ΑΠΟΨΕΙΣ

Και με τα χιόνια πολιτική κάνουμε

 15/01/2019 11:00

Στο χιονιά που ενέσκηψε τις τελευταίες εβδομάδες, οι δημοτικοί και περιφερειακοί άρχοντες έδωσαν τα ρέστα τους. Ποτέ δεν έχω δει τόση κινητοποίηση ανθρώπων και μηχανημάτων σε κακοκαιρία.

Φέτος δεν είχαμε δικαιολογίες ότι δεν μπορούσαν να πάνε οι υπάλληλοι στις δουλειές τους, το αλάτι δεν πάγωσε και οι αρμόδιοι ήταν στους δρόμους να επιβλέπουν. Θα ξέρουμε τουλάχιστον πως όταν έρχονται εκλογές, ο κρατικός μηχανισμός θα δουλεύει.

Το αλαλούμ έγινε με τις αποφάσεις για τα σχολεία. Με τους παγωμένους δρόμους και τα πεζοδρόμια και, κυρίως, τις ακατάλληλες αυλές σχολείων, μετά τον πρώτο χιονιά, έστειλαν τα παιδιά για μάθημα. Τα έστειλαν για μάθημα και την Τετάρτη, με το δεύτερο χιονιά, αν και οι μετεωρολόγοι έβλεπαν πιθανότητα ακόμη και για χιονοθύελλα την ώρα του μαθήματος. Την αμέσως επόμενη μέρα (χωρίς προβλήματα καιρού), απόφαση να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία.

Η αιτία των ανεξήγητων αποφάσεων προφανής. Ακόμη και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες οι περισσότεροι γονείς φωνάζουν ότι δεν έχουν πού να αφήσουν τα παιδιά την ώρα που εργάζονται. Και ενόψει εκλογών δεν μπορούμε, φυσικά, να δυσαρεστούμε την πλειοψηφία.

Και για το παιδί που έπεσε στον Εύοσμο και βρέθηκε στο νοσοκομείο ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη; Το γεγονός ότι δεν είχαμε ατυχήματα σε άλλους δήμους, αθωώνει τις διοικήσεις τους; Όταν έστειλαν οι γονείς για μάθημα τα παιδιά το πρωί και μετά από 1 ώρα ειδοποιούνταν να τα παραλάβουν άρον άρον, ήταν μικρότερη η ταλαιπωρία τους;

Για να αποφύγουν την ευθύνη, «την τελική απόφαση έχουν οι διευθύνσεις των σχολείων». Και το «ελληνικό» φαινόμενο, μετά απ’ αυτό, είναι να βλέπεις, στο ίδιο σχολικό συγκρότημα, το γυμνάσιο να αποφασίζει να μην μπουν καν τα παιδιά στην τάξη και στο λύκειο (με τα ίδια πεζοδρόμια, την ίδια αυλή και θέρμανση) να γίνεται κανονικό επτάωρο.

Τη σωστή λύση τη βρήκαν από μόνοι τους κάποιοι διευθυντές σχολείων… Παράδοση μαθήματος δεν έγινε, οι εκπαιδευτικοί στη θέση τους και όσοι γονείς το επιθυμούσαν, έστειλαν τα παιδιά τους, ουσιαστικά μόνο για φύλαξη και μια συζήτηση πάνω σε κάποια εκπαιδευτικά αντικείμενα. Αυτό όμως είναι λαχείο, να σου πετύχει ο κατάλληλος διευθυντής. Να το σκεφτεί κάποιος κεντρικά, ούτε συζήτηση.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 13 Ιανουαρίου 2019