ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Καραμανλής για ΜΕΤΡΟ: Χρονοδιάγραμμα αφού δούμε την απόφαση του ΣτΕ

Με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης συναντήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών- Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για τη διάνοιξη της οδού Ψελλού και της ανάπλασης της ευρύτερης περιοχής

 16/06/2021 18:01

Καραμανλής για ΜΕΤΡΟ: Χρονοδιάγραμμα αφού δούμε την απόφαση του ΣτΕ

Βαγγέλης Στολάκης

Πως το επόμενο διάστημα - εφόσον καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στον υπό κατασκευή σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, και αφού μελετηθεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και το υπουργείο- θα υπάρξει επίσημη ενημέρωση από την κυβέρνηση για τον ακριβή χρόνο ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης, εάν θα είναι τον Απρίλιο του 2023 όπως δήλωσε από το βήμα της ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης ή αργότερα, έκανε γνωστό ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής που συναντήθηκε σήμερα με τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα.

«Αυτά πρέπει να τα δούμε με προσοχή. Να δούμε την απόφαση του ΣτΕ. Εδώ όμως υπάρχει μια πραγματικότητα. Η πραγματικότητα είναι ότι σε αυτή την πόλη το έργο αυτό συζητιέται εδώ και 15 χρόνια. Είναι το μόνο έργο μετρό στην Ευρώπη που έχει μπει σε τρία χρηματοδοτικά προγράμματα. Εάν θα έχουμε ή δεν θα έχουμε καθυστέρηση να το ρωτήσετε σε αυτούς που έκαναν προσφυγές» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Έγινε μια προσφυγή που δεν έπρεπε να γίνει, καθυστέρησε η απόφαση λόγω Covid. Αφού δούμε την απόφαση με προσοχή που την αναμένουμε τις επόμενες ημέρες θα μπορέσει η κυβέρνηση επισήμως να σας πει εάν και κατά πόσο μεταβάλλεται το χρονοδιάγραμμα. Πρέπει να αφήσουμε τις αντιπαραθέσεις του παρελθόντος και να καταλάβουμε ότι θέλουμε ένα Μετρό που να έχει και το σταθμό Βενιζέλου, ένα Μετρό που θα αναδείξει την αρχαία κληρονομιά και θα μπορεί να λειτουργεί και να εξυπηρετεί τις ανάγκες της πρωτεύουσας των Βαλκανίων» σημείωσε ο υπουργός.

Στο μεταξύ, Κωνσταντίνος Ζέρβας και Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσαν πως βρέθηκε λύση για το ζήτημα της διάνοιξης της οδού Ψελλού και της ανάπλασης της περιοχής γύρω από τον τερματικό σταθμό του μετρό στη Νέα Ελβετία. Σύμφωνα με πληροφορίες θα διατεθούν συνολικά 40 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 25 θα διατεθούν για απαλλοτριώσεις.

196844738-221772696258034-5147088852583290686-n.jpg


“Το θέμα της αξιοποίησης και της ανάπλασης του χώρου γύρω από τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας έχει επιλυθεί», είπε ο κ. Ζέρβας, και εξήγησε ότι έχουν διευθετηθεί όλα τα προβλήματα που αφορούν αφενός τη διάνοιξη και την κατασκευή της οδού Ψελλού -η οποία θα συνδέει την Παπαναστασίου με την Κωνσταντίνου Καραμανλή- και αφετέρου την απαλλοτρίωση και την ανάπλαση μιας μεγάλης έκτασης στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου προβλέπονται σειρά διαμορφώσεων αλλά και η δημιουργία σταθμού μετεπιβίβασης και πάρκινγκ.

Παράλληλα, ο κ. Ζέρβας έκανε λόγο ένα “μεγάλο remake της πόλης” γύρω από τους σταθμούς του μετρό. Έκανε λόγο για αναβάθμιση του άξονα της Εγνατίας και μιας ζώνης που ξεκινά από το υπό ανέγερση Μουσείο Ολοκαυτώματος, περιλαμβάνει τη Βενιζέλου, το Αλκαζάρ, την Αγία Σοφία και την Αχειροποίητο, την πλατεία Μακεδονομάχων και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και καταλήγει στους ανατολικούς σταθμούς της Πατρικίου και της Σόλωνος.

«Αυτό που έπρεπε να κάνουμε είναι να βρούμε τα χρήματα για να κάνουμε τις απαλλοτριώσεις που έπρεπε να γίνουν, ώστε να υπάρχει οδική σύνδεση με το Μετρό του Σταθμού» εξήγησε ο Κώστας Καραμανλής. «Ο δήμος εδώ και καιρό έχει ένα συγκεκριμένο πλάνο για την ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής. Μετά από πρόταση που έκανε το υπουργείο, τα χρήματα θα βρεθούν από το υπουργείο Ανάπτυξης και το ΕΣΠΑ. Ένα πρόβλημα επιτέλους λύνεται. Ο δήμαρχος μου παρουσίασε ένα πολύ πρωτοποριακό σχέδιο που έχει να κάνει με το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και πως μπορεί να αλλάξει μορφή η Θεσσαλονίκη σε λίγα χρόνια» είπε ο κ. Καραμανλής.

Από την πλευρά του ο κ. Καραμανλής δήλωσε μεταξύ άλλων «αν θέλουμε να λέμε ότι η Θεσσαλονίκη είναι πρωτεύουσα των Βαλκανίων πρέπει να πληροί ορισμένες προϋποθέσεις. Μια βασική προϋπόθεση είναι το λιμάνι της να συνδέεται οδικά όπως πρέπει και σιδηροδρομικά. Είναι μια πόλη που βρίσκεται στις προτεραιότητες και της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού. Είναι μια πόλη που έχει υποφέρει πολλά όλα αυτά τα χρόνια και προσπαθούμε να βρίσκουμε λύσεις σε σύνθετα ζητήματα» σχολίασε.

Αναφορικά με τον ΟΑΣΘ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι σήμερα η κατάσταση δεν έχει «καμία σχέση με εκείνη που ήταν πριν λίγο καιρό». Σημείωσε πως σήμερα κυκλοφορούν περισσότερα από 400 λεωφορεία, ενώ για την μέθοδο μίσθωσης λεωφορείων που επιλέχτηκε ως τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος έκανε λόγο για ένα «πρωτοποριακό μέτρο που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη». «Δεν μένουμε εδώ. Θέλουμε να δημιουργήσουμε αστικές συγκοινωνίες ακόμα καλύτερες και βιώσιμες» υποστήριξε ο κ. Καραμανλής.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Εφραίμ Κυριζίδης, ο Γενικός Γραμματέας Ευθύμης Φωτόπουλος και ο σύμβουλος του δημάρχου Δημήτρης Μήτρου.

Πως το επόμενο διάστημα - εφόσον καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στον υπό κατασκευή σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, και αφού μελετηθεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και το υπουργείο- θα υπάρξει επίσημη ενημέρωση από την κυβέρνηση για τον ακριβή χρόνο ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης, εάν θα είναι τον Απρίλιο του 2023 όπως δήλωσε από το βήμα της ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης ή αργότερα, έκανε γνωστό ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής που συναντήθηκε σήμερα με τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα.

«Αυτά πρέπει να τα δούμε με προσοχή. Να δούμε την απόφαση του ΣτΕ. Εδώ όμως υπάρχει μια πραγματικότητα. Η πραγματικότητα είναι ότι σε αυτή την πόλη το έργο αυτό συζητιέται εδώ και 15 χρόνια. Είναι το μόνο έργο μετρό στην Ευρώπη που έχει μπει σε τρία χρηματοδοτικά προγράμματα. Εάν θα έχουμε ή δεν θα έχουμε καθυστέρηση να το ρωτήσετε σε αυτούς που έκαναν προσφυγές» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Έγινε μια προσφυγή που δεν έπρεπε να γίνει, καθυστέρησε η απόφαση λόγω Covid. Αφού δούμε την απόφαση με προσοχή που την αναμένουμε τις επόμενες ημέρες θα μπορέσει η κυβέρνηση επισήμως να σας πει εάν και κατά πόσο μεταβάλλεται το χρονοδιάγραμμα. Πρέπει να αφήσουμε τις αντιπαραθέσεις του παρελθόντος και να καταλάβουμε ότι θέλουμε ένα Μετρό που να έχει και το σταθμό Βενιζέλου, ένα Μετρό που θα αναδείξει την αρχαία κληρονομιά και θα μπορεί να λειτουργεί και να εξυπηρετεί τις ανάγκες της πρωτεύουσας των Βαλκανίων» σημείωσε ο υπουργός.

Στο μεταξύ, Κωνσταντίνος Ζέρβας και Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσαν πως βρέθηκε λύση για το ζήτημα της διάνοιξης της οδού Ψελλού και της ανάπλασης της περιοχής γύρω από τον τερματικό σταθμό του μετρό στη Νέα Ελβετία. Σύμφωνα με πληροφορίες θα διατεθούν συνολικά 40 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 25 θα διατεθούν για απαλλοτριώσεις.

196844738-221772696258034-5147088852583290686-n.jpg


“Το θέμα της αξιοποίησης και της ανάπλασης του χώρου γύρω από τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας έχει επιλυθεί», είπε ο κ. Ζέρβας, και εξήγησε ότι έχουν διευθετηθεί όλα τα προβλήματα που αφορούν αφενός τη διάνοιξη και την κατασκευή της οδού Ψελλού -η οποία θα συνδέει την Παπαναστασίου με την Κωνσταντίνου Καραμανλή- και αφετέρου την απαλλοτρίωση και την ανάπλαση μιας μεγάλης έκτασης στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου προβλέπονται σειρά διαμορφώσεων αλλά και η δημιουργία σταθμού μετεπιβίβασης και πάρκινγκ.

Παράλληλα, ο κ. Ζέρβας έκανε λόγο ένα “μεγάλο remake της πόλης” γύρω από τους σταθμούς του μετρό. Έκανε λόγο για αναβάθμιση του άξονα της Εγνατίας και μιας ζώνης που ξεκινά από το υπό ανέγερση Μουσείο Ολοκαυτώματος, περιλαμβάνει τη Βενιζέλου, το Αλκαζάρ, την Αγία Σοφία και την Αχειροποίητο, την πλατεία Μακεδονομάχων και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και καταλήγει στους ανατολικούς σταθμούς της Πατρικίου και της Σόλωνος.

«Αυτό που έπρεπε να κάνουμε είναι να βρούμε τα χρήματα για να κάνουμε τις απαλλοτριώσεις που έπρεπε να γίνουν, ώστε να υπάρχει οδική σύνδεση με το Μετρό του Σταθμού» εξήγησε ο Κώστας Καραμανλής. «Ο δήμος εδώ και καιρό έχει ένα συγκεκριμένο πλάνο για την ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής. Μετά από πρόταση που έκανε το υπουργείο, τα χρήματα θα βρεθούν από το υπουργείο Ανάπτυξης και το ΕΣΠΑ. Ένα πρόβλημα επιτέλους λύνεται. Ο δήμαρχος μου παρουσίασε ένα πολύ πρωτοποριακό σχέδιο που έχει να κάνει με το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και πως μπορεί να αλλάξει μορφή η Θεσσαλονίκη σε λίγα χρόνια» είπε ο κ. Καραμανλής.

Από την πλευρά του ο κ. Καραμανλής δήλωσε μεταξύ άλλων «αν θέλουμε να λέμε ότι η Θεσσαλονίκη είναι πρωτεύουσα των Βαλκανίων πρέπει να πληροί ορισμένες προϋποθέσεις. Μια βασική προϋπόθεση είναι το λιμάνι της να συνδέεται οδικά όπως πρέπει και σιδηροδρομικά. Είναι μια πόλη που βρίσκεται στις προτεραιότητες και της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού. Είναι μια πόλη που έχει υποφέρει πολλά όλα αυτά τα χρόνια και προσπαθούμε να βρίσκουμε λύσεις σε σύνθετα ζητήματα» σχολίασε.

Αναφορικά με τον ΟΑΣΘ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι σήμερα η κατάσταση δεν έχει «καμία σχέση με εκείνη που ήταν πριν λίγο καιρό». Σημείωσε πως σήμερα κυκλοφορούν περισσότερα από 400 λεωφορεία, ενώ για την μέθοδο μίσθωσης λεωφορείων που επιλέχτηκε ως τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος έκανε λόγο για ένα «πρωτοποριακό μέτρο που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη». «Δεν μένουμε εδώ. Θέλουμε να δημιουργήσουμε αστικές συγκοινωνίες ακόμα καλύτερες και βιώσιμες» υποστήριξε ο κ. Καραμανλής.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Εφραίμ Κυριζίδης, ο Γενικός Γραμματέας Ευθύμης Φωτόπουλος και ο σύμβουλος του δημάρχου Δημήτρης Μήτρου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία