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως όπως επισήμανε ο επιστημονικός διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ, Άρης Ίκκος στην μελέτη που παρουσίασε.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος μίλησε για μια ιδιαίτερη τουριστική χρόνια μετά από 12 χρόνια που μπορεί να ξεκίνησε με καλούς οιωνούς μετά τα 2 χρόνια της πανδημίας αλλά υπήρξαν προβλήματα τα οποία ανέδειξε ο πόλεμος στην Ουκρανία όπως ο πληθωρισμός που δημιούργησε ένα δυσχερές περιβαλλον για τους πολίτες και τους επιχειρηματίες. Τόνισε πως παρόλα τα προβλήματα η φετινή χρονιά είναι απόλυτα επιτυχημένη εν αναμονή των αποτελεσμάτων των εσόδων για τον μήνα Αύγουστο από την τράπεζα της Ελλάδος που φτάνουνκαι μπορεί να ξεπεράσουν τα έσοδα του 2019. Μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις λόγω κόστους, αλλά επισήμανε πως πρέπει να βλέπουμε θετικα την επόμενη χρονιά, μια χρονιά που ο ευρωπαίος θα δυσκολευτεί να ταξιδέψει. Μια σύμπραξη που κατάφερε να ενώσει τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα είναι η προβολή που θα αναδείξει το προϊόν. "Εδώ στην Κεντρική Μακεδονία χτίζουμε ένα ισχυρό ένα ισχυρό, πολύπλευρο και μοναδικό τουριστικό προϊόν και φυσικά όλοι μαζί. Συνεχίζουμε το επόμενο διάστημα την δουλειά μας με έμφαση τον θεματικό τουρισμό που είναι η παγκόσμια τάση σήμερα: γαστρονομία, τουρισμός ευεξίας, υπαίθριες δραστηριότητες, city break τουρισμό, θρησκευτικό και θαλάσσιο με έμφαση στο γιοτ."

Σε μια Θεσσαλονίκη που θα είναι ο τουριστικός προορισμός κάθε μήνα του χρόνου επισήμανε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας και αναφέρθηκε στην δυσοίωνη αρχή του 2022 αλλά τόνισε πως βασικός άξονας του δήμου είναι η συνέργεια, η συνεργασία και η συλλογική προσπάθεια. Σημείωσε πως ακόμα υπάρχουν τουρίστες στην πόλη σήμερα 20 Οκτωβρίου σημειώνοντας πως ο χρόνος παραμονής ενός τουρίστα στην πόλη τα τελευταία 3 χρόνια έχει διπλασιαστεί με νέα ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και επενδύσεις. "Στο κομμάτι του δήμου είναι πολύ σημαντικό αυτό που κάνουμε σε επίπεδο καθημερινότητας. Αυτή την στιγμή είναι υπό μελέτη η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους, της παλιάς παραλίας, αναπλάσεις εμπορικών δρόμων. Η αγορά Μοδιάνο είναι σχεδόν έτοιμη και ήδη ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει εξασφαλίσει από το ταμείο ανάκαμψης 30 εκατομμύρια για να γίνουν αναπλάσεις γύρω από τους πολύπαθους σταθμούς του μετρό".

312256647-1884366765288722-8982689636843753052-n-O4m3U.jpg


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία