ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατερίνα Τσίντσιφα: «Μαζί προς το μηδέν» για τη βιώσιμη ανάπτυξη

Συνέντευξη της επικεφαλής παραγωγής και εφοδιαστικής αλυσίδας της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη "ΜτΚ"

 01/08/2021 20:14

Κατερίνα Τσίντσιφα: «Μαζί προς το μηδέν» για τη βιώσιμη ανάπτυξη

Ανάπτυξη νέων προϊόντων και ενίσχυση της παρουσίας της σε διάφορα κανάλια πωλήσεων, όπως η μικρή λιανική και το e-commerce είναι οι στόχοι για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία στη μετά-COVID εποχή. Έχει όμως και άλλον έναν, φιλόδοξο στόχο. Να φτάσει στο… μηδέν! Μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, μηδενική σπατάλη νερού κατά την παραγωγική διαδικασία, μηδέν ατυχήματα στην εργασία και… μηδενική κατάχρηση αλκοόλ.

Η εταιρεία διαθέτει μια μεγάλη παραγωγική μονάδα στη Σίνδο με 200 εργαζόμενους, όπου θα υλοποιήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών της παραγωγής.

Για τους στόχους και τις προτεραιότητες της εταιρείας μιλά στη «ΜτΚ» η Κατερίνα Τσίντσιφα, επικεφαλής του τμήματος εφοδιαστικής αλυσίδας (ISC Lead) της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.

tsintsifa.jpg


Ίσως δεν γνωρίζουν πολλοί ότι κάποια από τα πιο αγαπημένα τους brands μπύρας παράγονται εδώ, στη Θεσσαλονίκη, από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία…

Στη μονάδα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Σίνδο παράγουμε όλα τα εγχώρια προϊόντα μας και συγκεκριμένα: τις μπύρες Μythos και FIX Hellas, που διατίθενται σε 39 χώρες σε όλο τον κόσμο, τις προτάσεις μας στις κατηγορίες της μπύρας χωρίς αλκοόλ και radler, καθώς και τα σήματα Κaiser, Henninger και όλη τη σειρά των mixers της Tuborg. Στη Σίνδο παράγονται επίσης και τα δύο brands μπύρας Pirinsko και Shumensko, για την αγορά της Βουλγαρίας.

Ο όγκος παραγωγής αγγίζει το 1 εκατ. εκατόλιτρα ετησίως, με το 50% των παραγόμενων προϊόντων να προορίζεται για εξαγωγές. Στη μονάδα απασχολούνται περίπου 200 εργαζόμενοι, εκ των οποίων οι 145 ανήκουν στο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ για την υποστήριξη της παραγωγής διατηρούμε συνεργασία με δεκάδες τοπικούς προμηθευτές και συνεργάτες.

Υπάρχει μυστικό για καλή μπύρα και για μια πετυχημένη ζυθοποιία;

Στόχος μας είναι να προσφέρουμε πάντα στους καταναλωτές προϊόντα άριστης ποιότητας και να βρισκόμαστε ψηλά στις προτιμήσεις τους. Μυστικά δεν υπάρχουν -οι άριστες πρώτες ύλες, η τεχνογνωσία, οι άρτια εξοπλισμένες εγκαταστάσεις μας, αλλά κυρίως οι άνθρωποί μας και η αγάπη που βάζουν στη δουλειά τους, είναι αυτά που εγγυώνται την κορυφαία ποιότητα και γεύση των προϊόντων μας και την επιτυχημένη μας πορεία. Σαφώς, η τεχνογνωσία και η καινοτομία παίζουν σημαίνοντα ρόλο στην παραγωγή. Η εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών, αλλά και η συνεχής επένδυση σε εξοπλισμό και στο ανθρώπινο δυναμικό, είναι παράγοντες που ενισχύουν τη συνεχή μας εξέλιξη τόσο παραγωγικά, όσο και προϊοντικά.

Το ότι ανήκουμε στη μεγάλη οικογένεια της Carlsberg, ενός παγκόσμιου ομίλου με ηγετική θέση στον κλάδο, μας δίνει τη δυνατότητα να εξελισσόμαστε διαρκώς, με βασικά οχήματα την έρευνα και ανάπτυξη, την καινοτομία και τις επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής.

Πόσο επηρέασε την κατανάλωση των προϊόντων σας η πανδημία; Βλέπετε ότι μπορεί οι όποιες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες να έχουν μόνιμο χαρακτήρα;

Ο κλάδος μας δεν θα μπορούσε να μείνει αλώβητος από την πανδημία, ιδίως από τη στιγμή που συνδέεται άμεσα με την εστίαση και τον τουρισμό. Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια πρωτόγνωρη πρόκληση σε πολλαπλά επίπεδα, την οποία αντιμετωπίζουμε καθημερινά από την πρώτη ημέρα έως και σήμερα. Η αλήθεια είναι ότι η πανδημία έφερε στην επιφάνεια νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και συνήθειες, ενώ παράλληλα γίνεται από όλες τις πλευρές μία σοβαρή και συντεταγμένη προσπάθεια για επιστροφή στην κανονικότητα, πάντα με ασφάλεια, την οποία βλέπουμε ότι και οι καταναλωτές αποζητούν.

Σίγουρα, η έμφαση στο e-commerce και γενικότερα στο κομμάτι της τεχνολογίας, η σημασία της ουσιαστικής προσφοράς και της κοινωνικής υπευθυνότητας τόσο από τις εταιρείες όσο και από τα brands και η βιώσιμη ανάπτυξη είναι θέματα που βρίσκονται ψηλά στην agenda.

Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας στη μετα-COVID εποχή;

Συνεχίζουμε δυναμικά, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία, τόσο σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, όσο και σε μία σειρά από νέες επιλογές και λύσεις που σχετίζονται με τη συσκευασία.

Παράλληλα, στο επίκεντρο των στόχων μας βρίσκεται η είσοδός μας σε νέες αγορές του εξωτερικού, αλλά και η περαιτέρω εδραίωσή μας σε αυτές που έχουμε ήδη παρουσία.

Για την εγχώρια αγορά, στοχεύουμε στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας μας σε διάφορα κανάλια πωλήσεων, όπως η μικρή λιανική και το e-commerce. Επιπρόσθετα, συνεχίζουμε τον διαρκή εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού μας και την αυτοματοποίηση των συστημάτων μας, ενώ βασική προτεραιότητα αποτελεί και η βιώσιμη λειτουργία και ανάπτυξή μας, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων που έχουμε αναλάβει.

Γιατί μια ζυθοποιία βάζει στις προτεραιότητές τη βιώσιμη ανάπτυξη; Ποιους στόχους έχετε θέσει ως προς τις εκπομπές διοξειδίου και την κατανάλωση νερού;

Η βιώσιμη ανάπτυξη πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για κάθε επιχείρηση που θέλει να λειτουργεί υπεύθυνα, δημιουργώντας μέσα από τη δραστηριότητά της προστιθέμενη αξία για την κοινωνία. Για εμάς στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, σίγουρα αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα, καθώς ακολουθούμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο βιώσιμης ανάπτυξής, που συνοψίζεται στη φράση «Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ» και βασίζεται σε πολύ συγκεκριμένους πυλώνες και στόχους.

Βάσει, αυτού, έχουμε δεσμευτεί για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και μηδενική σπατάλη νερού κατά την παραγωγική διαδικασία των προϊόντων μας, μηδενική κατάχρηση αλκοόλ, μέσω της ενεργούς προώθησης της υπεύθυνης κατανάλωσης, αλλά και μηδενισμό των ατυχημάτων στην εργασία, υιοθετώντας μια ολιστική κουλτούρα ασφάλειας και προστασίας. Όλα αυτά έως το 2030, με ενδιάμεσο σταθμό το 2022.

Πρόσφατα, μάλιστα, ανακοινώσαμε την υλοποίηση ενός πιλοτικού προγράμματος αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών της παραγωγής, στη μονάδα της Σίνδου, σε συνεργασία με τη σουηδική εταιρεία Absolicon. Συνεργασία που αποτελεί σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση του σταδιακού μηδενισμού του αποτυπώματος άνθρακα και μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για την απαλλαγή του κλάδου της ζυθοποιίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στη διοικητική ομάδα της εταιρείας εκπροσωπούνται ισομερώς άνδρες και γυναίκες. Με βάση την εμπειρία της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, τι πλεονεκτήματα θα λέγατε ότι δίνει σε μια εταιρεία η κουλτούρα της συμπερίληψης στο εργασιακό περιβάλλον;

Στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, πιστεύουμε ακράδαντα ότι η δημιουργικότητα, η απόδοση και η ανθεκτικότητα μίας ομάδας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ουσιαστική συμπερίληψη ανθρώπων με διαφορετικά χαρακτηριστικά και υπόβαθρο. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον ασφαλές, χωρίς αποκλεισμούς, που επιτρέπει σε κάθε άτομο να ξεδιπλώσει ελεύθερα τις δυνατότητές του και τις συμπεριφορές του στο πλαίσιο του ρόλου του -πόσο δε μάλλον σήμερα, που δραστηριοποιούμαστε σε ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται συνεχώς. Βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας μας είναι να δίνουμε την ευκαιρία σε όλους τους ανθρώπους μας να εκφράζονται ελεύθερα και να αξιοποιούν στο μέγιστο τις δεξιότητές τους. Και για αυτό, είναι απαραίτητη μία ισχυρή κουλτούρα συμπερίληψης, με ίσες ευκαιρίες για όλους.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 1 Αυγούστου 2021

Ανάπτυξη νέων προϊόντων και ενίσχυση της παρουσίας της σε διάφορα κανάλια πωλήσεων, όπως η μικρή λιανική και το e-commerce είναι οι στόχοι για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία στη μετά-COVID εποχή. Έχει όμως και άλλον έναν, φιλόδοξο στόχο. Να φτάσει στο… μηδέν! Μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, μηδενική σπατάλη νερού κατά την παραγωγική διαδικασία, μηδέν ατυχήματα στην εργασία και… μηδενική κατάχρηση αλκοόλ.

Η εταιρεία διαθέτει μια μεγάλη παραγωγική μονάδα στη Σίνδο με 200 εργαζόμενους, όπου θα υλοποιήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών της παραγωγής.

Για τους στόχους και τις προτεραιότητες της εταιρείας μιλά στη «ΜτΚ» η Κατερίνα Τσίντσιφα, επικεφαλής του τμήματος εφοδιαστικής αλυσίδας (ISC Lead) της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.

tsintsifa.jpg


Ίσως δεν γνωρίζουν πολλοί ότι κάποια από τα πιο αγαπημένα τους brands μπύρας παράγονται εδώ, στη Θεσσαλονίκη, από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία…

Στη μονάδα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Σίνδο παράγουμε όλα τα εγχώρια προϊόντα μας και συγκεκριμένα: τις μπύρες Μythos και FIX Hellas, που διατίθενται σε 39 χώρες σε όλο τον κόσμο, τις προτάσεις μας στις κατηγορίες της μπύρας χωρίς αλκοόλ και radler, καθώς και τα σήματα Κaiser, Henninger και όλη τη σειρά των mixers της Tuborg. Στη Σίνδο παράγονται επίσης και τα δύο brands μπύρας Pirinsko και Shumensko, για την αγορά της Βουλγαρίας.

Ο όγκος παραγωγής αγγίζει το 1 εκατ. εκατόλιτρα ετησίως, με το 50% των παραγόμενων προϊόντων να προορίζεται για εξαγωγές. Στη μονάδα απασχολούνται περίπου 200 εργαζόμενοι, εκ των οποίων οι 145 ανήκουν στο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ για την υποστήριξη της παραγωγής διατηρούμε συνεργασία με δεκάδες τοπικούς προμηθευτές και συνεργάτες.

Υπάρχει μυστικό για καλή μπύρα και για μια πετυχημένη ζυθοποιία;

Στόχος μας είναι να προσφέρουμε πάντα στους καταναλωτές προϊόντα άριστης ποιότητας και να βρισκόμαστε ψηλά στις προτιμήσεις τους. Μυστικά δεν υπάρχουν -οι άριστες πρώτες ύλες, η τεχνογνωσία, οι άρτια εξοπλισμένες εγκαταστάσεις μας, αλλά κυρίως οι άνθρωποί μας και η αγάπη που βάζουν στη δουλειά τους, είναι αυτά που εγγυώνται την κορυφαία ποιότητα και γεύση των προϊόντων μας και την επιτυχημένη μας πορεία. Σαφώς, η τεχνογνωσία και η καινοτομία παίζουν σημαίνοντα ρόλο στην παραγωγή. Η εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών, αλλά και η συνεχής επένδυση σε εξοπλισμό και στο ανθρώπινο δυναμικό, είναι παράγοντες που ενισχύουν τη συνεχή μας εξέλιξη τόσο παραγωγικά, όσο και προϊοντικά.

Το ότι ανήκουμε στη μεγάλη οικογένεια της Carlsberg, ενός παγκόσμιου ομίλου με ηγετική θέση στον κλάδο, μας δίνει τη δυνατότητα να εξελισσόμαστε διαρκώς, με βασικά οχήματα την έρευνα και ανάπτυξη, την καινοτομία και τις επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής.

Πόσο επηρέασε την κατανάλωση των προϊόντων σας η πανδημία; Βλέπετε ότι μπορεί οι όποιες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες να έχουν μόνιμο χαρακτήρα;

Ο κλάδος μας δεν θα μπορούσε να μείνει αλώβητος από την πανδημία, ιδίως από τη στιγμή που συνδέεται άμεσα με την εστίαση και τον τουρισμό. Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια πρωτόγνωρη πρόκληση σε πολλαπλά επίπεδα, την οποία αντιμετωπίζουμε καθημερινά από την πρώτη ημέρα έως και σήμερα. Η αλήθεια είναι ότι η πανδημία έφερε στην επιφάνεια νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και συνήθειες, ενώ παράλληλα γίνεται από όλες τις πλευρές μία σοβαρή και συντεταγμένη προσπάθεια για επιστροφή στην κανονικότητα, πάντα με ασφάλεια, την οποία βλέπουμε ότι και οι καταναλωτές αποζητούν.

Σίγουρα, η έμφαση στο e-commerce και γενικότερα στο κομμάτι της τεχνολογίας, η σημασία της ουσιαστικής προσφοράς και της κοινωνικής υπευθυνότητας τόσο από τις εταιρείες όσο και από τα brands και η βιώσιμη ανάπτυξη είναι θέματα που βρίσκονται ψηλά στην agenda.

Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας στη μετα-COVID εποχή;

Συνεχίζουμε δυναμικά, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία, τόσο σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, όσο και σε μία σειρά από νέες επιλογές και λύσεις που σχετίζονται με τη συσκευασία.

Παράλληλα, στο επίκεντρο των στόχων μας βρίσκεται η είσοδός μας σε νέες αγορές του εξωτερικού, αλλά και η περαιτέρω εδραίωσή μας σε αυτές που έχουμε ήδη παρουσία.

Για την εγχώρια αγορά, στοχεύουμε στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας μας σε διάφορα κανάλια πωλήσεων, όπως η μικρή λιανική και το e-commerce. Επιπρόσθετα, συνεχίζουμε τον διαρκή εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού μας και την αυτοματοποίηση των συστημάτων μας, ενώ βασική προτεραιότητα αποτελεί και η βιώσιμη λειτουργία και ανάπτυξή μας, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων που έχουμε αναλάβει.

Γιατί μια ζυθοποιία βάζει στις προτεραιότητές τη βιώσιμη ανάπτυξη; Ποιους στόχους έχετε θέσει ως προς τις εκπομπές διοξειδίου και την κατανάλωση νερού;

Η βιώσιμη ανάπτυξη πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για κάθε επιχείρηση που θέλει να λειτουργεί υπεύθυνα, δημιουργώντας μέσα από τη δραστηριότητά της προστιθέμενη αξία για την κοινωνία. Για εμάς στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, σίγουρα αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα, καθώς ακολουθούμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο βιώσιμης ανάπτυξής, που συνοψίζεται στη φράση «Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ» και βασίζεται σε πολύ συγκεκριμένους πυλώνες και στόχους.

Βάσει, αυτού, έχουμε δεσμευτεί για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και μηδενική σπατάλη νερού κατά την παραγωγική διαδικασία των προϊόντων μας, μηδενική κατάχρηση αλκοόλ, μέσω της ενεργούς προώθησης της υπεύθυνης κατανάλωσης, αλλά και μηδενισμό των ατυχημάτων στην εργασία, υιοθετώντας μια ολιστική κουλτούρα ασφάλειας και προστασίας. Όλα αυτά έως το 2030, με ενδιάμεσο σταθμό το 2022.

Πρόσφατα, μάλιστα, ανακοινώσαμε την υλοποίηση ενός πιλοτικού προγράμματος αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών της παραγωγής, στη μονάδα της Σίνδου, σε συνεργασία με τη σουηδική εταιρεία Absolicon. Συνεργασία που αποτελεί σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση του σταδιακού μηδενισμού του αποτυπώματος άνθρακα και μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για την απαλλαγή του κλάδου της ζυθοποιίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στη διοικητική ομάδα της εταιρείας εκπροσωπούνται ισομερώς άνδρες και γυναίκες. Με βάση την εμπειρία της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, τι πλεονεκτήματα θα λέγατε ότι δίνει σε μια εταιρεία η κουλτούρα της συμπερίληψης στο εργασιακό περιβάλλον;

Στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, πιστεύουμε ακράδαντα ότι η δημιουργικότητα, η απόδοση και η ανθεκτικότητα μίας ομάδας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ουσιαστική συμπερίληψη ανθρώπων με διαφορετικά χαρακτηριστικά και υπόβαθρο. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον ασφαλές, χωρίς αποκλεισμούς, που επιτρέπει σε κάθε άτομο να ξεδιπλώσει ελεύθερα τις δυνατότητές του και τις συμπεριφορές του στο πλαίσιο του ρόλου του -πόσο δε μάλλον σήμερα, που δραστηριοποιούμαστε σε ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται συνεχώς. Βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας μας είναι να δίνουμε την ευκαιρία σε όλους τους ανθρώπους μας να εκφράζονται ελεύθερα και να αξιοποιούν στο μέγιστο τις δεξιότητές τους. Και για αυτό, είναι απαραίτητη μία ισχυρή κουλτούρα συμπερίληψης, με ίσες ευκαιρίες για όλους.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 1 Αυγούστου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία