ΑΠΟΨΕΙΣ

Καλώς ήλθατε στη νέα πύλη!

 03/09/2018 11:38

Καλώς ήλθατε στη νέα πύλη!

Βασίλης Κεχαγιάς

Η "Μακεδονία" εισέρχεται σε μια καινούργια εποχή, ανοίγει μια νέα πύλη σε αυτήν. Το portal της αποτελεί το άνοιγμα τούτης της πύλης από τους ανθρώπους που δεν "παραδέχθηκαν την ήττα", όπως θα το ήθελε και ο ποιητής Μανόλης Αναγνωστάκης. Μια περίοδος σιωπής της αποτελεί την ευκαιρία περισυλλογής και ανασυγκρότησης αυτής της ομάδας. Ίσως η επί έτη έκδοση της εφημερίδας με την κεκτημένη ταχύτητα χρόνων και χρόνων να απαιτούσε το πέρασμα μέσα από τα βαθιά νερά των σύγχρονων απαιτήσεων, όσο να βγουν αναβαπτισμένοι η έκδοση και οι άνθρωποί της. Εκεί, στην απέναντι όχθη, θα συναντηθούν όσοι τόλμησαν τη διέλευση των ψυχρών υδάτων της δημοσιογραφικής αφασίας και οι αναγνώστες που θα ανοίξουν την αγκαλιά τους για να τους υποδεχθούν.

Ναι, το άνοιγμα της νέας πύλης απαιτεί την ανανέωση και των δύο πόλων του, των εργαζομένων και όσων υποδέχονται τη φωνή τους, του πομπού και του δέκτη, καθώς τους αποκαλούσαν τα παλαιότερα θεωρητικά κείμενα της επικοινωνίας. Το να βεβαιώνεται το φρεσκάρισμα της εδώ πλευράς δεν έχει νόημα αν δεν το προσυπογράψει και η απέναντι. Τούτο σημαίνει ότι μια καινούργια έκδοση, όπως αυτή της ιστορικής "Μακεδονίας" - της οποίας προπομπό αποτελεί το συγκεκριμένο portal - αποτελεί μια πρώτη απόδειξη του απαιτούμενου, πλέον, συνδυασμού των ηλεκτρονικών εκδόσεων με την παραδοσιακή έντυπη μορφή τους. Η υπερτροφία των πρώτων οδήγησε σε ολότελα άδικη και αντιπαραγωγική απίσχνανση των δεύτερων, κάτι που στοίχισε στην αξιοπιστία της δημοσιογραφίας, όταν όλοι "ταΐζουν το θηρίο". Τα αποτελέσματα της πράξης τα γνωρίσαμε μόλις την παρελθούσα εβδομάδα, όταν η ηλεκτρονική ακριτολογία έστειλε το σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά σε πρόωρο ταξίδι "κάτω απ' τα κυπαρίσσια", με τον τρόπο του άλλου ποιητή, του νομπελίστα. Δυστυχώς, οι ηλεκτρονικές εκδόσεις ούτε πολύ χώρο για ποιητές διαθέτουν ούτε οξυγόνο για την πολυτέλεια της σκέψης. Εκεί ακριβώς είναι που σφηνώνεται η ανάγκη της έντυπης έκδοσης, με όλα τα διηθητικά της φίλτρα, τα απολύτως απαραίτητα για την ασφάλεια του αναγνώστη: διευθυντής, αρχισυντάκτης, διασταύρωση της είδησης, το ένα μετά το άλλο "καθαρίζουν" την είδηση, την ξανακάνουν γάργαρο αντικείμενο σχολιασμού.

Ο συνδυασμός των δύο μέσων δημοσιογραφικής έκφρασης φιλοδοξούν να καταστήσουν τη "Μακεδονία" ασφαλή ιστό-τοπο έγκαιρης και έγκυρης διοχέτευσης πληροφοριών. Όσοι νοσταλγούν την εγγύηση της διανοητικής τους ασφάλειας - σε αυτήν απευθύνεται κυρίως η υγιής δημοσιογραφία - δεν θα διστάσουν να διέλθουν τη νέα πύλη, αλλά και την επικείμενη νέα έκδοση. Εκεί υπάρχει ακόμη χώρος για "εξόριστους ποιητές", ακόμη κι αν απαιτούν τον οβολό του αναγνώστη. Είναι κι αυτό ένα απαραίτητο αντίτιμο για να κρατηθεί μακριά η τόσο επιβλαβής μόλυνση της δωρεάν... παραπληροφόρησης, ο πραγματικός ιός του διαδικτύου.

Βασίλης Κεχαγιάς

κριτικός κινηματογράφου-δημοσιογράφος

Η "Μακεδονία" εισέρχεται σε μια καινούργια εποχή, ανοίγει μια νέα πύλη σε αυτήν. Το portal της αποτελεί το άνοιγμα τούτης της πύλης από τους ανθρώπους που δεν "παραδέχθηκαν την ήττα", όπως θα το ήθελε και ο ποιητής Μανόλης Αναγνωστάκης. Μια περίοδος σιωπής της αποτελεί την ευκαιρία περισυλλογής και ανασυγκρότησης αυτής της ομάδας. Ίσως η επί έτη έκδοση της εφημερίδας με την κεκτημένη ταχύτητα χρόνων και χρόνων να απαιτούσε το πέρασμα μέσα από τα βαθιά νερά των σύγχρονων απαιτήσεων, όσο να βγουν αναβαπτισμένοι η έκδοση και οι άνθρωποί της. Εκεί, στην απέναντι όχθη, θα συναντηθούν όσοι τόλμησαν τη διέλευση των ψυχρών υδάτων της δημοσιογραφικής αφασίας και οι αναγνώστες που θα ανοίξουν την αγκαλιά τους για να τους υποδεχθούν.

Ναι, το άνοιγμα της νέας πύλης απαιτεί την ανανέωση και των δύο πόλων του, των εργαζομένων και όσων υποδέχονται τη φωνή τους, του πομπού και του δέκτη, καθώς τους αποκαλούσαν τα παλαιότερα θεωρητικά κείμενα της επικοινωνίας. Το να βεβαιώνεται το φρεσκάρισμα της εδώ πλευράς δεν έχει νόημα αν δεν το προσυπογράψει και η απέναντι. Τούτο σημαίνει ότι μια καινούργια έκδοση, όπως αυτή της ιστορικής "Μακεδονίας" - της οποίας προπομπό αποτελεί το συγκεκριμένο portal - αποτελεί μια πρώτη απόδειξη του απαιτούμενου, πλέον, συνδυασμού των ηλεκτρονικών εκδόσεων με την παραδοσιακή έντυπη μορφή τους. Η υπερτροφία των πρώτων οδήγησε σε ολότελα άδικη και αντιπαραγωγική απίσχνανση των δεύτερων, κάτι που στοίχισε στην αξιοπιστία της δημοσιογραφίας, όταν όλοι "ταΐζουν το θηρίο". Τα αποτελέσματα της πράξης τα γνωρίσαμε μόλις την παρελθούσα εβδομάδα, όταν η ηλεκτρονική ακριτολογία έστειλε το σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά σε πρόωρο ταξίδι "κάτω απ' τα κυπαρίσσια", με τον τρόπο του άλλου ποιητή, του νομπελίστα. Δυστυχώς, οι ηλεκτρονικές εκδόσεις ούτε πολύ χώρο για ποιητές διαθέτουν ούτε οξυγόνο για την πολυτέλεια της σκέψης. Εκεί ακριβώς είναι που σφηνώνεται η ανάγκη της έντυπης έκδοσης, με όλα τα διηθητικά της φίλτρα, τα απολύτως απαραίτητα για την ασφάλεια του αναγνώστη: διευθυντής, αρχισυντάκτης, διασταύρωση της είδησης, το ένα μετά το άλλο "καθαρίζουν" την είδηση, την ξανακάνουν γάργαρο αντικείμενο σχολιασμού.

Ο συνδυασμός των δύο μέσων δημοσιογραφικής έκφρασης φιλοδοξούν να καταστήσουν τη "Μακεδονία" ασφαλή ιστό-τοπο έγκαιρης και έγκυρης διοχέτευσης πληροφοριών. Όσοι νοσταλγούν την εγγύηση της διανοητικής τους ασφάλειας - σε αυτήν απευθύνεται κυρίως η υγιής δημοσιογραφία - δεν θα διστάσουν να διέλθουν τη νέα πύλη, αλλά και την επικείμενη νέα έκδοση. Εκεί υπάρχει ακόμη χώρος για "εξόριστους ποιητές", ακόμη κι αν απαιτούν τον οβολό του αναγνώστη. Είναι κι αυτό ένα απαραίτητο αντίτιμο για να κρατηθεί μακριά η τόσο επιβλαβής μόλυνση της δωρεάν... παραπληροφόρησης, ο πραγματικός ιός του διαδικτύου.

Βασίλης Κεχαγιάς

κριτικός κινηματογράφου-δημοσιογράφος

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία